کد خبر 309487
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

ورزش خوزستان این روزها با کسب قهرمانی‌های متعدد در رشته‌های مختلف روزهای بهاری را سپری می‌کند.

به گزار مشرق، قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ برتر، پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال، نفت مسجد سلیمان در لیگ دسته اول فوتبال و نفت آبادان در لیگ دسته اول بسکتبال، تیم وزنه برداری مناطق نفت خیز همه موفقیت‌هایی است که ورزش خوزستان در فصل جاری تا امروز به ارمغان آورده است و تیم تنیس روی میز هم که یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی محسوب می‌شود.

فولاد خوزستان با تیمی جوان توانست در میان مدعیان قهرمانی همچون، پرسپولیس، استقلال و سپاهان و نفت تهران جام قهرمانی را بالای سر ببرد تا خوزستانی‌ها که از قدیم در فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشته اند بار دیگر در فوتبال ایران آقایی خود را ثابت کنند.

پتروشیمی بندرامام برای دومین بار پیاپی قهرمان بسکتبال ایران شد، آن هم با شکست دادن مهرام مدعی که سابقه 5 دوره قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد.

تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با وجود داشتن تیمی گمنام و کم بضاعت خودش را به لیگ برتر رساند تا مسجد سلیمانی‌ها نخستین بار پذیرای تیم‌های لیگ برتری باشد. نفت آبادان هم در لیگ دسته اول بسکتبال عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

تیم نفت امیدیه نیز به عنوان یکی از مدعیان همیشگی قهرمانی در لیگ برتر واترپلو در فصل جاری نیز توانست به سکوی نخست برسد.

با این نتایج خوزستانی‌ها بهار ورزشی را در روزهای بهاری تجربه می‌کنند. استانی که پتانسیل بالایی در رشته‌های مختلف دارد. سرمایه گذاری‌های درست و خوبی که در این استان جنوبی که جزء مناطق محروم هم محسوب می‌شود، صورت گرفته نشان از مدیریت خوب ورزشی در این استان دارد.

* سرمایه گذاری مناسب با بازدهی بالا

شاید گفته شود تیم‌های خوزستانی به نوعی از طریق نفت و فولاد حمایت می‌شوند و بودجه بالایی دارند، اما همین بودجه بالا در اختیار تیم های دیگر هم قرار دارد، اما نتیجه‌ای باید را نمی‌توانند کسب‌ کنند.

هرچند گفته می‌شود پتروشیمی در بسکتبال هزینه سنگینی کرده است، اما اینکه با این هزینه توانست قهرمان شود و ماهشهری‌ها را برای برپایی جشن قهرمانی به خیابان‌ها بکشاند، مطمئنا مردم این شهر راضی هستند.

* مردمی به شدت علاقمند به ورزش

باید بود و و از نزدیک دید اهوازی‌ها، آبادانی‌ها، ماهشهری‌ها، مسجد سلیمانی‌ها و شهرهای دیگر چگونه برای موفقیت های تیم‌هایشان سنگ تمام می‌گذارند. باید بود و دید وقتی تیم شهرشان به قهرمانی و پیروزی می‌رسد چگونه در ورزشگاه هلهله و پایکوبی می‌کنند. خوزستانی‌ها مردم عاشقی هستند که اگر ورزش را از آنها بگیرید حتما یک شادی بزرگ را از دست داده‌اند. باید در میان آنها بود و دید که پس از ناکامی تیم‌شان چگونه اشک می‌گیرند و زانوی غم بغل می‌گیرند.

مسئولان خوزستانی هم این موضع را به خوبی درک کرده‌اند، چون در غیر این صورت باید شاهد اتفاقات دیگری بودیم و این موفقیت‌ها دیگر حاصل نمی‌شد.

*یاوری: مدیران استان خوزستان به خوبی از ورزش حمایت می‌کنند

«شاپور یاوری» یکی از مدیران ورزشی خوزستان است که تیم تحت مدیریتش یعنی پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر بسکتبال برای دومین بار پیاپی قهرمان ایران شد.

او در خصوص موفقیت‌های ورزش خوزستان می‌گوید: پتانسیل استان در زمینه ورزش بالاست، اما در کنار این پتانسیل مدیریت خوبی را هم می‌طلبد. اگر پتانسیل باشد و مدیریت ضعیف عمل کند، هرگز موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی گفت: ورزش در استان خوزستان رشد بسیار خوبی داشته باشد و امیدواریم در زمینه های اقتصادی هم پا به پای ورزش رشد کنیم. مردم خوزستان بسیار به ورزش علاقه دارند و حمایت‌های آنها نقش بسزایی در این پیروزی‌ها داشته است.

*خوزستان الگویی برای سایر استان‌ها

خوزستان را می‌توان الگویی برای سایر استان‌ها دانست. استانی که پس از جنگ تحمیلی و خسارت‌هایی که به این استان وارد شد، همچنان هم با محرومیت‌هایی روبروست، اما در ورزش موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

آنها با برنامه ریزی و سرمایه گذاری خوب جایگاه خوبی را در کشور در بخش ورزش دارند و استعدادهای زیادی را به ورزش کشور معرفی می‌کنند.

 

فولاد خوزستان با تاسیس آکادمی بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است و حالا هم در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در رشته بسکتبال هم حامد حدادی، تنها بازیکن ایرانی راه یافته به معتبرترین لیگ بسکتبال جهان یعنی NBA محسوب می‌شود و بهترین بازیکن آسیاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاپیتان ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    دارین میسوزین،فولاد سرور تمام تیم های ایرانی،چشمشو ندارین که ببینین رائول به اهواز اومده،ورزش تهران،تبریز،اصفهان،کهکیوله و بویراحمد،چهارمحال و بختیاری و.....زیر خوزستان مونده،هاهاها. سپاهان:پوسیده ها تراکتور:پیرشده ها و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس