بیست و ششمین جشن گلریزان امسال با عنوان «جشن رهایی» در حالی برگزار شد که مسئولان عالی کشور ۲۴۰ میلیون تومان به این جشن کمک کردند و مدیرعامل ستاد دیه مدعی شد برای آزادی ۷۵۰۰ زندانی، به ۴۳۵ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، شب گذشته بیست و ششمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با حضور حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور و میرمحمد صادقی رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور، اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران، جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و جمعی از خیرین کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم  و پس از قرائت قران و پخش سرود جمهوری اسلامی یکی از مرشد‌های بین‌المللی که در سال 2010 به عنوان مرشد برتر در جهان شناخته شده بود به اجرای برنامه پرداخت.

در ادامه میرمحمد صادقی رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور توضیحاتی را در خصوص روند تأسیس ستاد دیه و اقدامات انجام شده در این ستاد ارائه داد.

همچنین حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم طی سخنانی برگزاری جشن گلریزان را اقدامی خداپسندانه عنوان کرد.

 کمک ۲۴۰ میلیونی مسئولان عالی کشور/ ۳ درصد زندانیان محکومان جرائم مالی غیرعمد/ نیاز به ۴۳۵ میلیارد برای آزادی ۷۵۰۰ نفر

در حاشیه این مراسم، مسئولان حاضر در جلسه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص کمک به زندانیان نیازمند و اهداف خود از حضور در این مراسم توضیحاتی را ارائه کردند.

در زیر مشروح اظهارات مسئولان در جمع خبرنگاران را می خوانید.

تنها 3 درصد از زندانیان مربوط به جرائم مالی غیر عمد هستند

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در روزگار نه چندان دور 10 درصد از زندانیان را افراد مرتبط با جرائم مالی غیرعمد تشکیل می‌دادند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز با اصلاحاتی که در قوانین صورت گرفته و همچنین با کمک‌ها و مشارکت‌های خیرین، این عدد به 3 درصد کاهش یافته است.

اسماعیلی تصریح کرد: از نظر ما زندانیان جرائم مالی غیر عمد باید با سایر زندانیان تفکیک شوند، زیرا این‌ها نباید بخاطر اشتباهی که مرتکب شده‌اند در زندان بمانند.

وی مقصرین حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی و محکومان مهریه و نفقه را جزء این دسته از زندانیان برشمرد و گفت: هرساله شاهد هستیم که با کمک خیرین‌ جمع کثیری از این زندانیان آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: برگزاری جشن‌های گلریزان و سنت حسنه آزادی زندانیان دو کارکرد مثبت دارد که اولی آزادی یک زندانی و دومی التیام دردهای خانواده شاکی است.

 کمک ۲۴۰ میلیونی مسئولان عالی کشور/ ۳ درصد زندانیان محکومان جرائم مالی غیرعمد/ نیاز به ۴۳۵ میلیارد برای آزادی ۷۵۰۰ نفر

نیاز به 435 میلیارد تومان برای آزادی 7500 زندانی جرایم مالی غیرعمد

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور با اعلام این مطلب افزود: نهاد ستاد دیه از سال 1369 و با پایه‌گذاری شهید لاجوردی بنا شد.

وی افزود: تا امروز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در 184 نقطه کشور جشن گلریزان برگزار شود که اولین آنها چهارشنبه هفته گذشته در استان البرز برگزار شد.

جولایی تصریح کرد: امسال جشن گلریزان به جشن رهایی تغییر نام داده و امیدواریم بتوانیم 7500 زندانی گروه هدف را با کمک‌های مردمی آزاد کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته 7735 نفر از زندانیان جرایم مالی غیرعمد با کمک مردم آزاد شدند.

وی افزود: سال گذشته ما باید برای آزادی این تعداد زندانی 834 میلیارد تومان پرداخت می‌کردیم در حالی که با کمک خود شاکیان و طلبکاران و گذشت 534 میلیاردی آنها تنها با دادن 300 میلیارد تومان این تعداد زندانی آزاد شدند.

جولایی درباره اینکه در طول 36 سال گذشته چه تعداد زندانی آزاد شده‌اند، گفت: بیش از 80 هزار نفر از زندانیان در طول این سال‌ها آزاد شده‌اند.

دولت در کنار کمک نقدی موظف به اصلاح ساختارهای اقتصادی و توسعه رشد پایدار است

محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: من حداقل 3 بار تاکنون به صورت شخصی در این جشن‌ها شرکت کرده‌ام.

وی افزود: سال‌هاست که در جریان این اقدام خوب و خداپسندانه هستم و از تمام خیّرینی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تقدیر می‌کنم.

نهاوندیان تصریح کرد: خوشبختانه میدان خدمتی جدیدی به روی مردم گشوده شده تا وقتی خانواده زندانیان از انجام برخی وظایف خود باز می‌مانند مردم به کمک آنها رفته و دو خانواده را از گرفتاری نجات دهند.

نهاوندیان با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه شکوفایی و طراوت کارهای عبادی است، گفت: از خانواده‌هایی که توانایی کمک به زندانیان را دارند می‌خواهیم تا در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: البته در همین حال دولت وظیفه دارد به کارهای ریشه‌ای بپردازد و ساختارهای اقتصاد کشور را بهبود بخشیده و در جهت توسعه رشد پایدار قدم بردارد.

وی افزود: دولت در کنار دو وظیفه‌ای که به آن اشاره شد نقش مشوق برای بهتر برگزار شدن اینگونه جشن‌ها را نیز دارد و به همین دلیل امسال در بودجه رقم خوبی برای این موضوع پیش‌بینی شد.

نهاوندیان تصریح کرد: از 40 میلیارد تومان بودجه‌ای که در دولت برای این موضوع به تصویب رسیده است در 3 ماهه اول حدود 5.2 میلیارد تومان پرداخت شده است که امیدواریم تا پایان سال مابقی آن نیز پرداخت شود.

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: به جرأت می‌توان گفت که اینگونه اقدامات خداپسندانه در نزد خدا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هم یک زندانی آزاد می‌شود و هم خانواده او از گزند بسیاری از مشکلات حفظ و مصون می‌ماند.

کمک ۲۴۰ میلیونی مسئولان عالی کشور/ ۳ درصد زندانیان محکومان جرائم مالی غیرعمد/ نیاز به ۴۳۵ میلیارد برای آزادی ۷۵۰۰ نفر

کمک 200 میلیون ریالی سازمان زندان‌ها برای آزادی زندانیان نیازمند

علی‌اصغر جهانگیر در حاشیه جشن گلریزان رهایی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور ما در این جشن باید نشان دهد که خانواده زندانی مثل خانواده خود ماست و باید به فکر کم کردن درد آنها باشیم.

وی افزود: سازمان زندان‌ها امسال و همزمان با جشن گلریزان ستاد دیه مبلغ 200 میلیون ریال برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کرده است.

جهانگیر در پایان خاطرنشان کرد: همکاران ما در تلاش هستند تا کمک‌هایی را انجام دهند تا این کمک‌ها زمینه‌ای برای حضور مردم جهت آزاد‌سازی زندانیان نیازمند باشد.

کمک 240 میلیونی مسئولان عالی کشور

گفتنی است در ادامه این مراسم میزان کمک‌ مسئولان کشور در جشن گلریزان ستاد دیه کشور از سوی مجری برنامه اعلام شد.

بر این اساس،  ‫رهبر معظم انقلاب 150 میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه 50 میلیون تومان‬ و رئیس مجلس 40 میلیون تومان‬ به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند.

همچنین اتاق بازرگانی تهران 100 میلیون تومان‬، اتاق بازرگانی ایران 100 میلیون تومان و دولت مبلغ 140 میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند که البته با اصرار مجری برنامه نهاوندیان پذیرفت که این رقم به 170 میلیون تومان افزایش یابد.

از سوی دیگر علی اصغر جهانگیر، غلامحسین اسماعیلی و بختیاری وزیر سابق دادگستری هرکدام شخصاً به ترتیب 20، 10 و 2 میلیون تومان به جشن گلریزان ستاد دیه کشور کمک کردند.

فروش تابلو فرش ابریشم و تابلوی نقاشی برای آزادی زندانیان نیازمند

یک تابلو فرش ابریشم که سال گذشته توسط یکی از خیرین به نفع آزادی زندانیان خریداری شده بود امسال مجدداً از سوی همان خیر به ستاد دیه اهدا شد و در این مراسم به قیمت 30 میلیون تومان فروخته شد‬.

‫همچنین یک تابلوی نقاشی کار یکی از هنرمندان کشورمان نیز از سوی میرمحمد صادقی سخنگوی اسبق دستگاه قضایی کشور به ارزش 25 میلیون تومان خریداری شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس