در صورت امضای قانون عدم صدور ویزا برای افراد با سابقه جاسوسی از آمریکا از سوی اوباما، دولت آمریکا باید از ورود نخست‌وزیر اسرائیل یعنی بنیامین نتانیاهو به مقر سازمان ملل جلوگیری کند زیرا بر اساس اسناد که سازمان اف.بی.آی آمریکا در سال 2012 منتشر کرد، تقریبا در همان زمانی که ابوطالبی در ماجرای گروگان‌گیری سفارت آمریکا در ایران مشارکت داشت، نتانیاهو در یک باند قاچاق گسترده فناوری بمب هسته‌ای از آمریکا دخیل بوده است.

گروه جنگ نرم مشرق- سایت آنتی وار در گزارشی می نویسد: نکته‌ای که از دید اسرائیلی‌ها دور مانده این است که تصویب نهایی قانون منع ورود ابوطالبی به سازمان ملل، می‌تواند به زیان اسرائیلی‌ها هم تمام شود چرا که این قانون، به طور عام هر فرد دیپلماتی را که در فعالیت جاسوسی علیه آمریکا شرکت داشته، شامل می‌شود که نتانیاهو هم یکی از آنها است.

اقدام اخیر کنگره و دولت آمریکا در جلوگیری از صدور روادید برای سفیر جدید ایران در سازمان ملل مورد خشنودی کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا (آیپک) شده است.

آیا مصوبه کنگره آمریکا شامل حال نتانیاهو هم می‌شود؟ // در حال ویرایش

آمریکایی‌ها حمید ابوطالبی سفیر جدید ایران در سازمان ملل را به دست داشتن در گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در سال 1358 متهم کرده‌اند. در همین راستا، حامیان رژیم صهیونیستی در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا فورا دست به کار شده و با تصویب قانون جدیدی، ورود دیپلمات‌های خارجی با سابقه جاسوسی علیه آمریکا به خاک این کشور را ممنوع کردند. این قانون هنوز به امضای اوباما نرسیده است.

تا پیش از این، دولت آمریکا به تمامی سفرای کشورهای خارجی در سازمان ملل که مقر آن در نیویورک قرار دارد، به طور خودکار روادید صادر می‌کرد.

اما نکته‌ای که از دید اسرائیلی‌ها دور مانده، این است که تصویب نهایی قانون مذکور، می‌تواند به زیان اسرائیلی‌ها هم تمام شود چرا که این قانون، به طور عام هر فرد دیپلماتی را که در فعالیت جاسوسی علیه آمریکا شرکت داشته، شامل می‌شود.

این گزارش می افزاید: در صورت امضای قانون فوق از سوی اوباما، دولت آمریکا باید از ورود نخست‌وزیر اسرائیل یعنی بنیامین نتانیاهو به مقر سازمان ملل جلوگیری کند زیرا بر اساس اسناد که سازمان اف.بی.آی آمریکا در سال 2012 منتشر کرد، تقریبا در همان زمانی که ابوطالبی در ماجرای گروگان‌گیری سفارت آمریکا در ایران مشارکت داشت، نتانیاهو در یک باند قاچاق گسترده فناوری بمب هسته‌ای از آمریکا دخیل بوده است.

مطابق اعترافات یکی از قاچاقچیان محکوم‌شده در این ماجرا به نام ریچارد کلی اسمیت، او در زمان فعالیت در این باند قاچاق بارها با نتانیاهو ملاقات کرده است. اسمیت اظهار داشته که باند قاچاق مذکور چگونه تجهیزات مورد استفاده در بمب هسته‌ای را از آمریکا به اسرائیل، منتقل کرده بود.

بر اساس اسناد اف.بی.آی، فعالیت نتانیاهو در این باند قاچاق در فاصله اواخر دهه 1970 تا اوایل دهه 1980 بوده است.

همچنین طبق اسناد دیگری که اف.بی.آی در 28 فوریه 2014 منتشر کرد، نتانیاهو به خاطر فعالیت‌های مشکوکش در سفارت اسرائیل در واشنگتن، در سال 1985 هدف عملیات‌های ضدحفاظت اف.بی.آی قرار داشته است.

بنابراین با توجه به متن قانون مصوب کنگره آمریکا علیه ابوطالبی و اسناد منتشرشده از سوی اف.بی.آی درباره فعالیت‌های جاسوسی نتانیاهو در آمریکا در دهه 1980، محدودیت‌های مذکور در این قانون شامل حال نتانیاهو هم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس