کد خبر 298428
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

من یک ایده‌ای در ذهن دارم که پیشنهادی به آقایان امیرخانی، افخمی، فیض و دیگر دوستان دست به قلم بکنم که سفرنامه مشترک بنویسم.

گروه فرهنگی مشرق - محمدحسین جعفریان نویسنده، شاعر و مستندساز که قرار است با کاروان زائران صلح سوریه به این کشور برود، درباره علت همراهی‌اش با این کاروان با وجود مخاطرات موجود گفت: امروز در سوریه نبرد بین ظالم و مظلوم است و عده‌ای از مردم در این بین گرفتار شده‌اند و هر کدام از طرفین ماجرا بدون اینکه به نیازهای مردم توجه کنند به نیازهای خودشان توجه می‌کنند.
 
وی با اشاره به حضور چهره‌های مطرح و سرشناسی از دنیا و جهان مسیحیت در این کاروان، افزود: هدف این کاروان این است که جدای از انگیزه‌های مذهبی و سیاسی و قومی کمک‌های خودش را به دست نیازمندان سوری برساند.
 
جعفریان همچنین به حضور جمعی از فرهیختگان ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: این فرهیختگان هم به کاروان زائران صلح پیوسته‌اند تا نشان‌دهند که ما پشتیبان اینگونه حرکت درباره سوریه هستیم و این تبلیغات غلطی که علیه ایران صورت می‌گیرد، رنگ ببازد.
 
این مستندساز کشورمان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های فرهنگی لازم برای تبیین وضعیت اسف‌بار مردم سوریه به مردم ایران، تاکید کرد: از ابتدا که درگیری‌ها در سوریه آغاز شد مستندسازان ما جزو اولین گروه‌های هنری و تصویری دنیا بودند که وارد منطقه شدند و کارهای خوبی ساختند لذا یکی از راه‌ها این است که رسانه‌های دیداری ما همت کنند به طور زنجیره‌ای این مستندها را برای مردم نشان دهند تا حقیقت برای مردم کشور ما آشکار شود که آنچه در سوریه می‌گذرد در حقیقت چیست.
 
وی با بیان اینکه عمده رسانه‌های دنیا در دست مخالفان است و آنها عرصه نبرد را براساس دلخواه خودشان روایت می‌کنند، افزود: باید مستندهایی که ساخته شده و برای ساخت آنها شهید نیز دادیم به سرعت به مرحله تدوین و پخش برسد.
 
* امیدورام بتوانیم با دوستان اهل‌قلم حاضر در کاروان سفرنامه مشترک بنویسیم
 
جعفریان راه دیگر را تبادل تیم‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و سوریه دانست و تصریح کرد: باید گروه‌های دست به قلم و دوربین از ایران فرصت پیدا کنند و به سوریه بروند و حقایق را ببینید و برگردند و رسانه‌های ما آنها را نقل کنند و از طرف دیگر مردم سوریه و چهره‌های فرهنگی و تأثیرگذار آنها به ایران سفر کنند و با مجامع آکادمیک و چهره‌های فرهیخته ما و با مجامع تأثیرگذار ما در ارتباط باشند تا حقیقت این کشور برای مخاطب ایرانی معلوم بشود.
 
محمدحسین جعفریان همچنین در پاسخ به این سوال که چه ایده هنری برای همراهی با کاروان زائران صلح سوریه دارد، گفت: من یک ایده‌ای در ذهن دارم که پیشنهادی به آقایان امیرخانی، افخمی، فیض و دیگر دوستان دست به قلم بکنم که سفرنامه مشترک بنویسم و منتشر کنیم اما هنوز این ایده طرح نشده و باید با این دوستان مطرح بکنم که اگر موافق بودند کار را انجام دهند.
 
وی افزود: البته مستندساز هر جا می‌رود دوربینش را می‌برد و من با امکانات کامل تصویری به آنجا می‌روم و اگر زمینه‌ای فراهم شود تصاویری را با خودم به تهران می‌آورم.


اگر از سفرهای نوروزی امسال گزارش مکتوب، گزارش تصویری یا فیلم تهیه کرده‌اید به آدرس همیشگی ما یعنی "culture@mashreghnews.ir" ارسال کنید تا به نام خودتان و در سریع‌‌ترین زمان ممکن منتشر شود. به خاطر داشته باشید به بهترین آثار ارسالی که تا پایان فروردین ماه به دست ما برسند، علاوه بر درج اثر آنها در بخش "اخبار ویژه" پنج جایزه نقدی 2 میلیون ریالی از طرف تحریریه مشرق نیوز اهدا خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس