کد خبر 295148
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از دستگیری قاچاق‌چی مواد مخدری خبرداد که با خودروی مازراتی اقدام به انتقال 30 کیلوگرم شیشه کرده بود.

دستگیری قاچاق‌چی بزرگ تهران با خودروی مازراتی
به گزارش مشرق، سردار مویدی صبح امروز در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر در تشریح عملکرد یک ساله اظهار داشت: در دوازده ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر توانسته 500 تن انواع مواد مخدر را در سطح کشور کشف کند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: از 500 تن مواد مخدر کشف شده بیش از 75 درصد آن در مرز و حاشیه مرز و بخصوص شرق کشور به دست آمده است و همچنین پلیس درصدد است درگیری و رد زنی قاچاق‌چیان در نقاط صفر مرزی اتفاق بیافتد و سودا گران مرگ قبل از ورود به کشور دستگیر شوند.

سردار مویدی در ضمیمه صحبت ها به دستگیری یک قاچاق‌چی بزرگ مواد مخدر در تهران اشاره کرد وگفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر توانستند طی یک عملیات ضربتی این قاچاق‌چی‌ را در تهران دستگیر و ضمن کشف 30 کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه از روی یک دستگاه خودروی مازراتی و تعدادی منزل و ویلا در شمال کشور و پایتخت توقیف و ضبط کنند .

این مقام ارشد پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص علت افزایش کشفیات مواد مخدر در سال 92 گفت: علت اصلی آن تولید بیش از شش هزار تن مواد مخدر در افغانستان است که نسبت به سال گذشته طبق آمار سازمان ملل افزایش چشم‌گیری داشته اما گفتنی است که اخبار و اطلاعات گزارش شده میزان تولید مواد مخدر در افغانستان را بیش‌تر از این رقم را مطرح می‌کند.

مویدی از رشد 35 درصدی انهدام آشپزخانه های تولید مواد مخدر صنعتی خبر داد و افزود: در سال جاری 360 آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی ازجمله شیشه در کشور شناسایی و منهدم شد. امروز فعالیت افراد تولیدکننده مواد مخدر صنعتی به صورت انفرادی است و اجازه ارتکاب جرم سازمان یافته از این افراد گرفته شده است.

وی با اشاره به فعالیت سگ های موادیاب به عنوان یک صنعت و ابزار مدرن گفت: در سال جاری 40 تن انواع مواد مخدر توسط سگ های موادیاب کشف شد که 30 درصد کشفیات را شامل می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه رویکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر  مقابله اجتماعی است تاکید کرد: تمام گزارشات مردمی رسیدگی شده و با خرده فروشان مواد مخدر برخورد می شود. تا کنون 10 هزار طرح مقابله با خرده فروشان در کشور اجرا شده است و از 7 هزار و 500 محله آلوده توانستیم 6 هزار و 500 محله را پاکسازی کنیم.

وی ادامه داد: در این طرح ها 50 هزار خرده فروش شناسایی و دستگیر شدند ضمن اینکه 1500 اماکن نیز از سوی ماموران پلمپ شد.

مویدی با اشاره به این که آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از بهترین آزمایشگاه های کشور و خاورمیانه است، گفت: این آزمایشگاه تنها مرجع اعلام مواد مخدر است و هر گونه اظهارات کارشناسی و غیرکارشناسی از سوی افراد و انعکاس آنها از سوی رسانه ها مورد تایید پلیس نیست. اگرچه در خیلی از رسانه ها مطالبی در مورد مخدرهای جدید نوشته می شود اما هر گونه اظهار نظری به جز اعلام آزمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر برای ما، قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مواد مخدر قابل قبول نیست. مردم مطمئن باشند اگر اتفاق جدیدی در حوزه مخدرها رخ دهد آن را در کمترین زمان اعلام می کنیم تا مردم هوشمندانه با مخدرهای جدید برخورد کنند.
وی با اعلام انهدام شبکه ترانزیت کوکائین از آمریکای جنوبی به ایران گفت: چند روز قبل با همکاری خوب پلیس امارات توانستیم محموله کوکائینی که از آمریکای جنوبی به سمت ایران در حال ترانزیت بود را شناسایی و توقیف کنیم. در این عملیات 7 کیلوگرم کوکائین کشف و ضبط شد، همچنین یک تبعه بولیوی به همراه تعدادی از رابطانش که ایرانی بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی در مورد اینکه آیا قاچاقچیان هم در نوروز از مرخصی استفاده می کنند گفت: با توجه ویژه رئیس دستگاه قضا، دادستان کشور و دادستان تهران در ایام نوروز مجرمانی که در سطح باند به توزیع مواد مخدر مشغول بودند آزاد نمی شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با هشدار به مسافران در خصوص امکان وجود برخی معتادین و موادفروشان در سطح پارک و تفرجگاه ها گفت: مردم در سفر به تفرجگاه ها و مراکز اقامتی اگر با خرده فروشان و قاچاقچیان روبرو شدند که حرکات زشت و ناپسندی انجام می دهند بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کند.

وی در مورد کشفیات روانگردان در سال جاری گفت: ماموران پلیس موفق شدند 3 تن شیشه را در کشور کشف و ضبط کنند که نسبت به سال قبل 35 درصد افزایش کشف نشان می دهد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس