کد خبر 305462
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

یک مسؤول بلندپایه پلیس آمریکا گفته است نگرانی از تحت نظر قرار دادن شهروندان عادی با گسترش تکنولوژی، همانند نگرانی از نصب چراغ ها در معابر آمریکای قرن 17 است.

به گزارش مشرق، مسؤول نظارت بر فعالیت های شهروندان پلیس آمریکا در لس آنجلس می گوید نگرانی از زیر نظر داشتن فعالیت های شهروندان عادی با استفاده از تکنولوژی های جدید، همانند نگرانی مردم آمریکا از نصب چراغ روشنایی در خیابان های قرن 17 و 18 است.

چراغ سبز پلیس آمریکا برای جاسوسی از شهروندان+فیلم///آماده///3//

به گفته این افسر پلیس، زمانی که در آمریکا چراغ های روشنایی نصب شد مردم فکر کردند که دولت قصد دارد شب ها از مردم جاسوسی کند و ببیند که آن ها چه کاری انجام می دهند. اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد و اگر امروز شما بخواهید چراغ های روشنایی را از شهرهای جهان جمع کنید، مردم مخالفت می کنند و می گویند چراغ ها عامل ایجاد امنیت عمومی هستند. من فکر میکنم دوربین های کنترلی و امنیتی ما نیز چنین سرنوشتی پیدا کنند و دیگر در آینده مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

چراغ سبز پلیس آمریکا برای جاسوسی از شهروندان+فیلم///آماده///3//

اما صحت ادعای تاریخی این افسر پلیس تایید نشده و هیچ مدرکی هم برای آن وجود ندارد که مردم آمریکا در قرن 17 و 18 نسبت به نصب چراغ ها اعتراض کرده باشند و تنها اعتراض مربوط به صاحب خانه هایی بود که موظف شده بودند روشنایی بخشی از خیابان را تأمین کنند.

همچنین تازه ترین گزارش های ناظران نشان می دهد که چراغ های روشنایی امروزی دارای سیستم پیشرفته ای از کنترل و نظارت شهری هستند.

مرکز نظارت بر شهروندان در اداره پلیس لس آنجلس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس