گروه بین‌الملل مشرقهمانند روزهای گذشته، روابط در حال تقویت ایران و ترکیه پس از سفر اردوغان به تهران از جمله خطوط رسانه‌های اسرائیلی بوده است که تلاش می‌کنند نخست‌وزیر ترکیه را از نزدیک شدن به ایران بر حذر دارند.

سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های اسرائیل به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:

جروزالم‌پست: درس‌های ایران برای ترکیه

"نخست‌وزیر ترکیه پس از 11 سال سلطه بلامنازع، با یکی از جدی‌ترین چالش‌هایش مواجه شده است. اتهامات اخیر پولشویی، قاچاق طلا و رشوه چهره به دقت ترسیم شده اردوغان را مخدوش کرده است."

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در ادامه تخریب فضای نزدیکی بیش از پیش ترکیه به ایران پس از سفر اخیر اردوغان، ایران را عامل تخریب چهره نخست‌وزیر ترکیه و فسادهای اخیر این کشور معرفی می‌کند:

"اکنون حزب عدالت و توسعه نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته است. ریشه‌های مشکلات اردوغان و رسوایی‌های اخیرش در ترکیه نیست، بلکه در انتقام‌گیری رقیبش، ایران است. فساد در ایران چیز تازه‌ای نیست."

موافقت روحانی با پیوستن یک تندرو به تیم هسته‌ای/ هشدار به اردوغان برای فاصله گرفتن از ایران/ هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران و موضع ضعف اوباما

"رضا ضراب و بابک زنجانی – که هردو اکنون دستگیر شده‌اند – متهم به پولشویی 100 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی ایران هستند. این‌دو در قالب طرح پیچیده مبادله نفت با طلا، ده‌ها میلیون دلار رشوه و حق‌حساب به مقامات ترکیه داده‌اند."

این روزنامه صهیونیستی در ادامه با ذکر سابقه‌ای از فعالیت‌های بابک زنجانی و پرداختن به مسائلی از قبیل مصادره اموال رژیم پهلوی در ایران در قالب ستاد اجرایی فرمان امام، این موارد را به عنوان فساد ریشه‌دار در جمهوری اسلامی معرفی می‌کند و به اردوغان توصیه می‌کند تا دیر نشده است، از ایران فاصله بگیرد:

موافقت روحانی با پیوستن یک تندرو به تیم هسته‌ای/ هشدار به اردوغان برای فاصله گرفتن از ایران/ هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران و موضع ضعف اوباما

"پاکی، عدالت و توسعه شعارهای رایج در این منطقه هستند، اما چهره واقعی ایران در پس این شعارها قابل مشاهده است. آیا دیگر برای نخست وزیر ترکیه اردوغان دیر شده است؟ و آیا می‌تواند از مسیری که در آن قدم گذاشته بازگردد و ترکیه را از ادامه همان مسیر تاریکی که همسایه‌اش طی می‌کند، بازدارد؟"


جروزالم‌پست: معامله اوباما و ایران

روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در مطلب دیگری درباره ایران، با ابراز نگرانی از استقبال شرکت‌های خارجی از اجرای توافق ژنو و کاهش تحریم‌ها برای سرمایه‌گذاری و تجارت با ایران به اوباما هشدار می‌دهد که این تمایل اروپایی‌ها به کاهش تحریم‌های ایران نباید اوباما را به معامله بیشتر با ایران و لغو بیشتر تحریم‌ها ترغیب کند:

"برخی از اشتیاق اروپا برای حضور در ایران این برداشت را کرده‌اند که تمام تحریم‌ها برداشته شده است. شرکت‌های اروپایی اکنون برای حضور در ایران هجوم آورده‌اند در حالی که تنها برخی از تحریم‌های ایران کاهش یافته است. فرصت ورود دوباره به ایران، شانسی است که کشورهای اروپایی نمی‌خواهند آن را به بهانه برخی نگرانی‌ها از دست بدهند."

موافقت روحانی با پیوستن یک تندرو به تیم هسته‌ای/ هشدار به اردوغان برای فاصله گرفتن از ایران/ هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران و موضع ضعف اوباما

"به عنوان مثال فرانسه با هیئتی 100 نفره در راه تهران هستند و آلمانی‌ها، سوئیسی و هلندی‌ها نیز خیلی از آن‌ها عقب نیستند. از آسیا نیز چین و هند برای تجارت با ایران قدم برداشته‌اند."

" همزمان با متمایل شدن اروپایی‌ها و کشورهای آسیایی برای بازسازی روابطشان با ایران، فشار جامعه بین‌الملل به اسرائیل نیز بیشتر شده است."

"اوباما به نام ملاحظات دیپلماتیک با وجود اختلافات این کشور با ایران در مواردی از قبیل برداشت‌ها از توافق ژنو، به مدافع ایران تبدیل شده است ."

یدیعوت آحارونوت: حفظ سلاح‌های شیمیایی و "سیاست بیمه‌ای" اسد

"منابع روسی و اسرائیلی خبر داده‌اند "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه بیش از اینکه سلاح‌های کشتار جمعی را طبق توافق تابستان گذشته امحاء کند، آن‌ها را ذخیره کرده است."

"در این گزارش که روزنامه ساندی تایمز نوشته است، این منابع می‌گویند سلاح‌های کشتار جمعی که شامل سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک هستند به کمک کره شمالی و ایران بهینه‌سازی شده‌اند و به اعتقاد اسرائیلی‌ها در غرب سوریه و در منطقه‌ای علوی‌نشین پنهان شده‌اند. طبق این گزارش این سلاح‌ها به عنوان تضمین و سیاست بیمه‌ای بشار اسد در صورت تجزیه این کشور در مناطق علوی‌نشین انبار شده است."

موافقت روحانی با پیوستن یک تندرو به تیم هسته‌ای/ هشدار به اردوغان برای فاصله گرفتن از ایران/ هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران و موضع ضعف اوباما

با کنار رفتن سایه تهدیدات و لفاظی‌های آمریکا برای حمله به سوریه و پیروزی‌های دولت این کشور در نبرد نظامی و عرصه سیاسی، رسانه‌های رژیم اسرائیل بار دیگر پرداختن به موضوع سلاح‌های شیمیایی سوریه را که روسیه با همکاری کشورهای دیگر در حال امحای آن هستند، آغاز کرده‌اند.

"براساس این گزارش، سوریه تنها 4 درصد از سلاح‌های شیمیایی‌اش را تحویل داده است و قطعا به مهلت زمان‌بندی شده برای خارج کردن تمام ذخایر شیمیایی خود از خاک سوریه که 30 ژوئن در نظر گرفته شده است، نخواهد رسید."

دبکا: روحانی یک تندرو را به تیم اجرای توافق هسته‌ای اضافه کرد

"حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران با اضافه‌شدن علاءالدین بروجردی رئیس تندروی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس این کشور به کمیته اجرای توافق ژنو موافقت کرده است."

موافقت روحانی با پیوستن یک تندرو به تیم هسته‌ای/ هشدار به اردوغان برای فاصله گرفتن از ایران/ هجوم اروپایی‌ها به بازار ایران و موضع ضعف اوباما

دبکا به نقل از منابع خود مدعی شده است: "بروجردی که به مواضع سرسختانه‌اش در موضوع هسته‌ای و بحران سوریه شناخته می‌شود، ممکن است به تیم مذاکره‌کننده ایران برای توافق جامع اضافه شود."

"روحانی تلاش می‌کند تا نگرانی‌های سپاه پاسداران درباره توافق هسته‌ای ایران و شش کشور و این که وی و وزیر خارجه ظریف برخی بندهای توافق را پنهان می‌کنند، برطرف کند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بابایی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    رصد اخبار شما خیلی به موقع و به جا است دستتون درد نکنه
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    تندرو؟ هنوز مبزان تندروی ایشان در افغانستان را یادم هست! ایشان در آن زمان اعتدال خود را ثابت کردند!
  • افشین تهران ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    اقای بروجردی مردیست که همیشه عزت واستقلال ایران را در نظر داشته است واگر این مشخصه ها نشان دهنده تندرو بودن هست تمام مردم ایران تندرو هستند.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    روحاني عشق مني
  • امیر ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    نمیدونم منظور این یارو از تندرو چی بوده اما انصافاً آقای بروجردی فردی جناحی نیست و ایشون فقط یک متخصص دیپلماسی و امنیت هستن که کارشونو هم بلدن
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    دهنم رو باز نکن!!!!
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    این "سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه های صهیونیستی" هاتون خیلی عالیه
  • میترا1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    تندرو ؟؟؟؟!!!!!!!!! خب البته از نظر اینا بعله ولی واقعا اوهم یه چیزی تو مایه های اعتداله !
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    هر کی شل و وارفته و کندرو نباشه تندروه
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    مثل مزار شریف؟!
  • ذوالفقار ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    منم میخوام مثل بروجردی تو سیلی زدن به دشمنان پیشتاز باشم دمش گرم
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    تندرو از جنس ولایتی
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    اگر آقای بروجردی تندرو از اوون نظر که شما میگین بود و از سیاستهای دولت تا الان انتقادی داشت حداقل کاری که میتوانست بکند این بود که به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تیم مداکره کننده میخواست که متن توافقنامه ژنو را علنی کنند .
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق جان یجوری تیتر زدی (روحانی یک تندرو را به تیم اجرای توافق هسته‌ای اضافه کرد)کسی که اوونو میخونه فکر میکنه الان چشمش به اسم جلیلی می افته
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    این عکس صحبت تلفنی اوباما با هم پیمانش در ایران را پاک کنید و دل مردم مسلمان و غیرتمند ایران و جهان را به درد نیاورید
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    مثل اینکه در تحریم ها علیه ایران اروپاییها بیشتر متضرر شده اند که اینگونه ذوق زده شده و با سر به ایران می آیند.تا منافع از دست رفته خود را دوباره بیابند
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    عجب !! پس این کسی بوده که ظریف با حضورش تو تیم هسته ای مشکل داشت.خوب معلومه این دو تا با هم 180 درجه اختلاف فاز دارند.خوب شد دیگه این ظریف نمیتونه خیال کنه حقوق هسته ای ما ارث پدرشه هی به این و اون ببخشه
  • آزادمـــرد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    درود بر روحانی...
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    معلومه سبد کالاتو گرفتیا ناقلا...
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    روحاني منتظريم
  • علی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    حقیقتا روحانی به گونه ای کار میکنه که هم اصول گرا و هم اصلاح طلب احساس رضایت می کنند ، منافع ملی رو دو نظر میگیره ماشالله روحانی برو جلو انشالله تمام مشکلان ملت حل بشه
  • اماني ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    اگر مانند سيا ستش در افغانستان باشد واي به حال كشور.
  • پرهام ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    فقط جای جلیلی خالیه.... اگه ایشون به اصطلاح خودشون میخواستن یه تندرو رو بپذیرن باید دکترجلیلی رو انتخاب میکرد
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    آخه جليلي اين همه سال در حال مذاكره بود چه كاري تونست بكنه كه دوباره بخوان بهش ميدون بدن؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    مقاومت منهای تدبیر میشه حماقت شماها خلیلی ها کی میخوایید بفهمید؟
  • جواد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    اینها بابا فقط کالاهای مصرفی اونم از نوع ظاهرسازی و آرایشی و لوکس رو قراره بیارند که مصرف گرایی بوجود بیاد و وقتی بروند زیاد بهشون فشار نیاد. به فرانسه دولتی اعتماد کنه هرچی سرش بیاد حقشه.
  • حبیب ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    هزار سال ،هزار سال دیگر مذاکره کنیم هزار سال دیگر نیاز است تا توافق اولیه حاصل شده اجرایی شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس