نماد شیر و خورشید سلطنتی نیست/ اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، مردم بلد هستند با هم خوب زندگی کنند/ هنگام عبادت یهودیان حس خوبی داشتمبه گزارش مشرق، روزنامه شرق نوشت: برخلاف جریان‌سازی برخی رسانه‌ها مبنی بر لغو برنامه‌های سفر دستیار ویژه رییس‌جمهوری به شیراز، علی یونسی روز گذشته در کنیسه یهودیان و کلیسای ارامنه شیراز حضور یافت. او در کنیسه یهودیان با بیان اینکه «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند» گفت: «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان‌کردن شما باشم نه شما به‌دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید.»

علی یونسی پیش از این به «شرق» گفته بود «می‌خواهم این چراغ را روشن نگه دارم.»حالا هم دستیار ویژه رییس‌جمهوری گفته که «دولت تدبیر و امید بر آن است که هیچ فرد ایرانی‌ای به دلایل مذهبی از حقوق خویش محروم نشود و تمام پیروان ادیان الهی بتوانند آزادانه عبادات مذهبی خود را انجام دهند.» علی یونسی باز هم تاکید کرده که «ایران متعلق به تمام ایرانیان از هر قوم و اقلیتی است و همه آنان حق دارند تا در کنار سایر مردم در کمال آرامش زندگی کنند.»دستیار ارشد رییس‌جمهوری گفت: «فرهنگ ایران عرفان‌طلب است و بیشتر روح دین و مذهب را طلب می‌کند تا ظواهر مناسک را، اما می‌بینیم که گاه سینه‌زنی را تا پاسی از شب انجام می‌دهند اما زمان اندکی برای نماز اختصاص می‌دهند.» به گزارش ایسنا، علی یونسی افزود: «البته من در این مقام نیستم که مناسک را رد کنم؛ من روحانی هستم و مناسک‌گرا، اما روح ایرانیان اینگونه است.»او با ابراز خرسندی از حضور خود در یک کنیسه یهودیان، خطاب به آنها گفت: «شخصا هنگام عبادت شما حس خوبی داشتم، کنیسه شما را هم خیلی ساده و بدون پیرایه دیدم، این خیلی مهم است که یک معبد، ظواهرش مردم را جلب نکند که از خداوند باز بمانند، عبادتگاه هرچه ساده‌تر باشد، بهتر است.» او سه ویژگی مهم ادیان الهی را عبادت، اخلاق و دعوت به یک زندگی خوب در دنیای فانی و دنیای باقی برشمرد و گفت: «ایرانیان قبل از اینکه مسلمان باشند، ایرانی بوده‌اند و اخلاق ایرانی و بردباری فرهنگی و بردباری دینی، از جمله ویژگی‌های ایرانیان است که سبب شده ایران گهواره ادیان آسمانی باشد. امروز در ایران ادیان الهی و پیروان آن، سابقه بسیار بیشتری دارند و حتی مسیحیان، مداحیان که شاخه‌ای از دین ابراهیم(ع) است و تحت آموزه‌های حضرت یحیی(ع) عبادت می‌کنند و سایر ادیان.» دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها خاطرنشان کرد: «وقتی که کوروش بزرگ به حکومت رسید و بابل را فتح کرد، بسیاری از بزرگان بنی‌اسراییل که در میانشان پیامبران بزرگی هم بودند را از زندان بخت‌النصر آزاد کرد. این داستان در تورات هم آمده و در حالی‌که در تاریخ مکتوب متاخر ایران اسمش نبود، در تورات و اسناد مصر و یونان به آن اشاره شده است.»یونسی با بیان اینکه «بررسی سنگ‌نوشته‌ها و تحقیقات 150سال اخیر ثابت کرد که آنچه در تورات درباره کوروش آمده صحیح است، گفت: «کوروش شخصیتی بزرگ و اولین موسس امپراتوری جهانی است.»او با بیان اینکه «در زمان کوروش همه ادیان آزاد بودند»، گفت: «آن زمان قوم بنی‌اسراییل را که در بابل آزاد کرد، پیشنهاد داد یا به ایران بیایند یا به فلسطین بروند یا در بابل بمانند.»دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: «اگر من آخوند و آن خاخام‌ بگذاریم، همه مردم خوب با هم زندگی می‌کنند. مردم بلد هستند با هم خوب زندگی کنند.»او با بیان اینکه «یهودیان ساکن در ایران از خلط مبحث یهودیت و صهیونیسم، رنج برده و می‌برند»، گفت: «این دو موضوع از هم جداست. بسیاری از یهودیان ضدصهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.»

او افزود: «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان کردن شما باشم نه شما به دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید، در کنار هم زندگی کنیم، کلاه سر هم نگذاریم، همدیگر را آنگونه که هستیم بپذیریم و رسالت دین را رسالت اخلاقی آن بدانیم. دین نیامده ما را از هم جدا کند و به جان هم بیندازد، دین آمده تا ما را با هم مهربان کند، رابطه ما را با خدا خوب کند.»

یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.


یونسی با تاکید بر اینکه «سیاست جمهوری اسلامی تحت‌فشار قرار دادن پیروان هیچ دین و مذهبی نیست»، تصریح کرد: «هیچ‌کس حق تعدی و تجاوز به حقوق هیچ اقلیتی را ندارد. حقوق شهروندی معنایش این است که حقوق برابر داریم. باید به سمتی حرکت کنیم که موانع برداشته شود و هیچ ایرانی به واسطه ایرانی‌بودن از حقوق خود محروم نشود.»دستیار ارشد رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها در پایان یادآور شد: «یهودیان حق دارند در ایران با برخورداری از تمام حقوق شهروندی خود، به‌خوبی زندگی کنند.»گفتنی است هنگام ورود یونسی به فرودگاه شیراز تعداد محدودی با سر دادن شعار مخالفت‌شان را با او اعلام کرده‌اند. با این وجود یونسی روز جمعه در همایش روز معلم و تجلیل از استاد محمد بهمن‌بیگی که در سالن اجتماعات «احسان» شیراز برگزار شد سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، علی یونسی در این مراسم گفت: «از مردم نباید ترسید، از اینکه مفاخر مردم را مطرح کنیم نباید هراس داشته باشیم، هرچه مردم نسبت به مفاخر خود احساس غرور بیشتری کنند، اتحاد و همدلی نیز بیشتر خواهد شد.» او درخصوص حضور خود در آیین بزرگداشت بهمن‌بیگی گفت: « قبل از شرکت در این جلسه برخی من را تشویق به شرکت می‌کردند و برخی من را از شرکت در این جلسه منع می‌کردند. استدلال مخالفان شرکت من در این مراسم بسیار تاسف‌بار بود چرا که آنها می‌گفتند، بهمن‌بیگی هیچ اقدام و کار دینی انجام نداده و من به آنها پاسخ دادم هیچ کار دینی و عبادتی بالاتر از کاری که بهمن‌بیگی انجام داده نیست و چه عبادتی بالاتر از نجات انسان‌ها از جهل و عقب‌ماندگی و چه دیانتی بالاتر از این؟»او با اشاره به تعبیر امام راحل و مقام‌معظم‌رهبری که عشایر را از ذخایر انقلاب دانسته‌اند، افزود: «اما هستند کسانی که با کمال تاسف، این ذخایر و نعمت‌ها را درک نمی‌کنند و نسبت به آنها بدبین هستند و آنها را تهدید می‌پندارند. اقوام ایرانی نه تنها برای کشور هیچگاه تهدید نبوده‌اند بلکه همواره پشتیبان اصالت و امنیت این مرز و بوم نیز بوده‌اند. اقوام ایرانی هیچ‌گاه به خارج از مرزهای ایران تمایل نداشته و تجزیه‌طلب نبوده‌اند و عشق آنها در هر حالت ایران بوده است.»مشاور رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها افزود: «احترام به اقوام و اقلیت‌ها خطر نیست؛ خطر در تحقیر اقوام و بی‌اعتمادی به آنهاست.»یونسی همچنین روز گذشته در همایش اقلیت‌ها و اقوام سخنرانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 219
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 64
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 3
    «پیام مشترک همه پیامبران این است که ما همه به زبان خود عبادت می‌کنیم، نه من به فکر مسلمان‌کردن شما باشم نه شما به‌دنبال آن باشید که تفکر دینی خود را غالب کنید.» تمام پیامبران مسلمان بوده اند و این تاکید قرآنه یه جوری صحبت کرده انگار تا حالا ما قومیت ها رو تهدید می دونستیم ما که تا حالا داشتیم مثل آدم با هم زندگی می کردیم شما ها افتادین دوره برای پاچه خاری و رای جمع کردن اون هم با افراد مشکوکی که نظام رو تهدید کردن
  • بیست وسی ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 2
    این آقا الان شناسنامه داره که اینجوری صحبت میکنه!!!!!!!!!!!!!!
  • بي سواد لبو فروش راننده تاكسي ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    روحاني متاسفيم!
  • جعود ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    این دیگه کیه بابا دست بردار
  • محمد مهدی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    خدا عاقبت ما را به خیر کند.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    هنوز یک سال نشده خدا ۴سال دیگه را بخیر کنه
  • حامد ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 1
    زمانی که یهودیها داشتند توی صدرا و شتیلا آدمهای بیگناه رو قربانی می کردند هم حس خوبی داشتین ما با بین یهودیت و صهیونیسم تفاوت قائل شوید
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    دمت گرم یونسی
  • حسین ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    درستش اینه:روحانی دلواپسیم
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    بله دیگه شاید یه چند وقت دیگه میخوان درپرچم ایران به جای الله شیرو خورشید بزارن.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    این آقا هم که مثل مشایی حرف می زنه تازه خطرناک تر. اونوقت به احمدی نژاد بیچاره خرده بگیرین.
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بحث یهو از صهیونیت جداستآقا حامد، تندروی ها را نباید به پای دین گذاشت. مگر شما سلفی ها را مسلمان می دانید یا وهابیت را؟
  • امیر تبریز اوغلی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با سواد لبو فروش راننده. نه بی سواد. در هر حالت روحانی مچکرند.....................
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدایی کدوم حرفش نادرسته که بعضی ها ترش کردند
  • بی سواد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    یونسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است. عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بنده خدا ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدایا... اصلا از بعضی از این حرفا در عجبم این با این وضعش وزیر اطلاعات بوده؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    قدرت شیر و خورشید چند صد ساله، نماد قدرت و ایمان به خداست
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرف ها خودش شناسنامه هویتی کنونی اوست
  • ایرانی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای یونسی دکتر جون کجای کاری دست بردار
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 0
    نماد شیر و خوشید نزدیک به 1000 سال قدمت داره، شیر و شمشیر نماد قدرت ایرانه و میگه هرکسی به این خاک نظر چپ کنه با این طرفه! و خورشید نماد لطف خدا و ایمان مردمه
  • حسام ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کوروش کبیر ، شیر وخورشید ، .... به به دولت راستگویان بازگشت به دوران کوروش مچکریم روحانی مچکریم...
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    چند نفر از من و شما که مسلمانیم به سلفی ها کمک مالی و اطلاعاتی می کنیم؟ ولی یهودیان چه؟ برای یهودی ها حکومت اسرائیل یک حکومت آرمانی است که باید به آن خدمت کنند؛ من و شما هم قرار است به آل سعود خدمت کنیم که این مقایسه را انجام می دهید؟
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    قدرت شیر و خورشید چند صد ساله بالاتر از نام خداوند متعالی است که خالق آسمان ها و زمین و قدرت مطلق است؟
  • دکتر جون ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این دیگه کیه آقای روحانی خدا به دادت برسه
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کلیدی ترین بخش حرف هاش این بود:بسیاری از یهودیان ضدصهیونیسم هستند و حتی امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است
  • سید ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اگر احمدی نژاد یک مشایی داشت ، این دولت ده ها مشایی و بدتر از مشایی دارد ... کفر نعمت از کفت بیروت کند برادر حزب اللهی !
  • حسام ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کوروش کبیر ، شیر وخورشید ، .... به به دولت راستگویان بازگشت به دوران کوروش مچکریم روحانی مچکریم...
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای یونسی ....!!! اون کسانی مه به مناسبت های ویژه تا پاسی از شب سینه زنی میکنند ، اکثریا قریب به اتفاقشان اول نماز را اقامه میکنند و بعدش به سینه زنی می پردازند ..... اگر شما و همفکران شما با این مناسک و منابر مشکل دارید ، بگردید و بهانه های دیگری پیدا کنید و مرد و مردانه بگوئید ما با اینگونه مناسک و مراسم مشکل داریم و آنرا قبول نداریم !!!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بازگشت به خویشتن
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ببین چی گفت یقین دارم متن و نخوندی افراطی عجووووول
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اقای یونسی امنیتی ...
  • حسین ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یاد حرفهای مشایی افتادم
  • بهروز ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    يك بار پاي صحبت آقاي يونسي بودم و ايشان را انسان كامل و متعهد و آشنا به امور دانستم و واقعا افتخار كردم به ايشان كه انقدر آدم كاملي هستند
  • یاسر ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ی سوال خدای یکی هست برای همه هست همه ما هم بنده خداییم حالا یکی میگه خدا یکی میگه الله هر کی ی چیزی تعصبتون برای چیه
  • محمد ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ( نماد شیر و خورشید سلطنتی نیست ) به این میگن کوتاه آمدن برای حفظ بقاء حاکمیت .
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یونسی !
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ببخشید اشتباهی منفی دادم
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    واااای ! این یونسی وزیر اطلاعات این مملکت بوده !
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    جریان فوق انحرافی!!
  • امامی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حاج اقا بفرمایید در زمان ریاست شما بر سازمان قضایی نیروهای مسلح ، چرا پرونده واضح قتل شهید س الف را با آن شواهد بدست امده بایگانی و . . . . بله شما ابتدا در منظر انسانی و اسلامی دفاع از خون یک مسلمان که در حیطه شما بود صحبت کنید حال خوش از عبادت جهود بماند مشرق کما فی السابق مرد باش و منتشر کن تا ایشان حافظه ملت را صفر بایتی فرض نکنن ! یا علی
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب راست می گه
  • sina ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 1
    شکافهای قومیتی و مذهبی غالبا از طرف اصلاح طلبان سکولار اصرار و تشدید می شود تا بتوانند رای آنها را جذب کنند! این جریان هستند که هم اوایل انقلاب و هم در دوره آقای خاتمی و هم الآن بر بحث قومیت و مذهب می دمند والا نه قانونا و نه از حیث سیاسی مشکلی با قومیت ها و مذاهب نداریم و همه شان در این سی سال در حمایت از نظام در مقاطع مختلف ایستاده اند مگر اینکه از تهران تحریک بشوند!
  • دیداری ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یعنی روحانیون نمی ذارن مردم خوب زندگی کنند یا ایشون نمی ذارند؟ دادستانی ویژه روحانیت به این حرفها و آبرو ریزیها رسیدگی نمی کنه؟
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    درود بر اين ايرانی اصيل آقای يونسی فرزند كوروش بزرگ.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من از مشایی متنفرم اما اگر این حرفهارو مشایی میزد ، احمدی نژاد رو در میدان آزادی دار میزدند
  • علیرضا ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرف آقای یونسی یعنی اینکه پیامبر اسلام نعوذبالله اشتباه می کردند که برای نشر و گسترش اسلام تلاش میکردند و باید می گذاشتند مسیحیان و یهودیان به دین خودشون بمونن!!!! این حرفای روشنفکریه ما باید تلاش کنیم اسلام رو به همه معرفی کرده و برای بیشتر شدن پیروان اسلام تلاش کنیم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    درس تاریخ چند گرفتی در س اعتقادات تو هپرت بودی
  • علی1080 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 0
    نمیدونم این همه دشمنی با پرچم برا چیه، من که خیلی دلم میخواد اون شیر و خورشید باشه، چون نشان دهنده ابهت ایران و ایرانیه، نشون دهنده عظمت بی همتای ایران و ایرانیه، نشون دهنده قدرت بزرگ ایران و ایرانیه... ولی با این پرچمی که الان داریم حتی هر چی کشور ضعیف و نحیف هست داره از ما باج خواهی میکنه.....
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بله درسته.تفسیر سوره الحی: والشمس و ضحیها و القمر اذا تلیها خورشید پیامبر است و قمر امام علی.
  • بی سبد ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    البته من با این حرفش موافقم که اگر این افراطی ها دست از سر این مردم بردارند همه مثل برادر زندگی میکنند همین ها از سال 76 تا الان مردم را به جان هم می اندازند
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا .... شیر نماد طالع اسد یکی از شاهزادگان سلجوقی بود و ماه هم با صورت زن نماد همسرش. در زمان شاه طهماسب صفوی که طالع شاه در برج حمل بود پرچم ایران گوسفند و خورشید بود!! "تامین دل سلطنت طلبان"
  • بی سبد ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اره اگه به او بود نوکری کدخدا رو میکرد و پرچم ستاره6پر رو میاورد
  • محمدی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشترکات حرفای یک اصلاح طلب و مشایی و سروش و ... می شود جریان انحرافی که هر گاه به قدرت نزذیک شود،اسلام را اساطیری کرده و فاصله امت محمد(ص) را از دین سالاری زیاد می کند.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کدوم بار
  • محمدی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    از قم صدایی در نمیاد؟
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    آقای عزیز! اولا شیر و خورشید هیچ ربطی به ایران و ایرانی ندارد و اولین بار در زمان سلجوقیان درست شده است به دلیل اعتقاد مرد آن زمان به طالع بینی. اسد یا شیر طالع یکی از شاهزادگان بود و خورشید هم با آن چشم و ابرو نماد ملکه وقت. در زمان شاه صهاسب صفوی هم گوسفند و خورشید پرچم ایران بود چون طالع شاه در برج حمل بود! اما بعدها استفاده از این نماد بی معنی رایج شد و برایش توجیهات مسخره تراشیدند. ثانیا: همان پرچم شیر و خورشیدتان بود که قثفقاز و خراسان و افغانستان و بلوچستان و بحرین و آرارات و.. را از دست داد و این پرچم جمهوری اسلامی بود که یک وجب از خاک ایران را از دست نداد. نوکری البته احترام نوکری دارد. وقتی نوکر باشی بهت نشان بند جوراب می دهند و ارتشهایی اروپایی براید رژه می روند و احترام می گذارند!! انصافا زیباتر از نماد جمهوری اسلامی که هم نام خدا است و هم شبیه گل لاله وجود ندارد. شما با اسلام مشکل دارید اما با طالع بینی و رمالی موافقید.
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشرق خواهش می کنیم چاپ کن: پرچم سه رنگ ایران به رنگ های سبز و سفید و سرخ با نماد شیر و خورشید از زمان صفوی و رسمی شدن مذهب شیعه نماد کشور ما و شیعه بودن ایرانی ها بوده. رنگ سبز نشانه ایمان به حضرت ولیعصر (عج)، سفید نشانه ی صلح و دوستی، و قزمز نشانه ی قیام خونین کربلای حسین (ع) هست. نشان شیر و خورشید هم با شمشیر ذوالفقار در درست شیر نشان از امام علی (ع) داره. تنها چیزی که نشان از سلطنت در این پرچم داره تاج روی سر شیر هست که اصلاً یه چیز من در آوردی هست!
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ظاهرا نظام تصمیم گرفته مقدمات صلح با اسرائیل را فراهم کنه
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    ای انسان؛ مراقب باش به چه کسی اعتماد می‌کنی، چون شیطان هم یه زمانی فرشته بود. متاسفمممممممممم برات یونسی
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    تمام حرفاش غلطه.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    بدبخت نماد الله را ضعیف میدانی .اعتقادت ضعیف است. تواصلا دینی داری.
  • سهیل ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اگه با من بود نماد هلال احمر رو شیر وخورشید میکردم!!!بنده مطمئنم اگه با شما باشه نماد پرچم کشور رو !!!
  • امان از طاغوت ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آدم شجاعیه امیدوارم تحت تاثیر بوق و کرنای راستی ها عقب نشینی نکنه و آرامش رو به مناطق سنی نشین برگردونه. علی به همرات.
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    الكي ميگه!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشایی کم بود یونسی هم اضافه شد.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حرفش عالي و فوق العاده س اما از حرف تا عمل فاصله هاست
  • سامان ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خدا رحمت کنه شهید مطهری رو تو کتاب حماسه حسینی نوشته : بعضیا رو منبر برای خوش اومدن مخاطب و گل کردن منبر هر حرف و حدیث ضعیف و حتی اشتباهی رو حاضر هستند بزنن و و کاری هم به عواقبش ندارن (نقل به مضمونه) بله برخی برای دوزار زندگی این دنیا و چهار سال بیشتر بودن حاضرن از دین و ایمانشون هم مایه بذارن ویل للمطففین بزرگ ترین کم فروشی از ایمان مایه گذاشتن هست وای برا اینها
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    نظام نه دولت و رفقای فتنه 88!
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سال قبل یکی از معاونین همان وزارتخانه ای که ایشان وزیرش بود جزوه ای 80 صفحه ای در باره سازمان یهودیان پنهان در داخل نظام نوشت اما با پیگیری های مجدانه خاتمی باصطلاح طرفدار آزادی قلم پس از اخراج وی توسط ... که بتازگی از سازمان قضائی آمده بود فورا متهم به دهها اتهام شد که علیرغم تلاش .. و تیم متخصصش هرگز نتوانستند یک موردش را اثبات نمایند!؟ اما با موضعگیرهای اخیر ...حداقل این اتهام نسبت به خود .... وارد است.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این رو هم اضافه کنم که نماد هلال مال امپراطوری عثمانی بوده و بر عکس باور بعضی ها به شق القمر ربطی نداره، بلکه یه چیزی که از قدیم ترک های آناتولی داشتن و زمانی عثمانی ادامه پیدا کرده! خیلی جالبه که کشوری که شیعه هست نماد صفوی رو ول کرده نماد عثمانی رو چسبیده!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این حرف دروغ است و این توجیهات را اولین بار در زمان قاجاریه تراشیدند. شاهان دوست داشتند طالعشان را بگویند در برج اسد است و شاه طهماسب که خیلی دقیق بود پر چشم گوسفند و خورشید بود! چون طالعش در برج حمل بود!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هردم ازين باغ بري ميرسد
  • رسول ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    فتنه گران واصلاح طلبان بدانند که هیچ گاه کاربجایی نخواهند برد
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 0
    گفت: «ایرانیان قبل از اینکه مسلمان باشند، ایرانی بوده‌اند ...» انسان 3هویت داره1ـ مذهبی.2ـ ملی. 3ـ شخصی. که هویت ملی و شخصی باید منطبق بر مذهب باشه و اگر جایی اشکال دارند اصلاح بشه یعنی اصل مذهبه. ملی گرایی و شخص گرایی(انسان محوری) یعنی محو خدا و اسلام . یونسی داره ملیت گرایی را ترویج میده. اما بدونن طوفان طبس کار خدا بود.
  • حسین ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    حالا چه ایرادی داره نماد شیر و خورشید باشه به جای تاج ، آرم مقدس الله باشه؟ خیلی هم خوبه
  • ali ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    چهار سال نمونده . 3 سال و 2 یا 3 ماه دیگه.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ظاهرا نداشتن اطلاعات تاریخی و همچنین اهمال آشکار مسوولان جمهوری اسلامی سبب شده تا سی و پنج سال بعد از انقلاب همچنان عده ای خیال کنند نشان و شیر و خورشید ایرانی است!! بخش بزرگی از شواهد و متون ادبی و باستانشناسی، که احمد کسروی، مجتبی مینوی و سعید نفیسی گردآوری و بررسی کرده‌اند، نشان می‌دهد که نشان ستاره‌بینی خورشید در صورت فلکیِ اسد در منطقةالبروج از قرن ششم هجری نقشی نمادین و رایج شد. همین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این نشان از ستاره‌بینی و اخترشناسی وارد فرهنگ عام، نشان‌ها و نقوش هنری شده‌است و از آنجا به‌تدریج و در حدود سده پانزدهم میلادی(نهم هجری) به نقش‌های روی پرچم‌ها وارد می‌شود. الکساندر کرَپ[پانویس ۱] طی مطالعاتی که بر روی تمدن‌های باستانی میان رودان، مصر و آناتولی انجام داده‌است به ارتباط نزدیک بین خورشید و شیر در باورها، اساطیر و خدایان در این تمدن‌ها اشاره می‌نماید. او ردپای ارتباط شیر و خورشید را از سنت‌ها خاور نزدیک به ستاره‌بینی در میان رودان و از ستاره‌بینی تا نشان شیر و خورشید مرسوم در ایران ردیابی می‌کند. از نمونه‌های پیوستگی نزدیک شیر و خورشید کرَپ به شَمَش خدای خورشید بابلیان اشاره می‌کند که به صورت شیر نمایش داده می‌شده‌است. یا آهی بزرگ فرعون مصر «شیر فرزند خدای خورشید» نامیده می‌شده‌است. در فلسطین، سامسون پهلوان کشنده شیر، خود در اصل شیری بوده‌است که فرزند بَعل شَمَش خدای خورشید بوده‌است. اولین سکه موجود با نقش شیر و خورشید به دوران پادشاهی کیخسرو از سلاجقه روم می‌رسد. ابن عبری تاریخ نگار و دانشمند در کتاب مختصر تاریخ الدول روایتی عاشقانه از این سکه ارایه می‌دهد که افسانه نجم آبادی این داستان را دور از واقعیت و صحت تاریخی می‌داند. ابن عبری می‌نویسد که غیاث الدین کیخسرو فرزند علاءالدین کیکاووس، از شاهان خاندان سلجوقیان روم، دل به شاهزاده‌ای گرجی می‌بازد. کیخسرو چنان شیفته می‌شود که به درخواست دختر گرجی برای ضرب سکه‌ای با چهرهٔ او بر آن موافقت می‌کند اما نزدیکان کیخسرو برای پاس داشت دین اسلام، روا نمی‌دانند تا چهره زنی نامسلمان بر سکه‌ها نقش بندد. با پایفشاری کیخسرو، چاره‌ای اندیشیده می‌شود تا از این بن بست بیرون آیند. پیکرهٔ شیری بر سکه نگاشته می‌شود و بر فراز آن، خورشید که نشان از چهرهٔ زیباروی گرجی است جای می‌گیرد و بدین‌گونه خواستهٔ دلبر بر آورده می‌گردد. چنانچه شاه طهماسب هم طالع خود یعنی برج حمل را بکار می برد. جای شگفتی است که اگر منشاء چنین علامتی آیین میترایی بوده کمترین نشانه ای از آن در دوره ساسانی که میترا رسما به عنوان یک بغ در دین زرتشتی اعلام شد ُ وجود نداشته است تا آنکه در زمان ترکان سلجوقی مجددا ظاهر شده است. اما نشان فعلی جمهوری اسلامی نشانه ای ساده متقارن و از نظر زیباشناسی و گرافیک بسیار معنی دار و هنرمندانه و در تطابق کامل با عقیده دینی حال حاضر مردم ایران است. البته قطعا این واقعیت برای کسانی که از نظر سیاسی مخالف حکومت هستند دوست داشتنی نیست اما قطعا انکار آنها چیزی را تغییر نخواهد داد. ضمنا نباید از حکومتی که ادعای اسلامی بودن دارد انتظار داشت نشانه هایی با ریشه طالع بینی را برگزیند. حال آنکه نشان فعلی همزمان حاوی کلمه الله+ شمشیر دو دم در وسط (= شکل واقعی ذوالفقار که البته با تصور رایج و غلط دو نوک آن فرق دارد) + خط نقاشی گل لاله به عنوان نماد خون شهدا است.
  • ali ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این بوق و کرنای راستی ها نیست صدای مردم است. چرا شما دوست دارید خودتون رو گول بزنید.
  • ali ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این رو باید بررسی کرد چرا همیشه دستیار رئیس جمهور ها و رئیس دفترها این طوری می شند. به گمونم...
  • میثم ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    علی آقا ، همه ی مردم دنیا با دین های مختلف معتقدند که خدا فوق همه ی قدرتهاست. فوق قدرت میلیاردها شیر و خورشید و عقاب و اسب و کانگورو ..... به مقدس ترین نام میان پرچممان که الله است افتخار می کنیم.
  • ali ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    چند بار از روش بنویس شاید حفظ بشی و بعدها که باز این آقا خبرساز شد حرفهای امروزش رو مقایسه کنی تا طرز جریان فکری این قبیل اشخاص دستت بیاد.
  • ali ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    الان همه مشکلات مملکت حل شده فقط مونده نشان شیر و خورشید. چقدر خوب خداروشکر. برم حساب بانکیم رو چک کنم حتما وضعم خوب شده.
  • ali ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    همین یک مشکل مملکت مونده بود که با راهنمایی شما حل شد ممنونیم. بابا ول کنید سال ساله شیر و خورشید نیست....
  • ali ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    طوری نیست منفی دادی آخه آقایون این نتایج رو کلا برعکس برداشت می کنند.
  • ali ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ما نفهمیدیم یه جا می گن ما هولوکاست رو قبول داریم اینجا می گن یهودیان ضد صهیونیست . والا تناقض داره.
  • امیر ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پرچم شیر و خورشید تا ابد در دل ایرانیان زنده است
  • ali ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    میشه بگید چه نیازی بود ایشون بروند اینجا و ایراد سخنرانی کنند؟؟؟؟؟ خیلی وضع درسته هرروز هم متشنج ترش می گنیم؟؟؟ تا کی ؟؟؟؟؟
  • ali ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این آقای سابقا اطلاعاتی از ایراد این سخنان چه قصدی داشته ؟؟؟؟؟؟ مردم بصیر باشید به موضوع رو به حاشیه نکشید.
  • ali ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناهار نخردیم.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هر نشانی رو که شما تو خاورمیانه و هر جای دنیا که بگی به باورهای قبلی ربط پیدا می کنه. مثلاً این همه کشور اسلامی نشان هلال رو انتخاب کردن در حالی که این نشان به طالع بینی که هیچ حتی به دزدهای دریایی هم ربط پیدا می کنه! پس می فرمایید کشورهای ترکیه، آذربایجان، پاکستان، مالزی، ازبکستان و ... که نشان هلال داره پرچمشون مسلمون نیستن؟ استدلالتون از بیخ اشتباه هست. ضمن اینکه اگه از ویکی پدیا بخش هایی رو کپی کردن بهتر بود اون وسط ها رو هم که در مورد نقش نماد شیر و خورشید تو دوران صفوی نوشته می خوندین.
  • ali ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    در دل ایرانیان ؟؟؟؟ به گمانم اشتباه نوشتی در کتاب های تاریخ ایرانیان. شاه دوست داری ؟ دوران .... رو ببین شاه یعنی همین . حالا بازهم می خواهی ؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    به ناشناس 16:17 اولا هدلال ربطی به طالع بینی ندارد و منظور از آن اعتقاد به تقویم قمری است. اما آری. هلال هم ربطی به اسلام ندارد. اینها شعار لااله الاالله و پر چم پیغمبر را با باور های غلط خود عوض کردند. ثانیا: اتفاقا نقش نماد گوسفند و خورشید صفوی و شاه تهماسب را از همان ویکی پدیا آوردم! کاملا واضح است که ادعای چسباندن این نشان دروغین به تشیع ، توسط مشتی کاسه لیس دستگاه شاهان صورت گرفته است. تشیع هیچگاه این بازی شیر و خورشید خانم و.. نداشته است. این را هم بدانید اگر واقعا شماها علاقه ای به ایران داشتید و مثلا درفش کاویانی را مطرح می کردید اینقدر جای سوختن نداشت که نشانه ترکهای سلجوقی را به زور نماد ملی ایران می نامید!
  • تورک تبریز ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پرچم یک کشور نماد و نشانه ی آن کشور است و شیر و خورشید هم نمادی از کشور ایران است چه ربطی به نام خدا داره؟ همون بهتر که ساده لوح هایی مثل شما را با نام " الله " و پیغمبر قول بزنند و هر بلایی که سرتون می خوان بیارن ...
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    4 سال بعد رو یادتون رفت
  • مهدی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای یونسی یدفه می گفتید آرم الله و جمهوری اسلامی را از روی پرچم جمهوری اسلامی بردارید و نماد شیر و خورشید را بزارید
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    نام مقدس خدا منزه است از از رمالی و طالع بینی.
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    وظيفه پيامبر تبليغ است . يعني رساندن پيام. و هدايت بعهده خداوند است و بس . اين را خود قرآن ميگويد.
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دروغ آن چیزهایی است که شما درباره نماد هلال نوشتید. به صفحه ی انگلیسی ویکی پدیا http://en.wikipedia.org/wiki/Crescent مراجعه فرمایید. می بینید که این نماد ربطی به تقویم قمری ندارد. بلکه از قرن ها پیش در خاورمیانه نماد الهه سومری ناننا و خرافات سامی-عبری بوده و حتی بعدها نیز به آیین های خرافی و ضدالهی اسلاوها (روس تبارها) راه پیدا کرده است.
  • میترا1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مملکت بنی اسرائیل/؟؟؟؟ خب بسلامتی { کلید } برسمیت شناختن کشور جعلی نجس زده شد !
  • میترا1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس 15:10 احسنت ! راجع به این نفوذیها کسی نمیتونه سرراست و مستقیم صحبت کنه ! وقتی توی جاهایی که فکر نمیکنی نیرودارن ! دیگه تو رسانه ها و ........ که جای خود داره ! چنان بی ابروت میکنن که یاباید خودکشی کنی یا ........... مشرق توهین به کسی نیست لطفا تائید کن
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ناشناس 16 به نظرتحلیلگران با سواد به 4 سال اول هم نیرسه حالا تومیگی 4 سال دوم
  • میترا1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خب منظورش همینه دیگه !
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    تو که انقدر از عبادت یهودیان خوشت امده وکیف کردی لااقل باهاشون عبادتم میکردی تا کیفت کامل بشه وفقط تماشاگر نبودی.
  • دکتر ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    هرچه بگندد نمکش میزنند وای ازانروز که
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ما ایرانی هستیم، از هر قوم و مذهبی
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    کل صنف پوشاک شیراز دست یهودیاست شما اگر مانتو و شلوار زنونه مناسب توی شیراز پیدا کردید جایزه دارید. اصلا نیست که نیست فرهنگ شیراز رو دارند با خاک یکسان میکنند بعد اقا میره پاچه خاریشونو میکنه
  • یوسف ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    سلام مگه کلیمیان ایران(یهودیان) تا حالا تو کشور ما مشکل داشتن!؟؟؟؟؟ تا چند سال پیش حتی پول هم به اسرائیل می فرستادن!! تو مجلس ما نماینده دارن! کجای دنیا اینقدر به اقلیت ها اهمیت میدن و براشون احترام قائلن!؟؟؟ یجوری حرف میزنین کانه حرفای این آخوندو باور کردین!؟؟
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    تازه تر از تازه تری میرسد
  • نگار ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اگه قرار بود پرچم نمادش شیر و خورشید باشه و به همون نظام برگردیم خوب نیازی نبود این همه جوون شهید شن تا مثل تو قدرت بگیره تو فوقش اگه زمان شاه بودی میشدی....
  • مجتبی باجلانی کامیارانی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    انالله وانا الیه راجعون برادران عزیزم در مشرق سلام در جریان برگزاری جلسه پرسش وپاسخ نمایندگان حوزه انتخابیه ی سنندج کامیاران ودیواندره با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سوالی از قول دانشجویان مطرح می شود که چرا مرادی نماینده مجلس شهاد پاسداران توسط ضدانقلاب خبیث را محکوم کرده است هرچند سالارمرادی جواب لازم را در همان جلسه بیان نموده است امامی طلبد عزیزان مشرق در این خصوص تحقیق نموده ومقاله ای درخور شان شهدا ومحکومیت این نوع سوالات تهیه نماید هرچند این افراد از فضای به وجود آمده سواستفاده می نمایند واین گونه حرمت شهدا را می شکنند من به نوبه خود ودر دفاع از شهدا برروی کامیاران نیوز مقاله ای هرچند ناقص منتشر نموده ام وبه ضدانقلاب ودانشجونماها هشدار داده ام اما مطلب شما می تواند رسار باشد خواهشمند است جوابیه ی در این خصوص به ایمیل من بفرستید که آسوده خاطر شوم
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یهودیان در قرآن بسیار مورد نکوهش قرار گرفته اند و اگر دقت کنیم میبینیم که این قوم با نفوذ در دربار شاهنشاهی هخامنشی حتی سبب مرگ بسیاری از مردم ایران شدند، به شهادت تاریخ یهودیان نمی توانند با صلح و آرامش در کنار سایر ادیان و اقوام زندگی کنند!
  • یوسف ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام کاشفان قرن 21!!!!!!! خودتون فهمیدین یا کمکتون کردن؟؟؟؟؟؟؟؟ بی زحمت بگین کدوم خداپرست !؟ این نماد رو انتخاب کرده؟؟؟؟
  • علی اصغر ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    زمانی که در ماجرای قتل های زنجیره ای یک نشریه نوشت سعید اسلامی یک یهودی است وزیر ارشاد مهاجرانی سراسیمه مصاحبه کرد وگفت مگر یهودی بودن جرم است ؟ خیلی از مسؤلین نظام یهودی هستند (به هفته نامه جبهه مراجعه کنید ) از فردای آن روز شعار ایران برای ایرانیان گوش فلک را کر کرد که هنوز ادامه دارد رن مهاجرانی وبرادرش محسن کدیور دو هفته یک بار به سرزمین های اشعالی سر میزنند و مهاجرانی هم به قول خودش به فراگیری زبان شیرین عبری مشغول است .
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    له ناشناس 17:03 می دانم که سوختی و جا به جا هم جواب دادی. اما اولا همانطور که گفتم هلال ربطی به اسلام ندارد. ثانیا: تقویم قمری را همان سامی ها و بالیها درست درست کردند! آنها اصلا چون فصول نداشتند و ماه برایشان معنی دار بود تقویم قمری درست کردند و ضمنا برای ماه تقدس و جنبه خدایی قایل بودند. می بینید که در سرزمینهایی که فصول وجود داشت از ماه پرستی خبری نبود. اما حتی مصریان هم که به دلیل طغیان سالانه رود نیل تقویم شمسی برای کشاورزی داشتند هم باز در امور عادی ترجیحا از تقویم قمری استفاده می کردند چون آنها هم فصول نداشتند.
  • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ما با یهودیان هیچ مشکلی نداریم ولو برخی یهودیان با ما مشکل داشته باشند . یهودیت یک دین است و صهیونیسم نژاد پرستی.
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    یهودیان زیادی در ایران بودند که مسلمان شدند. خوب اینها ممکن است از نظر نژادی یهودی باشند اما چه اشکالی دارد؟ خواجه رشید الدین فضل الله همدانی وزیر غازان خان هم یکی از همین افراد بود.
  • آنتی صهیون ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دقیقا همین طور است. تاریخ ثابت کرده است که یهود آشتی ناپذیر است. یهودی ها زمینه ساز و طراح خمله اسکندر و مغول به ایران بوده اند.
  • یوسف ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام اتفاقاً همین کارو می خواد بکنه!! داره زمینه سازی میکنه! اول قبح زدایی میکنن بعد اون چیزی رو که دارن قالب میکنن.
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مرگ بر اسرائیل نامشروع
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    چه جالب فردام میگن مگه ندیدی شاه میرفت حرم امام رضا پس بذار همونا بیان اونوقت هسته ای حل میشه بهمون بوئینگ میدن میریم باهاش هاوایی و ...
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    سلام:ظاهر حرف قشنگه.باید ببینیم این آدم به اصطلاح امنیتی چه هدفیو از حرفش دنبال میکنه.بنظرم اصلا نفهمیده چی گفته.
  • ali ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اي كاش نام خداوند بزرك به فارسي نوشته بود
  • خلیج همیشه فارس ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    صدرا و شتیلا؟؟؟!!!! حامد جان ، دلبندم؛ صبرا و شتیلا قبل از ایراد گرفتن از بی سوادی دیگران یه خورده مطالعه کردن بد نیست عزیزم
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پس ایران باید برای کی باشه؟
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ای کاش جنمش رو داشتند که برگردن به اون امپراطوری کوروش هر کسی که در ظلم بود رو نجات میداد و حرف زور نمی پذیرفت ولی اینها در رو وا کردن حتی یالله هم نمیزنن که نا محرم ها خودشونو بپوشونند و....
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مشایی پیش استاد درس پس میداده
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    وقتی همه خواب بودند
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    صهیونیزم اسلامی
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    من تو خواب دیدم مشایی بر مقابل ایشان زانو زده بود و میگفت لطفا مرا به شاگردی بپذیر
  • جمال ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای بی سبد تو را خدا مرا رهنمایی کن افراطیها چه نوع آدمی هستند؟ وچکار میکنند؟ چرا به آنها میگویند افراطی؟ وچندتا از عمل کرد آنها را بنویسید
  • ایرانی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بالاخره ی نفر پیدا شد بگه نماد ایران شیرو خورشیده مرسی از ایشون
  • امیرسجاد ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پس قبول دارین که یهودیت ملیت هستش نه دین !! شما یهودیا سر و ته یه کرباسین
  • هومن ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    یعنی اگر شاه هم تاج رو از رو سرش برمیداشت مشکل حل بود دیگه بیرونش نمی کردید آقا کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • هومن ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    خوب به شاه هم می گفتین تا ج رو برداره داستان رو دوستانه با هم حل میکدین که این همه جوان های مملکت...............................
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    لیبرالیست اسلامی:د قیافه شم مشکل داره
  • دامغانی ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    من با مرحوم بهمن بیگی در زمان حیاتش در مجله اصول گرای کیهان فرهنگی آشنا شدم .که یک مجله با عکس بزرگ روی جلذ به گفت و گو بابهمن بیگی اختصاص داشت.بدون هو وجنجال وسوء استفاده جناحی. اقای یونسی جوری سخن میگوید که انگار مرحوم بهمن بیگی راچند سال بعد از فوتش تازه کشف کرده است.
  • شاهین ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    پرچم شیر و خورشید سابقه تاریخی داره و مبارزه با ان مبارزه با تاریخ و تمدن کهن مملکت میباشد - پرچم شیر و خورشید در گوشت و خون ایرانیان جای دارد و علاقه به آن غیر قابل انکار برای تمام ایران دوستان و ایرانیاین واقعی است و انکار آن مبارزه با خود و تاریخ و گذشته خود است
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    با گرگ و کفتار نمیشه همزیستی کرد
  • مشدی ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دمت گرم آقای یونسی - بالاخره بعد از 35 سال یکی پیدا شد که حرف دل ما رو بزنه پرچم شیرخورشید نشان ایران با خلیج فارسش با سهند و سبلان -با البرز و دماوندش و ...... تا همیشه تاریخ زنده است
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ali مردم شما و همفکرانت هستی ؟
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    برای لبنان و سوریه !!!!!
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    جالبه. خودش میگه خیلی ها صهیونیسم و یهودیت را اشتباه می گیرند، بعد حکومت جعلی اسراییل را به نام حکومت بنی اسراییل می خواند!!!!!
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    یونسی: "امروز حکومت بنی‌اسراییل هم در نسل جدید به آنچه نسل جوان ایران درخصوص همزیستی و اصلاح‌طلبی می‌گوید، نزدیک شده است.» نتانیاهو: "اصلاح طلبان دوستان خوب ما هستند" دل به دل راه داره.
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    جناب آقای یونسی امام تاکید کرد که نمادهای سلطنت از بین برود و با تایید امام بود که الله جای شیرو خورشید رو گرفت درضمن مقام الله کمتر از شیر و خورشید است????
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    حاج آقا شما که آخوند هستی، نظرت در مورد جزیه چیه؟!!
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    2 0
    آقای یونسی با سلام و عرض ادب. شما روحانی هستید درست است؟ لابد قرآن هم خوانده اید. می شود بگویید این همه مذمت و ملامت قرآن در آیایت متعدد از اهل کتاب به چه معنی است؟ می شود بگویید اگر قرار بود یهودی، یهودی و نصاری نصاری باشد، پس چرا پیغمبر اسلام به امر خدا دین جدید آوردند؟ می شود بگویید ان الدین عند الله الاسلام فمن یبتغ غیر الاسلام فلن یقبل منه یعنی چه؟ می شود بگویید علی قسیم النار و الجنه یعنی چه؟ معذرت می خواهم. حواستان هست چه می گویید؟ اگر قرار است هر کس کار خود را بکند چرا این حرف های گل و بلبل را راجع به ادیان غیر الهی نمی زنید؟ آقای یونسی، گرچه بار اولتان نیست، اما جدا متوجه هستید چه می گویید؟
  • سرباز ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آقای یونسی به فرموده امام(ره)هر وقت دیدی دشمنان این انقلاب از گفته و کردار شما استقبال و حمایت می کنند بدان که مسیر اشتباه رفتی.خدا به دادمان در 3 سال باقی مانده برسه
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    دوست عزیز سوره ی الحی در قرآن (جلد ۱) نداریم.
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    اسم باباش کوروشه؟!!!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    برادر یونسی! ببین چی گفتی دیگه «انتخاب» هم تیتر زده اظهارات عجیب مشاور رییس جمهور
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    این چی میگه؟؟؟!!! دینمونا ببینید چه قشنگ داره میفروشه!!! وای بر ما که این گونه رای دادیم!!! چه طوری باید این 4 سال بگذه!!! یا امام زمان خودت کمکمون کن!!!
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    آل ببرت
  • سعید ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    امام خمینی در 10 اسفند سال 57 خواستار تغییر نشان "شیر و خورشید" شد واعلام کرد: "ما یک مملکت محمدی ایجاد می‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد، باید آرم‌های اسلامی باشد. از همه وزارتخانه‌ها، از همه ادارات، باید این شیر و خورشید منحوس قطع بشود، علم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج، آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد." (صحیفه امام، ج 6، ص 275)
  • علی اصغر ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مثلٱ تو روحانی هستی ؟
  • علی اصغر ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    پس چرا با این نماد و قدمت دو برابراز بهترین خاک ایران را در معاهده ترکمن چای فتحعلی شاه داد به روسها و شاه مقبور بحرین را داد به انکلیسی ها ؟
  • کریم شیره ای ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احشنت
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    مردم انتخاب کردن"هر چی هم سرشون بیاد حقشونه
  • علی اصغر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    شعار آبکی دادی حتی عرب ها انکلیسی از شاه باج گرفتن بحرین کجا رفت .
  • کریم شیره ای ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    احشنت
  • کریم شیره ای ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    باژم احشنت
  • کریم شیره ای ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    باژم احشنت
  • ال صیهون ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دلیلش اینه که قرآن در طول 1400 سال یکبار هم ممیزی نشده لااقل باید انجایی که خداوند یهودیان را قوم فاسق - ظالم - بیغمبر گش - نادان و دشمن ترین افراد به اسلام و غیره سانسور بشه تازه در سوره مبارکه جمعه تشبیه به حمار هم شده اند این هم باید سانسور بشه
  • اشهد ان لا الله الا الله ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    پيامش واضح بود جمهوري ايراني قرآن ميفرمايد:من اتخذ غير الاسلام دينً فلن يقبل منهم نميدونم چطور ميشه چنين شخصي با لباس روحانيت چنين حرفهايي بزنه رسماً تفاوتي بين اسلام وديگر اديان قائل نيست نعوذ بللّه به كلمه زيباي الله كه طرز لطيفي بر روي پرچم كشور نقش بسته هلال احمر مي.... اسغفر الله ظمناً شير وخورشيد كه حكومت پهلوي گذاشته هيچ ربطي به پيامبر (ص)واميرالمومنين(ع) ندارد اينها نمادهايي از تسلط وقدرت شاهانه وسلطنتي است كه در اغلب حكومتهاي توتاليتر وسلطه گر قبيل چنين نمادهايي پيدا ميشه
  • روحی ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    هر ایرانی که با غیرت باشه و از ماجرای کشته شدن 74هزار ایرانی به دست یهودیها در زمان خشایار شاه اطلاع داشته باشه اینجوری صحبت نمیکنه(کتاب عهد قدیم و جدید)
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    1 0
    یونسی حرف نزن مردم از تو نظر نمی خوان
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    عباس معصومیه؟!!
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    باید نظام چنان از بعد اعتقادی، اجتماعی و اقتصادی قوی بشه که همه دسته دسته شیعه بشن. اول هم باید از فرهنگ شروع بشه، از صدا و سیما که الان 10 % هم کارایی نداره. اللهم عجل لولیک الفرج.
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    زنشه؟؟!!!
  • MojICiviL ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    تازه این اقا وزیر اطلاعات بوده خدا رحم کنه کشور داره کجا میره
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    3 سال بعد>>> باید همگی در کسانی که مانع عبادت زیبای یهودیان در اورشلیم می شوند مبارزه مسلحانه کنیم!!! مرگ بر ..... درود بر .....؟
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    حیف از لباس پیامبر که تن یونسی هست روحانی مچکریم
  • علی دادا ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    عیوب یکی پس از دیگری داره می زنه بیرون اعتدال؟ ای اعتدال؟؟؟
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 1
    مشرقیهای افراطی طالبانی
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    روحانی مچکریم
  • ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    مشایی هیچ حرف بدی نزد و ما هم هیچ مشکلی با یهودیان نداریم. ما با اینکه آنها بخواهند در فلسطین هم زندگی کند مشکلی نداریم. ما با آپارتاید و شغالگری دشمنی داریم.
  • قوم ایرانی ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    چون خدایی پرسیدی بهت یه نمونه کوچیک می گم .:1- این همه عمر از خدا گرفتیم کی تابه حال اقوام و اقلیتا رو ما تهدید می دونستیم حرفای این آق یونسی بوی فتنه می ده .یه عمره با ارامنه داریم توی محل زندگی می کنیم به خدا این چیزا رو ندیدیم . اون داره نظر شخصیشو و جناح مطبوعشو می گه . من که از حرفاش یاد مشایی افتادم .
  • دوست بنده خدا ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    بببببببببعله ...
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    دوست بد یکیشم کار صدتا دشمنو می کنه . از اون دولت انتظار تداشتیم . این دولت که بعیدم ندون فردا برن سراغ بهاییا و قربون صدقشون برن بگن اصلا امیر کبیر اشتباه کرد که ازتون زهرچشم گرفت
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    گل گفتی حسین آقا . اون موقع که می گفتن مشایی از کجا تغذیه می شه پس راست بد .....
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    البته ایشون از اولشم نمک نبودا..داداش
  • یک کشف تاریخی ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    با گفته های آقای یونسی پس ملکه انگلیس از همه ما هم مسلمون تره وهم شیعه ...!!!!!واقعا جای تعجبه از این بشر .....
  • ناشناس ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    قطعا بر طبق علل طولی و عرضی هر گونه اتفاقی تو طبس کار خداست. ولی اینکه طوفان بوده یا طوفان دیده و شنیده شده خدا عالم تر از من و شماست.البته هست اسنادی که به وقتش از طبقه بندی سرویس های اطلاعاتی کشور ها خارج میشه و هست اسنادی که هیچ گاه از این طبقه بندی خارج نمیشه
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    مشایی روحت شاد
  • مهدی90085 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    وقتی این بی سوادها رو میبینم که اطراف دولت جمع شدند دوست دارم گریه کنم جلیلی جون اگر میشد ............
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    حالا شما که با این استناد دادنت نشون دادی که نمی تونی شاهدی بر وجود دست غیر در قضیه طبس بیاری! یعنی اینکه وقتی میگی "اسنادی هست که خارج می شه و اسنادی هست که هیچ وقت خارج نمی شه " داری می گی شاهدی بر حرفم ندارم پس با یه احتمال خالی داری تو میدون جولان میدی! حداقل بدون اگر کار کس دیگه ای بود(قطعا خود امریکایی ها تو طبس خود زنی نکردند) یه جایی امریکا جون شما تلافی می کرد -( مثل اوکراین در مقابل شکست در سوریه ) حالا که هیچ جا هیچ مدرکی که به کارت شما بیاید پیدا نکردید پس بهتر نیست به جای توحید افعالی بیان کردن که "همه کارها منتسب به خداست"لطف الهی را اعتراف کنید که ان تنصروا الله ینصروکم و یثبت اقدامکم
  • دکتر سلام ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    دکتر ترین دکتر هفته کسی نیست جز علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ایران تا قبل رضاخان همیشه فدرالی اداره می شده. جزو نادر کشورهایی هست که اینقدر تعدد زبان داره در حالی که بقیه تمدن ها و اقوام مهاجم همیشه زبان رو عوض می کردن. این آقا هم حالا برا استفاده سیاسی مشکلی که چتد هزار ساله تو ایران حل شده رو می خواد گنده کنه دوباره.
  • بی سبد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    مشرق یک ساعت جون کندم جواب اقا جمال را دادم چرا تایید نکردید کجاش توهین بود تو اون مثال ها
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    این اقای یونسی فکر کرده کشف جدیدی کرده . اقای یونسی زمانی که اویل انقلاب شما داشتی تو کوچه ها بازی می کردی عقلای این مملکت همه اینها رو از جمله حقوق هم وطنان یهودی رو در قانون اساسی اوردن. شما فقط باید گوش به زنگ باشید که افکار صهیونیستی و و... داخل این عزیزان نفوز نکنه یا بعد از صد سال مستر همفر جدیدی از دولت دوست و برادر !!!! انگلیس نیاد یک مذهب جدید با کمک اینا درست کنه ... .البته ما ملت صدسال پیش نیستیم..
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اینا شناسنامه زیاد دارند ... شناسنامه کدام دوره شان منظور نظرت است؟؟!
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    صدرا؟ جان؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    کلمه لااله الا الله حصنی فمندخل حصنی امن من عذابی ببخشید آقا اونوقت خداوند قدمت چن ساله داره
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    حسام دمت گرم
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    خوش بحالت...
  • erfan ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    اینقد گریه کن تا جوووووووووونت دراااااااااااااااااد راستی جلیلی کی مدرک گرفته بود ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    گریه کن.گریه بر هر درد بی درمان دواست
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    نظر شما درباره برده داری چیه؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    ایشان کلا آدم کم سوادی بود
  • حسین 1400 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    به نظرم فقط بعضی حرفهاش مشکل داره. اینکه ادیان نباید به دنبال غلبه بر هم باشند تا حدودی درسته چرا که در جمع یهودیان زده شده و در واقع به یهودیان توصیه میکنه که این روال رو تغییر بدهند. اما در مورد شیر و خورشید واقعا حرف بی ربط و مضحکی زده!
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    با توجه به افشای سوابق ایشان-مربوط به اوایل انقلاب- شخصیت تضعیف شده ایست.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    خیلی ازش بدم اومد، آخوند بیسوادتر از این دیگه ندیده بودم
  • يك ايراني ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    امام (ره ) روشنگري فرموده بودند كه ما آخوند داريم با آخوند نما يونسي يك آخوند نماي واقعي است الان حرف امام (ره) را درك كردم بنازم به اين روشنگري امام
  • لبیک یا خامنه ای ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    دینی به نام یهودی وجود ندارد. بهتر است بگوییم دین کلیمی بگوییم کلیمیان و نگوییم یهودیان این کلمه ی یهود از اسم پسر بزرگ حضرت یعقوب که حضرت یوسف را در چاه انداخت گرفته شده است.
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    آقای مخالف سخنان یونسی شمامیخواهیدماباباغیرمسلمان دشمن باشیم ؟
  • رضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    یونسی که حداقل مسایل تاریخی نمیدونه نشان شیر و خورشید مربوط به ایران قبل اسلام است نه اسلام
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    از خودت خوشت مياد فك كردي خيلي باسوادي!؟
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    جناب یونسی خود غربیها میگن شمشیر نماد مسلموناست که دنبال ترور و خونریزی اند نمیخواد شما با این سطح سواد و مقامتون حرف تو دهنشون بگذارید ...
  • امیر ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر مناق
  • مهدی90085 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقا عرفان من فکر میکردم فقط بی سوادند حالا میبینم بی ادب هم هستند
  • ابراهيم ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هر دولتي مشايي اي دارد
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    "بین یهودیت و صهیونیسم تفاوت قائل شوید" خب یونسی هم که دقیقا همینو گفته. شماها اصلا متن خبرها رو کامل میخونید؟
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما نه متن یه خبر رو کامل میخونید نه نظرات رو. خوبه همین ناشناس بالایی کامل گفته نماد هلال از کجا اومده. باز بچسبید به نماد عثمانی
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما یه زمانی هم خواب دیدی امام زمان نشسته برا احمدی نژاد دعا میکنه
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    با این استدلال شما که پس اونا حق دارن یه کشور مستقل داشته باشن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    جلیلی جون!!!!!!! شما ها که هنوز واسه شکست سیاسی میسوزین سنگ تشیع پس چرا به سینه میزنید؟
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    به نظرت حرفاشون معنی دیگه ای هم داره؟
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    مشرق چقدر سریع نظرات رو چاپ میکنی ممنون
  • ایرانی ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    چرا گریه میکنید شیر خورشید نماد ایرانه با چند صد سال تاریخ به پرچم اصلی ایران نباید دست زد بعدم ربطی به اسلام نداره قضیه ملیه نه مذهبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس