کد خبر 292809
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

پس از انتشار گزارش فایننشیال‌تایمز درباره ارتباط یک ایرانی با مسافرین دارنده گذرنامه‌های سرقتی رسانه‌های غربی این خبر را توأمان با گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال بروز حمله‌ای تروریستی منتشر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روز گذشته (19 اسفند) در حالی که جستجو برای پیدا کردن بوئینگ خطوط هوایی مالزی که با 239 مسافر ناپدید شده ادامه داشت، فایننشیال‌تایمز انگلستان طی گزارشی مدعی شد بلیط‌ها برای دو مسافری که از گذرنامه‌های سرقتی برای سوار شدن بدین هواپیما استفاده کرده‌اند، توسط یک ایرانی به نام "علی" خریداری شده است.

کارمند یک آژانس هوایی تایلندی که این بلیط‌ها را برای پرواز MH370 از کوالالامپور به مقصد پکن صادر کرده بود، به این رسانه انگلیسی گفت که یک واسطه ایرانی که او را به مدت سه سال می‌شناخته از وی خواسته تا این بلیط‌ها را رزو کند.

وی در ادامه افزود این دو نفر، که از گذرنامه‌های دزدیده شده اتریشی و استرالیایی استفاده کرده‌اند، بلیط پرواز پکن به آمستردام را نیز رزرو کرده بودند.

فایننشیال تایمز در ادامه نوشته که با شماره تلفن همراه این شخص که در اختیار آژانس هواپیمایی قرار داشته تماس گرفته شده اما وی جواب نداده است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این شخص ایرانی از سرقتی بودن گذرنامه‌ها اطلاع داشته است.

انتشار این خبر در رسانه‌های غربی و اسرائیلی توأم با القائاتی بود مبنی بر اینکه مقامات احتمال تروریستی بودن این حملات را رد نکرده‌اند. 

پایگاه اینترنتی تایمز‌آواسرائیل ضمن انتشار خبر فوق به همراه عکسی از نزدیکان وحشت‌زده مسافرین این هواپیما نوشت: "مقاماتی که درباره ناپدید شدن این هواپیما تحقیق می‌کنند احتمال وقوع تروریسم را رد نمی‌کنند." 

بخش فارسی بی‌بی‌سی،‌ نیز خبر خرید بلیط برای گذرنامه‌های سرقتی را پوشش داده و سپس به نقل از رئیس‌ سازمان هوانوردی مالزی می‌نویسد:"تمام احتمالات ممکن بررسی خواهند شد و احتمال هواپیماربایی نیز منتفی نیست. در مورد ناپدید شدن این هواپیما، احتمال انجام عملیات تروریستی هم مطرح شده و اف‌بی‌آی در این زمینه به کمک آمده است."

روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نیز در همین زمینه نوشت که برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال انجام عمل تروریستی وجود دارد اما مدرکی که این ادعا را ثابت کند وجود ندارد. 

روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشت: "هویت‌های جعلی این دو نفر این احتمال را پدید آورده که حمله تروریستی منجر به سقوط بوئینگ 777 که 227 مسافر را از کوالالامپور به پکن در حال حرکت بود، شده است."

این روزنامه البته در ادامه اذعان می‌کند که تاکنون مدرکی مستدل درباره این ادعاها ارائه نشده است. 

به همین ترتیب بخش اعظمی از رسانه‌هایی که اخبار مرتبط با ناپدید شدن بوئینگ 777 مالزیایی را پوشش می‌دهند در حین بحث درباره ارتباط یک ایرانی با گذرنامه‌های سرقتی به صورت توأمان حدس و گمان‌ها در مورد احتمال تروریستی بودن این حملات را نیز بررسی می‌کنند اما این ادعاها چنان دور از واقعیت است که این رسانه‌ها مجبور می‌شوند بلافاصله به عدم وجود مدرکی برای اثبات این مدعاها اشاره می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس