گروه سیاسی مشرق - سعید حجاریان از جمله اعضای دفتر مرکزی حزب منحله مشارکت طی گفت و گویی با روزنامه اعتماد به بیان تفاوت ها و اشتراک نظرهای اصلاح طلبان با جریان اعتدال پرداخت.

حجاریان که در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری نقش بسزایی ایفا کرد و به خاطر همین نقش اثر گذار و در عین حال مخرب بود بعد از انتخابات و در جریان مبارزه بی امان سرویس های امنیتی کشور با اصحاب فتنه دستگیر و برای مدتی زندانی شد، قرائت های موسوی و کروبی را اصلاح‌طلبانه خواند و گفت: بخش هایی از قرائت های موسوی و کروبی را اصلاح طلبانه می‌دانم و بخش های دیگری را نه؛ همان طور که بخش هایی از قرائت آقای خاتمی را اصلاح طلبانه نمی دانم.

 تئوریسین اصلاحات «تحریم» را بدیل دیگر اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات دانست و گفت: تنها نتیجه تحریم این بود که باعث می‌شد راه برای ادامه وضع موجود باز شود.

 حجاریان در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید جریان حاکمیت نیز موافق هستند که اصلاح‌طلبان با شرکت در انتخابات، کشور را نجات دادند گفت: بعید است که آنها بگویند که اصلاح‌طلبان باعث نجات کشور شدند چون روحانی هم هرگز نگفته من اصلاح‌طلب هستم.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه به چگونگی پیروزی حسن روحانی اشاره می کند و می گوید: روحانی با توجه به حمایت هاشمی و خاتمی و همچنین کناره گیری عارف و بسیج اصلاح طلبان رای آورد.

تئوریسین برجسته جریان اصلاحات با بیان اینکه "اگر اصلاح‌طلبان نباشند روحانی هم وجود نخواهد داشت" گفت: جریان اعتدال با توجه به وضعیت حاکم بر کشور تلاشش بر این است که کشور را به قبل از دوران اصلاحات بازگرداند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه بدنه اصلاح طلبان در دولت لاغر شده است گفت: حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی کمرنگ است و روحانی کمتر از آنها استفاده می کند.

حجاریان در پاسخ به این سوال که مهمترین تمایز اصلاح طلبان و جریان اعتدال را در چه چیزی می دانید؟ گفت:  هدف اصلاح طلبان دموکراسی است اما هدف اعتدال بازگشت به وضعیت قبل از اصلاحات است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    هدف اصلاح طلبان دموكراسي است . چه جالب دموكراسي مدنظر اصلاح طلبان از نوع دموكراسي آمريكايي است . هروقت نتيجه دموكراسي خلاف ميلشان باشد با هياهو و آشوب و ادعاي تقلب آنرا برهم ميزنند ولي هروقت موافق ميلشان باشد عين دموكراسي است به عبارت ديگر دموكراسي به شرط چاقو .روش نامردانه اي كه تو خيلي از كشورهاي مخالف آمريكا توسط همين مشابهين اصلاح طلبها پياده شده و در برخي كشورها جواب داده و در برخي ديگه جواب نداده . چرا اين آقايون هيچوقت عليه دشمن مشترك همه مسلمانها موضع نميگيرند؟ چرا هيچوقت عليه تكفيريهاي جنايتكار موضع نميگيرند ؟ چرا اسرائيل ميگه اميد ما در ايران همين اصلاح طلبها هستند ؟
  • محمدی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    هدف حجاریان بعنون تئوریسین اصلاحات چیست؟ بعد از پیوند دشمنان و منافقین و شیطان پرستان و هم جنس بازان ،reform باید ارشد بر revolotion باشد؟، یک اشتباهی روی 598 قبل از اصلاحاتی هاتون کردند و بعد از اصلاحاتی هاتون هم در تحصن مجلس ششم دنبال جام زهر دیگری برای انقلاب بودند. الان موقع شناسی کردید ؟که هم نوای منافقین جدید و قدیم ، از فرصت اعتدال هم پیشنهاد عقب نشینی تاکتیکی می دید. ؟دشمن الان کجاست شما کجائید؟ حی علی البصیرت
  • ریاستی ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    ممکن است از بعضی سخنها ی اقای رییس جمهور گله مند باشیم اما از ایشان در برابر فتنه گران حمایت میکنیم،و سعی میکنیم با صبر و سعه صدر و بدون جنجال نظر خود را به ایشان برسانیم.به هر تقدیرایشان رییس جمهور نظام جمهوری اسلامی هستند.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    مرگ بر اسلام آمریکایی
  • مم ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    آفرین
  • یوسف ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام چه حرف چرتی"حضور اصلاح طلبان در دولت روحانی کمرنگ است و روحانی کمتر از آنها استفاده می کند." خداییش دیگه پیاده نظامی از ج و توفیقی و ..... بهترمی تونستید داشته باشید. آرزوهایی که تو خواب هم نمی دیدید دران براتون برآورده می کنن!!!!! لابد همه کسانی که تو دولتن اصولگرا!!! هستند نه؟؟؟؟؟ بابا شما دیگه چه مارموزایی هستید. بعضی از وزرای دولت یازدهم روی امثال حجاریان رو سفید کردن!!؟؟ هنوز طلبکارید!!؟؟
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    revolution درسته
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    کل اگر طبيب بودی سر خود دوا نمودی اگر اصلاح طلبها رای داشتند که عارف انصراف نمی‌داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس