کد خبر 316815
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

اگرچه بدن به طور خودکار برخي از اين مواد شيميايي را دفع مي کند اما به علت بالا بودن ميزان سموم گاهي بدن دچار مشکل مي شود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، همان طور که منزل را بايد از کثيفي پاک سازي کرد، لازم است بدن نيز سم زدايي شود زيرا هر روز در معرض ميزان زيادي از مواد شيميايي موجود در خوراکي ها و ... قرار مي گيريم.

اگرچه بدن به طور خودکار برخي از اين مواد شيميايي را دفع مي کند اما به علت بالا بودن ميزان سموم گاهي بدن دچار مشکل مي شود.

به نقل از سايت «Prevention» بدون شک کبد يکي از مهم ترين اعضاي بدن است که سيستم طبيعي سم زدا به حساب مي آيد. براي پيش گيري از جذب چربي کبد آن را به سموم قابل حل در آب تبديل مي کند تا بدن بتواند به آساني آن را دفع کند.

اين تنها يک نقش کوچک است که کبد در بدن ايفا مي کند. کبد داراي بيش از ۵۰۰ عملکرد است، از جمله آن ها سوخت و ساز چربي و تنظيم هورمون است. در صورتي که روي کبد فشا زيادي وارد شود، اين عضو دچار مشکل مي شود. براي حمايت از کبد و کمک به روند طبيعي سم زدايي بدن به نکاتي که در ادامه بيان مي شود، توجه کنيد.

  • روي کبد فشار اضافه نياوريد

کبد به طور طبيعي سخت کار مي کند و مصرف موادي چون مشروبات الکلي و مسکن هاي otc که بر اين عضو حياتي فشار مي آورد، براي آن مضر است. در واقع مصرف تدريجي، اندک و منظم مسکن ها، علت عمده بيماري هاي کبدي و از کارافتادگي آن است.

  • مصرف آب ليمو را افزايش دهيد

آب براي سيستم طبيعي سم زدايي ماده مهمي محسوب مي شود. از اين طريق است که بدن سموم را دفع مي کند. اسيدسيتريک آب ليمو، کبد را در توليد صفرا کمک مي کند کيسه صفرا نيز ارگان ديگري از بدن است که براي دفع سموم استفاده مي شود.

  • گياهان مفيد براي کبد

زردچوبه، خار مريم و قاصدک، پاک کننده و محافظت کننده کبد است. سعي کنيد به طور روزانه، ۵۰ ميلي گرم زردچوبه، ۵۰۰ ميلي گرم عصاره قاصدک يا ۵۰۰ ميلي گرم خار مريم مصرف کنيد.

  • سبزيجات برگ دار

کلم بروکلي، کلم برگ و ... براي سم زدايي مفيد است از اين سبزيجات حداقل روزي يک وعده مصرف کنيد.

  • ماده معدني کافي مصرف کنيد

ماده کاني براي روند سم زدايي کبد مهم است، بنابراين مواد غذايي غني از مواد معدني مصرف کنيد ماده معدني مهم براي سم زدايي کبد شامل کلسيم، منيزيم، پتاسيم، سديم، مس، آهن، سلنيم، روي و منگنز است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس