کد خبر 312291
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبار و رعد و برق در بعضی از مناطق کشور از جمله تهران طی 48 ساعت آینده ادامه خواهد داشت، گفت: روند افزایش دمای هوا در سراسر کشور از امروز آغاز شده است.

به گزا رش گروه اجتماعی مشرق، محمد اصغری کارشناس هواشناسی، درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: پدیده جوی غالب بر کشور هم اکنون در بیشتر مناطق ادامه دارد به طوری که در ساعات بعد از ظهر در اکثر مناطق کشور شاهد وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی 48 ساعت آینده استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، تهران و گیلان و مازندران و همچنین در ارتفاعات سمنان و استان گلستان شاهد رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم بود.

بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور

وی همچنین به وزش باد در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور اشاره کرد و گفت: امروز شاهد وزش باد شدید در استان‌های واقع در جنوب شرق کشور خواهیم بود که این امر سبب بروز پدیده گرد و غبار در این مناطق به خصوص در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی می‌شود.

اصغری در ادامه به روند افزایش دمای هوا در کشور اشاره کرد و بیان داشت: تفاوت هفته جاری نسبت به هفته گذشته آغاز روند افزایش دمای هوا خواهد بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی روز گذشته بیشینه دمای هوای اهواز به 44 درجه سانتیگراد رسید.

وی با بیان اینکه در مناطق بارانی روند افزایش دمای هوا با تأخیر آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: تهران نیز در ساعات بعد از ظهر امروز و فردا شاهد رگبار و رعد و برق می‌شود ضمن آنکه روند افزایش دمای هوا در این کلانشهر با شیب ملایم‌تری ادامه می‌یابد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس