با صدايي رسا به اين هوچي گرها مي گويم كه تمام تيترهايتان برايم پشيزي ارزش ندارد تا رفتن يا نرفتن به مأموريت کاری مجلس را بر اساس آن تنظيم كنم. اگر تكليف اداري ام باشد حتما به سفر جام جهاني خواهم رفت و علی رغم تصویب این سفر در کمیته سفرهای خارجی هیأت رئیسه اگر تكليفم اين نباشد، در ايران مي مانم تا در كنار دوستان ديگر به دعوت هاي متعدد براي برگزاري همايش هاي مردمي "ما دلواپسيم" در استان هاي مختلف پاسخ مثبت بدهم و تلاش كنيم تا تيم مذاكره كننده ديپلماسي كشور در ادامه مسير مذاكرات، سر بلند بيرون بيايد و مانند توافقنامه ژنو 28 گل نخورد.

به گزارش مشرق، حمید رسایی نماینده تهران با درج یادداشتی در سایت خود، به هجمه برخی رسانه ها و چهره های سیاسی درباره ماموریت محوله از سوی کمیسیون اصل 90 برای سفر به برزیل نوشت:در طول چند روز گذشته موضوع سفرم به جام جهانی از طرف مجلس به عنوان مسئول پرونده فساد در فوتبال، دستمایه تخریب هماهنگ چند سایت علیه بنده شده است. فعلا بنا ندارم نفیا و اثباتا درباره اصل سفر سخنی بگویم تا زمانش برسد كه چند روز آينده است. آن روز در خصوص پشت پرده این همه دست و پا زدن براي تخريب اين طلبه كوچك خواهم نوشت.

هر چند رئیس کمیسیون اصل 90 در مصاحبه اي به صراحت اعلام کرد که "این سفر با نظر و اصرار کمیسیون اصل 90 و بعد از تصویب در کمیته سفرهای هیأت رئیسه مجلس بوده است و رسایی نه تنها اصراری بر انجام این سفر نداشته بلکه از پذیرش آن اکراه داشته است" (اينجا) و اين اكراه حتي تا همين الان هم ادامه دارد.

با اين همه، سيل تخريب ها و توهين ها هم چنان ادامه دارد و من بنا بر اصرار برخي دلسوزان در پاسخ به اين دلواپسان بيت المال فقط به يك مورد مي پردازم تا جماعتي كه از سفرم دلنگرانند را از دلواپسي بيرون بياورم. تأكيد مي كنم كه اصل توضيحات را طي چند روز آينده بعد از قطعي شدن سفر اعلام خواهم كرد.

در طول اين چند روز محور تخريب يك سايت بدنام سياسي و ديگر رسانه هاي همسو با آن، اين است كه رسايي با چه توجيهي مي خواهد به سفر برود. ارتباط رسايي با اين سفر چيست؟ چرا بايد از پول بيت المال براي اين سفر خرج شود؟ آيا براي رسيدگي به فساد در فوتبال حتما بايد به جام جهاني رفت؟

همانطور كه رئيس كميسيون اصل 90 در مصاحبه خود گفته، اين سفر نه به اصرار بنده و نه حتي به درخواست بنده بلكه اصل سفر با توجه به موضوعات مطرح در پرونده و سوابق و لواحق آن به تصميم كميسيون و اصرار رئيس آن بوده. علاوه بر اين، كميته هيأت رئيسه براي بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان، استدلال هاي كميسيون را پذيرفته و با آن موافقت كرده است و بنا بر نظر آنها مناسبترين فرد براي اين سفر، مسئول پرونده اي است كه چندماه است بابت آن، بيش از 40 تن از فعالان اين ورزش را در جلسات متعدد به كميسيون اصل 90 دعوت كرده و با حضور كارشناسان پرونده، به بررسي موضوع پرداخته است.

حال سئوال اين است كه اگر اين سفر از نظر اين رسانه هاي هوچي گر غير ضروري است طبعا پيكان تهاجم آنها - اگر تهاجم به حقي باشد كه نيست - بايد در درجه اول متوجه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ که آن را درخواست کرده و سپس كميته بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان در هیأت رئیسه مجلس باشد که آن را تصویب کرده، نه نماینده ای که از حدود پنج ماه قبل، مسئول رسيدگي به يكي از پرونده هاي پرحاشيه شده و امروز به دليل اشرافش به اين پرونده به عنوان وظیفه اداری و سازمانی از طرف این آقایان مأمور به انجام آن شده و البته هنوز هم از انجام آن اکراه دارد!

اما چرا این سایت های به ظاهر دلسوز بیت المال حاضر به پیگیری این سئوال از كميته بررسي سفرهاي خارجي نمايندگان در هيأت رئيسه نيستند؟ واقعا اگر این سفر تا این اندازه بی ربط و بی فایده است و هیچ استدلالی پشت آن نبوده و این رسانه ها از روی دلسوزی پیگیر موضوعند، چرا اين هیأت با آن موافقت كرده است؟

همين الان كه شما اين يادداشت را مي خوانيد، بيش از 40 تن از نمايندگان مجلس از كميسيون هاي مختلف در سفر خارجي بسر مي برند. برخي از اين سفرها در قالب گروه هاي دوستي پارلماني، برخي در قالب هيأت هاي ديپلماتيك و برخي براي شركت در سمينارهاي بين المللي و منطقه اي است. اين نوع سفرها اختصاص به مجلس ندارد بلكه وزراي دولت، معاونين وزرا و حتي كارشناسان وزارتخانه هاي مختلف نيز چنين سفرهايي را انجام مي دهند، اما نه تنها سفر متعدد يك نماينده يا ديگر سفرها به اين اندازه برجسته نمي شود ولي سفر رسمي و قانوني بنده تا اين اندازه بزرگ نمايي مي شود.

وقتي به شكل غير طبيعي به اين موضوع پرداخته مي شود، مردم در اصل نيت اين افراد و رسانه ها شك مي كنند و سئوال مي كنند كه چرا در موارد ديگر اين حساسيت به خرج داده نمي شود. پاسخ اين هتاكان در برابر اين سئوالات چيست؟

اصلا قصد قضاوت در باره اين سفرها را ندارم چون از دلايل آنها آگاه نيستم اما قطعا سفر يك نماينده با عنوان نظارتي به جام جهاني با اين حجم فعل و انفعال و حضور ايرانيان و ... اگر فوائدش از اين سفرها بيشتر نباشد، كمتر نيست تا چه برسد به همراهي چند نماينده با رئيس جمهور و رئيس مجلس به كشورهاي ديگر كه امري متداول است.

حضور نمايندگان در قالب چنين هيأت هايي علاوه بر بعد ديپلماتيك آن، كاركرد نظارتي هم دارد كه در تمام دوره ها از ابتدا تا امروز و در آينده خواهد بود. حتي حضور برخي از نمايندگان مجلس و دولت در بازي هاي جام جهاني دوره هاي قبلي هم مسبوق به سابقه بوده اما چرا در خصوص اين سفر و همراهي بنده تا اين اندازه جوسازي رسانه اي آن هم توسط چند روزنامه و سايت خبري مي شود، نكته اي است كه طي چند روز آينده به آن اشاره خواهم كرد.

 و اما مصاحبه خواهر زاده آقای خاتمي!

يكي از سايت هاي بدنام سياسي كه به تعبير مدير كل تشريفات مجلس، نامه اين اداره كل را دزديده و با انتشار آن جوسازي كرده، در مصاحبه با خواهرزاده سيد محمد خاتمي و نماينده اردكان به نقل از تابش مطالبي را نقل كرده كه تصوير آن در ذيل می آید:

اين سايت از دفتر چه كسي خط مي گيرد و چه نسبتي با دولت يازدهم دارد؟

 هر چند چنين ادبيات سخيفي شايسته كسي كه خود را نماينده مردم مؤدب و فهيم اردكان مي داند نيست اما از سايت هايي كه با ظاهري دلسوزانه دلواپس هزينه بيت المال شده اند، چند سئوال مي پرسم كه براي قضاوت افكار عمومي به آن پاسخ دهند.

آقاي تابش در مصاحبه با این سایت بدنام با تمسخر می گوید که "حتما رسایی می خواهد به عنوان خبرنگار هفته نامه ۹دی به این سفر برود ولی اگر از طرف مجلس برود، حتما حق مأموریت هم خواهد گرفت."

باید از آقای تابش پرسید آیا ایشان نیز سفرهای پنهانی مکرر خود با دولت مردان که بدون نظر كميته سفرهاي خارجي نمايندگان و تنها با نظر مساعد دولت صورت می گیرد را با همین انگیزه انجام می دهد؟ بد نیست آقای تابش درباره سفر حدود ۱۰ روزه خود که دو ماه قبل به همراه یکی از وزرای دولت یازدهم به آمریکا صورت گرفته، توضیح دهد؟ چرا هیچ اثری از این سفر در اداره تشریفات مجلس به ثبت نرسیده و برای مسئولان تشریفات مجلس علامت سئوال شده؟

راستی آقای تابش! در زمان برگشت از آمریکا ، توقف چند روزه شما و وزیر محترم، در آلمان آن هم فقط با نیت گشت و گذار، به منظور اضافه شدن حق مأموریت های دولتی بوده است؟ حتما آقای تابش خود را به تجاهل می زند که کدام سفر؟ شاید با دیدن این تصاویر گشت و گذار در 60 کلیومتری فرانکفورت و در کنار رود "راین" به حافظه آقاي تابش و رسانه هاي هوچي گري كه اين چند روز براي تخريب اين طلبه كوچك خود را به آب و اتش زدند، كمك كند:

چرا رسانه هاي هوچي گري كه دو روز است سفر تيم ملي را تحت الشعاع سفر يك عضو كميسيون اصل نود قرار داده اند، بررسي نمي كنند كه حضور برخي از نمايندگان در آمريكا و آلمان بر چه اساسي و با بودجه چه نهادي و به چه دليل بوده است؟

 تصاویر مربوط به آمریکا و ملاقات های صورت گرفته در آن قبله آمال را حضورا تقدیم می کنم.


در بخشي از اين مصاحبه كه براي مزمت سفر رسمي بنده كه با تاييد كميته قانوني مجلس صورت گرفته، آقاي تابش به عنوان نايب رئيس فراكسيون ورزش (!) از لابي اين فراكسيون با وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال سخن مي گويد و خبر مي دهد كه قرار است چند تن از نمايندگان با بودجه وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال به اين سفر بروند. وي تأكيد مي كند كه نام رسايي از جمله اين نمايندگان نيست!

آقاي تابش! روز اولي كه موضوع اعزام بنده به جام جهاني بر اساس وظيفه نظارتي مجلس مطرح شد، شرط كردم كه اين سفر در صورتي فايده دارد كه با هزينه مجلس باشد تا وظيفه نظارتي نمايندگي تحت تأثير رانت سفر قرار نگيرد. حال شما پاسخ دهيد كه بر چه اساسي به اين سفرها مي رويد؟ تعداد سفرهايي كه در قالب همراهي با وزرا يا به اسم فراكسيون ورزش يا در قالب رئيس فدارسيون سواركاري رفته ايد چه تعداد بوده است؟

همه می دانند که فراکسیون ها هیچ رسمیتی در درون ساختار مجلس ندارند. به جرأت می توان گفت که 8۰ درصد فراکسیون ها با تلاش وزارت خانه ها و سازمان های دولتی شکل می گیرند تا در بزنگاه ها مانند بررسی بودجه و طرح ها و لوایح مرتبط از ظرفیت نمایندگان به نفع خود استفاده کنند و در مواردي نيز يك فراكسيون راه اندازي مي شود تا در بزنگاه بتواند در قالب تعامل با يك نهاد از آن امتياز بگيرد.

به جز چند فراكسيون سياسي كه بر اساس مباني فكري و سياسي شكل مي گيرند به جرأت مي توان گفت كه 80 درصد فراكسيون ها در حد يك هيأت رئيسه باقي مي مانند. هيأت رئيسه اين فراكسيون هاي به ظاهر موجه و مملو از نماينده نيز با استفاده از ظرفيتي كه ادعا مي كنند در اختيار دارند، در طرح ها و لوايح وارد لابي با وزارت خانه ها مي شوند و محصول تشكيل فراكسيون را كه گرفتن امتياز است به دست مي آورند.

يكي از مهمترين منافع اين فراكسيون ها بويژه برخي از اين فراكسيون ها حضور هيأت رئيسه آنها در سفرهاي خارجي با هزينه دولت است که آقای تابش به خوبي به آن اشاره کرده است.

سئوال این است که آیا سفر رسمی یک نماینده که با تصویب و نظر مجلس صورت می گیرد، شایسته فحاشی های سیاسی این جماعت است یا سفری که آقای تابش در قالب لابي با وزارت ورزش و فدارسيون فوتبال به دنبال آن است و به آن اشاره مي كند؟

 

كدام تصوير براي تابش تا اين اندازه اهميت دارد كه "دلواپس" آن شده است

 آیا کمیسیون هاي تخصصي مجلس كه در آيين نامه داخلي براي آنها ساز و كار خاصي پيش بيني شده و بايد پاسخگوي رفتارها و تصميمات خود باشند، اصالت دارد يا فراكسيون هايي كه غالبا در روزهاي اول شروع به كار مجلس تشكيل مي شوند و بعد از انتخاب هيأت رئيسه آن معمولا افول مي كنند؟


راستي چرا هيچ يك از رسانه هاي دلواپس از آقاي تابش و چند نماينده ديگر همراه وي نمي پرسند كه با بودجه چه نهادي و بر اساس چه ضرورتي و با موافقت كدام نهاد تصميم گير درون هيأت رئيسه قرار است در بازي هاي جام جهاني حضور يابند؟

چند روز قبل در خصوص موضوعات مطرح در پرونده فساد در فوتبال و برخي حواشي غير فوتبالي مطرح در جام جهاني با يكي از مسئولان عالي وزارت ورزش - عمدا ننوشتم كدام مسئول - جلسه اي داشتم. در خلال بحث از فشارهايي كه برخي از اعضاي فراكسيون ورزش براي حضور در جام جهاني مي آورند خبر داد و گفت كه يكي از اين آقايان فراكسيون خبر داده كه برخي از نمايندگان عضو فراكسيون تهديد كرده اند كه اگر برخي از اعضاي فراكسيون ورزش را براي جام جهاني اعزام نكنند، از طريق سئوال و حتي استيضاح وزير ورزش و جوانان را در فشار خواهند گذاشت! اين كه چه عضوي از فراكسيون ورزش مسئوليت انتقال اين پيغام را به وزارت ورزش داشته مهم نيست، مهم اين است كه اين موضوع حتي در كميسيون فرهنگي مجلس هم طرح شده و البته كميسون فرهنگي به حق تأكيد كرده است كه وزارت ورزش نبايد تحت تأثير اين فشارها قرار بگيرد.

آيا تهديد يك وزارت خانه براي قرار گرفتن در ليست سفر، موضوع قابل پيگيري براي رسانه ها نيست؟ پس چرا ساكتند؟ شايد گفته شود كه اين چند نفر قرار است با هزينه اسپانسر و حامي مالي اي كه قرار است هنرپيشه ها را ببرد،‌اعزام مي شوند. اين ديگر عذر بدتر از گناه است و حتما هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان بايد آن را بررسي كند. راستي چرا اين رسانه هاي هوچي گر در همان مصاحبه اي كه فحاشي به بنده را منتشر كردند، اين سئوالات را از تابش نكردند؟ آيا جيب آقايان باز است كه دهانشان بسته و قلمشان شكسته شده؟

اما در این که تخریب هایی از این دست، محصول روشنگری های هفته نامه ۹ دی و فریاد های درون مجلس و اصرار بر محاکمه شاه کلید فتنه و کودتای ۸۸ يعني مهدي هاشمي و بررسي دقيق پرونده فساد در فوتبال و كوتاه كردن دم آنهايي است كه به اسم اين ورزش كاسبي مي كردند، نه تنها تردید ندارم بلكه شواهد و نشانه هايي هم دارم و ضمن شنيدن دغدغه هاي دلسوزانه با صدايي رسا به اين هوچي گرها مي گويم كه تمام تيترهايتان برايم پشيزي ارزش ندارد تا رفتن يا نرفتن به مأموريت مجلس را بر اساس آن تنظيم كنم.

اگر تكليف اداري ام باشد حتما به سفر جام جهاني خواهم رفت و اگر تكليفم اين نباشد، در ايران مي مانم تا در كنار دوستان ديگر به دعوت هاي متعدد براي برگزاري همايش هاي مردمي "ما دلواپسيم" در استان هاي مختلف پاسخ مثبت بدهم و تلاش كنيم تا تيم مذاكره كننده ديپلماسي كشور در ادامه مسير مذاكرات، سر بلند بيرون بيايد و مانند توافقنامه ژنو 28 گل نخورد.

به پايان آمد اين دفتر      حكايت همچنان باقي است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    رسایی عزیز آفرین
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بازیگران و ....ها بروند خوب است و بیت المال نیست اما اگر ناظر مجلس برود بد است؟ چرا؟
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    رسايي جان آخه الان وقت برزيل رفتن بود
  • صفا ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شک نداشتم که این فضا سازی ها برای سلامت این بنده خداست والا چرا کسی به بقیه گیر نمیده
  • بابک ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    من رسایی را قبول ندارم اما این حرف اقای رسایی را درست میدانم
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شک ندارم که این جوسازی ها از درون فدارسیونه من اطلاه دارم / اولش خودمم مخالف سفر رسایی بودم ولی وقتی این هجمه بی سابقه را بررسی کردم دیدم این موضوع برا اینه که رسایی تو سفر نباشه / الان میگم این سفر یک ناظر بیرونی میخواهد
  • دکتر حاتمی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جواب رسایی خوب بود اما باید بیشتر توضیح میدانند و پاسخ برخی را کامل میدادند
  • hdvhk ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آقاي رسايي نگفتن رفتن با برزيل چه ربطي به فساد مالي اخير فوتبال داره؟ فقط فرافركني بود
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    تو نیکو روش باش تا بدسگال، به بد گفتن از تو نیابد مجال! حرکت غلط دیگران حرکت غلط شما را توجیه نمی‌کند.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اصولا وقتی یکی غربزده شد دیگه حرف مردمش واسش پشیزی ارزش ندارد. راستی همینا نبودن بما میگفتن غربزده؟ جل الخالق!!
  • میترا1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    افرین به اقای رسایی ولی این حقایق همیشه موقعی گفتهمیشه که از طرف دیگه تحت فشار باشن ومعمولا اگه اونا چیزی نگن اینا همچیزی نمیگن !! بیچاره ملت !
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    شک ندارم که این جوسازی ها از درون فدارسیونه من اطلاه دارم / اولش خودمم مخالف سفر رسایی بودم ولی وقتی این هجمه بی سابقه را بررسی کردم دیدم این موضوع برا اینه که رسایی تو سفر نباشه / الان میگم این سفر یک ناظر بیرونی میخواهد
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آخه رسایی رو چ ب جام جهانی؟!
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    هرچند دلایل آقای رسایی درست بود ولی نشان دادن این عکسها مصداق همون کار جو سازان اصلاح طلب هست که به نظرم کار درستی نیست
  • علی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بنده درجواب همان سایت هایی که انتقادکرده بودندچندجمله نوشتم اما حذف کردندوحاضربه اتشارنشدند!هرموضوعی که به پراقایان برخوردکند،درسایت خودشان نمیگذارندوفقط یک طرفه مشغول خراب کردن کسانی هستندکه علیه فتنه گران موضع منفی دارند!!!!!
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    هرچند دلایل آقای رسایی درست بود ولی نشان دادن این عکسها مصداق همون کار جو سازان اصلاح طلب هست که به نظرم کار درستی نیست
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    هرچند دلایل آقای رسایی درست بود ولی نشان دادن این عکسها مصداق همون کار جو سازان اصلاح طلب هست که به نظرم کار درستی نیست
  • علي ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آقاي رسايي حقيقت را بايد گفت و هشدار ها داد. . تا چهره واقعي افراد كه در قالب هاي مختلف به مردم فريب مي دهند آشكارترشود. بنده شخصا استفاده كردم . متشكرم
  • اسد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    میدانم که منتشر نمیکنید اما میگویم : از نوشتارش حس غالبم آن است که طلبه کوچک گفتنش برای مظلوم نمائی است! آقای رسائی شما که به زعم خودتان به تکلیف عمل میکنید آیا فقط وقتی که منافعتان به خطر می افتد یا خدای ناکرده کسی میگوید بالای چشم مبارکتان ابروست ،احساس تکلیف میکنید و یا فقط برای تلافی و جبران و ... تکلیف میدانید که روشنگری کنید! قیامت خیلی از ماها و شما ها دیدن دارد در هنگام احساس تکلیف، خدا و قبر و قیامت را هم در نظر بگیرید، بعدش صحبتی کنید که فردای قیامت در لباس روحانیت شرمنده نشوید . آنوقت من هم موافقم همیشه به تکلیف عمل کنید آنهم همه تکالیف نه فقط بعضی از آنها و فقط برخی مواقع !
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    چپ اندر قیچی نوشتی، حالا چه طوری به تو امتیاز بدیم؟ به ندارمت منفی و به دانمت مثبت
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    راستی اقای تابش اکه اینقدر دلسوز کشورومردم هستنداولا راجع به سفرهای خود توضیح دهندثانیااز دایی فتنه گر خود(محمدخاتمی)بپرسند ایا شایسته یک ایرانی واقعی است که از کشورهای خارجی پول بگیردودر کشور فتنه گری کند؟
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    البته من هم ضمن تایید سخنان آقای رسایی عرض می کنم که مشرق هم دست کمی از اونها ندارد. من بارها و بارها برایش کامنت گذاشتم و سانسور کرده. چون به تیجیر قباش برخورده!! البته می دونم برای حفظ ظاهر هم که شده این کامنت رو میگذاره که بگه ما هم بله....!!!!!
  • مرد ایرانی ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با تشکر از آقای رسایی، لطفا آقای تابش یا جواب بدهد و یا استعفا دهند و یا حداقل مثل ژاپنی ها و... یک خرده غیرت به خرج داده و خودکشی بفرمایند تا وزیر همراه ایشان حداقل خجالت بکشند!!! البته شاید
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    جناب رسایی برادر بزرگوار شما الان نرو برزیل تا سایر سفرها بهتر تو چشم بیاد !!!!
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آقا تابش بد و اخ، اما فساد فوتبال چه ربطی به برزیل داره؟ نه وجدانا؟ بگو می خوام برم تفریح.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    احتمل داره اونم کسی مثل رسایی که مو رو از ماست میکشه بیرون
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    رسایی و غرب زدگی!!!! بابا یه وصله بچسبون که بچسبه آخه
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    با ناشناس موافقم. اما من مثبت رو دادم.
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    بهتر بود در مورد تابش هم اظهارنظر می کردی ؟ !!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    آیا تخصص شما در این سفر چیست آیا بهتر نبود یک نماینده ای که در فوتبال تخصص داشت می رفت
  • بی سواد دیر فهم ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    ناشناس فکر کنم مشرق کامنتتو گذاشت تا بهت بخنده
  • ناشناس ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    درود بر حمید رسایی دلاور .
  • افشین تهران ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اصولا وقتی که یکی تحلیل ابکی میکنه معلوم میشه که نه از سیاست ونه از مسائل معمولی هم بهره نبرده که ناشناس 10.30از این دسته ادماست.
  • افشین تهران ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    حتما تو بری بهتره!!!
  • افشین تهران ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    اینها از این طایفه نیستند که اینجور غیرتی داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس