کد خبر 300739
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴

وزیر کابینه رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره بازه زمانی مورد نیاز برای دستیابی ایران به مواد تولید بمب هسته‌ای گفت: "آنچه کری گفت... نگران کننده، تعجب‌برانگیز و غیر قابل پذیرش است."

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: اسرائیل اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا را، درباره استقبال محتاطانه از یک توافق هسته‌ای که فاصله زمانی ایران تا دستیابی به توانمندی بمب هسته‌ای را شش تا 12 ماه می‌سازد،  غیر قابل قبول خواند. 

یوال اشتاینیتز، وزیر مسؤول امور هسته‌ای کابینه رژیم اسرائیل، اعلام کرد: "در گذشته، و همچنین اخیرا، آنچه که از آمریکایی‌ها، به صورت علنی، و نیز از اروپایی ها و حتی از روس‌ها شنیده‌ایم این بوده که ایران باید سال‌ها - نه فقط ماه‌ها بلکه سال‌ها - از تسلیحات هسته‌ای فاصله بگیرند." 

جان کری طی اظهارات هفته گذشته خود در برابر کمیته روابط خارجی سنا به صورت تلویحی اشاره کرد که مذاکره کنندگان احتمالا درباره یک جدول زمانی شش الی 12 ماهه که ایران می‌تواند طی آن مواد شکافتی لازم برای تولید یک بمب هسته‌ای را تولید کند، "توافق" کنند. وی به صورت مستقیم به این امر اشاره نکرد. 

اشتاینیتز گفت: "آنچه کری گفت... نگران کننده، تعجب‌برانگیز و غیر قابل پذیرش است." 

محکومیت اظهارات کری متعاقب آن صورت می‌گیرد که نقش میانجی‌گری در مذاکرات سازش آماج انتقادهای مقامات اسرائیلی قرار گرفته است.

اشتاینیتز با یادآوری درخواست اسرائیل برای برچیده شده توانمندی‌های هسته‌ای ایران گفت: "ما نمی‌توانیم توافقی را بپذیریم که فاصله ایران از تسلیحات هسته‌ای را بین چندین ماه تا یک سال قلمداد می‌کند، زیرا چنین توافقی مناسب نخواهد بود." 

وی در ادامه افزود: "این امر همچنین ایران را تشویق به دستیابی به سلاح هسته‌ای خواهد کرد و کشورهای سنی عرب به مانند الجزایر، مصر، عربستان، ترکیه و امارات متحده وارد مسابقه تسلیحات هسته‌ای خواهند شد."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس