کد خبر 32496
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۲

يک کودک تايلندي که به دليل وجود موهاي زايد فراوان بر روي صورت و بدنش به کودک «گرگ نما» يا «کودک ميموني» شهرت يافته است، در ميان هم کلاسي‌هايش بسيار محبوب است.

به گزارش ايسنا، «سوپاترا ساسوفان» 11 ساله يک دختر تايلندي است، به نوعي سندرم به نام «آمبراس» مبتلا است. اين سندروم باعث رويش موهاي زائد بر روي صورت، گوش‌ها، دست‌ها، پاها و پشتش شده است. به همين دليل، مردم کشورش به او لقب کودک «گرگ نما» يا کودک «ميموني» داده‌اند.

 

اين دختر بچه 11 ساله که شهرت و محبوبيت بسيار زيادي ميان همکلاسي‌هاي خود دارد، در اين باره خاطر نشان کرد: من از اين که نامي در کتاب رکوردهاي گينس دارم، بسيار خوشحالم!

بر اساس گزارش رسانه‌هاي رسمي تايلند، اين دختر يکي از 50 نفري است که از اين مشکل رنج مي‌برد، اين کودک در بخشي از صحبت‌هايش گفته بود که تعداد اندکي از مردم وي را مورد تمسخر قرار داده و لقب صورت «ميموني» را به او داده‌اند.

اين کودک همراه با خانواده‌ خود در يک خانه تک‌اتاق خوابه در منطقه «پراناکوم» در حومه پايتخت زندگي مي‌کند و يکي از سرگرمي‌هاي مورد علاقه‌اش تماشاي تلويزيون است.

پدر اين دختر 11 ساله که خود يک جواهرساز است، در مصاحبه‌اي با روزنامه‌ ديلي ميل خاطر نشان کرد: پس از تولد دخترم او با اين مشکل مواجه بود. او تا سن دو سالگي دو بار تحت عمل قرار گرفته بود تا بتواند درست تنفس کند. البته دخترم داراي مشکلات ديگري همچون کاهش رشد دندان‌هايش، تاري و کاهش ديد هم است.

وي افزود: متاسفانه با اين که پزشکان با ليزر حجم وسيعي از موها را برداشته‌اند، اما با رشد سن موها هم ضخيم‌تر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس