محاکمه ضارب شهید خلیلی آغاز شد، له کردن خوشه‌های گندم خرس را به کشتن داد، بخشش قاتل 10سال پس از جنایت، کلاهبرداری به‌بهانه انتقال‌بیماران به اروپا و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



محاکمه ضارب شهید خلیلی آغاز شد

خرس یقه دار یکی از گونه‌های در معرض انقراض ایران است هر چند این خرس در رسته خرسهای سیاه قرار دارد و زیستگاهش از ایران تا آسیای شرقی گسترده شده است اما خرس یقه‌دار یا همان خرس بلوچی که در ایران زندگی می‌کند تعدادش به زحمت به اندازه انگشتان دو دست است.

حوادث

حیات این حیوان به شدت در معرض تهدید قرار گرفته است و نام خرس یقه دار در لیست قرمز سازمان‌های حفاظت از حیوانات قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینکه نام حیواناتی در این لیست قرار می‌گیرد که طی دهه گذشته تعداد آنها به نصف کاهش یافته است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


3قاتل بخشیده‌شده، پای میز محاکمه

حوادثسه‌محکوم به قصاص که توانسته‌اند رضایت اولیای‌دم را جلب و از قصاص نجات پیدا کنند برای محاکمه به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفتند.

در اولین پرونده که در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران رسیدگی شد، نماینده دادستان گفت: هرچند در این پرونده مجازات به‌لحاظ جنبه خصوصی جرم منتفی شده و اولیای‌دم رضایت خود را اعلام کرده‌اند اما به‌لحاظ جنبه عمومی جرم به نمایندگی از دادستان تهران و با استناد به قانون برای متهم درخواست مجازات دارم زیرا متهم در نظم عمومی جامعه اخلال ایجاد کرده ‌است.

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: من ورزشکار هستم و به‌صورت حرفه‌ای کشتی می‌گرفتم. روز حادثه وقتی داشتم از تمرین برمی‌گشتم متوجه شدم سه‌جوان زیر پنجره خانه‌ام نشسته‌اند و مواد مصرف می‌کنند به آنها گفتم دیگر اینجا ننشینید و جای دیگر مواد بکشید. آنها اعتراضی نکردند و رفتند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دلیل کشتن بی رحمانه خرس
له کردن خوشه‌های گندم خرس را به کشتن داد

وقتی تصویر دردناک سی اسکن خرس مجروح کرمانشاه منتشر شد، برخی کاربران احتمال می‌دادند که حمله خرس به شکارچی موجب واکنشی تا این اندازه دردناک شده است اما سخنان شکارچی بی رحم، از حقیقتی دردناک در این باره پرده بر می‌دارد.

دلیل کشتار بی رحمانه خرس

پس از گذشت حدود بیست روز از شلیک بی رحمانه به یک ماده خرس قهوه‌ای در اسلام آباد کرمانشاه که منجر به جراحات شدید و در نهایت مرگ این حیوان شد، با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عامل این جنایت تلخ شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بخشش قاتل 10سال پس از جنایت

حوادثاواسط سال 83 جواني به‌نام ن.س به اتهام قتل بازداشت شد. او متهم بود جواني به‌نام احمد را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

 او در دادگاه كيفري استان سيستان و بلوچستان محاكمه و با حكم قضات به قصاص محكوم شد. صدور اين رأي در حالي بود كه اولياي دم اعلام كرده بودند حاضر به گذشت نيستند و قاتل بايد قصاص شود.

در اين ميان اعضاي شوراي حل اختلاف و مسئولان قضايي نيز وارد ماجرا شدند تا جلسه صلح و سازش تشكيل شود. آنها بعد از چند ساعت بحث و گفت‌وگو با يكديگر صلح كردند و خانواده مقتول اعلام كردند از خونخواهي پسرشان گذشته و قاتل را بخشيده‌اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کلاهبرداری به‌بهانه انتقال‌بیماران به اروپا

حوادثچند روز پیش مرد میانسالی همراه همسر و دو فرزندش در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران قصد سفر به آلمان را داشتند که ماموران با بررسی روادید سفر آنها متوجه شدند مدارک آنها جعلی است و مانع از ادامه سفر این خانواده شدند.

با تشکیل پرونده، مرد خانواده برای تحقیقات به شعبه یازدهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: سال ها از بیماری ریه رنج می برم. مدتی پیش به پیشنهاد پزشکم تصمیم گرفتم برای ادامه درمان به آلمان بروم. به همین دلیل با فروش وسایل خانه 120 میلیون تومان پول به دست آوردم و قرار شد همراه خانواده ام به آلمان رفته و خود را مداوا کنم.

شاکی که از جعلی بودن روادید سفر خود و خانواده اش اظهار بی اطلاعی می کرد. جستجوی پلیس برای دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و معلوم شد چهار مرد شیاد که به بهانه انتقال بیماران برای ادامه درمان به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی از مسافران کلاهبرداری کرده و روادید جعلی به آنها داده بودند و در ادامه این 4 مرد دستگیر شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مصرف شيشه پسر، پدر را تا قتل او پيش برد

حوادثهفتم خرداد ماه امسال ماموران پليس هنگام گشت زني در شهر اصفهان با جسد خون آلود پسر 27 ساله‌يي روبرو شدند.

 در بررسي‌ها مشخص شد پسر جوان از ناحيه هر دو پا با ضربه‌هاي چاقو مجروح شده است. در ادامه بررسي‌ها هويت متهم شناسايي و مشخص شد تعميركار موتور بوده و به مواد مخدر اعتياد شديدي دارد. خانواده مقتول در بازجويي‌ها گفتند، پسرمان شب قبل از حادثه از خانه خارج شد تا اينكه از طريق ماموران متوجه قتل او شديم.

تيم پليسي كه به اظهارات پدر مقتول مشكوك شده بودند به بازجويي از وي ادامه دادند كه وي سرانجام لب به اعتراف گشود و به قتل پسرش اعتراف كرد.

مردي ميانسال كه از اعتياد پسرش خسته شده بود او را با ضربه‌هاي چاقو كشت.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آتش سوزی انبار چوب مهار شد

یکشنبه شب در پی اعلام کارگران انبار بزرگ چوب مبنی بر مشاهده دود و آتش، آتش نشانان ایستگاه های 87، 38، 62، 12، 16، 59، 38 و 81 به همراه تجهیزات لازم به محل وقوع آتش سوزی در بزرگراه آزادگان، خیابان غفاری اعزام شدند.
{$sepehr_album_13514}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر اینجا کلیک کنید

در محل حادثه یک انبار چوب به مساحت تقریبی 3000 مترمربع که محل انبار کردن غیر اصولی انواع چوب، جعبه، نئوپان و پالت بود به دلیل نامشخصی طعمه شعله های آتش شده و دود ناشی از سوختن آن از فاصله بسیار دور قابل مشاهده بود.

آتش نشانان با فرو نشاندن شعله های سرکش آتش، ایمن سازی و لکه گیری محل حادثه که تا صبح امروز دوشنبه ادامه داشت به عملیات خود پایان دادند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عملیات برای مهار پل عابر پیاده

در پی برخورد شدید قسمت کمپرسی یک دستگاه کامیون با پل عابر پیاده و تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه 125،ستادفرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 21:00 شب گذشته آتش نشانان ایستگاه 78 و گروه امداد و نجات 15 را به همراه دو دستگاه جرثقیل به محل حادثه در غرب به شرق خیابان خاوران بعد از پل سیمان اعزام  کرد.
{$sepehr_album_13515}
برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگتر اینجا کلیک کنید

خوشبختانه در زمان بروز حادثه هیچ شهروندی در اطراف و روی پل عابر پیاده حضور نداشت.

آتش نشانان با حضور عوامل شهرداری مشغول جوشکاری و تراشکاری این پل شدند و آن را در دو مرحله جدا کرده و به محل امن منتقل کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل هولناک با ضربات چوب

حوادثسرهنگ شهرام امیریان فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در ایلام از دستگیری فردی خبر داد که در یک نزاع خیابانی جوانی 34 ساله را با ضربات چوب به قتل رساند.

سرهنگ شهرام امیریان اظهار داشت: این درگیری و نزاع خیابانی به دلیل وجود اختلافات خانوادگی بین قاتل و مقتول به وقوع پیوست.
 
وی ادامه داد: قاتل که پس از ارتکاب به قتل از محل جرم متواری شده بود ، در کمتر از ساعاتی توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اولین دادگاه ضارب شهید علی خلیلی؛
تقاضای قصاص مادر خلیلی برای ضارب/ ضارب: شب نیمه شعبان بود و مست بودم / جلسه دادگاه برای رفع نقص تجدید می‌شود

حوادثتیرماه سال 90 حجت الاسلام علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه های چاقوی وی مجروح شد. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که در ابتدا چند بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند.

تحقیقات در این زمینه نشان داد متهم قصد سوار کردن دختر جوانی را به زور داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفت اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن مجروح شد.

صبح امروز جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جاسازی 45کیلو تریاک در داخل هندوانه

حوادثعلی گلزاری جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: دو قاچاقچی موادمخدر که قصد داشتند در پوشش بار هندوانه، 45 کیلوگرم موادمخدر را حمل و در اسلامشهر به فروش برسانند توسط پلیس دستگیر شدند.

علی گلزاری افزود: برابر اخبار دریافتی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر اینکه باند تهیه و توزیع موادمخدر در خصوص خرید و فروش مواد مخدر فعالیت گسترده‌ای دارند و مواد مخدر را از شهرهای شرقی کشور با جاسازی در داخل بار میوه به تهران و اسلامشهر حمل و به فروش می‌رسانند تحقیقات پلیس برای دستگیری قاچاقچیان آغاز شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


طوفان تهران در رسانه‌ها
طوفان در تهران با 3 کشته و 27 مجروح/ بار ترافیکی سنگین در معابر پایتخت/ ریشه‌کن شدن درختان و بروز صدها سانحه

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با فارس گفت: آسمان پایتخت به دلیل وزش باد در اطراف کلانشهر تهران و همچنین شدت گرفتن وزش باد در غرب کشور به شدت غبارآلود شد.

طوفان

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: البته بخشی از شرایط آسمان تهران به دلیل افزایش ابر نیز هست.

اصغری گفت: سرعت  وزش باد در فرودگاه امام خمینی 20 متر بر ثانیه و در فرودگاه مهرآباد 30 متر بر ثانیه است.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام صحه بندی این مطالب چی داغون هست نه تیتر به مطلب ربط دارد نه عکس ها به تیتر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس