کد خبر 309828
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

همزمان با ارائه گزارش رستم قاسمی وزیر سابق نفت و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق به دولت، معاون اول رئیس جمهور از بازار عراق به عنوان فرصت منحصر به فرد افزایش صادرات غیر نفتی ایران یاد کرد.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه مبادلات مرزهای غربی کشور با اشاره به برخی مشكلات و موانع موجود پیش روی توسعه استانهای غرب كشور گفت: توسعه روابط تجاری با كشور عراق یكی از راه های توسعه استان های غرب كشور است و از این رو لازم است یك مدیریت واحد و فرا دستگاهی در مرزها ایجاد شود تا مشكلات ناشی از مقررات دست و پاگیر و برخی موانع گمركی كه تجار و بازرگانان دو كشور با آن روبرو هستند مرتفع شود.

معاون اول رییس جمهوری بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی كشور تاكید كرد و اظهار داشت: امروز فرصتی منحصربفرد و بی نظیر برای توسعه صادرات بخصوص به بازار عراق فراهم شده كه می توانیم با استفاده از این فرصت، اهداف پیش بینی شده در سیاست‌های كلی اقتصادی مقاومتی را محقق سازیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی استانداران غرب كشور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، این پیشنهادات را خوب و سازنده دانست و از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تا دو هفته راهكارهای اجرایی و مشكلات و موانع پیش روی این پیشنهادات را بررسی كنند تا هرچه زودتر شاهد تسهیل امور گمركی و مرزی میان دو كشور و ارتقاء سطح مبادلات دو كشور باشیم.

این مقام مسئول از استانداران استانهای مرزی نیز خواست نسبت به رفع مشكلات و موانع موجود در امور گمركی در مرزها تصمیمات لازم را اتخاذ كنند و گزارشات مربوط به كاستی ها و نواقص را ارسال کنند.

در این جلسه كه وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌استانداران خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، كرمانشاه، کردستان و نمایندگان دستگاههای مربوطه نیز حضور داشتند، رستم قاسمی مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، گزارشی از جلسات برگزار شده و بررسی‌های انجام گرفته برای شناسایی موانع پیش روی توسعه استان‌های غرب كشور و افزایش روابط تجاری با عراق ارائه كرد.

در این نشست پس از ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف، مقرر شد دستگاهها و بخش های مرتبط، پیشنهادات مطرح شده را بررسی و در مدت ۱۵ روز برنامه اجرایی و جمع‌بندی نهایی خود را ارائه دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس