کد خبر 311612
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

مقامات روسیه اعلام کردند هدف از رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه که دیروز ( سه شنبه) در دریای چین شرقی آغاز شد، تقویت همکاری عملی نیروی دریایی دو کشور و مقابله با تهدیدهای مختلف دریایی است.

به گزارش مشرق، در عین حال، کارشناسان می گویند با اینکه دو کشور ائتلاف نظامی ندارند، این رزمایش مهمی محسوب می شود. این تمرین های نظامی، بخشی از تلاش های دو کشور برای توسعه همکاری و مشارکت راهبردی به شمار می رود.

در این رزمایش هر کشور از شش کشتی استفاده می کند. بنا بر اعلام الکساندر فدوتنکوف، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه که مسئولیت هدایت این رزمایش را از جانب روسیه دارد، « یکی از اهداف اصلی برگزاری این رزمایش آموزش پرسنل نیروی دریایی چین و روسیه بر اساس همکاری و درک متقابل است.»

این سومین بار است که رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه برگزار می شود. رزمایش مشترک پارسال با حضور حدود 20 فروند کشتی در دریای ژاپن برگزار شد. بنا بر اعلام رسانه ها، در آن مناسبات زمان چین و روسیه تحت تاثیر مناقشات ارضی چین با شماری از همسایگان خود از جمله فیلیپین و ویتنام قرار گرفت.

رزمایش امسال نیز از اهمیت ویژه ای برای چین برخوردار است ، چرا که این تمرین های نظامی همزمان با تنش های فزاینده بین توکیو و پکن بر سر جزایر مورد مناقشه سنکاکو برگزار می شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس