کد خبر 306403
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

چند واقعه انگشت شمار در به کار بردن نمادها و شعائر اسلامی در مدارس ایالت فلوریدا، با واکنش فوری مقامات این ایالت در تصویب قانون ضد شریعت، مواجه شد.

گروه جنگ نرم مشرق- چند واقعه انگشت شمار در به کار بردن نمادها و شعائر اسلامی در مدارس ایالت فلوریدا، با واکنش فوری مقامات این ایالت در تصویب قانون ضد شریعت، مواجه شد.

دوشنبه هفته گذشته سنای ایالتی فلوریدا قانونی موسوم به «لایحه ضد شریعت» را به تصویب رساند که برای تصویب نهایی باید به تصویب مجلس ایالتی برسد.

واهمه مقامات آمریکایی از نام الله // در حال ویرایش

اعضای سنای فلوریدا علت تصویب این قانون را رشد چشمگیر اقبال جوانان آمریکایی به اسلام در مناطق مختلف ایالت و افزایش جمعیت مسلمانان عنوان کرده‌اند.

سناتور آلن هیس در دفاع از تصویب این قانون گفته است: وقتی مردم کشورهای دیگر به آمریکا می‌آیند، ما به آنها خوش‌آمد می‌گوییم، اما آنها باید تحت قوانین آمریکا فعالیت و زندگی کنند و ما از بابت این شرایط، عذرخواهی نمی‌کنیم.

با این حال، در آمارهای رسمی آمریکا، خبری از رشد جمعیت مسلمان در ایالت فلوریدا نیست. به عنوان مثال، ارزیابی جدید موسسه تحقیقاتی پیو نشان داده تعداد مسلمانان در ایالت فلوریدا حداکثر به یک درصد می‌رسد در حالی که همچنان 66 درصد مردم این ایالت، مسیحی هستند.

حتی برخی اعضای دموکرات سنای ایالتی فلوریدا نیز از تصویب قانون ضد شریعت انتقاد کردند و آن را ناشی از بزرگنمایی‌های نادرست اعلام کردند.

تمامی این تحرکات ناشی از دو سه واقعه کوچک در مدارس این ایالت در ماه‌های اخیر است. در یک مورد، والدین یک دانش آموز اظهار داشتند که بخشی از برنامه آموزشی یکی از کلاس‌ها به مطالعه درباره تاریخ عقاید اسلام اختصاص داده شده است.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان داد فقط بخش کوچکی از این برنامه کلاسی به مطالعه اسلام اختصاص یافته و اکثر آن درباره مطالعه یهودیت و مسیحیت بوده است.

مورد دیگری که خشم مقامات فلوریدا را به دنبال داشت، اقدام یک دانش‌آموز مسلمان در یک مدرسه در استفاده از واژه الله به جای God در برنامه صبحگاه بود.

دکتر جاناتان زیمرمن استاد دانشگاه نیویورک در این باره می‌گوید: اینگونه رویکرد اسلام‌هراسی در آمریکا که پس از حادثه 11 سپتامبر 2011 تشدید شد، در حالی است که تقریبا دو سوم آمریکایی‌ها اطلاع چندانی درباره اسلام واقعی ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کل حسن ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    این چرت و پرت ها چیه هر جایی از دنیا مسلمان کشی بوده آمریکا جلوش رو گرفته یادتون رفته جنگ بوسنی « کوزوو « ...
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    یا الله
  • بیخیال ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج.....
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    مرگ بر امریکا و طرفداران داخلیش
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    عراق یهودی بودن پس که آمریکا کشتشون!!!!نه؟؟؟!!!1 مزدوری تاکجا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس