کد خبر 292311
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : زیردریایی فاتح سال آینده رونمایی می‌شود .

به گزارش مشرق، دریادار حبیب الله سیاری درهمایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی درگذر تاریخ افزود: درحالی که تا پیش از انقلاب همه تجهیزاتمان را خارجی ها می ساختند ؛ امروز خط تولید ناوموشک انداز ، ناوشکن و زیردریایی در نیروی دریایی ، وزارت دفاع و دانشگاه های کشور رونق پیدا کرده است.

وی گفت : ایران پیش از انقلاب و در دوران دفاع مقدس زیر دریایی نداشت و زیردریایی در سال 71 به دست ما رسید که در این 20 سال پیشرفت ما جهشی و غیر قابل تصور بوده است.

دریادار حبیب الله سیاری افزود: از سال 87 تاکنون براساس فرمان رهبری 29 ناوگروه از طرف نیروی دریایی به دریا اعزام شده که در شمال اقیانوس هند حضور داشته است و بنا به تدبیر برخی از آنها نیز به دریای سرخ ، مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، مالزی ، اندونزی ، دریای چین ، اقیانوس آرام و اقیانوس هند جنوبی دریانوردی کرده اند .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از محورهای کار در بحث ماموریت ناوگروه ها برقراری امنیت برای کشتی های تجاری و نفت کش است که برای واردات و صادرات به ناچار از خلیج عدن ،  باب المندب و دریای سرخ عبور می کنند و دراین منطقه مورد هجوم دزدان دریایی قرار می گیرند که تاکنون دو هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش به وسیله ناوگروه های نیروی دریایی اسکورت شده اند.

وی افزود : تاکنون به همت نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران همه کشتی ها از این خطوط با سلامتی عبور کرده اند و اجازه نداده ایم خطری متوجه اقتصاد جمهوری اسلامی شود.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 93 درصد از صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می شود اضافه کرد: ناوگان نظامی باعث ایجاد امنیت ، ناوگان تجاری باعث رونق اقتصادی و صنایع دریایی باعث توسعه علوم و فنون دریایی می شود.

وی گفت: با توجه به این که بهره برداری اقتصادی از دریا نیازمند امنیت است رهبر معظم انقلاب ماموریت نیروی دریایی را تا مدار 10 درجه شمالی بالای خط استوا و زیرهندوستان تا شاخه سومالی گسترش داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خرید زیردریای های کلاس کوسه از امریکا و کلاس دلفین از المان رو دادهو و حتی دوره اموزشی رو افسران ایرانی طی کرده بودند
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چه گسی اینکار رو کرده بوده؟
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خریدن عرضه نمی خواد دادا همین اعراب هر چیزی دارن می خرن
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    0 0
    امان از ایرانی ها که حافظه کوتاه مدتی دارن پاییز می گن زمستان رونمایی میشه زمستان می گن سال آینده تابستان می گن پاییز!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس