کد خبر 298438
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

در هفته بيست و نهم رقابت‌‌هاي ليگ برتر استقلال عنوان بهترين تيم هفته را به خود اختصاص داد.

به گزارش مشرق، هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگ برتر شب گذشته با شکست فولاد از استقلال و از دست رفتن صدرنشيني اين تيم؛ برتري پرگل نفت مقابل گسترش فولاد و صدرنشيني اين تيم و توقف پرسپوليس مقابل راه‌آهن و حسرت سرخ‌ها به پايان رسيد.

نگاهي مي‌اندازيم به نتايج، ترين‌ها و اتفاقات رقم خورده در هفته بيست و نهم رقابت‌هاي ليگ برتر:

ملوان 2 - سپاهان 3

گل‌ها: سرجيو فن‌ديک دقيقه 35 و محرم نويدکيا 56 و هادي عقيلي دقيقه 90 سپاهان، مهدي دغاغله دقيقه 44 و اسماعيل صمدي دقيقه 63

علي احمدي هم دقيقه 72 از زمين بازي اخراج شد.

تراکتورسازي يک - استقلال خوزستان صفر

گل‌: کريم انصاري‌فرد دقيقه 14

نفت تهران 4 - گسترش فولاد تبريز يک

گل‌ها: رسول نويدکيا دقيقه 19 و 53، ووريا غفوري دقيقه 35 و علي قرباني دقيقه 77 نفت تهران و فردين عابديني 90 گسترش فولاد تبريز

ذوب‌آهن 2- داماش گيلان يک

گل‌ها: مهدي رجب‌زاده دقيقه 3 و 53 ذوب‌آهن و امين متوسل‌زاده دقيقه 64 داماش

پرسپوليس 2 - راه آهن 2

گل ها: محمد عباس‌زاده 18 و اميد عاليشاه 62 براي پرسپوليس، علي عليپور 16 و عليرضا عظيمي 86 براي راه‌آهن

فولاد 0 - استقلال يک

گل: آرش برهاني 23

بختيار رحماني در دقيقه 56 با دريافت کارت قرمز و آندرانيک تيموريان در دقيقه 76 با دريافت کارت زرد دوم از بازي اخراج شدند.

سايپا صفر - فجرسپاسي صفر

مس صفر - صباي قم صفر



**ترين‌هاي بيست‌ونهم ليگ برتر:

در هفته بيست و نهم رقابت‌ها و در 8 مسابقه‌اي که برگزار شد 19 گل به ثمر رسيد تا در اين هفته شاهد ميانگين 2،37 گل در هر مسابقه باشيم.

در اين هفته ديدار ملوان با سپاهان و نفت و گسترش با 5 گل و 2 ديداري که بدون گل به پايان رسيد پرگل‌‌ترين و کم‌گل‌ترين ديدارهاي هفته معرفي مي‌شوند.

**بهترين تيم هفته: استقلال

در هفته بيست و نهم استقلال مقابل فولاد خوزستان در حالي با يک گل به برتري رسيد که اين تيم مدت‌ها به خاطر نتايج ضعيفش در ليگ برتر در حاشيه بود. با اين حال استقلالي‌ها يک‌بار ديگر در شهر آبي‌ها مقابل تيمي سرخپوش يک بر صفر به برتري رسيدند تا ضمن کشيدن ترمز تيم صدرنشين در راه قهرماني، براي هفته پاياني خودشان دوباره به کورس قهرماني بازگردند.

فولاد سال گذشته نيز ديدار فينال‌گونه ليگ برتر را در خانه مقابل استقلال واگذار کرده بود تا يک‌بار ديگر با تکرار نتيجه سال گذشته، فولاد همچنان در حسرت قهرماني ليگ برتر باقي بماند.

به اين ترتيب استقلال به عنوان بهترين تيم هفته معرفي مي‌شود، هرچند که نفت و سپاهان نيز با برتري مقابل حريفان خود ضمن ماندن در کورس قهرماني، از تيم‌هاي خوب هفته بودند.

**ناکام هفته: مس و پرسپوليس

در هفته‌اي که سپري شد مس کرمان مقابل صباي قم متوقف شد و به عنوان نخستين تيم به رقابت‌هاي ليگ دسته اول سقوط کرد تا بدون شک مس عنوان ناکام‌ترين تيم هفته را به خود اختصاص دهد.

از سوي ديگر پرسپوليس هم بهترين بخت صدرنشيني را با تساوي در ديدار مقابل راه‌‌‌آهن از دست داد تا اميدهاي قهرماني اين تيم کمرنگ‌تر از هر زمان ديگري شود.

**بازيکن هفته: رسول نويدکيا

در هفته ماقبل پاياني ليگ برتر رسول نويدکيا ستاره نفت در ديدار تيمش مقابل گسترش بود. نويدکيا در اين ديدار دو گل زد و نمايش درخشاني از خود ارائه داد تا به لطف گل‌‌هاي حساس اين بازيکن، نفت تهران به صدر جدول رسيده و از بخت بيشتري براي قهرماني برخوردار شود.

همچنين آرش برهاني مقابل فولاد تک گل ارزشمند استقلال را به ثمر رساند تا برهاني نيز به همراه کريم انصاري‌فرد که گل 3 امتيازي تراکتور را به ثمر رساند، از بازيکنان خوب‌ هفته باشند.

**سرمربي هفته: امير قلعه‌نويي

در هفته بيست و نهم ليگ برتر استقلال به لطف بازي‌خواني امير قلعه‌نويي و تفکرات اين مربي با دست پر از جهنم اهواز خارج شد تا به اين ترتيب قلعه‌نويي به عنوان بهترين مربي هفته معرفي شود.

در هفته‌اي که سپري شد همچنين کرانچار و گل‌محمدي هم از مربيان خوب هفته لقب گرفتند.

توني اوليويرا نيز اولين‌ برد خود را با تراکتورسازي به دست آورد.

**رده‌بندي گلزنان تا پايان هفته بيست و نهم:

13 گل: رضا عنايتي(صباي قم) - کريم انصاري‌فرد (تراکتورسازي)

12 گل: مهرداد بايرامي (گسترش فولاد)

11 گل: رضا نوروزي (نفت تهران) - مهدي دغاغله (ملوان)

9 گل:‌ لوسيانو پريرا (فولاد) - جلال رافخايي (ملوان) - سجاد شهباززاده (سايپا) - مهدي رجب‌زاده (ذوب‌آهن)
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس