کد خبر 304116
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

مهندسان هواپیمای بدون سرنشین و بدون موتور طراحی کرده‌اند که به یک مدل قوی‌تر و بزرگ‌تر تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، چاپ 3 بعدی دارای این مزیت است که برای تولید یک شیء واقعی در یک دوره نسبتا کوتاه زمان و هزینه را کم می‌کند.

مهندسان دانشگاه «شفیلد» با کنار زدن محدودیت‌های این تکنولوژی یک هواپیمای بدون سرنشین با چاپ 3 بعدی ساخته‌اند.

ساخت پهپاد با چاپ سه‌بعدی+تصاویر

هواپیمای بدون سرنشین 3 بعدی کار دانشمندان مرکز پژوهش علمی و صنعتی AMRC است.

با توجه به شکل بال پرواز، نمونه اولیه به بهترین مقدار از مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز توسعه داده شده است.

ساخت پهپاد با چاپ سه‌بعدی+تصاویر

این وسیله بدون سرنشین به اندازه 1.5 متر طول با یک چاپگر 3 بعدی Stratasys و با استفاده از تکنولوژی FDM یعنی قطعات با دمای واقعی چاپ می‌شوند و به پلاستیک ABS از قالب خارج شده و به صورت مذاب لایه به لایه ریخته می‌شوند.

9 قطعه‌ تشکیل‌دهنده در 24 ساعت ایجاد می‌شوند. برای سهولت در حمل و نقل دستگاه به 2تکه شود؛ این روش برای هواپیمای بی‌سرنشین ارزان قیمت و احتمالا یک بار مصرف است اما قادر است به آسمان پرواز کند.

ساخت پهپاد با چاپ سه‌بعدی+تصاویر

در حال حاضر این هواپیما بدون سرنشین بدون موتور است اما طراحان قصد دارند آن را به یک سیستم نیروی محرکه پروانه و مدل بزرگ‌تر و قوی‌تر تبدیل کنند که برای این کار قبلا برنامه‌ریزی شده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اسکندری ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تکنولوژی چاپ سه بعدی از طرح هایی است که در آینده توسعه فراوانی می یابد .ویک پروژه دانشگاه محور است .خوب است دانشگاه ها ومراکز تحقیقاتی نظامی وغیر نظامی ما از الان روی این طرح کار کنند وآن را توسعه دهند.تولید یک شبه سفینه های فضایی ارزان قیمت با این تکنولوژی در آینده چیز دور از ذهنی نیست.شما در نظر بگیرید .تولید قطعات ناو هواپیما بر در عرض یک هفته!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس