کد خبر 348351
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

رسانه‌های خبری هلند در آستانه نشست فوق العاده کابینه این کشور اعلام کردند که جنگنده‌های اف ۱۶ هلندی در حملات هوایی علیه داعش به رهبری آمریکا می‌پیوندند.

به گزارش مشرق، روزنامه هلندی وولکس کرانت به نقل از منابع دولتی اعلام کرد که 4 فروند هواپیمای اف 16 این کشور به مبارزه با داعش خواهد پیوست ولی خبرگزاری ای ان پی اعلام کرد که هنوز در خصوص تعداد هواپیماها تصمیم گیری نشده است.

بر اساس این گزارش، عراق از حملات هوایی به رهبری آمریکا علیه گروه های تروریستی از جمله داعش استقبال کرده است. ولی مارک روته نخست وزیر هلند هفته گذشته تاکید کرد که موانع قانونی برای انجام حملات هوایی کشورش در سوریه بدون دستور سازمان ملل وجود دارد.

تهدید داعش آمریکا را برآن داشته است تا حملات هوایی خود را که از ماه گذشته در خاک عراق آغاز کرده است از روز گذشته به خاک سوریه نیز گسترش دهد. کابینه دولت هلند قرار است امروز چهارشنبه تشکیل جلسه دهد و در خصوص دخالت احتمالی نظامی برای مقابله با داعش بحث و تبادل نظر کند.

داعش که از سوی آمریکا و سازمان ملل در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته است بخش های وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده و تاکنون دو خبرنگار آمریکایی و یک شهروند انگلیسی را سربریده است.

عملیات آمریکا در سوریه با حمایت عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن انجام شده است. فرانسه نیز هفته گذشته جنگنده های خود را برای مقابله با داعش اعزام کرده است. ولی فرانسه و انگلیس اعلام کرده اند که به حملات هوایی در سوریه نخواهند پیوست.نمایندگان مجلس عوام انگلیس قصد دارند روز جمعه در خصوص تصویب حملات هوایی انگلیس علیه داعش بحث و تبادل نظر کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • manamhamintor ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    0 0
    in geda goshnehaye badbakht shekam e mellateshoono nemitoonand sir konan kareshoon shode khod shirini baraye amrika ke ye loghme noon o panir gireshoon biaad

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس