اکنون، سوال این است که چرا مردم- آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند- اصرار و تاکید دولت و مخصوصا رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان در یادداشت امروز نوشت:1- شاید آنچه در این نوشته آمده است از نگاه رئیس‌جمهور محترم کشورمان ناخوشایند تلقی شود ولی یادداشت پیش روی با نگاهی دلسوزانه نوشته شده و از نشانه‌های رخدادی خبر می‌دهد که در صورت وقوع برای دولت ایشان تلخ و ناگوار خواهد بود و از این روی نباید و نمی‌تواند ناگفته و نانوشته بماند. با این امید که آقای دکتر روحانی برای پیشگیری از آن چاره‌اندیشی کنند.
آقای رئیس‌جمهور طی تقریبا دو ماه گذشته و مخصوصا چند هفته‌اخیر، بارها در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود بر ضرورت هدفمندی یارانه‌ها تاکید ورزیده و اجرای موفق این طرح را در انصراف کسانی دانسته‌اند که نیازی به دریافت یارانه‌ نقدی ندارند. تأکید آقای دکتر روحانی در این زمینه به اندازه‌ای  فراگیر و پی‌درپی بود که با جرأت می‌توان گفت؛ هیچیک از مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و اظهارات اخیر ایشان بدون اشاره و تأکید بر این نکته نبوده‌است. این اصرار و تأکید مکرر در حالی صورت پذیرفته است که طی چند هفته اخیر، رسانه ملی در اقدامی که به جای خود قابل تقدیر و روشنگرانه است، بخش قابل توجه و انبوهی از تبلیغات در تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را برای تشویق و ترغیب بی‌نیازان به انصراف از دریافت یارانه نقدی تدارک دیده و روی آنتن آورده بود و البته کیهان و بسیاری از رسانه‌های اصولگرا- و نه زنجیره‌ای‌های مدعی حمایت از دولت که به آن اشاره خواهیم کرد - نیز به سهم خود درباره ضرورت انصراف افراد بی‌نیاز یا کم‌نیاز از دریافت یارانه و نقش موثر انصراف آنان در ساماندهی به اقتصاد‌کشور، یادداشت‌ها و گزارش‌هایی داشتند و...
2- در پی این حجم انبوه از تبلیغات برای انصراف از دریافت یارانه نقدی که در آن میان، اصرار و تاکید کم‌سابقه رئیس‌جمهور محترم پررنگ‌تر و برجسته‌تر از همه بود، انتظار می‌رفت که طیف وسیعی از مردم اعلام انصراف کنند و توضیح علمی و منطقی آقای دکتر روحانی را بپذیرند که انصراف آنان از دریافت یارانه نقدی، بهبود معیشت و رفاه بیشتر خود آنها را به دنبال دارد و از اتلاف بیت‌المال و هزینه شدن آن برای کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند جلوگیری می‌کند. اما، علی‌رغم آنهمه اصرار رئیس‌جمهور محترم و حجم انبوه تبلیغات یاد شده، برخی از گزارش‌ها حکایت از آن دارند که نزدیک به 70 میلیون نفر از جمعیت هفتاد و چند میلیونی کشورمان برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم به یقین دور از انتظار بوده است و با اهداف تعریف شده و منطقی طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نه فقط همخوانی ندارد بلکه در نقطه مقابل آن نیز قرار دارد و طرح یاد شده را در نقطه نزدیک به «صفر» نگاه داشته و زمین‌گیر می‌کند.
اکنون، سوال این است که چرا مردم- آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند- اصرار و تاکید دولت و مخصوصا رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند؟! آیا در اصرار جناب دکتر روحانی و برخی از دولتمردان کاستی و خللی دیده‌اند؟ و یا توضیحات رئیس‌جمهور محترم ناکافی و نارسا بوده است؟ جواب این سوال منفی است و فقط یک نیم‌نگاه به توضیحاتی که رئیس‌جمهور محترم درباره ضرورت انصراف بی‌نیازان و نقش آن در بهبود معیشت مردم، ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد ماجرا به وضوح مطرح شده است. بنابراین علت را در کدام نقطه باید پی گرفت؟ پاسخ این پرسش را فقط می‌توان در کاهش چشمگیر اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم جستجو کرد! آیا هیچ علت دیگری می‌تواند پاسخ منطقی و قابل قبولی برای این پرسش باشد؟!
3- آقای دکتر روحانی به عنوان یک سیاستمدار باسابقه می‌دانست که مدعیان اصلاحات و حزب کارگزاران درباره نقش خود در پیروزی ایشان بلوف می‌زنند و در حالی که نامزد اختصاصی خود را با اطمینان از رأی اندک و کم‌شمار جبهه اصلاحات وادار به انصراف کرده بودند، داعیه سهم‌خواهی از دولت ایشان را داشتند. رئیس‌جمهور به همین علت در اولین کنفرانس خبری خود و در پاسخ به پرسش‌های از قبل هماهنگ شده روزنامه‌های زنجیره‌ای، دو گروه اصلاحات و کارگزاران را ناامید کرده و اعلام داشت که رئیس‌جمهور همه ملت است و در پاسخ به پرسش یکی از آنها که خواسته بود آقای عارف را به معاونت اولی خود برگزیند، گفته بود؛  از همه نامزدها استفاده خواهد کرد. بی‌اعتنایی روحانی به جریان یاد شده تا آنجا بود که در همان جلسه یکی از مدعیان اصلاحات با عصبانیت و با صدایی که برای اطرافیان به وضوح قابل شنیدن بود گفت؛ «این شیخ دارد کلیدش را برعکس می‌چرخاند»! برخی از مواضع بعدی دکتر روحانی نیز حکایت از آن داشت که قصد دارد خودش باشد و فراجناحی عمل کند. اما، متأسفانه این روال چندان به درازا نکشید و علی‌رغم توصیه‌های منطقی و مستند دلسوزان، شماری از اصحاب فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را در حلقه یاران خود به کار گرفت. این طیف که نشان داده  و بارها  به تلویح و تصریح نیز اعلام کرده‌اند دولت روحانی را فقط یک «پُل» برای ورود به عرصه و تعقیب منافع حزبی خود می‌دانند،  خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت دست به کار شدند. آنها برخلاف نظر اعلام‌شده روحانی که با کلید آمده است و نه «داس»! با بلدوزر عزل به قلع و قمع مدیران متعهد و کارآمد پرداختند، برخی از عوامل تابلودار فتنه 88 را در مراکز حساس به کار گرفتند و از آنجا که با اقدامات هنجارشکنانه خود برای دولت روحانی فقط یک دوره چهار ساله قائل بودند، با عجله و بدون کمترین ملاحظه به عبور از باورها و آموزه‌های اسلامی و انقلابی مورد اعتقاد مردم روی آوردند و این حرکت پرشتاب و خصمانه خود را نه فقط پنهان نمی‌کردند بلکه با صدایی بلند جار می‌زدند و... این قصه سر دراز دارد که به نمونه‌های فراوانی از آن در کیهان پرداخته‌ایم.
اکنون باید گفت؛ اگر باور داشته باشیم که سبد رأی دکتر روحانی با آراء کسانی پر شده بود که شعارها و تبلیغات انتخاباتی ایشان را در تأکید بر آموزه‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در جهت خواسته‌ها و نیازهای مردم باور کرده و پذیرفته بودند بدون کمترین تردید به این نتیجه می‌رسیم که وقتی همین مردم، برخی از اقدامات مجموعه دولت - و نه الزاما آقای دکتر‌روحانی - را برخلاف آنچه انتظار داشتند می‌بینند، به طور طبیعی و منطقی در اعتماد قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم دچار تردید می‌شوند و در حیرت آمیخته به ملامت فرو می‌روند که چرا دکتر روحانی رأی خود را از مردم مومن و متعهد می‌گیرد ولی زمام امور را در برخی از مراکز حساس مرتبط با منافع مردم به دست کسانی می‌سپارد که بارها نشان‌ داده‌اند کمترین توجهی به مردم ندارند! و مخصوصا به وعده‌های داده شده پایبند نیستند. آیا این تناقض نمی‌تواند کاهش اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم را در پی داشته باشد؟! بدیهی است که می‌تواند و داشت!
همین جا باید اذعان کرد که کار دولت کنونی در پرداخت یارانه‌ها بسیار دشوارتر از دولت قبلی است چرا که دولت آقای احمدی‌نژاد برخلاف اهدافی که برای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تعریف شده بود، یارانه نقدی را به همه مردم، حتی کسانی که در خارج از کشور سکونت داشتند نیز پرداخت کرد و بدیهی است که پرداخت به همه نیازی  به تحقیق و بررسی ندارد ولی دولت‌کنونی در پی پرداخت یارانه به دهک‌های پائین جامعه است و از این روی، شناسایی خانوارهای مستحق دریافت به محاسبات پیچیده و دقیق نیاز دارد.
4- کاش جناب آقای روحانی به روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی حمایت از دولت - مخصوصا شماره‌های چند هفته اخیر آنها - نیم‌نگاهی می‌انداخت و می‌دید تا چه اندازه با دغدغه‌های ایشان همراه و همسو هستند. طی چند هفته اخیر دغدغه اصلی دکتر روحانی، اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها و اصرار و تاکید بر ضرورت انصراف افراد بی‌نیاز و کم‌نیاز از دریافت یارانه بود ولی روزنامه‌های زنجیره‌ای که به ظاهر در حمایت از ایشان سینه چاک می‌دهند، بیشترین صفحات خود را به حاشیه‌سازی و مسائلی اختصاص داده‌بودند که در آن کمترین نشانه‌ای از دغدغه یاد شده رئیس‌جمهور محترم به چشم نمی‌خورد. مثلا- و فقط به عنوان مثال - به جای آن که بی‌نیازان را به انصراف از یارانه دعوت کنند و باری از دوش رئیس‌جمهور بردارند، شانه‌های خود را زیر تابوت خالی ریچارد فرای، جاسوس یهودی آمریکایی حائل کرده و در فراق جسد وی که انتظار داشتند در کنار زاینده‌رود دفن شود، اشک هجران می‌ریختند و در همان حال از برخورد غیرقانونی آمریکا در ممانعت از ورود نماینده معرفی شده ایران به سازمان ‌ملل که بی‌حرمتی آشکار نسبت به ایران اسلامی و رئیس‌جمهور محترم بود، نه فقط شکایتی نداشتند و به حمایت از دکتر روحانی در پاسداشت حرمت ایشان لام تا کام زبان نمی‌چرخاندند و قلم نمی‌راندند، بلکه رئیس‌جمهور را ملامت می‌کردند که چرا با توجه به سابقه ابوطالبی در تسخیر لانه جاسوسی او را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرده است! و پیشنهاد ذلت‌پذیرانه تغییر او را می‌دادند! و...
5- و بالاخره، اگرچه در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری هست که در محدود این وجیزه محدود نمی‌گنجد ولی در پایان باید توجه رئیس‌جمهور محترم و یاران واقعی ایشان- که تعدادشان در دولت محترم کم نیست و اکثریت اعضای کابینه را تشکیل می‌دهند- به این واقعیت تلخ جلب کرد که طیف مشترک اصحاب فتنه و شماری از کارگزاران بارها نشان داده‌اند کمترین ارادتی به آقای روحانی و دغدغه‌ای برای حفظ دولت ایشان ندارند. این طیف از کیسه اعتماد مردم به رئیس‌جمهور محترم برای منافع حزبی و گروهی و بعضا هم‌پیمانان خود در آن سوی مرزها هزینه می‌کنند و از پی‌آمد این هنجارشکنی خود نیز نگران نیستند،  چرا؟! چون چیزی برای از دست دادن ندارند.
ماجرای اخیر که از کاهش چشمگیر اعتماد مردم حکایت دارد می‌تواند هشداری جدی نسبت به ادامه حضور این طیف در حلقه دولت محترم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 202
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 76
  • میترا1 ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    زنده باد احمدی نژاد کارهای بزگ مردان بزرگ میطلبد
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دو نكته مهم وجود دارد يكي اينكه تعداد زيادي از اين 7 میلیون نفر سري قبل هم يارانه نمي گرفتند و نكته دوم آ»كه دولت قرار بود در هر مرحله 44500 تومان به مرحله قبل اضافه كند و اين يعني در مرحله دوم بايد حدود 90 هزر تومان به هر فرد يارانه مي داد كه با اين بازي ثبت نام مجدد ذهن مردم را آنقدر بازي دادند كه كسي به اين توجه نكند كه از هفته آينده علي رقم افزايش قيمت حامل هاي سوخت يارانه آ»ها افزايش نخواد يافت و همان 44500 تومان باقي خواهد ماند (حال آنكه بايد 89000 تومان مي شد)
  • مشرقی تیر ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    منطقی ومستدل مثل همیشه
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بنا بر انچه که در این مقاله نیز امده مردم کمترین اعتماد را به این دولت دارند وحق همانیست که جناب شریعتمداری فرموده اند
  • سید امیر ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    فدایی داری حاج حسین شریعتمداری
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اولا آمار شما اصول گرایان کاملا دروغه دوما مردم رو شما عادت به دروغ گویی کردید سوما 10 میلیون ثروتمند آمارشان موجوده که قطیا حذف خواهند شد
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    .چه دلیلی داره کسایی که ثبت نام نکردن رو دولت دویاره حساب کنه!!
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مردم احمق نيستند وقتي ولخرجي‌هاي دولت را مي بينند كه به راحتاي بيت المال مايه مي گذارد هرگز حاضر نميشوند از حداقل حقوق مالي حود كه تااندازه اي جايگزين گراني هاست چشم بپوشند حالا اگر چند بازيگر و فوتباليست مرفه بگويند انصراف بدهيد فرقي نمي كند
  • masoud ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دولت فکرمیکندمردم حالیشون نیست حاملهای انرژی گران بشه اما مردم یارانه نگیرن دولت فکرمیکندعامه مردم مثل وزیران خودشان 1000میلیارد تومان ثروت دارن بابا بخدا خیلیها به امیددریافت یارانه زنگیشون رو تنظیم میکنن .
  • پیرو ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر احمدی نژاد ...
  • مهلا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چه جوري اعتماد كنن مردم و يارانه نگيرن وقتي خودشون خرجهاي انچناني مي كنن؟
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من نمیدونم چرا هر اتفاقی تو ایران میفته یه جوری به فتنه 88 مربوطش میکنند فقط مونده خشک شدن آب دریاچه ارومیه رو هم به فتنه نسبت بدهند.دلیل اینکه مردم انصراف نمیدهند هم به خاطر اینه که احتیاج به اعتماد سازی سازی دارند یعنی اول باید شاخص های اقتصادی مون رو دولت بهبود میبخشید بعد سراغ اجرای مرحله دوم میرفت تا برای مردم انگیزه ایجاد بشه.
  • باقری ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    در حقیقت همه ثبت نام کردند واین 7میلیون نفر خارج نشین ها هستند که سایت به رویشان باز نشد و جوانانی هستند که تازه ازدواج کرده اند و موکول شدند به بعد و مابقی هم مسولین و خانواده انها هستندکه تازه منتصب شدند .مانند روئسای دانشگاهها و استاندارها ومعاونین وفرماندارهاو................
  • سرباز ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    یکی می گفت قانونه کسی هم نمی تونه تغییرش بده ! خداش بیامرزد ! قانون میگم ها !
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احسنت. حالا مثل ... موندن تو گل
  • ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    و دولت چطور باید این پول رو بده؟ لابد باید پول چاپ کنه ؟
  • ali ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    شماها اونجاتون عروسیه معلومه ولی بدونید اصولگراها دیگه واسه مردم مردن الکی به دلتون صابون نزنید وصولگراها
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چون زیر خط فقریم
  • ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    به خصوص مراجع بیانیه دادندوازمردم خواستند که انصراف دهند این جور اتفاقات موجب وهن مراجع می شود
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این نشون میده مردم به دولت اعتماد ندارند و نون نقد رو به خرمای نسیه ترجیح میدن.
  • ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این نشون میده مردم به دولت اعتماد ندارند و نون نقد رو به خرمای نسیه ترجیح میدن.
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    در اینکه آقای روحانی بعد از قضیه سبد کالا برای دومین بار چوب بی تدبیری اطرافیان را خورد موافقم . اگر نجنبد و برای خدمت به مردم آدم های از خود گذشته ای را جایگزین جهانگیری ، نعمت زاده ، فانی و امثالهم نکند باخته است .
  • ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اقاي روحاني به راي خود مي نازيد اين هم پاسخ تداوم اعتماد ملت به دولت
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بلند گوهاي صداسيمادرحمايت ازدولت روحاني وانصراف ازيارانه ها گوش افلاكيان رانيز كر كردودولت نيز ازتمام پتانسيل خود حتي اشاره به نظرات محترم فقهي استفاده كرد ولي متاسفم كه هنوز اولين سال هم به پايان نرسيده مردم راي خود راپس گرفتند
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    کاملا مشخصه که اصلاحات چی ها به روحانی بعنوان یک ابزار جهت تحقق خواسته هاشون دارند بهره میبرند و بموقعش ووقیحانه کنارش میزنند
  • سیدساداتی ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ازاین هفت میلیون تقریبا چهارمیلیون نفرخارج ازکشوربودندکه سایت بروی آنهابسته بودونتوانستندثبت نام کنند .ماانصراف بدهیم خانم رییس جمهورمراسم آنچنانی درکاخ سعدآبادبگیرد و78نوع غداروی میزبچیند ونفری پنج سکه کامل بدهد وشوی لباس ورقص وآوازبرپاکند.
  • محمد ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جواب خانم میترا زنده باد آقای احمدی نژاد اگر ایشان و اختلاس های دوره آقای احمدی نژاد و مشایی نبود، الان دولت جدید با کسری بودجه و این وضعیت دچار نشده بود زنده باد احمدی نژاد، که نشان داد که از ماست که بر ماست و اگر ما فریب حرف اینکه نفت را بر سر سفره مان میاورد نخورده بودیم و به او رای نمی دادیم الان وضعیت اقتصادی کشور 20 سال عقب نبود
  • محمد ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جناب شریعتمداری چرا یک بار از این سوالات از جناب دکتر احمدی نژاد نپرسیدید ! آنگاه که فشار اقتصادی در سه سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد به نهایت رسید و لحظه ای همه چیز گران میشد کجاتشریف داشتید . لطفا عدالت را در پرسش سوال رعایت کنید زنده باد دکتر روحانی . رییس جمهور منتخب و مورد تایید مقام معظم رهبری
  • یا حق ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    واقعا موشکافی و حق گویی شجاعانه آقای شریعتمداری جای تحسین دارد. اینجانب بعنوان استاد دانشگاه دقیقا به دلیل همین فقدان اعتماد ثبت نام کردم. چون معلوم نیست این افسار رها شده قیمتهای بازار تا کجا پیش می رود و از طرفی هیچ اراده از دولت برای مقابله با گرانیها خصوصا گرانیهای رسمی خدمات دولتی در تمام حوزه ها به چشم نمی خورد... خلاصه فقدان اعتماد بدلیل جولان مشارکتی ها و اصحاب فتنه 88 و خلاصه شکست خوردگان عرصه های مختلف اطراف دولت دامنگیر همه ما شده است. امیدواریم عزم آقای روحانی برای احیای این اعتماد را شاهد باشیم.
  • شیرازی ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای شریعتمداری برو انصراف بده
  • محمد ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درود براحمدی نژادوکابینه اش
  • رحمن ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای شریعتمداری شما مریض هستی ساز سیاسی خودت را می زنی مردم گرسنه اند و بچهاییشان بی شغل هستند .و اندازه یک آدم بزرگ خرج دارند .خجالت بکشید.این انقلاب یک مجموعه است و خود را مبری ندانید ...کل راع و کل مسول.اینطور نیست ؟بخود بیایید.بیدار شوید
  • محمد ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خواهش میکنم چوبکاری نفرمایید
  • یک شهروند ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ببخشید شما از کدام منطق حرف میزنید؟؟؟ افزایش تورم30-40 درصدی بقول خودتان و واقعیت تورم بیش از 60-70 درصدی و افزایش حقوق 10 درصدی(25 درصد فقط برای حقوق پایه اعلام میشود)و درخواست انصراف از گرفتن چندر غاز اونم شاید پول دوتا نون بشود یا نشود.....مگر منطقی هم تو این کشور و جامعه وجود دارد؟؟؟؟
  • حجت ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بعضی ها هستن دیگرانو جلو میندازن ولی وقتی قرار پای خودشون گیر بیفته خودشونو عقب میکشن.نمونش فتنه 88که بجز موسوی و کروبی وخاتمی افراد دیگه و بزرگتر از اینها هم دست داشتن اماوقتی دیدن اگر بیشتر ادامه بدن باید سروپابشن،سریع کنارکشیدن تا به حیات سیاسی خودشون ادامه بدن.والان هم همین افراد پشت سردولت هرکاری بخوان میکنن اخرشم همچیزو سر روحانی میشکنن.مردم باید این علف هرزرو از ریشه در بیارن.چون باکندن شاخوبرگ ونپرداختن به ریشه باز این بوته در سالهای بعد سبز خواهد شد
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    45500 یارانه می گیری حواست نیست
  • علي شجاعي ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آفرين بر شريعت مداري كه آنقدر روشن ب همسائل مينگره. كاش ايران فقط چند خبرنگار ديگر مثل ايشان داشت.
  • ارش ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    به نظر من فقط و فقط دکتر محمود احمدي نژاد همين و بس
  • حسین ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    کم عمق بود و به بسیاری از واقعیات اشاره نشده بود. به نظر من تنها بند 4 درست بود. حس عدم اعتماد به دولتمردان از دولت قبل در بین مردم نهادینه شده است ولی آقای شریعتمداری آنرا پای طیف اصلاح طلب نوشت. کاش یکی تو این مملکت بود که بدون وابستگی به چپ و راست مسایل را تحلیل میکرد. این نگاه یه سویه در مردم تاثیرگذار نیست.
  • سرورالسلطنه تمنایی ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    زمانیکه همسر رییس جمهوریک ضیافت مجلل وطاغوتی با اون مراسم رقص و شو وبی حرمتیهای فراوان در آن مجلس و دادن صدها سکه به مهمانان کذایی شان از کیسه بیت المال .....آنوقت بنده باخانوده ام در اثر حادثه ای مدتهاست آواره هستم چگونه به دولت وحرفهایش امید داشته باشم؟
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    انشالله كه پول يارانه منصرفين به رزونامه هاي توهين كننده به دين و ديانت و يا خرج سكه ها و هزينه جشن هاي زنانه كاخ دولت نشود.
  • azad ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    واقعیت موجود جامعه را نوشته اید همین است وبس .....
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ولی طبق آمار رسمی 140هزارنفر بیشتر از جمعیت کشور یارانه میگرفتن
  • علی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من کاملا با اقای شریعتمداری موافقم و برای یارانه هم ثبت نام نکردم.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ميتونيم اينطوري هم بپرسيم كه با اين كار مردم نشان دادند به نظام اعتماد ندارند. مگه نه ؟
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آبکی ترین تحلیلی رو که شنیدم و خوندم همین بوده انصراف یا عدم انصراف چه ربطی به اعتماد داره چرا مباحث سیاسی و اقتصادی را با هم قاطی میکنی آخر سفسطه ای تو
  • ناشناس ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بااین گندکاری های هشت سال گذشته شمامردم حالا حالاهانمیتمنن کمرراست کنند.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    و البته ويرانيهاي بزرگ هم مرداني مثل احمدي نژاد مي طلبيد كه شد .
  • محمد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    پاینده باشی حاج حسین که تو بزنگاه ها یه نقد طوفانی و منطقی می نویسی! واقعا اینجاس که نشون داده میشه یه دونه کیهان جلوی چندین زنجیره ای پیروزه!
  • مریم ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی ها نمی تونن باور کنن پولی که از انصراف یارانه ها میمونه خرج کشور بشه
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    حالا بعد از همه این فرمایشات درد شما چیست؟ واقعا دلتان برای دولت می سوزد یا ملت ؟ یا دنبال اثبات عقل کل بودن خودتان هستید؟!!! شما را به خدا یک کار مفید خودتان را برای کشور بگویید تا همه بدانند. یک کار!!!
  • حسین ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    فکر کن 1 % خرج ریخت و پاشای دولت خواهد شد مطوئن باش
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این عدم اعتماد ارث دولت قبلی اگر نیست پس از کجا آمده است
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نکته مهمتر اینه است که د نقش رسانه ها را در تصمیم گیری مردم نشان می دهد
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    باسلام تحلیلی بسیار منطقی اینبار از اقا سید حسین خواندیم که خود جای سپاس از ایشان دارد و امید جناب رئیس جمهور محترم از افرادی مطمئن برای پیدا کردن علت بهره ببرند من شخصا با توجه به نیازی که به این مبلغ ناچیز داشتم از نام نویسی خودداری کردم اما هیچ اطمینانی از درست خرج کردن حداقل سهم خود و خانواده ندارم.
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خاک بر سرتون که ارزوی شکست کشور رو دارین احمق این به خاطر اینه که ایم ملت خوی گدایی دارن چه اصلاح طلب و چه فاشیستی مثل تو یک بی شعور توی این مملکت نیست که امثال شما رو خرررررررررررررررررررررر فهم کنه که با این پولی که اون خائن میداد هرماه میشد 5 تا بزرگراه تهران شمال ساخت درمان رو رایگان کرد مدرسه عقب مونده ها برای امثال تو ساخت؟
  • رهگذر ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بعضی ها (شاید) برای این نام نویسی کرده اند که بگویند ببینید ماهم یارانه بگیر دولتیم ومال واموال زیادشون « چشم زخم » نخوره!
  • علي ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    انصراف بديم كه گردن كلفتا بخورن؟! نوچچچچچچچچچ
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بلا نسبت مردم که کور نیستند و احمق !! همه چیز را میبینند از بازیهای هاشمی و فرزندان تا ریخت و پاش و گرانی های بی حساب و کتاب دولت و بی تدبیریهایش !!! بهمین خاطر به دولت پشت می کنند !
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    از بی تدبیری های نشان داده شده از دولت تدبیر
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دقیقا مثل همین جشن کاخ سعداباد
  • کارشناس صنعت ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من یک تحلیلگر اقتصادی هستم.واقعا اطرافیان هاشمی و بخصوص کارگزاران به بخش های مهم نفوذ کردند و در حال برخوردهای شخصی با قبلی ها هستن.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    یک گزارش از قلع و قمع نیروهای صندوق ذخیره فرهنگیان تهیه کنید که یک معاون مالی افراطی همه را تهدید به اخراج بازخریدی یا بازنشستگی می کند
  • برادر ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اگه حاج حسینتون راست میگه بذار رفسنجانی یا خاتمی نامزد می شد تا میدیدین چند میلیون رای می آوردند. اکثر روحانی به دلیل حمایت آقایان مذکور از ایشان بود.حالا هی خوتون رو بزنین به اون راه....
  • شفق ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این هم بگید که آیا ما باید انصراف بدیم که خرج 7 میلیلردی سونا و استخر.... و جشن شبانه ... در کاخ ... به راه باشد؟
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دولت گذشته آنقدر مردم را نسبت به عدالت اقتصادی بدگمان کرده که مردم در این دولت نخواهند انصراف دهند
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    1- عدم اعتماد به دولتها یکی از دلایل عدم انصراف مردم از یارانه هاست و اینکه دیگر آقازاده های جدیدی یهو پیدا نشن که پول میلیاردی این مردم سر از جیب مبارکشون در بیاره برای مردم قابل باور نیست ،2- دلبل دیگه فاصله طبقاتی وحشتناک بوجود آمده و گرانی های افسار گسیخته ای است که باعث شده بیشتر مردم به خط فقر نزدیک بشن گرچه بر خلاف ادعای برخی آقایون که مدعی بهتر شدن وضع مردم میشن 3 - بوجود آمدن روحیه خودمحوری در جامعه با این عنوان که یارانه حق منه حتی اگر احتیاجی به این مبلغ نداشته باشم، 4- عدم اعتماد عمومی به این موضع که انصراف یارانه ها جهت پیشرفت کشورمان صرف خواهد شد نه جای دیگر
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    هم سانتيرفيوژ مي چرخه هم چرخ كارخانه!! كلا همه چي داره مي چرخه! سرم گيج رفت بابا!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چه ربطي داشت!
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    هم سانتيرفيوژ مي چرخه هم چرخ كارخانه!! كلا همه چي داره مي چرخه! سرم گيج رفت بابا!
  • محمد ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این پول صرف بیز و بپاش همس رییس جمهو رو همسر هاشمی میشه من تمکن داشتم دیدم چرا بدم اینا بخورند لا اقل خودم میگیرم میدم مستحقش استفاده بکنه همانطو که سبد رو هم رفتم و دادم مستحق
  • حسين ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    سلام من اين عدم اعتمادازتهديدمردم به سرك كشيدن حسابهاوجريمه كردن مردم بوجودآمده.
  • اریا ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درود براحمدی نژآد درود و صد درود فراوان به احمدی نژآد کار بزرگ مردان بزرگ میخواد هنوز در قلب مردم ایبران جای داری
  • جعفر ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دمت گرم حالا مونده که همه مردم اینو بگن زنده باد دکتر احمدی نژاد
  • سيدساداتي ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دردولت قبلي جشنهاي اشرافي كه شوي لباس ورقص لزگي وموسيقي وهرنفر5تاسكه بهارآزادي كامل و.... نداشتيم .خداعاقبت ملت ماراختم بخيربفرمايد.
  • علی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مردم این قدر به دولت قبلی اعتماد داشتن که 24 میلیون رای دادن و دولت هم به راحتی در بین مردم حاضر میشد نه اینکه مثل این دولت با 17 میلیون رای وقتی میخواد بیاد بین مردم 40 تا ماشین با بادیگارد برای محافظت باید بیاد یا تیربار ببره توی دانشگاه!!! تازه هنوز یک سال گذشته................
  • مهدی90085 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بیمه هم25درصد گران شده من امروز پرداخت کرده ام
  • محمد ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    وقتی توی کشوری به هر بهانه کوچکی قیمتها سیر صعودی پیدا میکنه! وقتی تورم غیر قابل محار میشه! وقتی دلالها حرف آخرو می زنن! وقتی آینده مبهمه و مدام از اختلاسهای میلیاردی از بیت المال خبر می شنوی چطور انتظار دارند از حق خودت انصراف بدی!!!
  • مهدی90085 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    راستی اگر این همه طرفدار واقعی دولت داشت پس چرا ثبت نام کردند نکنه تقلبی ..............
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مشارالیه از هر پدیده برای کوبیدن دولت روحانی استفاده می کند. در هر حال این عکس العمل مردم ربطی به اعتماد مردم به دولت نداره ولی اگر داشت به خاطر تلنبار شدن ها از دولت قبلیه که باور نمی کنند که این دولت درد آن هارا دوا خواهد کرد. در این اندازه برادر حسن سهم بسزایی در آمدن احمدی نزاد داشت و موجب این بی اعتمادی شد. کاش برادر حسین گاهی هم وقت برای عذرخواهی می ذاشت به جای اینکه آسمان ریسمان کنه که همه مقصرند غیر ذات مقدس خودشون.
  • محمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    وقتی توی کشوری به هر بهانه کوچکی قیمتها سیر صعودی پیدا میکنه! وقتی تورم غیر قابل محار میشه! وقتی دلالها حرف آخرو می زنن! وقتی آینده مبهمه و مدام از اختلاسهای میلیاردی از بیت المال خبر می شنوی چطور انتظار دارند از حق خودت انصراف بدی!!!
  • ناشناس ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    عدم اعتماد مردم نتیجه بی تدبیری دولت در 8 ماه گذشته میباشد .
  • محمد ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    وقتی توی کشوری به هر بهانه کوچکی قیمتها سیر صعودی پیدا میکنه! وقتی تورم غیر قابل محار میشه! وقتی دلالها حرف آخرو می زنن! وقتی آینده مبهمه و مدام از اختلاسهای میلیاردی از بیت المال خبر می شنوی چطور انتظار دارند از حق خودت انصراف بدی!!!
  • حمیرا ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    حاج حسین ثبت نام به معنی بی اعتمادی به دولت نیست مردم به آینده معیشتی خود اطمینان ندارند
  • ناشناس ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خرج جشن های شاهانه در کاخ سعد آباد میشه !
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خاتمی و هاشمی رای ندارند و مردم حاکمان کاخ نشین را نمی خواهند .
  • جواد ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    برق و گاز و آب رو که گرون کردن.یارانه هم که میگن نگیرین. انرژی هسته ای رو هم که پلمپ کردن.نماینده ایران رو هم که به سازمان ملل راه ندادن. انتخابات رو هم که زیر سوال بردن ......نمیدونم این دولت دلش به چی خوشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • mehdi ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بی معنی و بی محتوا بود زنده باد رهبر معظم انقلاب و پیرو واقعی ولایت عمو حسن روحانی و تمام گرفتاری های این ملت شهید پرور بخاطر احمدی نژاد حساب به قیامت محمود خان
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دل بندم مهار درست نه محار
  • عباس عسکرزاده ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من بعنوان یک فرد از روحانی بخاطر اس های تبریک عید دلگیرم . مرد حسابی مگه پیام تلویزیونی برای ملیونها نفر که مستقیم میدیند ندادی . چه کار با اس حتی 2 تا3 بار برای یک مویایل . هزینه اش از کجا بود؟؟؟؟؟؟؟؟ بطور حتم از جیب مبارک نبود . حالا ملت اعتمادی بشما در باره یارانه دارن . حداقل حقشان را میخواهند .نان سنگگی که 200 تومان بود حالا 800 تا هزار تومان . برق و آب و سوخت چند برابرشد برای همین یارانه از جیب مردم 100 گرفتن طبق قانون 30 تا دادن الباقی طبق برنامه هدفمندی عمل نشد و فقط بار گرانیش روی دوش مردم ماند . دولت به دولت مردم را ناراضیتر میکنید . خدمت یادتان رفته . حزب و گروه و دسته بازی و حرص قدرت نگهدارتان
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    به خاطر آقاي احمدي نژاد و تورم هاي حاصل از هشت سال دروغ و ريا
  • mehdi ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بی معنی و بی محتوا بود زنده باد رهبر معظم انقلاب و پیرو واقعی ولایت عمو حسن روحانی و تمام گرفتاری های این ملت شهید پرور بخاطر احمدی نژاد حساب به قیامت محمود خان
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چندین مقاله هم علیه دولت قبل نوشت خوبه به اونا اشاره میکردی
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دوهزار بده آش به همین خیال باش........ جرات سر شاخ شدن با ثروتمندان را نداره عزیز دل. میدونی چرا؟
  • seyed ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام چرا ثروتمندان یا بقول شما 10 میلیون نفر حق گرفتن یارانه ندارند باید کسانیکه از بیت المال ثروتمند شده اند محروم شوند نه همه ثروتمندان نمیتوان به کسی که پولداره بگیم تو از بیت المال و یارانه حقی نداری . نفت برای همه است
  • ناشناس ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جه شد حاج حسين كمي هم شده از كار شياسي امده بيرون نيم نگاهي هم به اقتصاد مردم دارد من كه بي ايشان شك دارم براي ايشان مهم بازي با احساسات مردم است زمان دولت قبل ديديم چقدر ايشان مشكات مردم را بازگو مي كرد اينقدر اوضاح خراب شد اخر مجبور شد مطلب بنويسه ايشان نمي تواند نماينده واقعي مردم باشد زيرا خيلي ها نگاه فكري ايشان را قبول ندارندشايد به دولت انتقاد داشته باشند ولي اين اقا راشخصيت مستقل معتدلي نمي دانند براي نمونه تحليل انصراف يارانه چه ربطي به مسايل ديگه دارد
  • mohsen ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری بسیار برای شما متاسفم من شما را بعنوان یک فرزند شهید یک انقلابی و حامی نظام و رهبری می دانستم چگونه قلم خود را که به برکت خون شهدا و رهبری امام و رهبری معظم قوام گرفته در اختیار رقابتهای پوچ سیاسی و قلمفرسایی علیه رئیس جمهوری قرار می دهید که گناهش این است که باب میل و منتخب شما و بخشی از مردم نیست در حالیکه او رئیس جمهور منتخب ولی رئیس جمهور همه ملت و نماینده نظام است. تاسف بیشتر من از این است که یادداشت شما همان خط موزیانه بی بی سی کثیف را در القای شکاف و بی اعتمادی بین ملت و دولت و نظام را صحه می گذارد. چرا ماجرای شرایط اقتصادی بد مردم را پیراهن عثمان کرده اید تا به اهداف سیاسی قدرت طلبانه خود برسید. این شرایط اقتصادی بغرنج نتیجه همه سوء تدبیرهای سالهای گذشته است. مردمی که به تصمیم همه حکومت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مجبور خواهند بود قبضهای بالاتر برق و آب و گاز و هزینه بیشتر بنزین را بپردازند و از قمیت فردای قوت و مسکن خود بی خبرند چگونه توقع داری از یارانه بگذرند که تنها می تواند پرداخت کننده بخشی از قبوض ماهانه آنها باشد. آقای شریعتمداری کمی به خودتان بیایید و از این خیالپردازیها و نشستن در اتاق کیهان و صرف نوشتن و افکار پردازی دست بردارید به میان مردم بیایید . مردمی که همه جا هستند و حرف می زنند نه آن عده و بخشی که خودتان می خواهید ببینید . به فکر کشور و مردم و حکومت مردمی برآمده از مردم باشید نه به فکر یک گروه و حزب سیاسی .... خدا ما را به راه راست هدایت کند و خدا کند من اشتباه کرده باشم که اگر چنین است همین جا حلالیت می طلبم.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    50.7 درصدت کو؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خوابی هنوز ایشالاه بیدار میشی
  • فاضل ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    منم با حاج حسین موافقم اما بیشتر سیاسیش کرده
  • مهدی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مشرق نظره منو بگذارید خط قرمزه
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    یکی نوشته بود"کاخ سعدآبادبگیرد و78نوع غداروی میزبچیند ونفری پنج سکه کامل " - قضیه چیست؟ آیا درست است؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چطور دولت پول خرج تيمهاي فوتبال ابي وقرمز داردبا انهمه قراردادهاي ميلياردي و ماشينهاي گرانقيمت وزندگي اشرافي وداشتن راننده خصوصي.انوقت پول يارانه چندرغاز كه حق تك تك هر ايراني است ندارد؟
  • کرمانشاهی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    منظور ازتمکن مالی ماهیانه چقدر درآمد است؟ چرا باید درآمد راقبل ازهزینه ها حساب کرد مگر کسی هست که بدهی وام و.....نداشته باشد خرج جای خود برج چی.خدا نکند کسی راهش به بیمارستان و.....بیفتد
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چون به این دولت اعتماد نداریم اون از مذاکرات که نمیدونیم چیکار کرده این از عروسی تو کاخ ! زنده باد مرد بزرگ احمدی نژاد
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    شاخص های اقتصادی مون رو دولت بهبود میبخشید بله درسته ولی چجوری؟ با وزرای کاردان و معتقد و دلسوز نه با یه عده فتنه گر
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد کاستیایی داشت و اواخر مدیریتش کم آورد ولی صد رحمت به احمدی در مقابل روحانی
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    شقه شقه ادبیاتتم
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    در جواب سید ساداتی: ارجاعت میدم به پولایی که در سازمان میراث فرهنگی وگردشگری خرج هنرمندانی مثل هدیه تهرانی شد، همچنین میتونی به جشن های سالیانه ای که به عنوان ایرانیانی خارج کشور برگزار میشد رجوع کنی و ببینی چه جوری با بیت المال کسایی مثل امیر احمدی رو به کشور آوردن. همین بسه یا باز هم بگم...
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    پرسید، شما تعطیل بودی
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    از دیوار این بنده خدا کوتاهتر گیر نیاوردی؟
  • طرفدار جلیلی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درسته با عملکرد روحانی مخالفم ولی دلیل نمیشه به دوره احمدی نژاد عقب گرد کنیم
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    و محترمانه
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درود بر دکتر احمدی نژاد که خادم ملت بود و کم کم داریم پی بزرگی آن مرد میبریم .
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اتفاقا سرک کشیدن تو حساب ها برای پیدا کردن دزدان بیت المال کار خوبیه و همچنین برای گرفتن مالیات از دلال ها
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    این اتفاقات در حالی صورت می گیرد که توده های مردم از هلوکاست هسته ای بی اطلاعند که اگر صداش در بیاد بی اعتمادی به اقای روحانی از اینم بیشتر میشه
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نه خرج برگزاری همایش ایرانیان خارج کشور در دولت دهم بشه ....
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چه مقاله بی غرض و دلسوزانه ای بود اگر همه مسیولان ما همانند جناب آقای شریعتمداری اینقدر بی غرض بودند ایران گلستان می شد
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    موش خورد .
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی بده ادم از روی کینه حرف بزنه تا از روی اطلاع محمدآقا
  • amin ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ببخشید مردم به دولت قبلی هم اعتماد نداشتن،بازم این دولت قابل اعتمادتر هست به نظرم اونایی که هم دستی به کار خیر دارند ترجیح میدن این پول رو خودشون بگیرن و خودشون به نیازمندان کمک کنن
  • اشکان ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام و درود و آرزوی سلامتی برای مسئولین و دولت زحمتکش ، عرض بنده با دوستانی هستش که میگن مردم به دولت اعتماد ندارن... چرا نباید اعتماد داشته باشند؟ دولت از ابتدای کار خود با مردم صادقانه رفتار کرده و مردم هم موظف هستند در راستای اهداف دولت با ایشان همکاری کنند.... من و خانوادم از قشر ضعیف جامعه هستیم ولی از یارانه انصراف دادیم که انشالله باعث توسعه و سطح رفاه جامعه بشه.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    قیمت بنزین ازاد رو واقعا ازاد کنید مثلا بشه3000تومن اونوقت سهمیه خودروها رو زیاد کنید مثلا 100تا ذخیره هم نشه هر کی میخاد بیشتر مصرف کنه بره بزنه نوش جونش برا بنزین ازاد به هیچ عنوان بارانه ندیداگه بدید ظلم کردید در حق ملت
  • اشکان ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام و درود و آرزوی سلامتی برای مسئولین و دولت زحمتکش ، عرض بنده با دوستانی هستش که میگن مردم به دولت اعتماد ندارن... چرا نباید اعتماد داشته باشند؟ دولت از ابتدای کار خود با مردم صادقانه رفتار کرده و مردم هم موظف هستند در راستای اهداف دولت با ایشان همکاری کنند.... من و خانوادم از قشر ضعیف جامعه هستیم ولی از یارانه انصراف دادیم که انشالله باعث توسعه و سطح رفاه جامعه بشه.
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ادب از که آموختی از بی ادبان ....!!!!!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    صدا سیما که این همه تبلیغ کرد پس چرا تاثیر نداشت؟!
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    مشرق چرا نظر این بی ادبو تایید کردی؟!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    کاش خواب بود هنوز حالیش نیس چه خبره.........
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی باحال گفتی.کلی حال کردم
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اخوی ده ها بار پرسید .گویا خواب بودید الانم خوابی
  • مغرب ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نه جناب آقاي شريعتمداري عزيز تقصير روحاني و احمدي نژاد نيست تقصير آدمهاي افراطي است كه يكسره با غر زدن و عدم امكان ثبات تصميم گيري هاي دولتي و جابجايي مديران مردم را نسبت به دولت و دولتمردان ايران بي اعتماد كردند
  • یحیی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    200هزارتا اختلاف واقعا هم نازیدن داره !!!
  • سید ناصر ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اقا محمد واقعا خوشحالم که خداوند متعال دشمنان دکتر احمدی نزاد رااز امثال شما افریده است . به مشایی میگی اختلاس کننده در صورتیکه هنوز ایشان خانه ندارد ومستاجراست و به احمدی نزاد میگویی اقتصاد را 20 سال به عقب برگرداند ونمیدانی که ایشان بادرایت خود 576تن شمش طلا برای ایران خریداری کرده که اگر این دولت تاخر حکومتش درامد نداشته باشه وهزینه کند کفاف میکند . دعا میکنم خدا به همه ما بصیرت بده . اقای شریعتمداری من بعنوان یک جانباز 70درصد دستت وقلمت را می بوسم
  • علی ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    چه ربطی به قبل داره. این همه وعده داد چی شد ؟ با تهدید میخواد مردم انصراف بدهند! من سرهنگ نیستم چی شد؟!!!!
  • باقری ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    کی میگه روحانی منتخب مقام عظمای ولایت است؟ معظم له همانند مردم یک رای دارند و کسی را انتخاب وتحمیل نمیکنند . ایشان درسخنرانی بعد از عزیمت اینها به امریکا فرمودند . اینها اشتباهی داشتند و من بارها گفته ام امریکا قابل اعتماد نیست
  • باقری ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اقای رحمن .شریعتمداری هم حرف تورا زده ولی تو نمیفهمی . ایشون هم میفرمایند همه مسولند یعنی هم ایشان وهم شما وهم من . چرا این دولت مسولیت را به اصحاب فتنه میدهد . اقای عزیز دولت دست پیش گرفته که پس نیافتد. یارانه مابه التفاوت حاملهای انرزی بود نه صدقه ودر حقیت امسال هم باتوجه به گران شدن 20درصدی باید20درصد به یارانه ها اضافه میشد نه اینکه میگفتند انصراف بدید . به قول شما دولت قبل اشتباه کرد واجناس گرون شد خب این دولت ارزون کند نه اینکه تازه 20درصد هم گران کند
  • علی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اشکان جان خودتو به خواب نزن. کامنت های بالا را بخوان و سعی کن مطالعه ات را زیاد کنی
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    قربون این تفکر ابکی تو برم الهی . وقتی 70 میلیون جواب رد میدن و 7 میلیون اری یعنی چی . تازه این 7میلیون هم افراد تازه منتصب شده وخانواده انها هستند
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دلیلش نابودی اقتصاد توسط دولت قبل هست
  • سید داود ساجد ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    سرت رو از تو برف در بیار........
  • سید داود ساجد ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    فدایی داری فدایییییییییییی
  • ساجد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آی گفتی
  • ریاستی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بگو نظر ندیم دیگه
  • اشکان ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    علی آقا کامنت های بالا رو مطالع کردم و نظرم رو دادم، کجای جامعه بده؟ چرا همش علیه دولت جوسازی بد میکنین؟ مگه امنیت تو کشور ما کمه؟ مگه مثل عراق و پاکستان و خیلی کشورای دیگه نا امنه؟ مگه وضع معیشت مردم بده؟ خدارو شکر به لطف و تدبیر دولت قبلی و دولت جدید همه مردم به یه سطح از رفاه رسیدن که راضین، همه الان ماشین دارن و خونه اما تا سی سال قبل وضع مردم نابسامان بود. لطفا انقدر قدر نشناس نباشید و دشمن شاد نکنید. کشورای غربی در حسرت داشتن همچین کشور و فرهنگ و جامعه ای هستن
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اشكان جان خاك تو سرت مردم بايد به وزراي هزار ميلياردي اعتماد كنن ديگه ها!!!!!
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نمونه دیگه هم دعوت از مردم برای سرمایه گذاری در بورس و سقوط 50 - 70 درصدی ارزش سهام.
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    نمونه دیگر جلوگیری از سقوط دلار
  • اشکان ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بله که باید اعتماد کنن، از شما باشه میگید مردم فقط باید به غرب اعتماد کنن
  • سید مرتضی حسینی ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    توکه حتی راضی نیستی اسمتو فارسی بنوبسی چطور میگی خانواده شهید هستی
  • ناصر وحدت ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    تو کبود شخصیت داری و میخای با انتصاب خود به خانواده شهید برای خودت وجه کسب کنی راست میگی اسم خودت و شهیدت را بنویس همانند فرزند شهید همت و.........که از نوۀ امام راحل انتقاد کردند و فهیمه مجبور شد عذرخواهی کند
  • علی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ثروت ایران دست همون 5 ده درصده. چی میگی شما. اگه اونا خمس درامدشونو میدادن الان فقیری نداشتیم. اما حیف که اقتصادمون اقتصاد اسلامی نیست و کپی اقتصاد غربی صهیونیستیه.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    ولخرجی حکومت نه دولت . اینا با هم فرق داره
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من خودم نمی گیرم ولی از مردم کوچه و خیابون شنیدم که اگه نگیریم پ.....و آ...... ها می دزدندش .
  • هدهد ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيِهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الفَسَادَ/ سوره بقرة آیة 205
  • محمدی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من یکی از کسانی هستم که دریافت یا عدم دریافت یارانه تاثیری در زندگی ام ندارد لکن عدم اعتماد به مسئولین و روشن نبودن افق کار انها باعث شد در روز اخر ثبت نام کنم . حاج حسین شریعتمداری دقیقا از دل من و امثال من قلم زده است .باشد که مسئولین بخود بیایند .
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اين كه خودش خراب كرد ما با اسم ديگه مي آئيم
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احمدي نژاد توسط "هما"خواهد آمد ه : هواداران م :محمود ا :احمدي نژاد ه+م+ا ------هما
  • یارانه نگرفته ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    من و همسرم به اقای روحانی رای ندادیم. اگر بیمون نگن بی سواد باید بگرم که مخالف خیلی سیاست هاشون هم هستیم اما یارانه رو ثبت نام نکردیم. فقط به خاطر حمایت از رهبرم و کمک به افراد نیازمند و البته بالا رفتن سطح رفاهی در حوزه ی سلامت. ولی خدایی امار ها خیلی جالب بود. حتی اون پنجاه و خورده ای رای دهندگان به روحانی هم اعتماد نکردند.
  • رضا ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    درجواب ناشناس8:47 این قضیه به اعتماد مردم به دولت برمیگرده ،محبوبیت این دولت دربین مردم-باوجود رای18ملیونیش- بسیار پایینه و بیشتر رای آنی بوده،اگه دولت احمدی نژاد تو شش سال اولش چنین درخواستی کرده بود مسلما تعدا بیشتری انصراف میدادن
  • بی نام ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    1- هرکجای خاک کشورمان را سوراخ کنیم نفت بیرون می زند . 2- از تبریز تا کرمان معدن بزرگ مس میباشد . 3- آهن و فولاد هم خوب تولید میکنیم 4- سیمان خوب تولید می کنیم 5- مواد خام پتروشیمی خوب تولید میکنیم 6 تند تند هم داروها را خودمان می سازیم 7 تورم ساختگی هم تولید می کنیم 8 فاصله طبقه ثروتمند با طبقه فقیر را کم می کنیم و طبقات اضافی را حذف می کنیم و فقط همین دو طبقه کافی است 9 ........
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احمدی نژادرو عشقهههههههههههههههههههههههه
  • امین ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    علت ثبت نام حماسی مردم عدم اعتماد به رییس جمهور نیست بلکه عدم اعتماد به سلامت سیستم اقتصادی کشوره که پر از فساده و مردم اطمینان نحواهند داشت به آن.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خدا شفات بده اینا چرندیلت چیه تفت دادی؟ درود بر حاج حسین سردار عزت وعشق دوستت داریم
  • رضا ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اتفاقا اعتماد مردم توشش سال اول به دولت احمدی نژاد خیلی بیشتر بود و تعداد انصرافی هاهم زیادتربود
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    جناب طرفدار جلیلی کجای کاری برگشتیم به دوران فسیلی سازندگی !!شما وزرای سالمند والزایمری هاشمی را نمیبینی؟؟
  • رضا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    احمدی نژاد ویژگیهای خوبی داشت اما برای دور بعد اگر کسی بیاید که نقاط مثبت احمدی نژاد راداشته باشد ونقاط منفی اش رانداشته باشد قطعا به همان فرد رای خواهم داد مشرق لطفا منتشرکن
  • علی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    انقدر هم حافظه ی تاریخی مون مشکل نداره که یادمون بره احمدی نژاد یکی دوسال پیش چه کارایی کرد....شماهم از آب گل آلود ماهی نگیرین
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بروید دنبال یک لقمه نان
  • ناشناس ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    هنوز خیلی مونده که مردم احمدی نژاد رو بشناسند احمدی نژاد بزرگترین کاری که انجام داد . پرده از دزدی آقا زاده ها کرد ولی اشتباهش این بود که خلی از اختلاس کننده ها را اعدام نکرد
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    در جواب رضا وشریعتمداری باید بگم که نباید از آب گل آلود ماهی گرفت با اینکه خودم به جلیلی رای دادم وطرفدار احمدی نژادم مطمئنم که اگر دکتر احمدی نژادم الان چنین درخواستی از مردم میکرد همین 70 میلیون ثبت نام میکردند دلیلش اینه که مردم حسته شدند ودیگه حرف هیچکس و باور نمیکنند!
  • علی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آقا یکی راهنمایی کنه من خانوار جدیدم نمیشه ثبت نام کنم باید چیکارکنم؟
  • بی نام ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آقا اشکان به نظر من اینطور که میگوید نیست ا 1- اولا کسی نباید به هیچ مقام کشوری و لشگری و ... توهین کند 2- بله همه ماشین دارند و.... علتش این است که از شکمشان و تفریحشان و مسافرتشان و... زدند پول جمع کردند و ماشین یا چیزهای دیگر خریدند 3 مشکلات اقتصای کشور ما ربطی به این مسئول و آن مسئول ندارد از زمان نفوذ انگستان به کشورمان زمان صفویه را میگویم کلاف اداره جامعه و اداره اقتصاد مملکت ما را این انگلس در هم پیچیده اند و چاره ای جز اینکه کلاف تازه ای بپیچیم نداریم و آن هم شدنی نیست .
  • بی نام ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آقای ناشناس چرا هر وقت از مطلبی خوشمان نمی آید به طرف مقابل فحش و ناسزای میگوییم هر وقت یاد گرفتی با ادب باشی نظر بدهید لطفا . خیلی ممنون .
  • آرشیتکت ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    فکر میکنی مردم مثل من و شما جناحی فکر میکنن؟ رای رفسنجانی رو تو مجلس 6 و ریاست جمهوری 84 دیدیم. البته اینا از کار کنار نمیرن تا به رحمت ایزدی بپیوندند.
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    سال 84 هاشمي از احمدي نژاد شكست خورد جانم
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    حالا من بگم چرا ثبت نام کردم؟ چون علیرغم اعتمادم به این دولت ( چراکه به تمام شعارهایی که من به آنها رای داده بودم عمل کرد) ، ترسم این بود که دولت نامشخص بعدی از این پول سو استفاده کند.
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    دوره احمدی نژاد بخاطر اقتصاد دولت قبلش وضع مردم خوب بود اما دولت روحانی نه. تو دولت قبل هم بخشش سکه 5 تا نداشتیم تو مراسمات به بعضی ها 150 تا 200 تا سکه میداد .
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    آفرین خوب گفتی داداش
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    عزیز رای دادن رایگانه اما زندگی خرج داره اینا با هم فرق داره میفهمی؟همه که مثل شما دارا نیستن.
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اینقدر حقیقت براتون تلخه؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چوب خدا صدا نداره
  • علی ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    تنها کاری که این دولت تا حالا کرده لغو کارهای خوب دولت احمدی نژاد بوده
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    احتمالا تو آمارهای ثبت نامی تقلب شده ،بریزیم تو خیابونا !!!!!
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    یک نـــــــــــــــــــه بزررررررررررگ ملت به دولت
  • محمد ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    شما با خودت هم تناقض داری! تیکه اول میگی من شما رو به عنوان یک انقلابی قبول داشتم! 4 خط پایین تر میگی شما باید به همان اهداف قدرت طلبانه برسید! بعدشم شما اگر درست متن رو میخوندی نیومده بگه مردم روحانی رو قبول ندارن گفته مردم کابینه فتنه گر رو قبول ندارن کارایی که می کنن شما رو از اعتبار میندازه حواست رو جمع کن! کاش حداقل یه بار متن رو درست خونده بودی!
  • علی ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    1-در این فقره مردم ایران با ادبیات بکارگرفته نا مناسب احساس توهین کردندمردم ایران حساسند 2-هوشمندی مردم دست رد به بعضی بی صداقتی ها یا حداقل کم صداقتی بود 3-مردم از احیاء جریان وبازگشت عوامل دوران سازندگی واشرافی گری وسرمایه داری وفتنه وغرب زدگان ونامحرمان انقلاب اسلامی زیر چتر شعار زیبای اعتدال بدرستی احساس وادراک خطر کردند 4-تبلیغ فوتبالیستها وهنرمندان واشراف وسرمایه داران تجاری با درآمدهای میلیاردی خود شدیدا"نوعی ضد تبلیغ بود 5- مردم نمی توانستند 8سال در شهرها وروستاهای دور افتاده حجم انبوه کار وخدمت بی منت وصادقانه وعادلانه دولت درجمع خود را علیرغم بعضی اشکالات غیر مبنایی ببینند آنوقت شاهد سیاه نمایی توهین آمیز مسئولین فعلی باشند که متاسفانه گویاهیچ هنری جزء عیب جویی ندارند قدری انصاف 6- دست آوردهای افتخارآمیزو بیشماراین انقلاب از استقلال وآزادی واستکبار ستیزی و ساختار الگویی نظام ولایتی جمهوری اسلامی وپیشرفت های معنوی وعلمی وفنی وخودباوری و ...با خون مقدس هزاران هزارشهید وجانباز وآزاده از امثال شهید مصطفی خمینی هاومصطفی چمران ها ومصطفی احمدی روشن ها با انفاس قدسی امام راحل ورهبری عزیز بدست آمده است لذا کوچکترین احساس نگرانی آنان را به حق برمی انگیزاند وجوابی هوشمندانه به اقتضای شرایط هرجند بعضی فکر کنند غیرمرتبط می دهند 7-مردمی جریان مذاکرات هسته ای رامنفی ارزیابی وخودرا مغبون احساس می کنند 8- سناریو سازی های جام زهر نوشانی به فرزندان فاطمه راعبرت آموز می دانند 9-دولت تدبیر وامید متاسفانه در بین مردم وبدنه اجرا بی برنامه ودچار روزمر ه گی ارزیابی می گردد 10-چاره کار آنست روی دیوار بیگانه وغربی وبویژه آمریکایی ها یادگاری ننویسم با تکیه بر رهنمودهای رهبر عزیز وظرفیتهای داخلی ونصب العین قرار دادن آرمانهاواهداف انقلاب و تدوین راهبردوبرنامه مناسب با خدمت هرچه بیشتر با استفاده از تجارب دولتهای قبلی امید مورد نظر رهبری را در میان مردم نجیب وقدردان تقویت نماییم انشا اله
  • محمد ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    بله خبرش در مشرف با عنوان ضیافت همسر رئیس جمهور در کاخ سعدآباد هستش
  • محمد ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    نمردیم و معنی صادقانه رو هم فهمیدیم کاری به موارد پشت پرده ندارم اما خیلی چیزا عیان بود و قابل دسترس! -خزانه خالی است! -هر فصل یک سبد کالا میدهیم! -میدانید توافق ژنو یعنی چه؟! یعنی تسلیم شرق و غرب در برابر ایران! -اما حتی متن توافق رو به مجلس نمیدن که از این فتح الفتوحشون مشعوف بشیم!!
  • محمد ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    چرا تا یه موضوعی نقد میشه ما داریم دشمن رو شاد می کنیم؟! چرا وقتی اشرافی گری راه میوفته و ما حرف میزنیم نباید بزنیم؟! باید اشتباه دولت گوش زد بشه نه این که بگیم دشمن شاد میشیم! وقتی دشمن شاد میشیم که بدنه دولت بشه جای فتنه گرا! وقتی دشمن شاد میشیم که هسته ای رو بدیم به آزاد کردن یه تیکه از سرمایه بلوک شده خودمون اونم قسطی با کلی منت!
  • محمد ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    اشکان 15:09 شما مثله این که برعکس متوجه شدی کسایی که میگن به وزرای 1000 میلیاردی اعتمادی نیست نمیگن باید بریم سراغ غرب اتفاقا الآن برعکس هستش دقیقا اگر یه نگاهی به صحبت های وزرا بندازی و خودت رو به خواب نزنی متوجه میشی یه عده از همین وزرا دارن برا غرب غش می کنن!
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    امين خودت بخون چي نوشتي خودت حرف خودتو نقض كردي چشمهاي واقع بينت رو هم باز كن تا بهتر مسايل رو درك كني
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    كاملا با حاج حسين مواقفم اين واقعيتي بود كه منم به دوستام مي گفتم
  • احسان ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    افرادی هستند که زمان ثبت اطلاعات با مشکل مواجه شدن و اطلاعات افراد خانوارشون کاملا ثبت نشده یک روز حداقل به ویرایش این اطلاعات اختصاص بدید دولت تدبیر زرشکییییی
  • حاج محمود ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    روحانی مچکریم!!!
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    تمام بدبختی های ما از احمدی نژاد است که مردم را گدا پرور بار آورد
  • فارا ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
    0 0
    یعنی اینایی که منفی دادن مردم نیستن و مردن دیگه ..روحشون اومد منفی داده..شما بدونین که دارین نفسای اخر رو میکشین..تقوای سیاسی اصولگراهاست که بعضی بلبل شدن..شاهنامه اخرش خوشه ..داریم نظاره میکنیم...
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    درسته،چرا که مردم حتی به توصیه های مراجع تقلید هم توجهی نکردند و ثبت نام نمودند پس ربطی به رئیس جمهور نداره
  • نبهان ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ما چکار کنیم که مریض بودیم و انصراف ندایم و نتوانستیم ثبت نام کنیم
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    مگردیگران گرفتندشماجاموندین .به نظرمیرسدهدف افزایش قیمت هاوحذف یارانه است
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    از همه کسانی که نظر میدن خواهش می کنم کمی منصف باشند. مشکلات کشور فقط به اقای روحانی و احمدی نژاد و چند شخص خاص ربط نداره. دولت که فقط شخص رییس جمهور نیست که ما بخواهیم تمامی مشکلات را به رییس جمهور نسبت بدیم.در کنار دولت مردم نیز مسئول هستند.اگه هر فردی کار خودش را درست انجام بده هر چند کوچک باشه ولی در جای خودش تاثیر گذار است. پس از همین الان وظیفه خودمون را به درستی انجام بدیم بعد به کارای دیگران ایراد بگیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس