کد خبر 318540
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

به گفته مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر، حدود 10 تا 15 درصد معتادان بهبود یافته بی‌خانمان هستند و یا به دلیل مشکلات جسمی و روانی، خانواده‌هایشان از آنها حمایتی نمی‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر فرید براتی مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر، ضمن اشاره به توافقات صورت گرفته با وزیر کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره‌مندی از معتادان بهبود یافته برای ایجاد واحدهای اشتغالزایی افزود: سرانه اشتغالزایی هر معتاد بهبودیافته در استان‌های مختلف با توجه به شرایط و فعالیت شغلی متفاوت است.

50 تا 80 میلیون تومان هزینه ایجاد اشتغال برای یک فرد عادی

وی افزود: بر حسب وظیفه طرح‌های اشتغال بهبود یافتگان بررسی و اگر قابلیت عملیاتی شدن داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم؛ طبق بررسی‌های انجام شده در ستاد مبارزه با مواد مخدر، ایجاد شغل برای یک فرد عادی تقریبا 50 تا 80 میلیون تومان هزینه دارد که اگر خیرین از بهبودیافتگان حمایت کنند این رقم بسیار کم‌تر می‌شود.

65 درصد معتادان در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای شاغل بوده‌اند

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 65 درصد معتادان در ایران در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای شاغل بوده‌اند؛ همچنین بخشی از این افراد نیز که هیچ‌گونه شغل و حرفه‌ای ندارند به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و در آنجا استعدادیابی می‌شوند و با توجه به توانشان وارد بازار کار می‌شوند.

همچنین براتی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اسکان معتادان بهبود یافته نیز اظهار کرد: بهبود یافتگان، هنگام خروج از مراکز درمانی ماده (15) که خود این افراد داوطلبانه به این مراکز وارد شده‌اند و یا مراکز ماده (16) که با حکم قضایی به این مراکز درمانی وارد شده‌اند، توسط سیستم مددکاری اجتماعی مدیریت می‌شوند. برای اجرای این طرح بودجه‌ای تحت عنوان «فعالیت مدیریت مورد» برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته‌ شده که بهزیستی از آن برای ایجاد خانه‌های بین راهی استفاده می‌کند؛ این خانه‌ها به افرادی اختصاص می‌یابد که بی‌خانمان هستند.

هشدار به معتادان برای مراجعه به عطاریها

بیاتی با اظهار بی‌اطلاعی از ورود هرگونه مخدر جدید به بازار مصرف ایران به افرادی که دارو مصرف می‌کنند، هشدار داد: این افراد از هرگونه مراجعه به عطاری‌ها برای تهیه دارو خودداری کنند، چرا که آنچه به عنوان دارو در عطاری‌ها فروخته می‌شود ممکن است سمی و دارای ترکیبات خطرناک باشد.

وی افزود: خوشبختانه ما در کشور مراکز درمانی مختلفی داریم که افراد نیازمند به درمان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس