کد خبر 300640
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای خشونت‌های جاری در شرق اوکراین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه فرانسوی فیگارو نوشت: «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در محکومیت ناآرامی‌های اوکراین اعلام کرد: «پاریس خشونت‌های جاری در شرق اوکراین را به شدت محکوم می‌کند و از همه طرفین می‌خواهد بمنظور یافتن سریع راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران اوکراین، خویشتن‌دار بوده و با یکدیگر وارد مذاکره شوند. همه باید برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند.»

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین طی این بیانیه از گفت‌وگوی خود با وزرای خارجه آمریکا و آلمان خبر داد و اعلام کرد که به زودی با همتای روسی و نخست‌وزیر اوکراین نیز درباره تحولات نگران‌کننده شرق اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد: «من روز دوشنبه عازم لوکزامبورگ خواهم شد تا در آنجا به همراه همکاران خود در اتحادیه اروپا به بررسی اقداماتی که اوضاع اوکراین را وخیم‌تر می‌کنند، بپردازیم.»

اظهارات فابیوس در حالی صورت می‌گیرد که «ژان ماری لوگوئن» وزیر مشاور در امور پارلمانی فرانسه نیز روز گذشته در اظهاراتی از احتمال اعمال تحریم‌های جدید بر مسکو خبر داد.

وی در اظهاراتی از شبکه «یوروپ1» اعلام کرد: «در صورت افزایش تنش‌ نظامی در اوکراین دولت فرانسه تحریم‌های جدیدی را اعمال خواهد کرد. واضح است که در صورت افزایش تنش نظامی احتمال دارد اعمال تحریم‌های جدید را مورد بررسی قرار بدهیم.»

وزیر مشاور در امور پارلمانی فرانسه همچنین خاطرنشان کرد: «راه حل نظامی برای مشکل اوکراین وجود ندارد.»

واکنش دولت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا نیز با متهم کردن روسیه به حملات سازماندهی شده به دفاتر دولتی در شرق اوکراین، این کشور را به تحریم‌های بیشتر تهدید و این اقدام را در راستای کاستن از تنش‌ها ارزیابی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس