رسانه‌های رژیم صهیونیستی در روز گذشته به سخنان روحانی در جمع...

گروه بین‌الملل مشرق - سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است: 

تایمز اسرائیل - روحانی: سازمان ملل هیچ مدرکی دال بر تلاش ایران برای استفاده نظامی از برنامه هسته ای خود ندارد

"رئیس جمهور ایران اعلام کرده است که بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، هیچ مدرکی دال بر تمایل ایران برای استفاده غیرصلح آمیز از برنامه هسته‌ای‌اش نشان نمی‌دهد."

"سخنان روحانی در آستانه نشست شورای حکام در وین صورت می‌گیرد که قرار است در حاشیه آن و در سطح کارشناسان، ایران و قدرت‌های بزرگ جهان گفت‌و‌گو‌هایی را انجام دهند."



"ایران و کشورهای موسوم به 5+1 به دنبال رسیدن به توافق نهایی هستند که از شدت سوء ظن غربی‌ها در خصوص نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران می‌کاهد."

براساس بخشی از این معامله جامع، شش کشور به دنبال فشار به ایران بر برنامه موشک‌های بالستیکش هستند؛ برنامه‌ای که می‌تواند به طور تئوریک ابزاری را در اختیار ایران قرار دهد که در صورتی که اقدام به ساخت کلاهک هسته‌ای کند بتواند از این موشک‌ها برای شلیک آن استفاده کند.

روحانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، با اشاره به لفاظی‌های تحریک‌کننده تندروها در ایران، آن‌ها را دعوت به آرامش کرد.

"بعضی وقت ها برخی به دنبال جنگ نیستند ولی طوری صحبت می کنند که انگار به دنبال جنگ هستند و این اقدام نوعی تهدید برای گروه های دیگر محسوب می شود. این یک اقدام تنش زای غیر ضروری است." وی این سخنان را در جمع کارکنان و مقامات وزارت دفاع ایران مطرح کرد."

پایگاه خبری تایمز اسرائیل با انتشار خبری با منبع خبرگزاری فرانسه به سخنان رئیس جمهور کشورمان در جمع کارکنان و مقامات وزارت دفاع اشاره کرده و در سابقه خبر آورده است که در توافق جامع کشورهای غربی به دنبال تحت فشار قرار دادن ایران بر سر برنامه موشک‌های بالستیکش هستند. در قسمت پایانی این گزارش نیز به سخنان آقای روحانی خطاب به گروهی که این رسانه اسرائیلی آ‌ن‌ها را  "تندروهای ایرانی" خوانده است می‌پردازد و اینگونه می‌گوید که روحانی معتقد است که سیاست خارجی ایران بر پایه تنش‌زدایی قرار دارد و لفاظی برخی به این سیاست لطمه می‌زند، گروهی که حرف از جنگ می‌زنند ولی قصد جنگ ندارند.


تایمز اسرائیل - وزیر امنیت داخلی اسرائیل خطاب به آیپک: جنگ سوریه می‌تواند منجر به صلح شود

"«آوی دیختر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل طی کنفرانس آیپک از آمادگی اسرائیل برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سوری و دادن چادرهای مسکونی به آن‌ها اشاره کردند و سپس بلافاصله بحث‌های همیشگی این بار بین دیختر و "جو لیبرمن"، سناتور سابق، و سناتور "کریس کنز" آغاز شد. کنز و لیبرمن از دولت آمریکا به دلیل واکنش‌های اشتباه به جنگ داخلی در سوریه انتقاد کرده و این واکنش‌ها را سبب تضعیف وجهه واشنگتن در خاورمیانه دانستند."


لیبرمن در این‌باره گفت: "بهترین کاری که دولت می‌تواند بکند این است که در سوریه از میانه‌روهایی حمایت کند که واقعاً می‌خواهند با ما متحد شوند." وی در ادامه درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران به مقاومت اوباما برابر تصویب تحریم‌های جدید در کنگره در صورت عدم دستیابی به توافق جامع اشاره کرد و گفت: "برخی می‌گویند دخالت کنگره می‌تواند به رویکرد دیپلماتیک آسیب بزند. اما اگر کنگره برخی از اقداماتی را انجام ندهد که آیپک این هفته درخواست کرده است، مجبور خواهیم شد تا بین پذیرش ایران هسته‌ای" و حمله نظامی علیه زیرساخت‌های هسته‌ای ایران "یکی را انتخاب کنیم."

پایگاه تایمز اسرائیل در گزارشی با پرداختن به سخنرانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در خصوص ورود این رژیم با ژست انسان دوستانه به مساله سوریه اشاره کوتاهی کرد و سپس به همراه جو لیبرمن در ادامه به محکوم کردن اقدام آمریکا در عدم حمله نظامی به سوریه پرداختند. لیبرمن از آمریکا خواست از گروهی در سوریه حمایت کند که از آمریکا متقابلا حمایت بکند. وی در ادامه در خصوص مساله ایران نیز اینگونه عنوان کرد که اگر کنگره به خواسته های ما در خصوص ایران تن ندهد بر سر دوراهی پذیرفتن ایران هسته ای و یا حمله به ایران قرار خواهیم گرفت.


تایمز اسرائیل - جنتی اعتراف کرد ایران نمی تواند فیس بوک را برای همیشه فیلتر کند

"علی جنتی وزیر فرهنگ می‌گوید ایران نمی‌تواند ممنوعیت قانونی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک را تا ابد ادامه دهد، به ویژه که فیس‌بوک اکنون چهار میلیون کاربر ایرانی دارد. تا پیش از انتخاب حسن روحانی که به میانه‌روی و تلاش برای آزادی بیش‌تر شناخته می‌شود، چنین بیاناتی از سوی یک مقام ایرانی حتی قابل تصور هم نبود."

"روحانی در تبلیغات خود از پذیرش بیش‌تر مسائل اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای صحبت کرد که موجب پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته مقابل رقیب اصول‌گرایش شد. این در حالی است که دولت روحانی هنوز هم با مقاومت محافظه‌کاران درون این کشور مقابل تغییر سیاست‌ها در زمینه‌های مذکور مواجه است."


"جنتی در اظهارات خود گفت: «شش وزیری که عضو کمیته فیلترینگ اینترنت هستند، به وضوح گفته‌اند که نمی‌توانیم به انزوای خود از دنیا ادامه دهیم.» وی اشاره کرد که با این حال، این کار زمان خواهد برد. علی‌رغم ممنوعیت‌های موجود، چندین مقام ایرانی در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه که حدود 850 هزار نفر در فیس‌بوک حساب کاربری وی را دنبال می‌کنند. وی همچنین تنها مقام ایرانی است که حساب رسمی در توئیتر دارد."

سخنان وزیر ارشاد کشورمان در خصوص خارج کردن شبکه های اجتماعی از فیلتر بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی و صهیونیستی داشته است به و این رسانه ها استقبال زیادی از این رویکرد آقای جنتی کرده اند. . در این گزارش آمده است: دولت روحانی هنوز هم با مقاومت محافظه‌کاران درون این کشور در مقابل تغییر سیاست‌ها در زمینه‌های مذکور مواجه است.


جروزالم پست - معاون خزانه‌داری آمریکا از توافق موقت هسته‌ای حمایت کرد

"جک لو" وزیر خزانه‌داری آمریکا از دیپلماسی دولت اوباما و مذاکرات هسته‌ای با ایران حمایت کرد و در عین حال قول داد تا تحریم‌های شدید علیه ایران را ادامه دهد تا زمانی که قدرت‌های جهانی به راه‌حلی جامع برای پایان بحران هسته‌ای برسند. وی طی سخنرانی خود در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) گفت که هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی حاضر است تا یک برنامه هسته‌ای محدود توسط ایران را که"صرفاً صلح‌آمیز باشد و در آینده هم صلح‌آمیز بماند"بپذیرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: «بحث اعتماد نیست، بلکه راستی‌آزمایی است. بحث راستی‌آزمایی همه چیز است.» وی تصریح کرد در عین حال، خزانه‌داری آمریکا که مسئول پیاده‌سازی قانون تحریم‌ها است همچنان به اعمال"همه‌جانبه‌ترین، قوی‌ترین، و خلاقانه‌ترین"جریمه‌های مالی در تاریخ و علیه ایران ادامه خواهد داد."لو"تأکید کرد که"امروز برای اولین بار در ده سال اخیر، پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران متوقف شده است."اما "اکثریت قریب به اتفاق تحریم‌ها همچنان به قوت خود باقی است."



درباره تأثیر کاهش تحریم‌ها نیز تصریح کرد: «ما به خوبی می‌دانیم که برخی افراد با ایرانی‌ها در زمینه تجارت مذاکره کرده‌اند» و آمریکا «با سرعت و قدرت» جریمه‌های شدیدی علیه این‌گونه افراد و نهادها اعمال خواهد کرد. لو با اشاره به سابقه خود در دو دولت اخیر آمریکا تأکید کرد که واشینگتن به ایران «اشاره بسیار واضح» کرده است که در صورت شکست دیپلماسی، تحریم‌های جدید اعمال خواهد شد و اقدام نظامی نیز بررسی می‌شود تا از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود. "اگر لازم شود و از نیروی نظامی استفاده کنیم، دنیا خواهد فهمید که قبلاً همه راه‌های دیپلماتیک را آزمایش کرده‌ایم."

در اجلاس آیپک هر مقام آمریکایی تلاش خواهد کرد تا تند ترین سخنرانی های سال گذشته خود را ایراد کند. البته همه چی به تلاش این مقام ها برای خودنمایی در مقابل بیش از 14 هزار نفری که در اجلاس آیپک حضور دارند ختم نمی شود و برخی از این اظهار نظر ها می تواند قابل استناد باشد اظهاراتی مانند متوقف شدن برنامه هسته ای ایران که در مقابل کاهش ناچیز تحریم ها. نکته قابل توجه دیگر تهدید شرکت های خارجی در همکاری با ایران است که به نظر می رسد آمریکایی ها خیلی از عقب ماندن از شرکت های اروپایی در این قضیه خوشحال نباشند.


تایمز اسرائیل - نتانیاهو در خصوص ایران به اوباما چه خواهد گفت

"در دو ماه اخیر اوباما تأکید کرده که واشینگتن ممکن است درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و"غنی‌سازی کم"با ایران به توافق برسد. رئیس‌جمهور آمریکا بارها نیز اشاره کرده که رویکرد "یا همه چیز یا هیچ چیز" نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران واقع‌گرایانه نیست."

"نخست‌وزیر اسرائیل امروز دوشنبه نیز در کاخ سفید با اوباما گفتگو و به وی توصیه خواهد کرد تا با ایران به توافق دائم نرسد. وی احتمالاً با استناد به گزارش سالانه حقوق بشر که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، خواهد گفت که با روی کار آمدن روحانی به جای احمدی‌نژاد در ایران هیچ تغییر واقعی رخ نداده است."

"نتانیاهو به اوباما هشدار می‌دهد که مذاکره‌کننده‌های ایرانی تلاش دارند زمان برای خود بخرند و با توجه به دیدارهای مقامات بین‌المللی در تهران امیدوارند بتوانند رژیم تحریم‌ها را از بین ببرند که آن‌ها را به پای میز مذاکره آورده است. وی همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا یادآور خواهد شد که همه مقامات ایران تأکید دارند که برچیده شدن برنامه هسته‌ای در دستور کارشان نیست. و این نشان می‌دهد که یقین دارند جامعه بین‌المللی است مجبور خواهد شد در مقابل ایران کوتاه بیاید."



این مقام اسرائیلی تصریح می‌کند که بخش بزرگی از برنامه غنی‌سازی ایران در تأسیسات مخفی آغاز شده و این یعنی از اعتماد جامعه بین‌الملل سوء استفاده کرده است و هیچ دلیلی هم ندارد که در آینده این کار را تکرار نکند. وی اظهار نگرانی خواهد کرد که توافق موقت ژنو شامل نظامی‌سازی، توسعه برنامه موشکی، و یا حتی جنبه‌های مهم تحقیق و توسعه هسته‌ای نبوده و در نتیجه ایران فرصت پیدا می‌کند تا حتی در چارچوب توافقنامه هم به بمب هسته‌ای بسیار نزدیک شود.

نتانیاهو باز هم تأکید خواهد کرد که همه توان"نظامی هسته‌ای"باید در قالب توافق دائم از بین برود، هر چه باشد ایران هدف خود را فعال‌سازی 54 هزار سانتریفیوژ اعلام کرده بود که به کمک آن‌ها اگر تصمیم بگیرد، می‌تواند به سرعت نه یک بمب یا دو بمب بلکه زرادخانه‌ای از بمب‌های هسته‌ای بسازد.

نکته دیگری که نخست‌وزیر اسرائیل مسلماً به آن اشاره خواهد کرد این است که اگر "حق" غنی‌سازی به ایران داده شود، عربستان، مصر، ترکیه و سایر کشورهای منطقه متشنج خاورمیانه هم "حق" خود در داشتن برنامه هسته‌ای را طلب خواهند کرد و از تحریم هم نمی‌ترسند، چون می‌توانند علناً و با نظارت آژانس غنی‌سازی کنند.

پیشرفت‌های برنامه موشکی ایران هم موضوع دیگری خواهد بود که نتانیاهو به آن می‌پردازد. اکنون نه تنها اسرائیل بلکه بخش بزرگی از اروپا نیز در تیررس موشک‌های ایران هستند. تا چهار سال دیگر هم بخش‌هایی از آمریکا به مناطق تحت تهدید کلاهک‌های موشکی ایران اضافه خواهند شد.

نتانیاهو به اوباما هشدار خواهد داد که ایران اگر مسلح به انرژی هسته‌ای شود، چقدر خطرناک‌تر خواهد شد و می‌تواند با خیال راحت از تروریسم حمایت کند و مقابل اسرائیل و آمریکا بایستد، چرا که می‌داند با داشتن سلاح هسته‌ای هیچ‌کس نمی‌تواند علیه او اقدامی کند.

نخست‌وزیر اسرائیل خواهد گفت که رویکرد"همه یا هیچ"رژیم صهیونیستی به معنای آن‌که ایران نباید به ظرفیت ساخت سلاح هسته‌ای برسد، کاملاً"واقع‌گرایانه" است. آن‌چه غیر واقع‌گرایانه است اعتماد به ایران و اجازه به این کشور برای داشتن برنامه هسته‌ای احتمالاً نظامی است.

اوباما هم آرام و مؤدب به همه این صحبت‌ها گوش خواهد داد و با اعتماد کامل به این‌که راهی که انتخاب کرده راه درست است، مهمان اسرائیلی خود را بدرقه خواهد کرد، در حالی که اندکی از موضع خود کوتاه نیامده است و قصد تغییر رویکرد خود را ندارد.

یکی از ابزارهایی غرب تا کنون از آن استفاده زیادی علیه ایران کرده است اتهام های حقوق بشری است که در گزارش فوق هم می توان به وضوح دید که در جایی که دست غربی ها خالی می شود به سرعت به سمت ابزارهای حقوق بشری می روند. یکی از مسائل مهم دیگری که در بحث مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی 5+1 وجود دارد مساله موشک های بالستیک ایران است که صهیونیست ها خیلی علاقه دارند که این بحث در مذاکرات گنجانده شود که مقامات ایرانی اعلام کرده اند این مساله ارتباطی با مذاکرات هسته ای ندارد.


تایمز اسرائیل - اوباما از اسرائیل خواست ترور دانشمندان ایرانی را متوقف کند

تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری سی‌بی‌اس می‌نویسد: "دولت اوباما به اسرائیل فشار آورده تا ترور دانشمندان رده بالای هسته‌ای ایران را متوقف کند. دن راویو خبرنگار سی‌بی‌اس نوشت سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، چندین سال است که دست به ترور دانشمندان ایرانی می‌زند."عجیب آن‌که مأموران اسرائیلی تا کنون هرگز دستگیر نشده‌اند که نشان می‌دهد نقاط امنی درون ایران برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این در حالی است که چندین فرد ایرانی که به موساد کمک کرده بودند تا کنون دستگیر و محاکمه شده‌اند."



راویو می‌نویسد: «اخیراً طی نوشتن کتابی درباره تاریخ آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل، منابعی نزدیک به آن‌ها به من اطلاع دادند که از طرف دولت اوباما تحت فشار (نه تنها اشاره) هستند تا به ترور دانشمندان ایرانی در خاک این کشور پایان دهند.» ظاهراً مقامات موساد به این نتیجه رسیده‌اند که کمپین ترور دانشمندان هسته‌ای «بیش از حد خطرناک» شده و تصمیم گرفته‌اند پیش از آن‌که یکی از جاسوسانشان دستگیر و کشته شود، این کمپین را متوقف کنند. بنا به گفته راویو، نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به موساد دستور داده تا تمام تلاش خود را روی یافتن شواهدی از تخطی ایران از توافق هسته‌ای ژنو متمرکز کنند.

منبع منتشر کننده این خبر و بازنشر دهندگان آن در رسانه‌های اسرائیلی بیش از اینکه به انتشار خبری موثق بپردازند، به تبلیغ و بزرگ‌نمایی نیروهای امنیتی صهیونیست‌ و کتابی که در این خصوص چاپ شده است می پردازند؛ خبری که هیچ سندی برای آن وجود ندارد. در این گزارش از عدم دستگیری تروریست‌های صهیونیست صحبت به میان آمده است که باید دید واکنش مقامات امنتی ایران به این ادعای گزاف صهیونیست‌ها چیست.

هاآرتص - آیا لهستان می‌تواند علی‌رغم تحریم‌های اتحادیه اروپا پلی به طرف ایران باشد؟

هاآرتص در گزارشی اختصاصی نوشت با گذشت تنها سه ماه از امضای توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 در ژنو، یکی از مقامات بلندپایه لهستان سفری تجاری به تهران کرده است. طی این سفر که در ده سال اخیر بی نظیر بوده، تهران و ورشو متعهد شدند همکاری‌های دوجانبه اقتصادی با یک‌دیگر را افزایش دهند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • کاپیتان ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    نتانیاهو...... اَلـِــــــــــــــــــــــــــــــــکی مـــــــــــــــــیگه!
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    مشرق تیترت به اشتباه می ندازه در نگاه اول. بنویس "اعتراف علی جنتی"
  • جواد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    قدرت های برتر هه هه
  • مهدی90085 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    هردم از این دولت بری میرسد خوب مبارکتون باشه چقدر ازتون تعریف کردند آسیابشون بدون آب مونده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس