کد خبر 306167
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

یک طراح گچ مخصوص شکستگی دست با سنسورهایی توسط چاپ 3 بعدی را ساخت.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، یک طراح از طریق چاپ 3 بعدی اندامی مانند قلب کودک، کبد و جمجمه ساخته است اما این بار چاپ 3 بعدی به منظور ساخت یک پوشش محافظ خارجی در شکستگی دست به کار رفته است.

این گچ استخوان به نام «اوستی اوید» توسط «جک اویل» فارغ‌التحصیل دانشگاه ویکتوریا طراحی شده و توسط یک طراح صنعتی به نام «دنیز کاراساهین» ساخته شده است؛ اوستی اوید برای شکستگی دست طراحی و ساخته شده است که به درمان سریع‌تر شکستگی کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست نفس بکشد؛ گچ‌های معمولی باعث نرسیدن هوا به پوست می‌شدند و همچنین آن گچ‌ها سنگین، خارش‌آور و حساس به آب بوده‌اند اما این گچ سبک است، هیچ گونه خارشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و در برابر آب بسیار مقاوم است.

به تازگی «جک اویل» الکترودهای کوچکی در داخل این گچ کار گذاشته است که برای سونوگرافی هیچ مشکلی نخواهد داشت و استخوان شکسته سریع درمان می‌شود؛ به گفته طراح، این سیستم به نام LIPUS زمان بهبودی را 38 درصد کاهش می‌دهد و تنها 20 دقیقه در روز توسط کاربر استفاده می‌شود و الکترودها باید مستقیما روی پوست در قسمت شکستگی قرار گیرند.
{$sepehr_album_12232}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    فکر کنم تا حد زیادی مانع از ایجاد خارش قسمت گچ گرفته شده بشه!اونایی که تجربه دارن میدونن من چی میگم،فکرشو بکن یکی دوماه دستت تو گچ باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس