کد خبر 292508
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

ارتش رژیم صهیونیستی در راستای کمک برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه اقدام به درمان و آموزش لجستیکی نیروهای ارتش آزاد سوریه می‌کند و حتی خبرهایی نیز از برنامه‌ریزی این رژیم برای احداث بیمارستان صحرایی و تعریف سناریوهای مختلف برای فرار از شکست در دست است.

به گزارش مشرق،‌ بر مبنای گزارش روزنامه معاریو اعلام شده است که «عبدالله البشیر»، فرمانده ارکان ارتش آزاد سوریه سال گذشته دربیمارستان‌های اسرائیل درمان شده بود و برای اینکه حساسیتی به دلیل حضور وی در سرزمین‌های اشغالی ایجاد نشود اعلام شد که فوت شده است.

این روزنامه به نقل از سایت گلوبال ریسرچ اعلام کرد که عبدالله البشیر به تازگی و پس از گذراندن دوره نظامی و لجستیکی ویژه‌ای در اسرائیل جایگزین «سلیم ادریس» در ارتش آزاد سوریه شده است که این امر از صحنه گردانی رژیم صهیونسیتی در بحران سوریه و گرایش شدید ارتش آزاد سوریه و فرماندهان آن به رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد. در این میان توجه به این نکته نیز ضروری است که ارتش آزاد سوریه به شدت وابسته به رژیم آل‌سعود است و تقریبا تمام ارکان آن با خاندان سعودی در ارتباط‌اند.

همچنین برمبنای گزارش دیگری  که ارتش اسرائیل توسط یک افسر اسرائیلی به نام «بدر طریف» تهیه کرده اعلام شده است که بیمارستان‌های این رژیم از 16 فوریه 2013 با درمان 6 نیروی مخالف نظام سوریه عملا کار درمان نیروهای ارتش آزاد سوریه را بر عهده گرفته‌اند و تاکنون نیز 700 نفر از این نیروها درمان شده‌اند. جالب است که این افسر اسرائیلی این اقدامات به اصطلاح انسان دوستانه را در راستای « ارزش ها و مفاهیم دین یهودیت» ارزیابی کرده است.

نکته جالب دیگر اینکه در جدیدترین خوش‌خدمتی‌های ارتش آزاد سوریه به ارتش رژیم صهیونیستی خبرهایی عنوان شده است که در بازدید رئیس ارکان ارتش اسرائیل از بلندی‌های جولان تعدادی از نیروهای ارتش آزاد سوریه حضور داشته و با ارائه گزارشی از نبردهای خود با دولت سوریه آخرین وضعیت نظامی بحران سوریه را تشریح کرده‌اند.

در اقدامات درمانی رژیم صهیونیستی خواسته‌ای مستتر است و سازمان امنیت اسرائیل در تلاش برای برقراری ارتباط با معارضین سوری سعی می‌کند که علاوه بر انتقال و مداوای مجروحین، اطلاعات امنیتی و سیاسی سوریه را برای خارج سازی کنترل کامل بلندی‌های جولان از دست دولت سوریه به کف آورد. در همین حال سایت عبری زبان «والاه» از زبان یک افسر عالی‌رتبه در فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای انتقال هر یک از مجروحین معارض سوری نماینده‌ای از سوی این طیف با نیروهای امنیتی اسرائیل تماس گرفته و ابتدا گزارشی از وضعیت مجروحیت و ویژگی‌های شخصیتی وی ارائه می‌کند و سپس مراجع امنیتی اسرائیل برای انتقال وی به بیمارستان‌های اسرائیل تصمیم گیری می‌کنند.

از سویی دیگر و پس از شکست های غرب و رژیم صهیونیستی در سوریه و همچنین پیروزی‌های دولت سوریه و محور مقاومت در  زمینه‌های سیاسی و نظامی در این کشور نگرانی مراکز امنیتی رژیم صهیونسیتی افزایش پیدا کرده و به دنبال اقداماتی برای فرار از این شکست افتاده‌اند  تا جایی که در تازه‌ترین اقدامات، این رژیم در گزارش سالانه خود برای سوریه چهار سناریو را تعریف کرده است:

1- سناریوی سومالی یعنی استمرار جنگ تا زمان نامعلوم و از دست رفتن کامل توانمدنی های نظام سوریه؛

2- سناریوی سایکس پیکو ( تقسیم سوریه به کشورهای کوچکتر)؛

3- پیروزی نظام پس از جنگی چند ساله و خونین؛

4- پیروزی مخالفین پس از یک جنگ فرسایشی طی سال‌های آتی.

اما سلسله اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی علیه دولت بشار اسد و همچنین نزدیکی ارتش این رژیم به ارتش آزادسوریه به همین موارد ختم نشده است و در همین راستا و برای رسیدن به اهداف مدنظر حتی ارسال سلاح‌های پیشرفته از مرزهای جولان و در اختیار قرار دادن آن در اختیار گروه های سنی مخالف نظام سوریه و دخالت نظامی موقت و محدود در داخل خاک سوریه نیز از سوی سران اطلاعاتی و امنیتی اسرائیلی پیش بینی شده است. 

به این ترتیب، رژیم صهیونیستی اگر امروز به آنچه ارتش آزاد در سوریه خوانده می‌شود کمک می‌کند، آن را در چارچوب یک راهبرد بلند‌مدت انجام داده و نه‌تنها به دنبال تسلط بر بلندی‌های جولان است، بلکه در صدد است که آینده سیاسی سوریه را تعیین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گلپور ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خسته نشدید؟
  • مهدی مبشر گمنام ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    کی خستس؟ دشمن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس