کد خبر 316745
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران با بیان اینکه متأسفانه تعداد مبتلایان به بیماری MS در کشور از ۷۰ هزار نفر عبور کرده است، گفت: مبتلایان به MS بیشتر افراد تحصیلکرده و دختران زیبا رو هستند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حسین پاکدامن رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، در حاشیه بیست و یکمین کنگره بیماری‌های مغز و اعصاب در مورد اهداف برگزاری این کنگره، گفت: جهت برگزاری کنگره 3 هدف عمده را پیگیری کردیم که به ترتیب اولویت عبارتند از: ارتقاء سطح علمی رشته، آشنایی با آخرین پیشرفت‌های علمی و تبادل افکار میان متخصصان حوزه.

وی در ادامه با اشاره به نقش الکترونوروداینوستیت در درمان بیماری‌های مغزی، گفت: با استفاده از این روش درمانی بسیاری از بیماری‌های لاعلاج که زمانی فکر می‌کردیم غیرقابل درمان است، در حال درمان و کاهش خطرات بیماری است.

رئیس انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران به نقش عمده دستگاه پت‌اسکن در جراحی‌های مربوط به بیماری صرع، گفت: این دستگاه می‌تواند محل دقیق ضایعه منجر به صرع را شناسایی کند و به جراحی و درمان این بیماری کمک کند، همچنین با استفاده از این دستگاه می‌توان آلزایمر را چندین سال زودتر از وقوع پیش‌بینی، تشخیص و درمان کند.

وی با بیان اینکه آمار ابتلا به MS در حال افزایش است، گفت: طبق تقسیم‌بندی جغرافیایی که هرچه کشورها به خط استوا نزدیکتر باشند، آمار ابتلا به MS شان باید کمتر شود. ایران باید زیر دو هزار مبتلا به MS داشته باشد، اما اکنون تعداد مبتلایان به MS به 70 هزار نفر رسیده است.

پاکدامن افزود: تقسیم‌بندی جغرافیایی نشان می‌دهد که کشورهای نزدیک استوا آمار کمتری از ابتلا به MS دارند و همچنین هر چه کشورها پیشرفته‌تر می‌شود، مبتلایان به MS در آنها افزایش پیدا می‌‌کند.

وی تهران و اصفهان را دارای بیشترین بیمار مبتلا به MS معرفی کرد و گفت: متأسفانه جوانان 20 تا 35 سال بیشتر به MS مبتلا می‌شوند، البته یک تئوری نیز وجود دارد که می‌گوید، مردم طبقه بالا و تحصیلکرده آمار ابتلا به MS شان بیشتر است.

وی همچنین تصریح کرد: مشاهدات نشان می‌دهد علاوه بر سطح رفاه خانواده و میزان تحصیلات زیبایی چهره در این میان نقش دارد به طوری که دختران زیبارو بیشتر از دیگر دختران به MS مبتلا می‌شوند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مریم ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    منم زیبا رو هستم یعنی باید نگران باشم؟
  • اسمال ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    دختران زیبارو اگه حجابشون رورعایت کنند کمتر تو نگاهند واسه همین چشم نمیخورن و ms نمیگیرن
  • موسوی ری شهری ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    با سلام مردای زیبا چی چن وقته احساس بدی دارم نکنه خطری منو تدید میکنه مشرق ؟ ای بابا ریا شد
  • حمید ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    مطمئنی؟؟!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    پسران زیبا رو چطور؟
  • جراح ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    چه تحليل مسخره اي ! اصلا پايه علمي نداشت !
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    تاثیر زیبایی، تحصیلات و رفاه . جل الخالق!!!!!
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    شما نسبتی با حاج آقا خاطره دارید؟!!! زنان زیبارو و .....
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    وقتی همینجوری کیلیویی دکتر و مهندس تحویل مملکت میدیم با این رانت ها و دانشگاه های آزاد و پیام زور و حتی دولتی های ضعیف نتیجه همین میشه که رییس انجمن مغز ما حرف هایی میزنه که حتی رییس انجمن مغز و سیرابی هم نمیزنه.
  • اقاروح اللهء عزیز ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 1
    خوب زیبارویان چی میشه که ام اس میگیرن؟چشم میخورن؟چی میشه؟خدارو شکر خوشکل نشدیم الان به زشت بودنم قانعم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس