کد خبر 308756
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

این امر می تواند منجر به جنگ قدرت بین والدین و کودک شود. کودکان زمانی که از آمادگی کافی برای یادگیری برخوردار باشند توالت رفتن را یاد می گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دیر یا زود، فرزند شما یاد می گیرد که جایش را کثیف نکند و بهداشت و نظافت فردی اش را رعایت کند.

بنابراین چرا برای آموزش توالت به فرزندتان عجله می کنید؟ برخی از والدین، زمانی که می خواهند به کودک نوپای خود توالت رفتن را یاد دهند، این کار را با فریب دادن او شروع می کنند و اگر کودک کمی از الگویی که والدین برایش چیده اند، منحرف شود، با تنبیهی سخت مواجه خواهد شد.

این امر می تواند منجر به جنگ قدرت بین والدین و کودک شود. کودکان زمانی که از آمادگی کافی برای یادگیری برخوردار باشند توالت رفتن را یاد می گیرند.

اگر خیلی زود این مسئولیت را به آنها واگذار کنید، کودک دچار اضطراب شده و بدتر در فرایند یادگیری او اختلال به وجود می آید. بنابراین نباید در این کار، عجله کنید. اما می‌توانید مقدمات این کار را آماده کنید.

توالت را به کودک نوپای خود نشان دهید. استفاده از آن را برای او توضیح دهید. این اتفاق معمولا قبل از ۳ سالگی رخ می دهد. اما اگر کودک به سن ۴ سالگی برسد و هنوز هم پوشک باشد، آن وقت چه؟ نگران نباشید؛ بچه ها بالاخره این کار را یاد می گیرند. فقط کافی است کمی صبور باشید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: اطلاعات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس