کد خبر 325180
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

آلمان و برزیل در فینال جام‌جهانی 2002

ویژه نامه جام جهانی مشرق - تاریخ جام جهانی را که زیر و رو می‌کنی دو نام همواره و در هر مرحله‌ای به چشم می‌خورد، گویی جام جهانی را به نام این دو تیم زده اند؛ به جز اولین دوره جام جهانی (1930) در 19 دوره دیگر یا برزیل در جمع 4 تیم پایانی حضور داشته یا آلمان و یا هر دو تیم. در واقع باید گفت آلمان و برزیل متخصصان نیمه نهایی هستند.

حالا در بیستمین دوره جام جهانی این دو غول بزرگ فوتبال جهان که جمعا 8 قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارند (برزیل 5 بار و آلمان 3 بار) در مرحله ماقبل فینال به هم برخورد کرده اند و ساعت 00:30 بامداد چهارشنبه 18 تیر در ورزشگاه مینیه رو شهر بلوهوریزونته اولین دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2014 را برگزار خواهند کرد.

باید دید برزیل میزبان در یازدهمین حضورش در نیمه نهایی برای هشتمین بار به فینال می رود یا آلمان در سیزدهمین دیدار خود در نیمه نهایی به 2 دوره ناکامی پیاپی پایان می دهد و برای هشتمین بار به فینال می رسد؟ در واقع صعود هر یک از دو تیم به فینال به منزله رکورددار شدن در رسیدن به فینال است.


در 3 جام جهانی برزیل و آلمان همزمان در نیمه نهایی حضور داشته اند؛ جامهای جهانی 1958، 1970 و 2002 که در هیچ کدام از این جامها در نیمه نهایی با هم دیدار نکرده اند و فقط در جام جهانی 2002 هر دو تیم به فینال رسیدند که یک دیدار خاطره انگیز را رقم زدند.

فینال جام جهانی 2002 کره و ژاپن در واقع جدال رونالدو آقای گل مسابقات و الیور کان بهترین بازیکن جام بود که این جدال با برتری قاطع رونالدوی برزیلی پایان یافت و سلسائو با دو گل مهاجم خندان خود به پنجمین و آخرین جام قهرمانی خود دست یافت. آن دیدار شباهت هایی هم با دیدار نیمه نهایی امسال دارد؛ اسکولاری آن زمان هم سرمربی برزیل بود و آلمان هم مثل برزیل که نیمار را در اختیار ندارد، ستاره آن زمان خود میشائیل بالاک را در اختیار نداشت.

خلاصه این فینال به یادماندنی را در زیر ببینید:

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس