کد خبر 291400
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۶

رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه، در گفت وگویی تلفنی با همتای روسی خود تلاش کرد شروط راهکارهای دیپلماسی برای بحران اوکراین را به روسیه بقبولاند.

 دبه گزارش مشرق، رویترز نوشت: کاخ سفید اعلام کرد «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگویی تلفنی با همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین»، وی را ترغیب کرد شروط راه حل های دیپلماسی برای بحران در اوکراین را قبول کند.

در این گفتگوی تلفنی که در بیانیه کاخ سفید اعلام شده یک ساعت طول کشیده است، اوباما به همتای روسی یادآور شده اقدامات مسکو در شبه جزیره کریمه، نقض استقلال و یکپارچگی اوکراین است و همین موضوع باعث شده آمریکا همگام با متحدان اروپایی‌اش در برابر آن اقدام کند.

اوباما در این تماس تلفنی با پوتین که برای دومین بار در طی شش روز گذشته صورت گرفته است، تأکید کرد مداخله نظامی روسیه در اوکراین نقض حاکمت اوکراین و وحدت اراضی آن محسوب می شود.

اوباما همچنین شروط «راه حل» دیپلماسی که مقامات آمریکایی در حال تدوین آن هستند را مطرح کرد. به موجب این طرح، روسیه نیروهای خود را به پایگاهشان در شبه جزیره «کریمه» برمی گرداند، ناظران بین المللی رعایت حقوق روسی تبارها در این منطقه را تضمین می دهند و مسکو همچنین با مقامات اوکراین مذاکره می کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس