کد خبر 324726
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: ۷۵۰۰زندانی جرائم غیرعمد در کل کشور در انتظار یاری خیرین هستند و این در حالی است که برای آزادی این زندانیان به ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، "اسداله جولایی" در آیین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان البرز که در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت:‌ هفت هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیر عمد، یک هزار و ۴۰۰ محکوم به پرداخت دیه تصادفات، ۲۰۰ محکوم به پرداخت دیه غیر عمد در بند زندان‌های سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار بدهکار مهریه، سه هزار و ۴۰۰ نفر محکوم مالی و ۴۵۰ نفر از زندانیان نیز محکوم به پرداخت نفقه هستند که برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جولایی با بیان اینکه "بهار رهایی با گل احسان تو"، شعار گلریزان امسال ستاد دیه است، گفت: روزهای معنوی ماه مبارک رمضان، روزهای پرامید زندانیان جرایم غیر عمد است که نه کلاهبردارند و نه تبهکار بلکه به علت ناآگاهی و جهل به قانون گرفتار شده‌اند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته هفت هزار و ۷۳۵ زندانی جرائم غیر عمد در کشور آزاد شدند، که برای آزادی زندانیان ۸۳۴ میلیارد تومان پرداخت شد.

جولایی با بیان اینکه در سال ۷۸ نیز نزدیک به ۵۰ هزار زندانی محکوم به پرداخت دیه مربوط به جرایم رانندگی در زندان وجود داشت، یادآورشد: با تلاش ستاد دیه و تصویب و اجرای قانون بیمه اجباری شخص ثالث این تعداد امروز به هزار و ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در ماه‌های غیر حرام مبلغ دیه برای آنهایی که قطع نخاع می‌شوند ۱۵۰ میلیون تومان و در ماههای حرام ۲۰۰ میلیون تومان است.

جولایی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش بیشتر قوانین به رانندگی، گفت: ائمه جماعات مساجد، اساتید دانشگاه می‌بایست در این حوزه فعال شوند تا شاهد فروپاشی خانواده‌ها و به زندان افتادن شهروندان نباشیم.

وی با اشاره به اجرای صحیح قانون رانندگی و پیشگیری از تصادفات رانندگی در کشور گفت: هر چه شهروندان با قانون آشناتر شوند، از ورود آنها به زندان پیشگیری می‌کنند.

جولایی در خصوص الزام پرداخت مهریه از سوی فرد متعهد نیز افزود: مهریه بالا سبب شده است که فرد توانایی پرداخت آن را نداشته باشد و سالها در زندان بسر می‌برد.

مدیر عامل ستاد دیه کشور یادآورشد: امسال نیز ۱۹۰ جشن گلریزان در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود که مردم می‌توانند از طریق ستاد دیه کمک‌های خود را ارسال کنند

مدیر عامل ستاد دیه کشور در این مراسم مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد و آبرومند استان البرز به این ستاد کمک کرد و مجموع کمک‌ها خیرین حدود ۸میلیارد ریال تا به این زمان برآورد شده است.

گفتنی است در این آیین نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب کرج، رییس کل دادگستری استان، جبار باقری مدیر کل زندانهای استان البرز، فرمانداران فردیس و نظرآباد، شهردار کرج، اعضای شورای شهر کرج، و دهها تن از خانواده‌های زندانیان استان البرز حضور داشتند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    اسداله جولایی یاد اسدالله لاجوردی انداختم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس