کد خبر 293005
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰

چه عاملی باعث شده است احمدی نژاد که برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود و برای ثبت نام مشایی در انتخابات حاضر شده بود وی را در ستاد انتخابات کشور همراهی کند، اکنون راضی به ترک وی در مجامع عمومی شده است.

گروه سیاسی مشرق- سیاستمداران و مسئولینی که به مناصب مهمی دست می‌یابند بعد از مدتی فعالیت در عرصه‌های مدیریتی، تیم همکاران خود را شناسایی کرده و سعی می‌کنند از این معتمدین در آینده استفاده کنند.

رؤسای جمهور نیز معمولاً قبل از تصمیم گیری برای شرکت در انتخابات، تیم همکاران خود را مشخص می‌کنند که این افراد را با نگاهی به حلقه اطرافیان و همراهانشان در مناصب گوناگون می‌توان شناخت. این اطرافیان رئیس جمهور در حقیقت بخشی از هویت دولت را تشکیل داده و به نوعی ویترین قوه مجریه محسوب می‌شوند.

با این حساب نگاهی به یاران و نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم نشان دهنده‌ ویترین تغییر یافته دولت است. در همین راستا برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند که محمود احمدی‌نژاد پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به تدریج با تغییر برخی از وزرا و معاونین اصولگرا و متعهد خود، کسانی را جایگزین کرد که فاصله‌ زیادی با معیار و شعارهای اصولگرایانه و عدالت خواهانه‌ دولت نهم داشتند.

اولین تغییر جنجال‌آمیز در دولت دهم انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به معاون اولی رئیس جمهور بود. با وجود مخالفت‌های گسترده‌ اصولگرایان و حتی حکم حکومتی مقام معظم رهبری برای ملغی گشتن این انتصاب، اقدامی از جانب رئیس جمهور برای تغییر مشایی صورت نگرفت.

بعد از این و با مخالفت برخی از وزرا با حضور مشایی به عنوان معاون اول در جلسه هیات دولت، موج برکناری وزرای مخالف مشایی شروع شد.

ابتدا محمد حسین صفار هرندی و غلامحسین محسنی اژه‌ای وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات، هشت روز قبل از اتمام دولت نهم از کار برکنار شدند. گفته می‌شود که کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت و پرویز فتاح وزیر نیرو نیز به دلیل مخالفتشان با مشایی از حضور در دولت دهم محروم شدند.


آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟

برخی از وزرای دولت نهم که در دولت دهم از کابینه کنار گذاشته شدند


در عوض در دولت دهم برخی افرد مسئله‌دار به عنوان حلقه یاران اصلی احمدی‌نژاد معرفی شدند و حمایت رئیس جمهور از این افراد تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس جمهور با خط قرمز اعلام کردن کابینه از روند رسیدگی به تخلفات برخی از این افراد جلوگیری به عمل آورد.

این صحبت‌های رئیس جمهور بعد از دستگیری علیرضا مقیمی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، محمد شریف ملک‌زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و علی اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند و محتمل بودن دستگیری و برخورد با حمید بقایی اظهار شد.

اسفندیار رحیم‌مشایی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، محمد شریف ملک‌زاده و سعید مرتضوی از جمله افرادی بودند که احمدی‌نژاد برای حفظ و صیانت از آنها در دولت هزینه‌های فراوانی را متقبّل شد و این در حالی بود بسیاری از بزرگان و دلسوزان کشور، حضور این افرد در هیات دولت را باعث سرخوردگی حامیان و خدشه وارد شدن به اعتبار دولت می‌دانستند.


آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟

حلقه یاران احمدی نژاد در دولت دهم


با این وجود رئیس جمهور سابق با رد تمامی اتهامات وارده به اطرافیان خود، اسفندیار رحیم‌مشایی را در هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کرد و گفت: امروز من بعداز 8 سال مرخصی گرفتم که بتوانم در چنین مراسمی حضور داشته باشم،3 روز روزه و 14 هزار صلوات نذر کردم تا بتوانم این وظیفه بزرگ را انجام دهم.

اکنون و با گذشت نزدیک به نه ماه از عمر دولت احمدی‌نژاد، دیگر اثری از اسفندیار رحیم‌مشایی در کنار وی مشاهده نمی‌شود. رئیس جمهور سابق که در تمامی سفرها و ملاقات‌های خود مشایی را رها نکرده بود و حتی حاضر شده بود که وی را در هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری همراهی کند اکنون بدون حضور مشایی در محافل عمومی حاضر می‌شود.

حضور در مراسم بزرگداشت هوگو چاوز، حرم حضرت امام(ره)، مراسم مدافعان حرم حضرت زینب(س) و مناطق عملیاتی جنوب کشور بدون همراه همیشگی‌اش اسفندیار رحیم مشایی صورت پذیرفت.


آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟

حضور احمدی‌نژاد در مراسم هیات مهدی جان به همراه غلامحسین الهام

آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟

مراسم ختم آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی در دانشگاه امام صادق (ع)

آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟

حضور احمدی‌نژاد در نمایشگاه نقاشی به مناسبت سالگرد هوگو چاوز

آیا احمدی‌نژاد تغییر ویترین داده است؟// ویِژه عید

حضور احمدی‌نژاد در مناطق عملیاتی جنوب به همراه غلامحسین الهام

با این وجود خبرها حاکی از آن است که در دیدار نوروزی احمدی‌نژاد با برخی وزرا و مدیران دولتش در ساختمان ولنجک، اسفندیار رحیم مشایی حضور داشته و به مهمانان خوش آمد می‌گفته است و علیرغم عدم همراهی مشایی با احمدی‌نژاد در مجامع عمومی، وی در جلسات خصوصی شرکت می‌کند.

اما این سوال وجود دارد که چه عاملی باعث شده است احمدی نژاد که برای حفظ مشایی و دیگر همراهان وی در برابر بسیاری از حامیان خود و حتی رهبری معظم انقلاب ایستاده بود و برای ثبت نام مشایی در انتخابات حاضر شده بود وی را در ستاد انتخابات کشور همراهی کند، اکنون راضی به ترک وی در مجامع عمومی شده است. این تغییر ویترینی که احمدی نژاد به ظاهر در یاران حلقه اولش ایجاد کرده است با چه هدفی صورت گرفته است و آیا این یک تاکتیک جدید از جانب احمدی‌نژاد برای جذب مجدد بدنه اجتماعی حامی خود در گذشته است؟

در هر صورت ریزش طیف وسیعی از حامیان احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم، یکی از هزینه‌های حمایت وی از مشایی و افراد مسئله‌دار اطراف وی بود که به نظر می‌رسد موفقیت احمدی‌نژاد در عرصه سیاست منوط به حمایت مجدد این قشر باشد. موضوعی که عبدالرضا داوری از حامیان احمدی‌نژاد نیز به آن اذعان دارد. وی در یادداشتی که همزمان با سفر احمدی نژاد به مناطق عملیاتی جنوب منتشر کرده است می نویسد:

"در این شرایط اگر چهره ای در برابر حسن روحانی قرار گیرد که اولا با فعال سازی شکاف «استقلال خواهی- وابسته گرایی» بتواند رای بدنه اجتماعی حزب‌الله را با خود همراه کند و ثانیا از تعامل بالا با توده‌های مردم برخوردار باشد به نحوی که بتواند با فعال سازی شکاف «عدالت‌خواهی - خاص‌گرایی» بدنه اجتماعی توده‌های مردم را برای رای ندادن به حسن روحانی قانع کند، با احتمال فراوان، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ با عدم ریاست حسن روحانی در دولت دوازدهم و شکست «۱۵ به ۲۵» وی در برابر رقیبش رقم خواهد خورد. فرایند همسویی و پیوند جریان حزب‌الله با توده‌های اجتماعی مردم به عنوان دو منبع قدرت موثر در نظام جمهوری اسلامی می‌تواند به آسانی حسن روحانی - به عنوان نماد برآمده از پیوند دو منبع قدرت روحانیت و بروکرات‌های غربگرا - را از دسترسی به دولت دوازدهم دور سازد."

با این حال یکی از سایت‌های حامی رئیس جمهور سابق در واکنش به این سفر می‌نویسد که احمدی‌نژاد نیازی به حزب‌اللهی نمایی ندارد. این سایت در توضیح دینامیزم انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ می‌نویسد که حزب اللهی‌ها علیرغم همه نقدها و انتقاداتی که به احمدی‌نژاد وارد می‌کنند چاره‌ای جز رأی دادن به وی در انتخابات بعدی ندارند. این سایت در ادامه می‌نویسد: "دینامیزم انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ حول یک دوقطبی شکل می‌گیرد که حتما یک سوی آن میدان را حسن روحانی با حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی پر خواهد کرد. در این شرایط اگر محمود احمدی‌نژاد به قصد رقابت با حسن روحانی پا به چنین میدانی بگذارد علیرغم همه نقدهایی که سایت علیرضا زاکانی به گذشته احمدی نژاد وارد کرده و از حزب اللهی‌ها خواسته است که به دلیل همین سوابق، نباید احمدی‌نژاد را آلترناتیو روحانی قلمداد کنند، اما اقشار حزب اللهی در دوگانه احمدی نژاد - روحانی، قطعا آراء خود را به سبد احمدی‌نژاد واریز خواهند کرد چرا که به دلیل سابقه ذهنی حزب‌الله از وقایع سال ۸۸ و اتصال آشکار حسن روحانی به هاشمی رفسنجانی و خاتمی، در مجموع معدل انقلابی بودن احمدی‌نژاد را بسیار بالاتر از حسن روحانی دانسته و در چنین دوگانه‌ای، حتما رای خود را به حساب احمدی‌نژاد واریز می‌کنند.

بنابراین تا زمانی که تضاد هاشمی- احمدی‌نژاد - و به تبع آن تضاد روحانی - احمدی‌نژاد - در عرصه سیاسی کشور برجسته و قابل رویت است، اقشار حزب اللهی با حفظ انتقادات داشته یا نداشته خود، هیچگاه حسن روحانی را به محمود احمدی‌نژاد رجحان و برتری نخواهند داد . ضمن آنکه نباید فراموش کرد که اقشار حزب اللهی آنچنان که با محمود احمدی‌نژاد همذات پنداری دارند، هرگز نمی‌توانند با حسن روحانی همذات پنداری کنند که این فضای روانی نیز بخش مهمی از دینامیزم دوگانه احمدی‌نژاد - روحانی را شکل خواهد داد."

با وجود اینکه این سایت در ظاهر احمدی‌نژاد را بی‌نیاز از حزب اللهی نمایی معرفی می‌کند اما در دل مطلب، به نیاز رئیس جمهور سابق به رأی حزب اللهی ها اشاره دارد و شاید این موضوع - یعنی نیاز احمدی‌نژاد به حمایت و رأی حزب اللهی‌ها - تنها دلیل قانع کننده‌‌ای باشد که احمدی‌نژاد حاضر شده است از همراهی اطرافیان جنجالی خود در مجامع عمومی منصرف شود.


تغییر ویترین احمدی نژاد با چه هدفی صورت می‌گیرد؟//

مراسم سالگرد شهید صیاد شیرازی

تغییر ویترین احمدی نژاد با چه هدفی صورت می‌گیرد؟//

حضور احمدی نژاد به همراه غلامحسین الهام در نماز جمعه 22/1/93

بنابراین اولین دلیلی که از تغییر ویترین احمدی‌نژاد در اطرافیانش - در حالی که جلسات خصوصی وی با افراد مسئله دار کماکان ادامه دارد - و پررنگ شدن حضورش در مجامعی که مورد پسند قشر مذهبی و حزب اللهی قرار دارد به ذهن می‌رسد، تلاش وی برای جذب مجدد بدنه اجتماعی فعال حزب‌اللهی است که به قول عبدالرضا داوری (از حامیان و نزدیکان احمدی‌نژاد) می تواند یکی از عوامل موثر برای پیروزی در انتخابات بعدی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 228
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 59
  • سید امیر ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شاید به اشتباهش پی برده . در ب توبه باز است. احمدی‌نژاد بدون مشایی یعنی رییس جمهور عالی رییس جمهور 30 میلیونی در سال 96 بفرصت صلوات قشنگه رو
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ایشالا توبه کرده . خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه . ولی مطمئن باشید روحانی 4 سال هم به زور میمونه و بعدش دیگه عمرن انتخاب نمیشه
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    زهی خیال باطل
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آیا مشایی نفوذی رفسنجانی بود ؟
  • محمد ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بهش رای بدیم که دوباره درگیری و حاشیه و گلاویز شدن و 11 روز بشه منکه قالیبافو ترجیح میدم تو این وانفسا اگه چاره ای نباشه
  • امیر شوکتی نیکو ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    بازهم سناریو سازی کودک رسانه ای اصولگرایان برای احمدی نژاد. مردم خود بهتر میدانند که چه کسی حافظ منافع انقلاب است وچه کسی دشمن ان. با این تحلیلهای اصولگرایان بیاد سخن محمود می افتم که گفته بود اگر کسانی بخواهند که مردم را در انتخابات مدیریت کنند مردم انها را مدیریت خواهند کرد. ونمونه ان را هم در انتخابات92 دیدیم.
  • کردار ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    بازم به دوران احمدی نژاد...
  • ناشناس ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    انشاالله پیروز انتخابات سال 96 دکتر محمود مردمی نژاد خواهد بود .
  • ناشناس ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    دکتر احمدی نژاد با داشتن پایگاه اجتماعی بدون نیاز به ویترین سازی و تبلیغات برنده انتخابات 96 خواهد شد.
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    حزب اللهی ها گول این احمدی نژاد رو نخورید دستش به جای گرم برسه،به هیچکدومتون پاسخگو نخواهدبود
  • محمد ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خيلي وقت‌ها شده در مورد يه فرد يا يه اتفاق، به يقين رسيدم، مثلاً اينكه فلاني از روي قصد و غرض، حال من رو گرفت يا بهماني از روي قصد و غرض رفت اون ور نشست. با ادله. منتهي چند لحظه بيشتر نگذشته خداوند قشنگ نشونتون ميده كه زود قضاوت كرديد و ظاهر رو جاي باطن نشونديد. بله احمدي نژاد در ظاهر، 11 روز خانه نشيني كرد، به مشايي زياد پر و بال داد، ايراد كم نداشت. منتهي شما مطمئنيد بعضي از اين حركاتش به قصد جلوي رهبر ايستادن بوده؟! اگر اينطوره، چرا در ماجراي رشد جمعيتي منفي، سپر آقا شد و يكسال جلوتر خودش رو در معرض تيرهاي انتقاد قرار داد؟! چرا پس از رد صلاحيت مشايي، مملكت رو به آشوب نكشيد مثل ه... و خاتمي و دوستان! به نظرم برخي اقداماتش با تلقي خودش به قصدهاي خاصي بوده. مثلاً اگر مشايي معرفي نميشد و رد صلاحيت نميشد، تو شوراي نگهبان كي جرئت داشت بر اسسا مر قانون عمل كنه و حاج آقا خاطره رو بازنشست كنه؟! الا اينكه از دو طرف، دو سر رو زدن؟! به هر حال مشرق نيوز جان؛ اصولگرايان يه اشتباهي كردند و مطلق فكركردند. آدم مطلق فعلاً نداريم. نسبيه. بايد بذاري تو ترازو ببيني احمدي نژاد بهتره يا روحاني؟! احمدي نژاد بهتره يا جليلي؟! جليلي بهتره يا قاليباف؟! وقتي شما مياي از الان احمدي رو به صلابه ميكشي، 4 سال بعد اگه احمدي نباشه، كي ميخواد جلوي روحاني رأي بياره؟! طرف كارش اينه. دفعه بعد جاي كليد، مته و دريل مياره استوديو. چميدونم شاقول مياره ميگه اعتدال رو بايد اندازه گرفت و همينجوري مردم ايران هم ميگن به به! گزينه نسبي خوب رو نكوبيد. احمدي نژاد هر چقدر ضعيف ضعيف ضعيف هم بود- كه نبود- به حق مردم از بيت المال يعني يارانه چشم نداشت. حديث هم زيرنويس نميكرد. پيام تبريك هم از بيت المال نميفرستاد. لطفاً از اين انتخابات درس بگيريم. درس گرفتن از تجارب گذشته، اولين اصل اصولگراييست.
  • مهدی از قم ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر من جای احمدی نژاد بودم بعد از فتنه 88 و رصد اوضاع این احتمال را میدادم با وجود ضربه سختی که به سرمایه داری داخلی وارد کرده و بغضی که امپریالیست ازش به خاطر راه اندازی هسته ای و تقویت محور مقاومت و ایجاد نظام تئوکرات به جای دموکرات و در کل بهم زدن هژمونی غرب دارد با هم متحد شوند تا درسی بهش بدهند که دیگر کسی هوس احمدی نژاد شدن نکند.پس برای اینکه این ضربه های که میدانست در راه است متوجه جریان اصولگرا نشود باید دست به انتحار میزد و جوری عمل میکرد که مقابل جریان اصولگرا قرار بگیرد تا شکست احتمالیش به پای این جریان نوشته نشود و را برای اصولگرایان باز باشد.در واقع میخواست با فدا کردنش جلوی شکست این جریان را بگیرد وگرنه عقل حکم میکرد حالا که جبهه ای سرمایه دار داخلی و امپریالیسم بر علیهت هستند به دوستاند پشت کنی(البته این فقط یک نظر است و ممکن است درست نباشد)
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    شخص اول مملکت در تسخیر قلبها دکتر محمود مردمی نژاد
  • حسین ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    شورای نگهبان صلاحیت ایشان را رد خواهد کرد. کسی که جلوی ولی فقیه بایستد باردیگر هم خواهد ایستاد.
  • رضا ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    من بین حسن روحانی و احمدی نژاد ترجیح میدم رای سفید بندازم یادمون نرفته اقای مشایی رسما اومد توی روزنامه ایران و مصاحبه کرد که دوران اسلامگرایی به پایان رسیده است جریان اصولگرا باید مستقل باشد
  • محمد ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بابا شما چقدر باحالید اگه قرار بود تحلیل های این جوجه درست باشه الان مشایی رییس جمهور بود زیاد جدیش نگیرید قرص اکس خورده
  • ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چه عجب بعضی آقایون بالاخره پذیرفتن که دکتر روحانی و خاتمی بهم پیوسته هستن.تابحال به دلایل مختلف سیاسی سعی در اصولگرا جلوه دادن رییس‌جمهور فعلی بودن و هنوز بعضی بر همین عقیده هستند.اعتقادی که خودشان هم به آن معتقد نیستند!
  • شکسته ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مومن دوبارازیک سوراخ گزیده نمی شود.
  • حسين ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آقاى احمدى نژاد نيت خير داشت و هدفش خدمت به نظام بود ولى راههاى بسيار اشتباه و خطرناكى را رفت. يك عده كه به ايشان نزديك بودن كه هيچ ولى عموم مردم و بچه هاى حزب اللهى ايشان را به خاطر صداقت و قصد خدمت و ارادت ايشان به رهبرى دوست داشتند و اين مسائل را كه انجام نداد و بعضا حتى مقابل رهبر انقلاب ايستاد از اون نااميد و ناراحت شدند. ما كه عددى نيستيم ولى مثلا يكى از بچه هاى آزاده كه ٨ سال اسير بوده و قتى اون مسائل را ميديد و حتى بعضى اشتباهات در دولت فعلى را ميبينند اينها واقعا داغون ميشن كه......
  • مهدی ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    رای سفید میدم ولی به روحانی و احمدی نژاد رای نمیدم
  • احسان ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    از همین الان دلم لک زده برا مناظره احمدی نژاد با روحانی.... امیدوارم صدا و سیما و دولت فعلی جرات برگزاری مناظره رو با احمدی نژاد در دوره بعدی ریاست جمهوری داشته باشند.....
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دوست داریم که مجددا فریاد بزنیم: احمدی نژاد عطر گل یاسه احمدی نژاد نوکر عباسه(ع)
  • محمد ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    اگر قرار باشد بین احمدی نژاد و روحانی یکی را انتخاب کنم اصلا در رای گیری شرکت نمیکنم .
  • حمید ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد را با اطرافیان وفادارش مشایی ، ثمره هاشمی ، الهام ، نیکزاد میخواهیم ... زدن ریشه های یک درخت تنومند نتیجه ای نخواهد داشت ...
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    چه نقد مزخرفی
  • ایمان ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    کی میگه کنار گذاشته شدن؟ صبر کنید به موقعش کنار دکتر خواهند بود
  • سید محمد ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    دیگر بس است مقام برستی نه هاشمی نه احمدی نزاد÷ چهره های رزمنده و وفادار به آرمان های شهیدان عزیز
  • پيام ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدي نژاد با رحيم مشايي و ... ؛ هرگز. احمدي نژاد بدون رحيم مشايي و بقايي و ... ؛ آري .
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    حاج محمود خيلي اقا س خداييش از وقتي كه رفته چيزي بهتر نشده هيچ بلكه بدتر هم شده بس نشون ميده كه دست حاج محمود بسته بوده واقعا مرد بود خاكي بود بعث اطرافيان ايشان به كنار خودش اقا بود اقا
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نه احمدي نزاد واقعا ديگه شايسته چنين منصب مهمي نيست . شايد آفت قدرت بزرگي چون رياست جمهوري تا سال 96 از جانش خارج نشود . آفتي كه زمينگير شدن اورا درسال 92 به وضوح رفم زد . او مرد بزرگي است كه متاسفانه نشان داد به نسبت درجه اش دچار آفت بزرگي هم شد .اصولا خيلي سخته كه مردان بزرگ بتوانند تا آخر كاملا خود را مصون و محفوظ از اين آفت سازند همانطور كه متاسفانه رياست جمهوريهاي قبل از او هم دچار اين معضل شدند .نبايد انصاف را از دست داد . او منشا خدمات بسياري بود كه در دولتهاي بعدي هم سرمشق قرار گرفت هرچندكه اقداماتش خالي از اشكال هم نبود
  • علی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    سلام و درود بر احمدی نژاد دلاو ر عزیز حاج محمود دوستت داریم و منتظرتیم... محبوب دلهایی به مولا
  • رضا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    همین چرت و پرتا را گفتید که حالا جلو روحانی تعظیم می کنید
  • محمدی ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 0
    البته این را بدانید که تنها احتمال متهم بودن و احتمال دستگیری فردی دلیلی برای آبرو بردن وی نمی شود همچنین ما و کسانی که از نزدیک احمدی نژاد را می شناسند احتیاجی به دفاع از وی نمی بینند هر چند شما با بی تقوائی کامل وی را تخریب کنید ....... خداوند کسانی را که در این هشت سال ریاست جمهوریش مشکلات ایجاد می کردند و منافع شخصی را بر همه چیز مملکت ترجیح می دادند هدایت فرماید.
  • حسن ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    آدم عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود،دیگه محمود رییس جمهور بشه میشیم افغانستان،بعید میدونم دوستان حزب الهی هم رای بدن دوباره با ماجراهای دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بیچاره اصولگرایان که کسی رابرای عرضه اندام در ریاست جمهوری ندارند!!!
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    1- تحليل جالبي بود. ولي انتخابات مجلس در اسفندماه 94 را داريم. فكر مي كنم كه حاميت گفتمان سوم تيرماه در انتخابات مجلس به شكل منسجم شركت نمايند. 2- علاوه در اين دوره شايعه هاي شنيده مي شود مبني بر اين كه جريان اصلاح طلب (يا بهتر بگويم دنياگرايان مسلمان) قصد سيطره بر مجلس خبرگان را دارند. نقطه ضعف اين جناح دكتر احمدي نژاد است كه به هيچ وجه حاضر به دادن امتيازي به آن ها نيست. شايد هم نوعي معامله سياسي باشد . الله اعلم
  • از خوزستان ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 1
    یکی از بزرگترین اشتباهات زندگیم رای دادن و تبلیغ برای احمدی نژاد بود.
  • هم وطن ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با اینک بنده هنوز به آقای احمدی نژاد ارادت دارم فقط به دلیل استکبار ستیزیش .ولی واقیعت چیز دیگری است . اتفاقاحزب اللهی دیگر به ایشان رای نمی دهند مگر بین گزینه بد و بدتر قرار بگیرن ولی سایر مردم ...و خدا کند آقای مردمی نژاد به دلیل داده های غلط مشاورانشان به سرنوشت موسوی دچار نشوند .
  • Behnam ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این احمدی نژاد و اطرافیانشون مفسد بودن هم اقتصاد کشورو به گند کشیدن خرابی هایی به بار آوردن که مغول ها سر این کشور نیاوردن درضمن همین احمدی نژاد بود که باعث فساد گسترده تو کشور شد از فحشا و فقر و جنایت گرفته تا دروغگویی و دورویی
  • محمدی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    البته این را بدانید که تنها احتمال متهم بودن و احتمال دستگیری فردی دلیلی برای آبرو بردن وی نمی شود همچنین ما و کسانی که از نزدیک احمدی نژاد را می شناسند احتیاجی به دفاع از وی نمی بینند هر چند شما با بی تقوائی کامل وی را تخریب کنید ....... خداوند کسانی را که در این هشت سال ریاست جمهوریش مشکلات ایجاد می کردند و منافع شخصی را بر همه چیز مملکت ترجیح می دادند هدایت فرماید.
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    البته مشرق اشاره نکرد که ایشون در بازدید از مناطق جنگی علنا اعلام کرد من یعنی مشایی و مشایی یعنی من،پس منتظر توبه نباشید
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دکتر محمود مشایی نژاد
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    قلب کی?
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هیچ کس در تسخیر قلب ملت ایران به گرد پای رهبر معظم انقلاب روحی له الفدا نمیرسه بچه جون!
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    که چی بشه ?دوباره بیان پته های همو رو آب بندازن،به اندازه کافی سیاست زده شدیم بسه دیگه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آزموده را دوباره آزمودن خطاست
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عطر گل یاس فقط در شان امام زمان هستش،بفهم نادان
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد اگه احمدی نژاد دولت نهم بود به یک دردی میخورد
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    گهی لب لب خورد گه دانه دانه
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با این تفاسیر خیلی ها رو میشه تبرئه کرد ....یه کم فکر کن
  • پویا ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما بیشتر جلوی آقای ایستادید . حضرت آقا در کدام یک از سخنرانی هاشون به جریان انحرافی همچین خطر بزرگی که شما میگید اشاره کرده . بروید استغفار کنید. خدا احمدی نژاد را سالم و سرحال برای خدمت به اسلام نگه دارد و دشمنانش را نیز هدایت کند
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منم همین طور
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آیا قحط الرجال در مملکت وجود دارد?یعنی هیچ نیروی دیگری نیست
  • مهدی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ای کاش اینطور بود
  • مهدی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اول و آخر سید علی
  • ع پندار ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بله مومن ....... غیر مومن گزیده میشه. نمونش اومدن دوباره فتنه گرا به خاطر اینکه فک میکردن گزیده نمیشن و حاضر نشدن متحد بشن و قالیباف جهادی وسط میدون توی جنگ بمونه. ولی اصلاح طلب ها این مثل رو خیلی قشنگ اجرا کردن و مصداق مومن واقعی شدن
  • مهدی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد بدون اینها ریشه دار بود . خاص بود . ولایی بود . قهرمان بود .
  • سجاد ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگه اين مشايي نباشه ما با خون خودمون از حاج محمود حمايت مي كنيم
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بازم عوام فریبی از نوع جدید
  • حسین ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بله. دوران اسلام گرایی که مد نظر غرب هستش به پایان رسیده. همون اسلامگرایی که نمایندش تفکر سلفی عربستانیه. کاش همه حرفها می شنیدیم. امروز دوران اسلام گرایی برخواسته از ایرانه یعنی همون اسلام انقلابی. وای بر سطجی نگری بعضی ها
  • مهدی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    فحشا و جنایت از کجات در آوردی ؟
  • مجید اردبیلی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود!!
  • یه نفر ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    فقط سعید جلیلی ، نقطه قوت زیاد دارد و نقطه ضعف احمدی نژادی و روحانی هم ندارد ، ساده زیست و قاطع و سالم است رییس جمهور بعدی نه حسن و نه محمود بلکه سعید است
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یعنی گرونی ها و تورم و بیکاری رو برای مردم میخواین که برای اومدن احمدی نژاد صلوات میفرستین..
  • حسین ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یک سوال: خیلی از این اصولگراها که قبلا احمدی نژاد و اطرافیانش را می کوبیدند و اتهامات ریز و درشت در موضوعات مختلف عقیدتی و سیاسی و اقتصادی و... می زدند میشه بگن الان که نه احمدی نژاد رییس جمهوره و نه اطرافیانش کاره ای هستن چرا نمیان اون اتهامات را اثبات کنن و به محاکمشون بکشن؟؟؟؟؟؟ قوه قضاییه کجاست؟ چیگار می کنه؟ حالا میگیم به دلایلی با احمدی نژاد کاری ندارن یا نمی خان داشته باشن با مشایی و بقایی و رحیمی و... چطور؟؟؟؟؟؟ البته جواب مشخصه! چون اون آقایون خود عمار پندار توی زمین بازی استوانه! نظام بدجور بازی خوردن و نتیجه انتخابات را واگذار کردن. احمدی نژاد هر بدی که داشت افق نگاهش خیلی بیشتر از اون کسایی بود که نهایت تا نوک بینیشان را می دیدند و می بینند!
  • رضا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این سوالیه که خیلی باید دربارش تأمل کرد.
  • سيد ساداتي ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدي نژاددوسال آخرخراب كرديك فردباشخصيت نامعلوم رافداي كل طرفدارانش نمودپس احمدي نژادامتحانش رانتوانست خوب پس دهدمابايد درانتخابات بعدي منتظريك فردمطمئن ديگري باشيم كه كاملا تابع مقام معظم رهبري وحافظ خون شهدا و مريد ملت بزرگوارو ولايتمدارايران باشد.
  • حجت ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    درتوبه بازه اما بعید میدونم.باید احتمال هم داد داره ظاهر سازی میکنه.به هر حال یک بار امتحانشو پس داده و رد شده.اگر کسی به تو خیانت کرد ا.ن مقصره اما اگر دوباره خیانت کرد و مقصری(چون از بار اول عبرت نگرفتی)
  • پحجت ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    پس چی؟سال88دوگروه آمدن ایرانرو خراب کنن.موسوی و فتنه واحمدی نژاد (که سال84عالی بود)با مشایی خراب شد
  • حجت ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ماهم نمیگیم احمدی نژاد بده.اطرافیانش بد بودن.چرا کسی به چهار سال اولش ایراد نمیگیره؟
  • سيدساداتي ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    انصافا احمدي نژادازتمام نظرات ازاين دولت بهتراست . اگردوسال آخرخراب نمي كرديكي ازرئيس جمهورهاي ماندگاردرايران بود ولي حيف .....
  • حجت ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یعنی جناب عالی میخواهید بگید احمدی نژاد بهتراز رهبر که20ساله کشورو اداره میکنه میفهمه؟کسی که جانمازشو بندازه جلوی امام جماعتش نمازش باطله،حالا باهر هدفی
  • امیر تبریز اوغلی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    به دور از هر گونه تعصب. احمدی نزاد مثل یه شهاب سنگی اومد و رفت . نعمتی بود که قدرش دانسته نشدو. و حالا باید تدابیر دولت سبد تدبیر رو تحمل کرد
  • حجت ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر روحانی اصولگرا بود پس چرا باید عارف کنار میکشید؟عارف رو مجبور کردن،چون دیدن رای روحانی بیشتر و سعی کردن بکشنش طرف خودشون.اما روحانی تمامن اصلاح طلب نیست(البته بعضی ها دوست دارن اینطور القا کنن که مردم از نظام زده شدن دوباره رفتن سمت هاشمی)نه خیر مردم گول شعارهای جالب روحانی رو خوردن.اما در کل روحانی بیشتر به سمت اصلاح طلب ها گرایش دارن تا اصولگرا ها(اینم که بعضی ها میگن رو حانی اصولگراست چون فکر میکنن میتون بگن مردم از نظام دور نشدن)
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آره دکتر محمود مشایــــــــی نژاد دوست نداری برو به سعید با بصیرت اصلح هفت اسمان رای بده رادیکال !
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آره امیر خان مثل شهاب سنگ نسل مردم ایران منقرض کرد .
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    انسان آگاه، تو خود هیچ متوجه نشدی که در یک پروژه دو ساله با تمام قوا خرابش کردند! احمدی نژاد که خرابکار نبود، هر بلایی که تصور کنی بر سرش آمد تا امثال ما از او متنفر شویم و پشتیبانی اش نکنیم. به هر حال شخصی مثل مشایی دانسته یا ندانسته دستاویز شماره یک برای تخریب احمدی نژاد بود.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    توبه را که باید شما بکنید خود عمار پندارهای 3 میلیونی
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اینها هنوز فکر میکنند 3 سال دیگه اصلح هفت اسمان رای میاره قالیباف سال 84 و 92 تغییر گسترده ای در آرای مردمی نداشت اصلح هفت اسمان وصولگرایان هم نخواهد داشت
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    درسته ! احمدی نژاد به رای 3 میلیونی شما نیار نداره سانسور چی بچاپ
  • ناشناس ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منصوب شدن دکتر احمدی نژاد توسط مقام معظم رهبری در مجمع تشخیص مصلحت نظام خط بطلانی بر نظر شماست .
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یعنی توی این کشور هیچ مدیر کلان نگر و درد آشنا بجز جناب احمدی نژاد نیست؟ هنوز یادمونه چقدر خون بدل همه کرد . چون از سر کار رفته حالا هی میگیم محمود کجایی ... یادمه زمان محمود مردم میگفتند خاتمی کجایی ... تورم پدرمونو دراورده ! الان میگند محمود . محمود بیاد میگند حسن کجایی ...
  • نور ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مثل همیشه افرین . بعضی تیر در چشم خود را نمیبینند ولی خاشاک در چشم طرف مقابل را میبینند ! این بظاهر انقلابیون افتی برای انقلاب و کشور و ااصولگرایان هستند ! کمی وفاداری را از اصلاعطلبان بیاموزیم !
  • حسن ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عقب مونده تر از این افولگرا ها تا بحال ندیدم یکی نیست بگه احمدی نژاد اخخخخ مرد میدان شما چه کسی است؟ مارادونا را ول کن افولگرا ها را بچسب واقعا مصداق کامل حسود در میدان سیاست این افولگرا ها هستند عرضه گرفتن رای مردم را ندارند محبوبان ملت را منحرف میخوانند. از افولگرایان میپرسم گزینه شما کیه؟ جلیلی حداد ولایتی قالیباف و... اینها اگر در یک رقابت بدون حریف قوی نیز خودشان به دروازه خودی 6 گل میزنند
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا شان اقا را پائین میارید بابا اینقدر جوگیر نشین منظور از مسئولینه و الا که کی میتونه جای مقام معظم رهبری را تو قلبها بگیره ؟
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو اول ثابت کن ایستاد بعدا از طرف شورای نگهبان حرف بزن ! اون جریان 7 /8 روزم مشخصمیشه و روسیاهیش به کاسه های داغتر از اش میمونه
  • رزمنده سایبری ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام خدا قوت ان شاء الله عاقبت بخیر باشید
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    معلومه این حرفو یه جایی شنیدی و داری تکرار میکنی ! اولا تو روزنامه ی ایران نبود و یه سخنرانی بود در ثانی برو کل سخنرانی را گوش کن نه یه تیکه ! ثالثا منظور اسلام سلفی و وهابی و امریکایی بود . مگه اینکه شما هم همچین اعتقادی داشته باشی ! اون سخنرانی اصلا در مورد مهدیت بود
  • حجت ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    جنابعالی هستید که نوک بینیتون رو میبینید.ما به اقای احمدی نژاد احتیاج داریم تا همراه خودش رو حانی رو هم بفرسته ته چاه.چرا رقیب روحانی رو خراب کنیم.در حالی که این دوتا میتونن بدون هیچ هزینه ای برای، ما خودشونو نابود کنن.درضمن احمدی نژادبه شخصه آدم خوبیه اطرافیانش خرابش کردن
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق جون نظراتو بذار و سانسور نکن جریان انحرافی چی شد ؟؟؟ بزرگترن خطر از صدر اسلام چی شد ؟؟؟ برید توبه کنید احمدینژادمرد با تقوا و بزرگیست که به دنیا طلبان باج نداد واسه همین تخریبش کردن
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شما از طرف خودت و حاج حسنت نظر بده ۶ ماه بدون حاشیه نتونستین مملکت رو اداره کنین از دشمن فرضی شکست‌های سنگینی خوردید.
  • یاسر ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    کاش مشایی را میشناختین
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ان شاء الله
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    شوخي مي كني
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بلا دوره ايشالله
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چه خبره همین الان شروع کردین هنوز کو تا انتخابات مگه توسال 88حضرت اقا نگفته بودن هنوز خیلی مونده به انتخابات عده ای شروع کردن به تبلیغات شما بازم دارید اون اشتباه تکرار میکنین این سید اولاد پیغمبر چقدر باید خون دل بخوره تا شما از این کاراتون دست بکشین اونم کشور مگه قحط االرجال که احمدی نژاد با اون پروندش بشه نماینده حزب اللهی ها.این دولت که سرکار اومد مقصر اصلی احمدی نژاده با اون کارها وحرفهای انحرافیش که بیشتر از همه دل اقارو خون کرده .این اقا از وان شاخص های اصولگرایی که حضرت اقا براشون تو اون جلسه تبیین کرده بودن چندتاشو رعایت کرده که بخواد بیاد دوباره.اصلا ای اقا تایید صلاحیت نمیشه
  • هوتن ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    درود و سلام بر شهید تهمت دکتر محمود احمدی نژاد.
  • حسین ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی دوست داریم... بابا دلمون تنگ شده دلاور .. یه دونه ای.. مردمی محبوب دلها ـ باتقواـ دلاور و غیورـ شجاع و نترسـ ضد استکبار و ضد صهیونیسمـ ضد امریکا و ضد تفکرات لبیرالی ـ عاشق ایران و ایرانی ـ عاشق اسلام ضد آمریکایی و ضد غربی ـ و عاشق صاحب الامر امام زمان (عج) برای پیروزی حاج محمود دلاور خودمون بر گل رخسار محمد(ص) صلوات اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • سینا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آدمی که تو روی رهبری وایسته و حکم رهبری رو اجرا نکنه به خاطر منافع خودش،آدمی که به خاطر منافع خودش اصرار و پافشاری کنه به منافع مملکت آسیب برسونه و گوشش بدهکار نظرات رهبری نباشه،هرچقدرهم که کارای خوب داشته باشه،هرچقدرهم که طرفدار داشته باشه،حتی اگه توبه هم بکنه نباید صلاحیت نامزد شدن بهش داده بشه.چون ممکنه بازهم هوس کنه مقابل رهبری نظر خودشو انجام بده و اینبار اگه صلاحیت داده بشه بهش مطمعن باشید از قبل با اعتماد به نفس بیشتری کاراشو ادامه میده و چه بسا اتفاقات بدتری هم بکنه.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دفع احمدی نژاد خیلی ساده است...جلیلی-احمدی نژاد-روحانی به راحتی احمدی نژاد حذف خواهد شد...
  • ali ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    do sale akharo kasaye dige kharab kardand
  • ali ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    bishin binim baba
  • محمد ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مماکت قانون ندارد, اگر داشت, اخمدی نژاد باید بخاطر اینهمه بدبختی که برای ما بوجود آورده محاکمه شود. این همه پول این مملکت را از بین برد.
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت به شما
  • سید ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت و تبارک الله
  • محمد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اتفاقا انتخابات سال 92 برعکس گفته شما کسانی مردم را با حرف هایشان مدیریت کردند
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    الحق!
  • محمد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اولا احمدی نژاد به این صراحت چنین کاری نکرده. دوما اگر به این بود که الآن حاج آقا خاطره کجا بود؟
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    "خرابی هایی به بار آوردن که مغول ها سر این کشور نیاوردن" مشکل لقمه است عزیزم. گرفتی؟؟؟
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    انصافا سایت شما با سایت تبناک و سایت فردا چه فرقی داره؟همه شما مزدوران فراماسونری هستیدوبرای تخریب کادرهای انقلاب وجمهوری اسلامی تلاش باطل کرده و می کنید وبدون شک فقط احمقها شما را باور می کنند
  • سید ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    پیادم نمیره آقا وقتی می خواست حکم احمدی رو برای مجمع تشخیص بزنه نوشت: دامت تاییدانه حالا خودتونو بکشید بگید ضد ولایته. ولایتمدارای واقعی میدونن کی هست کی نیست. خواص ما فهمشون کمتر از عوام ماس. اینو انتخابات 88 نشون داد و رهبری تایید کرد. به قول این اقا برید استغفار کنید. چاپ هم نکردید مهم نیست. برا خودتون نوشتم
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • کاپیتان ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    محمود دست ا سرمون بردار
  • گلپور ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    میخواد دوباره خودشو جا کنه و بعد دوباره با مشایی بر گرده و دلیلشم اینه که میدونه طرفداراش اکثرا iq پایینی دارن و راحت گول میخورن..
  • محمد ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت ali
  • گلپور ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نخیر ایشون میدونن طرفداراشون جقدر بی عقل ئ عقده ای هستن و میخوان اینبار اساسی سرشون رو کلاه بذاره...
  • سید ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اونم منصوب شدن با عنوان دامت تاییداته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خیلی مردی حاج محمود ولایی نژاد
  • گلپور ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اینا توهم زدن میان این سایت نظر میدن فکر میکنن رای میاره دوباره اما نمیدونن مردم واقعیت رو فهمیدن..
  • محمد مجتبي ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    همه دولتها اشكالاتي دارند بي ترديد ودولت احمدي نژاد هم از اين قاعده مستثني نيست ولي ويژه گيهاي احمدي نژاد از معايبش بيشتر است روحيه جهادي ،ساده زيستي ،پركاري،ايستادگي در مقابل استكبار،و خيلي مسائل ديگر درضمن دولت روحاني بجاي يك مشايي چند مشايي داره و خيلي از آقازاده ها هم هستند !!!!!!!!!!
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ناشناس : ۱۰:۱۷ - ما که خاطرمون نیست کسی یادآور دوران سیاه ممد سوروس کرده باشه .
  • مهدی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر مشایی الم نمیشد هیچ وقت اون روی دغلگرایان حسود و خودبزرگبین و منفعت طلب اشکار نمیشد دغلگرایان پیاده نظام فساد طلبانند!!!
  • مهدی ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر مشایی الم نمیشد هیچ وقت اون روی دغلگرایان حسود و خودبزرگبین و منفعت طلب اشکار نمیشد دغلگرایان پیاده نظام فساد طلبانند!!!
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هه هه برعکس گفتی جلیلی با 3 میلیون حذف میشه
  • علی اصغر رزمنده ولایت ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام ،مطالب رو خواندم ،ولی درکل نظرم اینه که احمدی نژاد کاستی هایی داشت ولی اقتدار ملی ایران را در جهان نشان داد اما در دولت کنونی با اینکه به قول خودشان با دنیا تعامل کردند ولی نتیجه چه شد روی کار آمدن روحانی رو خلاف استانداردهای خودشون بیان کردند اینا رو که می بینم از احمدی نژاد خوشم میاد همین
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بابا این عقلش به ای چیزا نمی رسه که ...
  • سینا ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آخه هنوز اخلاق بگم بگمو داره.نمیشه زیاد بهش گیر داد.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بخواب بابا
  • ناشناس ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خلپور ببند در گاله رو .
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو که راس میگی
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    امیدوارم منظورت اضلح مضهور نباشه که 4میلیون رای اورد !! زنده باداحمدی نژاد
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    فعلا که نازل شده و باید واسه دورکردنش همه ی قوامونو جمع کنیم زنده باداحمدی نژاد
  • محسن ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با سلام هیچ زمانی آقای احمدی نژاد جلوی رهبری نایستاد خواهشمنداست کلمات را درست بکار ببندید همه را با هم قاطی نکنید
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مقام معظم رهبری دکتر احمدی نژاد را در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند و بارها از ایشان تمجید و تعریف فرمودند .
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد == دردسر و شر فتنه 88 در زمان احمدی نژاد تحریم شدید در زمان احمدی نژاد مشکل با مجلس و مچ گیری از دیگر مسئولان و مشکل با هرکی که به احمدی نژاد میگفت بالای چشمت ابروست! کافی بود کسی انتقاد کنه تا جناب مرتضوی با دوربین مخفی بره سراغش! احمدی نژاد اگه مرد مومنی بود چنان از قدرت فرار میکرد که اسمشم فراموش میشد.
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژادخار چشم استکبار / امریکا / صهیونیستای بزدل/ دنیاطلبان/ عافیت طلبان / اقازاده ها/ فاسدین /دزدان بیت المال فراماسونها / احمدی نژاد محبوب دل مردم انقلابی/ ساده زیستها/ مستضعفین / عدالت طلبان جهان / احمدی نژاد برند عدالت طلبان ضد صهیونیست در جهان احمدی نژاد سرباز بی ادعای ولایت و رهبری مشرق جون تائید کن مرد
  • حزب الله ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    جناب سید ساداتی عواملی مخرب و دست نشانده باعث تخریب آقای احمدی نژاد شدند فقط بخاطر آوردن ارای بیشتر در انتخابات 92 انشاالله سال 96 سال برچیدن همه فتنه هاست .
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    براردر اون اسلامی که مشایی ازش حرف میزنه اسلامیه که تو سوریه با بریدن صدای الله اکبر می شنوی مردم ما خیلی ساده هستند آن چیزی که از اسلام در دنیا تلقی میشه همون اسلام سلفی ها و وهابی هاست
  • شمیم ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خوبه چه حساب شده دارن پیش میرن مردمم که عین این بدبخت بیچاره ها این طرف و اون طرف کشیده میشن دیگه معلومه این کشور ماله یه عده ی خاصیه مردمم نقش ساهی لشکر و پله برای ترقی شون اعصابم از این مطلب بهم ریخت[-(
  • سلمان ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آقای گلپور کافر همه را به کیش خود پندارد
  • كرجي ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هنوز كه هنوزه اسرائيل و امريكا و مزدورانش در منطقه همچنين بعضيها در داخل كشور از سايه دكتر احمدي نژاد هم ميترسند و هم ميلرزند واقعا" دكتر احمدي نژاد عزت و عظمت ايران و ايراني را در كل جهان به ارمغان اورد اين دكتر احمدي نژاد بود كه مردم منطقه و دنيا را نسبت به حاكمان ظالم خود بيدار كرد و به حركت واداشت قبل از سال 84 كسي از مردم دنيا جرات نميكرد به حاكمان خود اعتراضي بكند اين احمدي نژاد بود كه ايمان و باور انها را تقويت كرد و در عمل نشان داد كه واقعا" امريكا و اسرائيل و مزدورانشان در كشورهاي منطقه عددي نيستند و اين مردم هستند كه ميتوانند سرنوشت خودشون را رقم بزنند واقعا" تمام اين انقلابها و بيداريهاي مردم منطقه مديون احمدي نژاد هستند در داخل هم تا قبل از احمدي نژاد كسي جرات نميكرد به يك مسئولي بگويد تو دزد هستي اين احمدي نژاد بود كه پته ي همه ي استكباران جهان و حاكمان مزدور منطقه و دزدان سرگردنه و مسئولان رانت خوار داخل كشور را رو اب ريخت خلاصه احمدي نژاد به تنهائي دزدان بين المللي و منطقه اي و داخلي را به چالش كشيد براي همين تمام اينها به دكتر هجوم اوردند و خواستند از صحنه و ميدان بيرون بكنند چون براي همه خطر داشت چون بي پروا و با شجاعت همه چيز را شفاف به مردم ميگفت چه مردم ايران و چه مردم منطقه و چه مردم دنيا به هر حال دمش گرم كارش را به خوبي انجام داد سر زخم دل مردم را وا كرد هر چند به سرانجام نرسيد ولي اين زخم وا شده خود مردم دنيا اين كار احمدي نژاد را به سرانجام ميرسانند ... درود بر شرفت احمدي نژاد درود بر ازاديت درود بر عزتت درود بر شجاعتت و درودهاي بي پايان به تو اي زمينه ساز ظهور
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    گلپور ،بی عقل تویی که از بی عقل هایی مثل سوروس ، میریزید و کروبی حمایت می کنی .
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    پس حتما ما هم شهید راه مشکلات اقتصادی ای هستیم که ایشون برامون درست کرد
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    فقط یه مشایی نبود .....چندین مشایی در بدنه اجرایی وارد شدند
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشایی شرف داره به برخی ها
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    به خاطر حفظ نظام هم که شده نباید دوباره این آقا تشریفش رو بیاره.......دفعه بعد دیگه معلوم نیست کشتی نظام رو به کدوم صخره بکوبه
  • محمد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    درست است که احمدی نژاد در اواخر دوره تصدی ریاست جمهوری مشکلاتی داشت اما باید قبول کرد حسن های زیادی داشت که مهم ترین ویژگی او استکبار ستیزی بود که هم اکنون متاسفانه وجود ندارد.اما ان هایی که سعی میکنند باجو سازی علیه وی او را شخصیتی منفور جلوه دهند(از جمله استادان دانشگاه)بدانند او در دل مردم جای دارد.به امید پیروزی سعید جلیلی درانتخابات96
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    من هوادار احمدی نژاد صرفا به دلیلی حضور مشایی به ایشان رای دوباره خواهیم داد جناب ناشناس 1134 اره داداش اینجوریه !
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد مرد بزرگیست که در اینده بیشتر پی خدماتش خواهید برد مرگ بر کسانیکه به قصد تخریب او منافع ملی ایران را بر باد دادند زنده باد مهدویت زنده باد عدالت زنده باد مستضعفین دنیا زنده باد امام خامنه ای زنده باد احمدی نژاد
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هیچ وقت نباید گول احمدی نژاد رو خورد
  • عباس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    کار اصلی دکتر احمدی نژاد حمایت از مظلومیت مهندس مشایی تا اخرین نفس و به قیمت ریخته شدن بخش بزرگی از هواداراش بود تنها یک مرد واقعی اینچنین میکند
  • نانشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    هر کسی از ظنّ خود شد یار من!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مثلاً اگر مشايي معرفي نميشد و رد صلاحيت نميشد، تو شوراي نگهبان كي جرئت داشت بر اسسا مر قانون عمل كنه و حاج آقا خاطره رو بازنشست كنه؟! الا اينكه از دو طرف، دو سر رو زدن؟! یعنی شما دارین علنا میگین و قبول دارین که شورای نگهبان با عدالت رفتار نمیکنه؟؟
  • سیاوش ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نظرات در باره اقای احمدی نژاد خیلی زیاده بنظرم چهره موفقی بوده نبست به بعضی ها و خوب تو دل مردم جا باز کرده
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ای اصولگرایان تا کی قرار است فریب اصلاح طلبان را بخورید بطور غیر مستقیم برای اصلاحات رای جمع کنید! من دیگه فقط احمدی نژاد را قبول دارم با مشایی و بدون مشایی رای من احمدی نژاد است.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    امتحانش ضرر نداره. مطمئنم با این چینش با 60 درصد آرا رئیس جمهور خواهد شد.
  • محسن ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    توبه را که باید شما بکنید خود عمار پندارهای 3 میلیونی
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    چرا جناب سرهنگ هستن. البته اگر روشون بشه برای بار سوم وارد بشن و ببازن
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    به روحانی و احمدی نژاد رای میدم اما به قالیباف و جلیلی رای نمیدم
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    رفسنجانی . خاتمی و احمدی نژاد. روحانی حالا بگو ببینیم جریان اصولگرای مستقل تو این مدت کجاست. چرا رای نداره؟
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    زر نزن بابا :@ انقد این حرف مفتا رو زدید تا الان روحانی اومده داره پاره میکندتون دیگه هنوز هم ادم نشدید درد و بلای دکتر و مهندس مشایی بخوره تو سر شما آشغالای خود عمار پندار زنده باد بهار تا چشت دراد
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    این احمقا هیچ وخت نمیفهمن ! حماقت چشمشون و کور کرده
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    واقعا ک راست میگی
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    واقعیت اینه رای اوری ترین گزینه برای اصولگراها احمدی نژاده ولی متاسفانه خواب تشریف دارن بجای روحانی و فتنه گیر دادن بازم به احمدی نژاد!
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خجالت بکش اگه طرفدار نظام بودی به کسی که اقا در موردش فرمودند قطار انقلاب را 2باره روی ریل اورد اینجوری نمیگفتی ! مردم دیگه امثال شماها را شناختن که نظام و انقلاب و رهبری و شهدا و ............تا زمانی لق لقه ی زبونتونه که واستون منافع داشته باشه !
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منفی بت دادم بخاطر جمله ی اخرت
  • rezvan ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشایی و احمدی نژاد و رحیمی مثلث برمودایی بودن که هیچی ازشون بعید نبود. بزرگترین اشتباه احمدی نژاد همنشینی با بیخردان بود
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نگران نباش. به سرنوشت موسوی دچار نمیشود ان شاء الله. مسئله اینست که همیشه انتخاب ها بین خوب و بد و بدتر است. حالا اگر بهتر از احمدی بود که هیچ، ولی اگه قرار باشه مجدداً افسادطلبان رأی بیارن، خوب مگه مریضیم به احمدی نژاد رأی ندیم؟
  • محمد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    منم هیمنو میگم مشرق نمیگیره فهوای کلام رو. ببینید احمدی نژاد 11 روز خونه نشینی کرد درست. مشایی رو معاون اول کرد درست. ولی آیا عملکرد دولت احمدی نژاد در بخش های فرهنگی و سیاسی، بر خلاف مسیر و خواست ولایت بود؟! خیر کاملاً در مسیر شعارهای انقلاب بود. اما حالا چی؟! روحانی به زبون میگه ولایت ولایت، ولی وزیر فرهنگش میره دیدار فتنه گر خاتمی و وزیر خارجه اش نسبت به رژیم صهیونیستی، آن طور که رهبری موضع میگیرد، موضع نمیگیرد. حالا کدوم در عمل به ولایت نزدیک تره؟! برای ما زبون مهم نیست. عملکرد کلی کشور در مسیر ولایت باشه و نیروهای متخصص و متدین درو نشوند مهمه. بگیر مطلب رو مشرق. بگیر! اصلاً برای جلیلی عزیز تبلیغ کن. رأیش به روحانی رسید، خب جلیلی اصلحه. رأیش نرسید، ما دیگه نمیذاریم با دولت کلید تحقیر شیم و به همون احمدی نژاد رأی میدیم.
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مثلاً دکتر سعید جلیلی. ولی اون موقع خودت میای میگی به متدین ها رأی ندید مردم و فلان و بهمان.
  • ایرانی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    جانم فدای سید علی خامنه ای زنده باد احمدی پاینده باد احمدی نژاد منتظرتیم دلاور
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد مظلومتر از احمدی نژاد در این زمانه مهندس مشایی است که هیچگاه اجازه نیافت در برابر آن همه اتهامات و تهمتهایی که به ایشان زده شد از خودش کوچکترین دفاعی بکند احمدی نژاد هم تاوان دفاع از یک مظلوم را داد ولی یادتان باشد ماهم احمدی نژاد ومشایی را باهم میخواهیم. زنده باد بهار و زنده باد مردان بهاری
  • MojICiviL ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشایی نفوذی رفسانجانی بود شاید احتمالش هست یادتونه مود سیاسی درست کردن باند هاشمی علیه احمدی نژاد هر کاری احمدی نژاد کرده بود مثل هاله نور یادتونه؟؟؟؟؟؟ ولی یه کلام از اسفندیار رحیم مشایی نبود چرا؟؟؟؟؟
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد مظلومتر از احمدی نژاد در این زمانه مهندس مشایی است که هیچگاه اجازه نیافت در برابر آن همه اتهامات و تهمتهایی که به ایشان زده شد از خودش کوچکترین دفاعی بکند احمدی نژاد هم تاوان دفاع از یک مظلوم را داد ولی یادتان باشد ماهم احمدی نژاد ومشایی را باهم میخواهیم. زنده باد بهار و زنده باد مردان بهاری
  • میر رضایی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام.یاد جمله اقا افتادم:باعث سرخوردگی طرفدارانت میشوی بهترین جمله برای اینده احمدی نزاد بود
  • بی سبد ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دوست عزیز انصاری وهاشمی هم انتخاب شدند برای مجمع
  • MojICiviL ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بنده الان احمدی نژادو قبول ندارم ولی افتخار می کنم براش تبلیغ کردم میرفتم برای کی تبلغ می کردم موسوی کروبی یا اون رضایی که رفیق اون دوتا بود ؟؟؟؟ اتفاقا منم خوزستانیم
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشرق شعور و درك و فهم مردم از نويسنده و امثال شما اصولكراهاي تكفيري كه هيجكس و غير خودتون قبول ندارين , خيلي خيلي بيشتره ,,مردم خيلي خوب فرق بين خادمشون و دروغكوهارو تشخيص مي دهند .
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خوش به حال شما که قبل احمدی نژاد مشکلات اقتصادی نداشت!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مشائی نام احمدی نِزادرادربین حزب اللهی ها کم رنگ کرد.
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عباس دورد همه ی انحرافی بر تو درود به شرفت
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    کاندیدا های حاضر محسن ممد باقر این دوتا پای ثابت هستن
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خخ
  • محمود ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    گلپور خاک تو سر کسانی که تو رو تربیت نکردن
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    تو کی میفهمی
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    کاملا مشخصه دلسوزه آقایی !!!
  • مهدی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    سلام مشرق... می بینم که داری بیدار میشی... اما بدون تا از یوسف انقلابمون رفع تهمت نشه، همینجوری توی بلاتکلیفی می مونید... اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب و رثه سلام الله علیهما
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    حالا از حق نگذریم بنظرم مشرق اینطوری که شما گفتید نیست
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    خب تو که توهم نزدی اینجا چه غلطی میکنی
  • محمد ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نخير ناشناس 13:12؛ عرض كرديم در شوراي نگهبان گاهي مصلحت انديشي هاي شخصي صورت ميگيرد و علتش هم، شورايي بودن شوراست. 12 نفر صاحب رأي هستند ديگه. حالا اگر اينبار دست از مصلحت انديشي برداشتند، شايد علتش اين است كه با رد كردن آدم احمدي نژاد، تابوي رد صلاحيت افراد مشهور در نظرشان شكسته شد. به هر حال اگر عاليجناب خاطره با آن سوابق درخشان در فتنه 88 تأييد صلاحيت ميشد، قطعاً شوراي نگهبان با عدالت رفتار نكرده بود. كما اينكه الان هم معصوم نيستند و بعيد نيست.
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آمریکا خفه
  • ناشناس ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عزیزم شما برو مذاکراتتو بکن *********** دینگ دینگ سه سال بعد هنوز مذاکرات ادامه دارد
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    عمرا قاليبافي باشي
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با مهدی از قم کاملا موافقم
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    مثبت دادم به جمله اخرت
  • روستازاده ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    با اینکه از طرفداران آقای احمدی نژاد هستم عدم حضورش در انتخابات به دلایل گوناگون از دوران ریاست جمهورشان هم به مصلحت خودشان هست هم به مصلحت کشور و ملت
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نه شما ها عبرت نمی گیرد. مشایی چقدر مظلوم است. اصلا هاشمی از ترس مشایی کاندیدا شد و حالا ببین چه می گویند. لعنت خدا بر معتقدان به مباهته.
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اشکال کار مشرق و سایر افراد این است که انتظار داشتند احمدی نژاد فردی را به بیگناهی و پاکی او یقین دارد قربانی کند تا تا حمایت سیاسی افرادی که به اصطلاح خود را حزب الهی می دانستند به دست آورد. متاسفانه این انتظار بیجا تنها ریشه در تفکرات سکولار افرادی دارد که خیال می کنند ریش گذاشتن و چفیه انداختن و مرتب ولایت ولایت گفتن آدم را حزب اللهی می کند. در حالی که مومن واقعی آبرویش را هم بدهد کاری را که می داند ظلم است انجام نخواهد داد و ترجیح می دهد مظلومانه خدا را ملاقات کند اما ستمگر نباشد. احمدی نژاد هم چنین آدمی است و محال است کسی را که شایسه می داند تنها به دلیل احتمال سرخوردگی برخی افراد قربانی کند. ضمن اینکه این گروه به اصطلاح حزب اللهی وزن خود را کاملا در انتخابات نشان دادند. بنابر این احمدی نژاد حتی اگر هم به فکر بازگشت به سیاست باشد بیهوده وقت خود را برای جذب چهار میلیون رای تلف نخواهد کرد. اما واقعیت این است که احمدی نژاد قصد حضور در سیاست را دیگر ندارد و این شرکت در جلسات هم همیشه رویه عادی او بود چه قبل از ریاست جمهوری و چه در مدت ریاست جمهوری و چه الان. لیکن قبلا رسانه های حزب اللهی با اهداف خاص از پوشش دادن این اقدامات احمدی نژاد خودداری می کردند. مثلا در نوروز 92 پوشش بسیار رقیقی از حضور احمدی نژاد در تنگه چزابه دادند. و یا حضورش بر خانواده شهدا و یا حتی دیدار با خانواده های هدا پس انتخابات. اما الان با نشستن گرد و خاک انتخابات ، کمترین حضور احمدی نژاد به چشم می آید تا جایی که حضور سنواتی او در جبهه های جنوب به تیتر یک تبدیل می شود در حالی در سالهای قبل حتی از درجخبر هم در این خصوص خودداری می شد. بنابراین راه حلی که به مشرق می شود ارائه کرد این است که اگر دوست ندارد مانند رفتاری که در سه سال اخیر داشت پخش هر خبری از احمدی نژاد را که در نظر حزب اللهی ها مثبت بیاید یا منعکس نکند یا طوری رقیق و در کنار خبرهای دیگر منعکس کند که به چشم نیاید. دقیقا شبیه رفتارش در سالهای پایانی احمدی نژاد. اما اینکه چرا مشایی الان با احمدی نژاد نیست چندان جای تعجب ندارد با توجه به غیظ و حقد و تعصبات کوری که همین برخی افراد دارند، حضور مشایی تنها ایجاد خطر جانی برای او و البته برای احمدی نژاد است. آنهم در وقتی که حفاظ از احمدی نژاد در حد حفاظت شخصی است و قابل مقایسه با زمان ریاست جمهوری نیست. ظاهرا باید زمان بگذرد و ابتدا حزب اللهی ها توبه کنند و به دور از شانتاژهای خبری فرصت تفکر پیدا کنند، آن وقت شاید مشایی هم دیده شود
  • حزب الله پیروز است ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احسنت برادر نیم صفحه هم نشد حرفاتون ولی یه دنیا حرف بود اجرتون با اقا امام زمان عج
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    نیومده دازن پشت سر بد بخت این همه اراجیف میگن امثال مشرق کجا بیاد دیگه ؟
  • نگار ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    بدون مشایی عالیه
  • مرادی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آفرین و مرحبا بر کامنت ناشناس17:17 سخنان شما بسیار عالی بود اجر شما با امام حسین(ع) بنده هم نظر شما را کاملا تایید میکنم گل گفتی دوست عزیز. سلام و درود بر احمدی نژاد دلاور
  • امیرحسین ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    یخورده از شعورت استفاده کن قول میدم اگه تموم شد برات بخرم
  • امیرحسین ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    اون دو سال احمدی نژاد خرب نکرد ! خرابش کردن ! خیلی بینش فرقه
  • امیرحسین ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    والا اون شخصیت نامعلوم برای ما خیلی هم معلومه شمام چشت و واکنی برات معلوم میشه زنده باد دکتر زنه باد مهندس
  • پویا ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    ببینید رهبر انقلاب صراحتا گفتن نظر من به نظر رریس جمهور وقت یعنی احمدی نژاد نزدیکه پس کسی که نظام رو قبول داره باید از احمدی نژاد حمایت کنه در برابر غرب زده ها رییس جمهوری سال 96 محموددددددددددد احمدی نژاد اذربایجان بی کلام و همه ایران یک کلام احمدی نژاد والسلام
  • امیرحسین ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    دکتر محمود احمدی نژاد دامه تاییداته
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    احمدی نژاد عزیز اگر نقاط ضعفی را که رهبری عزیز فرمودند برطرف کنه رئیس جمهور بی نظیر تاریخ خواهد شد انشاء الله تعالی دوستش داریم عاشقانه
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    آن چه شما نقطه ضعف می دانید و رسانه ها می کوبند دقیقا همان نقاط قوت است و آنچه واقعا نقطه ضعف است همان نکاتی هستند که کسی با آنها کاری ندارد. شکستن دو قطبی دروغین ایران- اسلام و کسانی ضدیت ایران و اسلام را القا می کنند نقطه قوت احمدی نژاد بود اما پذیرش اجرای تفسیر اصل 44 نقطه ضعف او بود.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    احمدی نژاد بدون مشایی، رئیس جمهور سه سال دیگه میشه
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    گذشت زمان همه چیز را ثابت خواهد کرد ! ولی حیف از ملت ایران که در این پیچ تاریخی بخاطر خود خواهی و انحصارطلبی عده ای که به اشتباه نام خود را اصولگرا گذاشته اند یکی از خادمین خود را از دست خواهد داد و از خدماتش محروم خواد ماند زنده با احمدی نژاد زنده باد عدالت اللهم عجل لولیک الفرج
  • علی دادا ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    شما به چه حقی از طرف حزب اللهی ها نتیجه گیری می کنی که طرفدار احمدی نژاد هستند احمدی نژاد تمام پل های پشت سر رو تو دولت دهم خراب کرد
  • امین ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که نقاط قوت دول قبلی را داشته باشد و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    دلت برای اغتشاشات بعدش هم تنگ شده؟؟؟
  • علی دادا ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    درود بر مدیر جهادی که مورد پسند آقا هم هستند
  • علی دادا ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    به کوری چشم همه تهمت زن ها ایشون سرتیپ هستند نه سرهنگ!
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    احمدی دوست داریم
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... اصلح جلیلی... . . .
  • علی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست ، خاندان نبوتش گم شد
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    این ناشناس از اون مشایی چی های تیره ها کلا معتقده همه باید بمیرن تا این ائستاشون بالاخره به یه جایی برسه
  • محمد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    آقاي هاشمي در مجمع تشخيص رئيس هستند و از طرف رهبر به عنوان رئيس منصوب شدند ولي شوراي نگهبان ايشان را رد صلاحيت كردند. عضويت در مجمع تشخيص مصلحت چه ربطي به تاييد صلاحيت دارد؟
  • ملت ايران ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    دوستش داريم
  • باختر ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حجم بالای بازدیدکننده نشان ازاهمیت موضوع احمدی نژادبرای عده ای میدهد!هرچندهنوز برای اظهارنظرزوداست امالااقل یک موضوع قابل تامل است وان ناامیدی مردم از دولت راستگویان!به اتفاقاتی که افتاده فکرکنید!هوشیاری مردم قابل ستایش است وامیدوارکننده!اگرباتبلیغات خزنده فکرمیکنندمردم وعده های دولت درزمان انتخابات رافراموش میکنند،واقعا بی انصافی است!حاشیه های احمدی نژادازطرف اطرافیانش رخ دادودقیقا همین اتفاقات دردولت فعلی درحال تکراراست!حضرت امام فرموده بودندکه:الله الله درانتخاب اصحاب!اگربی توجه باشند،شکست حتمی است!مردم باهیچ جناحی عقداخوت نبسته اند.هرکس بی ریا وبی حاشیه برای ابادانی مملکت زحمت بکشد،ازدیدتیزبین مردم دورنمی ماند!مافقط گوش به فرمان امام خامنه ای هستیم وبس!امرفرموده اندفعلا بایداجازه دادتا دولت کارکند.برروی چشم!
  • حجت ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اصولگراها بودن که8سال پشت احمدی نژادوایستادن.خودش خراب کرد
  • علی ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    حيف از این مرد که در قامت رئیس جمهور 70 میلیون ایرانی خودش رو اسیر یه حلقه چند نفره کرد و همه چیز رو باخت دلمون برای احمدی نژاد بی مشایی تنگ میشه.واقعا دولت نهم و دهم احمدی نژاد اصلا قابل قیاس نبودن
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    0 0
    اصلح هفت اسمان هفت کهکشان و هفت جهان هستی !!!!! خخخ
  • شاهین ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    هیج وقت فراموش نخواهم کرد که رهبر عزیزم فرمودند ایشان ( احمدی نژاد ) را به خود نزدیکتر میبینم . حال کسی که حتی حرمت این اعتماد را نگه نداشت چگونه میتوان به او اعتماد نمود . قدر این رهبر را باید نگه داریم . اطاعت از رهبر یعنی رهائی و آرامش دل .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس