کد خبر 289564
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

فلورانس ایتالیا که در سال 2012 میزبان مسابقات بین قاره‌ای لیگ جهانی بود از سوی FIVB به عنوان میزبان مرحله نهایی رقابت‌ هشت تیم برتر لیگ جهانی سال 2014 انتخاب شد.

به گزارش مشرق، فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) میزبانان سه گروه مختلف لیگ جهانی والیبال را انتخاب کرد که فلورانس  ایتالیا برای گروه های A و B (شامل ایران) معرفی شد. سیدنی استرالیا برای گروه‌های (C ،D و E) و همچنین بورسای ترکیه به عنوان میزبان نهایی گروه های (E و  G) معرفی شدند.

در این تقویم 28 تیم در 7 گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و فلورانس از 16 تا 20 جولای (25 تا 29 تیرماه ) میزبان چهار تیم برتر (دو تیم اول گروه های  A و B ) در کنار ایتالیا به عنوان کشور میزبان خواهد بود.

 ایتالیا، لهستان، ایران و برزیل در گروه اول و روسیه، آمریکا، بلغارستان و صربستان در گروه دوم لیگ جهانی والیبال حضور دارند که در پایان دور مقدماتی دو تیم اول این دو گروه قدرتمند به دور پایانی مسابقات راه خواهند یافت. پیروز مسابقه نهایی بین دو تیم اول گروه‌های C و D   نیز به این تیم‌ها ملحق می شود تا در2 گروه سه تیمی رقابت‌های مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 در شهر فلورانس ایتالیا را پیگیری کنند.

فدراسیون والیبال ایران نیز قبلا درخواست میزبانی فینال این رقابت‌ها را داشت اما با توجه به اینکه ایتالیا در گروه ایران قرار داشت از میزبانی انصراف داد زیرا در صورت میزبانی ایتالیا شانس حضور تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی نیز افزایش می‌یابد.

کشور ایتالیا تاکنون در پنج دوره لیگ جهانی والیبال میزبان مرحله نهایی بوده است که شهر رم در سال 2004، میلان در سالهای 1988، 1991 و 1994 و جنوا در سال 1992 میزبانی را تجربه کردند و فلورانس چهارمین شهر این کشور است که رقابت‌های مرحله نهایی لیگ جهانی را میزبانی خواهد کرد. همچنین شهرهای دیگر ایتالیا از جمله رم، تریستا، ورونا، باری، مودنا و میلان رقابت‌های قهرمانی والیبال زنان جهان را نیز در سال جاری از 23 سپتامبر تا 12 اکتبر میزبانی خواهند کرد.

کنگره FIVB نیز 31 اکتبر و اول نوامبر در شهر ایتالیا برگزار خواهد شد. همچنین مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال جهان زنان نیز در 10 مارس در پارما انجام خواهد شد.

رقابت‌های دور فینال گروه دوم لیگ جهانی والیبال (12 تیمی که برای رسیدن به گروه یک تلاش می کنند) نیز در بین چهار تیم برتر این گروه‌ها از 11 تا 13 جولای (20 تا 22 تیر) در سیدنی انجام می شود.

در گروه C تیم تازه وارد بلژیک به همراه کانادا، استرالیا و فنلاند رقابت می‌کنند. در گروه D  نیز آرژانتین، آلمان، فرانسه و ژاپن قرار دارند. هلند، کره جنوبی، چک و پرتغال نیز تیم‌های تشکیل دهنده گروهE  مسابقات هستند. همچنین مرحله نهایی رقابت های گروه 3 لیگ جهانی والیبال از 27 تا 29 ژوئن (6تا 8 خردادماه 93) با حضور ترکیه به عنوان میزبان و دو تیم برتر گروه‌های E و G در این کشور برگزار خواهد شد. اگر ترکیه تیم اول گروه باشد تیم بعد از ترکیه به عنوان تیم برتر به این دور راه خواهد یافت.

در گروه F دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال کوبا، تونس، ترکیه و مکزیک بازی می‌کنند و در گروه G نیز اسلواکی، پورتوریکو، چین و اسپانیا خود را محک می‌زنند.
منبع: فدراسیون والیبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    0 0
    بالاخره ما نفهمیدیم .. مربی تیم ملی ایران کیه ؟ آناستاری انتخاب شدند یا برناردی؟؟!
  • صابر ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    0 0
    نیکو کواچ انتخاب شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس