کد خبر 309640
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴

یک مبتکر مجارستانی موفق به طراحی پارچه‌ای شده که بسته به شرایط محیط تغییر رنگ می‌دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، موقعیت‌های اجتماعی وجود دارند که در آن‌ها چنانچه لباس‌ به رنگ محیط در آید، می‌تواند کاربر را از پیشامدهای ناخوشایند ایمن کند. هم‌اکنون یک طراح پارچه در بوداپست نخستین گام‌ها برای تولید پارچه‌ای را برداشته که مانند یک آفتاب‌پرست رنگش تغییر می‌کند.

پارچه تعاملی جدید ظرف چندثانیه و با استفاده از تعدادی ابزار الکترونیکی تغییر رنگ می‌دهد و «جودیت دستزر کارپاتی» آن را با استفاده از برنامه‌ریزی رایانه‌ای و ابزار الکترونیکی و مهندسی خلق کرده‌ است. وی مدعی است به دنبال یافتن شیوه‌های جدید تعامل بین انسان و پارچه است.

پارچه‌ای با خصوصیات آفتاب‌پرست+عکس

پارچه جدید شامل نوعی میکروکنترلر با نیروی برق 12 ولت و 20 بورد مدار چاپی سفارشی است و به تغییرات محیط مانند گرما و فشار از طریق تغییردادن رنگ و الگو واکنش نشان می‌دهد.

گفته می‌شود در آینده می‌توان این پارچه را توسعه داد و آن را قابل‌پوشیدن کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس