کد خبر 298737
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

رییس انجمن فوتوالی گفت: با موافقت فدراسیون بین المللی فوتوالی، جام جهانی این رشته در سال 2014 با حضور 22 تیم برتر دنیا در ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید حسین موسوی شفیق افزود: انجمن فوتوالی از طریق کنفدراسیون آسیا درخواست میزبانی مسابقات جام جهانی درسال 2014 را به فدراسیون بین المللی ارسال کرد که خوشبختانه بااین پیشنهاد موافقت شد و به احتمال زیاد این رقابت ها در جزیره قشم برگزار خواهد شد.

وی همچنین اظهارکرد:با پیگیری های مستمر و تلاش های متوالی موفق شدیم که ریاست کنفدراسیون آسیا – اقیانوسیه را به مدت هشت سال برعهده بگیریم و این یک موفقیت بزرگ برای ورزش ایران محسوب می شود.

موسوی شفیق درباره برنامه های سال 93 انجمن فوتوالی هم گفت: در اوایل اردیبهشت ماه رقابت های قهرمانی کشور با حضور 24 تیم در استان گلستان برگزارمی شود که نفرات شاخص به اردوی تیم ملی برای اعزام به بازیهای ساحلی 2014 آسیا در تایلند (آبان ماه) دعوت می شوند.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه فوتوالی با موافقت شورای المپیک آسیا به رشته های ورزشی رسمی اضافه شد لذا این امر مسوولیت و کار ما سخت تر خواهد کردوبرای ارتقای جایگاه این رشته درکشور نیاز به حمایت و پشتیبانی مسوولان ورزش کشور داریم.

فوتوالی مانند والیبال ساحلی است با این تفاوت که این رشته با توپ فوتبال انجام می شود.

مسابقات فوتوالی به صورت دو و سه نفره است و هر تیم حداکثر می توانند سه ضربه به توپ بزنند و درصورت اصابت توپ با زمین، امتیاز به تیم مقابل داده می شود. سرویس ها هم بایستی از پشت خط عرضی زمین زده شود و سرویس زننده در فوتوالی می تواند ماسه ها را یک جا پشت خط جمع کند و توپ را با ضربه پا از روی توپ رد کند.

کسانی که برای اولین مرتبه فوتوالی را می بینند ، خیلی سریع آن را با سپک تاکرا مقایسه می کنند اما این دو ورزش هیچ ربطی به هم ندارند. جدا از شکل و اندازه توپ، ورزشکاران سپک تاکرا قد کوتاهی دارند تا خوب بتوانند ضربه بزنند. در مقابل فوتوالی ها باید قد بلندی داشته باشند و البته بدن های کاملا آماده و منعطف . انعطاف بدن ورزشکاران در رشته فوتوالی به قدری باشد که بتوانند 220 سانتیمتر بپرند و با پا اسپک بزنند.

منبع: فدراسیون انجمن های ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس