استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهدا است و همه باید برای حفظ این استقلال و امنیت تلاش کنیم.

به گزارش مشرق، مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امروز هم این نقش را به خوبی در جامعه ایفا می‌کنند.

پس از دوران دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید برای آبیاری درخت تنومند نظام اسلامی، امروز نقش برجسته مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برجسته است، چرا که این افراد ادامه دهنده راه شهدا محسوب می‌شوند.

در سال‌های اخیر و به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران شهدا،24 فروردین ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

به نظر می‌رسد به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری زنان و مادران شهدا برگزاری چنین آئینی ضروری است و چرا که قدردانی از این قشر، قدردانی از شهدا است.

مادران و همسران شهدا نقش تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و نباید زحمات این قشر دور از نگاه مسئولان بماند.

با وجود چنین مادرانی فرزندانی صالح تربیت شده و از جان خود برای حفظ خاک و ناموس گذشتند، استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی چنین اقشاری است که امسال هم مراسم تکریم از مادران و همسران شهید برگزار می‌شود، برخی مادران شهید در مقام همسری شهید نیز بوده و هر دو بار مسئولیت را با خود به دوش می‌کشند، این افراد با وجود اینکه همسر و فرزند خود را در دوران دفاع مقدس از دست داده‌اند، اما هنوز در نقش مادر و همسری تاثیرگذار ادامه دهنده راه پر رهرو شهدا هستند.

*نقش مادران و همسران شهدا به نسل جدید جامعه منتقل شود

ضروری است در برنامه‌های روز تکریم از مقام مادران و همسران شهدا به گونه‌ای عمل شود تا گوشه‌ای از نقش بسیار مهم این قشر به نسل‌های آینده منتقل شود.

این روز، مناسبت‌ترین روز برای تقدیر از مادران و همسران شهدا که با سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام‌البنین(س) همسر شهید و مادر چهار شهید گره خورده است.

حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای چنین خانواده‌هایی مهم است و باید از زحمات مادران گرانقدر شهدا که چشم و چراغ هدایت ملت هستند، قدردانی کرد.

گذشت و ایثار مادران و همسران شهدا از عزیزترین‌‌های خود موجب شد تا امنیت و آزادی برای کشور رقم بخورد.

نامگذاری روز 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا موجب شده تا در این روز از جایگاه والای این قشر تقدیر شود، بسیاری از مادران و همسران شهدا علاوه بر اینکه مادر و یا همسر شهید هستند، خود در میدان دفاع از حق حضور داشتند و در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در به مقابله با رژیم طاغوت برخواستند.

*تجلیل از مادران و همسران شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در  زنجان، اظهار داشت: این کار اقدامی بسیار کوچک در مقابل ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست.

امیر علی نیک بخش خاطرنشان کرد: در تهران نیز طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور زنان در نهادهای لشکری و کشوری، مسئولان ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از تعدادی از مادران شهدا که خود همسر شهید نیز هستند، قدردانی و تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)  و روز تکریم مادر و همسر شهیدان خاطرنشان کرد:‌ افتخارآفرینی دوران دفاع مقدس مدیون مادران و همسران شهدا است.

این مسئول با بیان اینکه این مراسم امروز در زنجان برگزار می‌شود، بیان داشت: از مسئولان استانی در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس