کد خبر 292395
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

یک روزنامه انگلیسی نوشت که ۴ تن از دختران پادشاه عربستان که وی مادرشان را طلاق داده، ۱۳سال است که در حصر به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی  «ایندیپندنت» نوشت: 4 شاهزاده عربستانی به نام‌های «سحر» 42 ساله، «جواهر» 38 ساله، «مها» 41 ساله و «هاله» 39 ساله دختر «ملک عبدالله» به مدت 13 سال است که در حصر به سر می‌برند و وی پسران خود را مسئول نگهداری از آنها کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، این افراد نمی‌توانند با کسی ملاقات داشته باشند. 2 تن از آنها در یک قفس طلایی نگهداری می‌شوند و 2 تن دیگر در قفسی دیگر.

«الانود الفایز» مادر آنها که هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند تلاش کرده است دختران خود را آزاد کند اما موفق به این کار نشده است.

این در حالی است که هاله دچار مشکلات روحی شدیدی شده است. 2 تن از این دختران در پی برقراری ارتباط با یکی از خبرنگاران روزنامه «ساندی‌تایمز» لبنان درباره وضعیت‌شان فشاگری کردند. 

در این گزارش آمده است که این دختران تا زمانی که پدرشان تصمیم نگرفته بود مادرشان را طلاق دهد، کاملا آزاد بودند. عبدالله در پی تصمیم برای طلاق از الفایز که در اردن بود خواست که به عربستان برگردد و پس از طلاق دختران را نزد خود نگه داشت. الفایز نیز در سال 2002 به لندن رفت.

در واقع پادشاه عربستان همسر خود را برای ترک فرزندانش و ایجاد شرایطی برای اینکه آنها دچار مشکل شوند، مجازات کرده است. 

این خبر بار دیگر تائیدی است بر شرایط نابسامان زنان در عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس.

گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر نیز بر این موضوع تاکید دارد که حکمرانان عربستان سعودی نتوانسته‌اند از حقوق میلیون‌ها زن و کارگر خارجی حمایت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس