کد خبر 292134
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸

یک مقام بلندپایه عمانی تاکید کرد مسقط اقدامات سه کشور عربستان، امارات و بحرین را علیه قطر توهین‌آمیز قلمداد کرده و با آن مقابله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: منابع دیپلماتیک از احتمال تشدید موضع عمان در قبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بعد از اقدامات ضد قطری آنها خبر دادند.

این منابع گفته‌اند که مسئولان عمانی هفته گذشته مخالفت خود را با گام‌های احتمالی کشورهای حوزه خلیج فارس علیه قطر اعلام کرده بودند.

سه کشور عربستان، امارات و بحرین چهارشنبه هفته گذشته در اقدامی هماهنگ و از پیش طراحی شده سفرای خود را از قطر فرا خواندند.

این سه کشور قبل از اقدام به فراخواندن سفرای خود از دوحه با عمان مشورت کرده بودند که این مسئله با مخالفت روبرو شده بود.

یک مسئول بلندپایه عمانی در دیدار با برخی از مقامات پارلمانی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از اقدامات ضد قطری آنها انتقاد و تاکید کرده بود که کشور عمان یک کشور تازه تاسیس نیست و از استقلال برخوردار است.

این مسئول ادامه داده است که برخی از اقدامات که علیه یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس برداشته خواهد شد توهین آمیز است و عمان در مقابل این اقدامات ایستادگی خواهد کرد.

همچنین عصر پنجشنبه و یک روز بعد از اقدام این سه کشور علیه قطر، شیخ تمیم بن حمد امیر قطر با سلطان قابوس پادشاه عمان تلفنی صحبت و دو طرف جدیدترین تحولات منطقه را بررسی کردند. در این گفت‌و‌گوی تلفنی روابط  دو جانبه و راه‌های تقویت آن نیز بررسی شد.

در همین رابطه کویت از فراخواندن سفیر خود از دوحه خودداری و اعلام کرده است که این درخواست با سیاست «کدورت زدایی بین دوستان» که کویت آن را دنبال می‌کند در تناقض است.

در مقابل مسئولان قطری اعلام کرده‌اند که دست از سیاست‌های خود بر نمی‌دارند و تسلیم فشارها نخواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس