کد خبر 321512
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

بزرگترین ناو هواپیمابر انگلیس ماه آتی میلادی رونمایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، این ناو هواپیمابر جدید رسما طی مراسمی در چهارم ژوئیه نامگذاری خواهد شد و بزرگترین کشتی جنگی است که تاکنون برای نیروی دریایی سلطنتی انگلیس ساخته شده است.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: ملکه الیزابت دوم این ناو را نامگذاری خواهد کرد که نام آن به افتخار خودش نامگذاری می‌شود.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس، ملکه الیزابت از کلاس جدید ناوهواپیمابر برای نیروی دریایی انگلیس رونمایی می‌کند. این ناو توانایی انجام تمام عملیات‌ها را از جنگ تا کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی را دارد. کشتی‌های جدید کلاس‌ کوئین الیزابت (QE.-Class) هر کدام وزنی معادل 71 هزار و 650 تن دارند و می‌توانند نسل جدید جنگنده‌های اف- 35 را که برای پرواز از باندهای کوتاه ساخته شدند، در خود جای دهند. وزارت دفاع انگلیس همچنین متعهد شده است که 138 جنگنده اف- 35 از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین که مقاطعه کار اصلی این پروژه است خریداری کند.

جت‌های رادارگریز اف- 35 در تابستان امسال دو نمایش هوایی در انگلیس برگزار می‌کنند.

ناو هواپیمابر کوئین الیزابت در سال 2017 برای انجام عملیات‌های نظامی آماده خواهد شد این ناو می‌تواند 1600 تن را علاوه بر 40 جت یا هلی‌کوپتر، تا برد 10 هزار مایلی (16 هزار و 100 کیلومتری) حمل کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس