بازداشت مرد افغانی با 7شناسنامه جعلی، زلزله کیش را لرزاند، نزاع دسته جمعی در کرمانشاه با 1 کشته، سقوط مرگبار میلگردهای ساختمانی، بزمجه مزاحم به دام افتاد و ... از مهمترین اخبار حوادث امروز است.

  به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مهمترین اخبار حوادث امروز به شرح زیر است:



بازداشت مرد افغانی با 7شناسنامه جعلی

حوادثسرهنگ علی اکبر اژدری گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان علی آباد کتول روز گذشته مردی مجهول الهویه تابعه کشور افغانستان را با در دست داشتن یک جلد شناسنامه غصبی ممهور به مهر جعلی اداره ثبت احوال یکی از شهر های استان که درصدد اخذ کارت ملی بود را دستگیر کردند. در بازرسی بعمل آمده از کیف دستی همراه وی 7 جلد شناسنامه جعلی نیز کشف شد.

متهم در تحقیقات تخصصی بعمل آمده اعتراف کرد تبعه کشور افغانستان هستم و شناسنامه خود را 15 سال قبل عکسدار کردم و چون کارت ملی نداشتم درصدد گرفتن کارت ملی برای خود و فرزندانم بودم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زد و خورد پرسنل هواپیما با مسافران

حوادثپرواز شرکت هواپیمایی (م) به مقصد استانبول چند روز قبل آسمان تهران را ترک کرد اما دقایقی پس از پرواز هواپیما، بیماری یکی از مسافران، خلبان را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه کرد.

بنا برگفته مسافران این هواپیما، مسافر بدحال بلافاصله پس از فرود هواپیما برای مداوا به بیرون منتقل شد اما خلبان برای ادامه پرواز اقدامی انجام نداد و کادر پرواز گویا منتظر بازگشت مسافر بدحال به داخل هواپیما بود تا پس از بازگشت وی ادامه پرواز از سر گرفته شود.

به دنبال توقف چند ساعته در فرودگاه ارومیه، مسافران خسته، کلافه و گرسنه بابت معطلی حدود سه ساعته در فرودگاه ارومیه به کادر پرواز اعتراض کردند و این اعتراضات منجر به درگیری و زد و خورد میان مسافران و کادر پرواز شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زلزله کیش را لرزاند

حوادثزمین لرزه ای به قدرت 4.7 ریشتر(مقیاس امواج درونی زمین)، دقایقی پیش جزیره کیش در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 13 و 56 دقیقه و 14 ثانیه رخ داد.

این زمین لرزه درعمق هشت کیلومتری و در فاصله 23 کیلومتری جزیره کیش، در موقعیت 26.67 شمالی و 53.90 شرقی بوقوع پیوست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نزاع دسته جمعی در کرمانشاه با 1 کشته

حوادثاهالی دو روستای باینگان و بیوند از توابع شهرستان های پاوه و جوانرود از ظهر امروز جمعه به دلیل اختلاف بر سر حدود مراتع تپه هره گال وارد یک نزاع دسته جمعی شده و همچنان با سلاح های سرد و گرم به این درگیری ادامه می دادند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأیید این خبر گفت: با ورود نیروی انتظامی به ماجرا برخی از طرفین درگیری به سمت مأمورین نیروی انتظامی نیز شلیک کرده اند که بلافاصله دستگیر می شوند.

وی با اشاره به اینکه عاملان اصلی حادثه دستگیر شده اند گفت: تعداد بیش از 40 مجروح این حادثه به بیمارستان شهر پاوه منتقل شده اند و یک نفر نیز بر اثر این منازعه کشته شده اند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


کشتار یک ماده خرس قهوه ای در سفیدکوه

حوادثمدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران از کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش در سفیدکوه لرستان خبر داد.

کیوان هوشمند با بیان این مطلب افزود: متاسفانه شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار بی رحمانه یک ماده خرس قهوه ای و توله اش حادثه تلخی را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

به گفته وِی، به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر کشتار یک خرس قهوه ای در منطقه حفاظت شده سفیدکوه در استان لرستان، محیط بانان عازم محدوده مذکور شده و با لاشه یک ماده خرس قهوه ای و لاشه توله اش مواجه شدند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آتش سوزی مخزن 4هزار لیتری گاز مایع

حوادثمخزن 4 هزار لیتری گاز مایع در کارگاه رنگرزی واقع در غرب به شرق اتوبان تهران_کرج شعله‌ور شد.

در ساعت 3:28 بامداد امروز آتش‌سوزی در یک کارگاه رنگرزی پارچه واقع در غرب به شرق اتوبان تهران -کرج، حوالی وردآورد به سامانه 125 آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و 3 ایستگاه به همراه 2 تانکر آب، خودروی تنفسی و خودروی فوماتیک به محل حادثه اعزام شد.

در مجاورت این مخازن مقدار زیادی ضایعات ریخته شده بود که موجب گستردگی آتش می‌شد.  آتش‌نشانان بلافاصله مشغول عملیات شدند و توانستند در ساعت 6:32 صبح امروز آتش را اطفاء و این عملیات بدون مصدومیت به اتمام رسید.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ کارگر 16ساله در شعله‌های آتش

حوادثسید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، در این باره گفت:‌ در ساعت 19:47 روز جمعه یک مورد حادثه حریق به آدرس شهرک ولیعصر، خیابان حیدری جنوبی به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن سه ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

وی نشت گاز از سیلندر 11 کیلویی و وقوع انفجاری خفیف را علت وقوع این حریق اعلام کرد و گفت: سه کارگر 20، 25 و 35 ساله افغان در جریان این حادثه آسیب دیده اما خود را به بیرون از اتاقک رساندند اما یک کارگر 16 ساله در میان شعله‌ها باقی مانده بود.

آتش نشانان پس از اطفای حریق با پیکر سوخته این کارگر 16 ساله روبرو شده و وی را به عوامل اورژانس تحویل دادند. آنها نیز پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ این کارگر را تایید و اعلام کردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سیل در فریمان جان سه نفر را گرفت

حوادثمدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی از جان باختن سه زن در شهرستان فریمان بر اثر جریان سیل خبر داد.

 ˈحجتعلی شایانفرˈ مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، افزود: این حادثه بعد از ظهر دیروز در حاشیه رودخانه ˈاره کمرˈ در بخش ˈقلندرآبادˈ شهرستان فریمان واقع در مرکز استان خراسان رضوی اتفاق افتاد.

با توجه به این که بارشها در فصل بهار شدید و ناگهانی است و به یک باره موجب ایجاد سیلاب شدید می شود شهروندان باید به محض مشاهده بارش باران یا رگبار در مناطق بالادست خود، دامها و ماشین آلاتشان را از حاشیه رودخانه ها دور و به مناطق مرتفع منتقل کنند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


در این باغ‌وحش حیوانات برای غذا گدایی می‌کنند

حوادثاز شهر ارومیه که به سمت جاده شهید کلانتری خارج می شوی در کیلومتر 20 این جاده تابلویی که عنوان ˈباغ وحش ارومیهˈ بر روی آن نقش بسته، خودنمایی می کند.

دیدن این تابلو تحریک ات می کند که فرمان ماشین را به سمت فرعی جاده دسترسی به باغ وحش ارومیه بچرخانی، این تحریک اگر کودک یا نوجوانی در داخل خودرو باشد بیشتر نمود می یابد.

اما فاجعه در رفتن به این مکان نیست بلکه اوج فاجعه در زمان خارج شدن از آن است که اندوهی سنگین قفسه سینه ات را می فشارد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زهرچشم سیل از مدیریت بحران؛
از ویلاهای لوکسی که نعمت را نقمت می‌کنند تا توزیع بسته‌های غذا بین سیل‌زدگان

بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل و رانش زمین عصر و شب پنج شنبه در برخی شهرستان‌های شرق استان گلستان خسارات زیادی به ابنیه ، راه‌ها و مزارع کشاورزی این منطقه وارد کرده است.

صادقلو استاندار گلستان، صبح امروز دهم خرداد در نشست ستاد مدیریت بحران استان تاکید کرد: مدیران مرتبط باید ظرف 24 ساعت ضمن انجام اقدامات فوری در خصوص حل مشکلات مناطق آسیب دیده، میزان خسارت دقیق را به مدیریت بحران استان اعلام کنند.

سیل

استاندار گلستان گفت: برآورد اولیه مدیران از میزان خسارت‌های وارده از سیل شامگاه پنجشنبه، 8 خرداد در برخی مناطق استان 1600 میلیارد ریال است.

 استاندار گلستان تصریح کرد: بیشترین خسارت وارد شده مربوط به بخش‌های کشاورزی، راه‌های استان و تاسیسات برق و آب بوده است. هم اکنون بیشتر روستاها و شهرهایی که خسارت سیل دیده‌اند از برق و آب برخوردار شده و دستگاه‌های ذیربط برای مابقی کارها در حال انجام عملیات هستند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سقوط مرگبار میلگردهای ساختمانی

در پی تماس شهروندان با سامانه 125، مبنی بر سقوط میلگرد ساختمانی بر روی مرد میانسال ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 38 را ساعت 30: 13 دقیقه به محل حادثه درجنوب به شمال بزرگراه آیت ا.. سعیدی، قبل از چهارراه یافت آباد اعزام کرد.

سقوط مرگبار میلگردهای ساختمانی+تصاویر

رحیم عیسی وند(افسر آماده منطقه 4 عملیات) در این باره گفت: آتش نشانان ایمن سازی های لازم را در محل حادثه انجام دادند و وی را از زیر میلگردها بیرون کشیده و تحویل اورژانس دادند که متاسفانه مرگ وی توسط آنان اعلام شد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


بزمجه مزاحم به دام افتاد

در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده یک بزمجه و ایجاد رعب و وحشت برای اهالی محل ستادفرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 11:13 صبح امروز آتش نشانان ایستگاه 50 را به جاده قم، دهكده توحید اعزام کرد.

بزمجه مزاحم به دام افتاد+عکس

مهدی خان محمدی فرمانده آتش نشانان ایستگاه 50 در این باره گفت: آتش نشانان ضمن رعایت نكات ایمنی پس از جستجو در قسمت های مختلف محل اعلام شده موفق به یافتن این حیوان شدند و آن را بدون هیچگونه آسیبی برای تحویل به مراكز مربوطه به ایستگاه منتقل كردند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مرگ شکارچی غیرمجار در درگیری با محیط بانان

حوادثبر اساس اطلاعات موثق دریافتی، در جریان درگیری مسلحانه محیط بانان و شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده دربادام در حوزه شهرستان قوچان یکی از شکارچیان هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد و دو روز جدال با مرگ صبح امروز جان خود را از دست داد.

این شکارچی ۵۶ ساله پس از انتقال به بیمارستان به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده و در حالت کما بسر می برد که متاسفانه علی رغم تلاش پزشکان صبح امروز جان خود را از دست داد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    آخ جیگرم خونک شد........ دم محیط زیست قوچان گرم
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    یعنی جون حیوانات از جون انسان ها مهم تره!!! جو زده نشید
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    انسانم ارزوست!!!
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    لطفا شما جو زده نشید بحث جون انسان وازاین حرفا نیست نکته اینجاست که وقتی قانون میگه این کار نباید بشه ومحیط زیست باید کنترل ومحافظت بشود وهر کس مخالفت کرد مجازات می شود جنبه عمومیت پیدا میکند واونی هم که میرود ودنبال شکار غیر قانونی است میداند این کار خلاف است ولی اصرار دارد شکار کند با علم به این مسئله اصرار دارد خوب اگر دراین بین اتفاقی بیفتد مقصر کیست؟ اینجاست که باید گفت عقلم ارزوست. حالا که جو گیر شده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس