تحقيقات نشان مي دهد محال است که زني بتواند به اندام عروسک باربي دست يابد و زناني که براي باربي شدن تلاش مي کنند به مشکلات رواني مبتلا مي شوند.

به گزارش خبرنگار مشرق، از لحاظ آماري فقط يک زن از 100هزار زن مي‌تواند فقط کمي شبيه باربي باشد. باربي عروسکي است که آمريکايي ها با الگو قرار دادن آن به پرورش دختران و زنان جهان جهت آمريکايي داده اند. 
سايت آلترنت در مورد افسانه تناسب اندام عروسک باربي مي نويسد:متاسفانه به نظر مي‌رسد که در ميان آمريکايي‌ها، روياي باربي شدن در ميان کساني شيوع پيدا کرده که وزن آنها 50 کيلوگرم يا کمتر مي‌باشد. اگر عروسک باربي يک انسان (زن واقعي) بود، بلندي قد او 150تا270 سانتي متر مي‌شد. به ويژه اگر سايز دور کمر او را در نظر بگيريم ، 45 سانتي متر مي‌شود و بدن او نيازمند 17 الي 22 درصد چربي است تا بتواند فرآيند عادت زنانه را داشته باشد و اين ويژگي‌هاي يک زن از ميان صد هزار زن است.

از عکس‌هايي که از اندام باربي گرفته شده به وضوح به نظر مي‌رسد که اين عروسک پلاستيکي متعلق به دنياي خيالي است. اما در حقيقت اين عروسک به نوعي، بخشي از دنياي واقعي مبدل شده و به عنوان سمبلي براي زيبايي در ميان زن‌ها در آمده است.
کورتني مارتين نوسنده کتاب "دختران متناسب ،دختران ستاره" مي‌نويسد: ما مي‌توانيم 4 سال کار کنيم تا به يک اندازه‌اي برسيم اما مي‌توانيم بعد از هر شکست پله‌اي براي موفقيت بسازيم. يک چنين عقيده‌اي هرگز نمي‌تواند يک خانمي را که خود را تحت فشار قرار داده تا ظريف تر، خوش اندام تر،خوش قد و قواره‌تر و جذاب تر به نظر برسد، متقاعد کند و اين زن  زماني که اندامش به حد مطلوب نمي‌رسد ،دچار نا اميدي غير قابل اجتنابي مي‌شود."
از زمان‌هاي گذشته تا به امروز، زن‌ها از لحاظ تاريخي پيشينه طولاني مدتي جهت زيبا شدن داشته‌اند و جامعه هم براي تشويق آنها به اين امر، از اين قاعده مستثني نبوده است. در اين چارچوب که زنان قصد داشتند مقادير زيادي از وزن خود را کم کنند، عروسک باربي هم ظهور کرد.
عروسک باربي در سال 1956 متولد شد. بعد از تولد آن، شرکت ماتل عروسک خواب باربي را که يک پيژامه صورتي پوشيده بود به بازار ارائه داد و اين عروسک به حالت خوابيده در دسترس عموم قرار گرفت و به فروش رسيد. يک کتاب راهنماي رژيم غذايي هم به همراه آن به فروش مي‌رسيد که رويش نوشته شده بود: نخوريد
باربي، با اين وجود رقبايي هم دارد و اين باربي اسلامي نيست که برنده مي‌شود بلکه برتز است که رقيب باربي ميشود.

به علاوه از عروسک‌هاي ديگري که براي دختران توليد مي‌شود مي‌توان از باربي مک، نام برد. باربي مک يک عروسک ثابت است که تي شرت‌ها و لوازم مخصوص او در فروشگاه‌ها موجود است. روي بسياري از اين عروسک ها کلمات مستهجن هک شده که روي کودکان تاثيرات ضدتربيتي مي گذارد و علي رغم شکايات زياد، هنوز استفاده از کلمات مستهجن بر روي محصولات کودکان استفاده مي‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس