مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی در روز گذشته ...

گروه بین‌الملل مشرق - سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

هاآرتص/ناظر سازمان ملل: توافق هسته‌ای با ایران طبق برنامه دارد اجرا می‌شود

رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل روز دوشنبه در دیداری پشت درهای بسته با 35 نماینده از کشورهای عضو آژانس اعلام کرد که توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت بین‌المللی طبق برنامه در حال اجراست اما هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود تا همه مسائل درباره فعالیت‌های هسته‌ای تهران حل و فصل شود."یوکیا آمانو" همچنین عنوان کرد که آژانس برای انجام اقدامات اضافی در بررسی پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق شش ماهه، هنوز 1.6 میلیون یورو معادل 2.21 میلیون دلار کسری بودجه دارد.

اسرائیل

مشرق: آقای آمانو در حالی از باقی ماندن اقدامات زیادی برای حل و فصل شدن مساله هسته ای ایران صحبت می کند که گرت پورتر نویسنده و خبرنگار آمریکایی که اخیرا کتابی در خصوص برنامه هسته ای ایران به چاپ رسانده است با انتشار مقاله ای آورده است که حل و فصل مساله ایران بسیار ساده تر از آن چیزی است که عنوان می شود. وی همانگونه که در کتاب خود نیز عنوان کرده است آورده است که اتهاماتی به برنامه هسته ای ایران وارد شده است که آژانس باید این اتهامات را در اختیار ایران بگذارد تا ایران بتواند در مقابل آن از خود دفاع کند ولی آژانس به جای این کار اعلام کرده است که اگر اسناد مرتط با این اتهامات را در اختیار ایران قرار دهد ایران آنها را انکار می کند.

تایمز اسرائیل/اوباما به دنبال توافق با نتانیاهو در دیدار دوجانبه

اوباما در برخورد با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل همزمان درگیر دو مسئله است: یکی متقاعد کردن وی برای ادامه مذاکرات صلح با فلسطینیان، و دیگری کاهش نگرانی‌های نتانیاهو از پیگیری توافق هسته‌ای واشینگتن با ایران.

"آرون دیوید میلر"مشاور باسابقه اوباما و نتانیاهو در امور خاورمیانه معتقد است که تنش‌ها بین دو طرف بر سر مذاکرات هسته‌ای احتمالاً اوباما را مجبور خواهد کرد تا در فشار آوردن به نتانیاهو درباره روند صلح با فلسطین بسیار محتاطانه عمل کند.

میلر که اکنون نایب‌رئیس مرکز محققان بین‌المللی"وودرو ویلسون"است می‌گوید: "اکنون که رئیس‌جمهور با ایرانی‌ها وارد مذاکره شده، بسیار دشوار است که بخواهد درباره مسئله دیگر به نتانیاهو فشار وارد کند."

اوباما همواره رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را نسبت به هدف دشوار برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها اولویت داده است. اما از آن‌جا که در دوره اول ریاست‌جمهوری موفق نشد مذاکرات با ایران را کلید بزند، این بار امور را عمدتاً به جان کری وزیر خارجه آمریکا واگذار کرده است که تنها طی یک سال اخیر حدود ده بار به منطقه سفر کرده است.

نتانیاهو در سفر کنونی خود به واشینگتن قرار است در جلسه سالانه آیپک، بزرگ‌ترین لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا، نیز سخنرانی کند. با این حال، اوباما که تا کنون دو بار به عنوان رئیس‌جمهور در جلسه آیپک حضور داشته، امسال مقابل اعضای آیپک سخنرانی نخواهد کرد.

انتظار می‌رود اوباما و نتانیاهو درباره درگیری‌های در سوریه نیز با یک‌دیگر بحث کنند. این درگیری‌ها ممکن است منجر به بی‌ثباتی بیش‌تر در خاورمیانه و همچنین ناآرامی در مصر شود که اولین کشوری است که با اسرائیل قرارداد صلح امضا کرده است.


اسرائیل

مشرق: گفته می شود دو اولویت اول دولت اوباما در خصوص مسائل خاورمیانه ابتدا پیگری برنامه هسته ای ایران و دیگری حل و فصل مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است. آمریکایی ها تا حدودی توانستند در مورد مذاکره با ایران و برنامه هسته ای به خواست خود برسند و همین مساله باعث شده است تا خشم برخی از متحدین خود را در منطقه برانگیزند. شاید همین مساله دلیلی بوده است برای اینکه امسال باراک اوباما برای سخنرانی به اجلاس سالانه آیپک دعوت نشده است.

یدیعوت آحارونوت/اوباما خطاب به نتانیاهو: راه‌حل دو دولت هنوز ممکن است

نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در کاخ سفید با اوباما دیدار کرد. اوباما پس از این دیدار به رسانه‌ها گفت که در آمریکا هر دو حزب کاملاً حامی امنیت اسرائیل هستند و راه‌حل دو دولت هنوز هم ممکن است.

اوباما از تلاش‌های شدید نتانیاهو در گفتگوهای صلح تقدیر کرد و بار دیگر متعهد شد که مطمئن شود ایران به یک قدرت هسته‌ای تبدیل نمی‌شود. نتانیاهو نیز گفت بزرگ‌ترین چالش، برنامه هسته‌ای ایران است. وی همچنین عنوان کرد که "هرکاری لازم باشد برای دفاع از کشور یهودی" انجام خواهد داد.

یکی از مقامات اسرائیلی قبل از دیدار دو طرف گفته بود: "تنش‌هایی بین دو طرف وجود دارد. مصاحبه اوباما (با پایگاه بلومبرگ) این تنش‌ها را تشدید کرد." اوباما شب یک‌شنبه در گفتگو با "جفری گلدبرگ" عضو پایگاه بلومبرگ به طور ضمنی نتانیاهو را تهدید کرده بود که اگر اسرائیل توافق جان کری را نپذیرد ممکن است با آینده‌ای تیره و انزوای بین‌المللی مواجه شود.

نتانیاهو پس از ورود به آمریکا گفت: "رقص خاورمیانه حداقل سه نفر می‌خواهد. سال‌هاست دو نفر حضور دارند: اسرائیل و آمریکا. باید ببینیم آیا فلسطینی‌ها هم می‌آیند یا نه."

اسرائیل

مشرق: به نظر می رسد با وجود تلاش هایی برای بهبود روابط میان اوباما و نتانیاهو صورت میگیرد این روابط با گذشت زمان بدتر می شود. اوباما در آستانه سخنرانی نتانیاهو در اجلاس آیپک و حضورش در آمریکا اقدام به مصاحبه ای کرده است که زعم کارشناس صهیونیستی این تنش ها را تشدید کرده است.


یدیعوت آحارونوت/هواپیمای ترکیه با ۲۰ مسافر اسرائیلی در تهران فرود آمد

هواپیمای خطوط هوایی ترکیه که از استانبول به سمت «بمبئی» پرواز می‌کرد و 20 اسرائیلی سوار بر این هواپیما بودند دوشنبه شب در تهران فرود آمد. گفته می‌شود حال جسمی یکی از مسافران وخیم بوده و احتیاج به درمان فوری داشته است.

فرد بیمار اسرائیلی نبود و بعد از فرود در «تهران» از هواپیما خارج شد تا به بیمارستان منتقل شود. مسافران اسرائیلی از هواپیما خارج نشدند و بعد از یک انتظار یک ساعته، هواپیما اجازه پرواز پیدا کرد تا به مقصد خود یعنی بمبئی حرکت کند.

یکی از مسافران اسرائیلی به رادیو اسرائیل گفت: هیچ نگرانی خاصی جز تأخیر به وجود آمده نبود اما بقیه چیزها خوب بوده است. آنها آمدند و مسافر بیمار را با یک رفتار بسیار مناسب از هواپیما خارج کردند.

اسرائیل

مشرق: رسانه های صهیونیستی تلاش کردند از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ترکیش ایر که گفته شد 20 شهروند از سرزمین های اشغالی مسافر آن بودند و صحت آن هم هنوز تایید نشده است به عنوان اتفاقی در راستای شکستن قبح عدم به رسمیت شناخت "اسرائیل" توسط جمهوری اسلامی استفاده کند. ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد خبرگزاری تسنیم گفت: فرود اضطراری هواپیمای ترکیه در تهران را تائید ولی حضور اسرائیلی‌ها را تکذیب می‌کنیم.

تایمز اسرائیل/سایه مسئله اوکراین بر مذاکرات آمریکا و اسرائیل درباره ایران

یکی از مقامات ارشد اسرائیل در واکنش به رویکرد اوباما درباره ورود این هفته روسیه به اوکراین به روزنامه تایمز اسرائیل گفت: اوباما "از ما می‌خواهد به او اعتماد کنیم. و حالا داریم با تعجب اوضاع اوکراین را نظاره می‌کنیم."

این مقام اشاره کرد که آمریکا با اوکراین توافقنامه دفاعی دارد، یادداشت تفاهمی که در سال 1994 توسط بیل کلینتون رئیس‌جمهور آمریکا و بوریس یلتسین رئیس‌جمهور روسیه امضا شده است. طبق این یادداشت تفاهم "آمریکا، روسیه، بریتانیا و ایرلند شمالی به اوکراین متعهد شده‌اند تا به استقلال و حق حاکمیت و مرزهای کنونی اوکراین احترام بگذارند."

بی‌اعتمادی مقامات اسرائیل به اوباما نمودی از انتقادهای داخل آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور است. سناتور جان مک‌کین روز سه‌شنبه طی کنفرانس آیپک در واشینگتن گفت: بحران اوکراین "مستقیماً به آن‌چه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد ارتباط دارد. این بحران نتیجه نهایی سیاست خارجی سستی است که موجب شده هیچ‌کس دیگر به قدرت آمریکا اعتقادی نداشته باشد."

این پیام را مقامات اسرائیلی هم مخابره کرده‌اند. یکی از این مقامات عنوان کرد: "اگر آمریکا نخواهد پای قول‌هایش بایستد، نمی‌تواند همه خواسته‌هایش از ما را به کرسی بنشاند."

دیدار اوباما و نتانیاهو به وضوح تنش‌های رو به افزایش بین آن‌ها را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور آمریکا علناً از اسرائیل به خاطر شهرک‌سازی در کرانه باختری و کندی روند صلح با فلسطین انتقاد می‌کند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم علناً به مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های غربی با ایران به رهبری آمریکا اعتراض می‌کند.

اسرائیل

مشرق:
عدم حمله به سرویه، توافق هسته ای با ایران و حالا عدم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین با وجود امضای توافقنامه نظامی میان دو کشور باعث شده است که مقامات رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری نگران بروز شکاف میان مقامات کاخ سفید و رژیم صهیونیستی باشند.

تایمز اسرائیل/کری: آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، تمام

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه آیپک تصریح کرد که امنیت اسرائیل اولویت اول آمریکا به حساب می‌آید.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی "آیپک” در واشنگتن گفت: آمریکا، ایران هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد. اما قبل از گزینه نظامی باید گزینه های دیگر را امتحان کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: اگر گفت‌وگوها با ایران به شکست بینجامد، دولت اوباما تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد. این فرآیند اعتماد به تهران نیست، بلکه فرآیند آزمودن ایران است. کری در ادامه گفت: ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. اگر مذاکرات بین ایران و قدرت‌های جهان به شکست بیانجامد، دولت اوباما از تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌کند. وی تأکید کرد: توافق نکردن بهتر از بد توافق کردن است.

وزیر خارجه آمریکا درباره روند مذاکرات سازش بین اسرائیل و فلسطینیان گفت: امنیت اسرائیل اولویت اول ما است...هرگونه توافق صلح باید ماهیت اسرائیل بعنوان یک دولت یهودی را تضمین کند. به ثمر رسیدن مذاکرات صلح رویای اسرائیلی‌ها و شأن فلسطینیان است.

اسرائیل

کانال 7 اسرائیل/تأکید دو نماینده کنگره آمریکا بر برچیده شدن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران

"اریک کانتور" و "استنی هویر" دو نماینده کنگره آمریکا طی سخنرانی روز دوشنبه در کنفرانس سالانه آیپک اعلام کردند که هر توافق نهایی با ایران باید زیرساخت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را برچیند.

این دو نماینده در سخنرانی مشترک خود گفتند: این برچیدن باید شامل تأسیسات غنی‌سازی و بازپردازش باشد به گونه‌ای که ایران نتواند از دو راه اورانیوم یا پلوتونیوم به سمت بمب هسته‌ای برود.

به گفته کانتور و هویر این قرارداد باید "از ایران بخواهد تا درباره فعالیت‌های گذشته و حال مربوط به برنامه هسته‌ایش شفاف‌سازی کامل کند و این کشور را تحت آزمون و نظارت شدید قرار دهد تا مطمئن شویم به تعهدات خود عمل می‌کند."

اسرائیل




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میترا1 ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خرابی این هواپیمای ترکیه ای و فرودش تو تهران خیلی مشکوکه ! یاد قضیه ی ایران گیت افتادم !
  • حامد ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    در مورد هواپیمای ترکیه باید بگم که تخصص اسراییلی ها دروغگوییه
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    کار جالبیه
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    حالا چون اسرائیلی بود مسافرا نباید بهشون کمک میشد؟ بدنیست ماجرای بوئینگ707 معروف رو مرور کنید
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خوبه که خود صهیونیستها هم اعتراف می کنند ایرانیها مثل صهیونیستها جونور نیستند
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    حالا نشسته يا نشوندنش؟ نكنه مثل ماجراي ريگيه؟
  • سرد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    من به عنوان محب اهل بیت مشکلی بادرمان حتی یه اسراییلی درخاک وطنم ندارم هرچند که بیمار اسراییلی نبوده دنیا رو ازنگاه اهل بیت ببینید بچه شیعه ها! گم کردیم سرخط رو عزیزان گم شدیم دراین هیاهو جزیی ازین هیاهو شدیم
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    آمریکا در سال 2011 از افزایش حضور نظامی خود در آسیا-اقیانوسیه و تغییر استراتژی نظامی خود از خاورمیانه به آسیا خبر داده و برای همین تلاش می کنه که مساله ایران و روند صلح را به سرانجام نه بلکه آرام کند
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    البته در این موارد راستگویی برخی مسئولین نامربوط هم خیلی جالبه!
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    طرف میگه اسراییلی بودن. مسئول ما که حتی پاسپورت ملتو نیگاه نکرده میگه نبودن! واقعا که

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس