بزرگراه بندرعباس به جاسک را نیز تکمیل می‌کنیم و از میناب به جاسک هم جاده بهسازی می‌کنیم و مابقی نیز طراحی می‌شود و این بزرگراه از طرف دیگر هم اجرایی می‌کنیم.

به گزارش مشرقٰ،‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در آخرین برنامه از سفر 3 روزه به استان هرمزگان در نشستی مطبوعاتی حاضر شد. 
 
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «ضمن تشریح دستاوردهای سفر به استان صریح‌تر و ملموس‌تر نتیجه سفر را توضیح دهید»، اظهار کرد:‌ برای دولت بزرگترین دستاورد این بود که چهره مردم، سخنان آنها را شنیدیم و در جلسات مختلف توفیق رویارویی مستقیم با مردم داشتیم، از دید خدمات دولت به استان، چند طرح بزرگ برای هرمزگان و کل کشور مصوب کردیم.
 
وی افزود: طرح اول توسعه بندر شهیدرجایی است که فاز دوم در سال آینده تکمیل و اعتبار آن تامین می‌شود و قطعا برای صادرات و واردات تحولی ایجاد خواهد شد، ضمن اینکه ما تا الان در تحریم بودیم، اگر اقتصاد مقاومتی ایجاد شود توسعه بیشتری خواهیم داشت،در دولت یازدهم فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی به اجرا در می‌آید و اعتبارش نیز تامین می‌شود.
 
**ظرفیت بندر شهید رجایی تا پایان دولت یازدهم به 1.5 میلیون کانتینر می‌رسد
 
حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: فاز 4 و 5 هم اگر بگوئیم انجام می‌دهیم شاید به دور از واقعیت باشد، اما برای این فازها نیز کارهایی می‌کنیم، در مجموع تا پایان دولت یازدهم ظرفیت بندر شهید رجایی به 1.5 میلیون کانتینر می‌رسد.
 
وی بیان کرد: طرح دوم مسئله فولاد است که تا پایان این دولت تصمیم بر آن است تا به رقم 10 میلیون تن برسانیم که هرمزگان قطب فولاد می‌شود.
 
رئیس جمهور با اشاره به طرح سوم دولت برای این استان تصریح کرد: مسئله جاسک و تبدیل آن به بندر آزاد از دیگر طرح‌های مهم این استان است که با اجرای این طرح بندر جاسک برای صادرات نفت و صنایع انرژی آماده می‌شود. همچنین گاز را برای پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم و صادرات آن به بندر جاسک می‌بریم، البته در کنار آن شهر جدیدی و فرودگاه جدیدی باید ایجاد شود،‌ طرح تحول جاسک قدم مهمی است که در این دولت برداشته می‌شود و برخی دیگر طرح‌ها به 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد ولی کارها شروع می‌شود و امیدواریم در پایان همین دولت نفت را از جاسک صادر کنیم.
 
وی تاکید کرد: این 3 طرح اصلی و مهم است که در هرمزگان اجرایی می‌شود.
 
حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنانش افزود: البته بزرگراه بندرعباس به جاسک را نیز تکمیل می‌کنیم و از میناب به جاسک هم جاده بهسازی می‌کنیم و مابقی نیز طراحی می‌شود و این بزرگراه از طرف دیگر هم اجرایی می‌کنیم، از عسلویه تا جاسک تا پایان دولت دارای بزرگراه خواهیم بود، البته آن‌که در ذهن ماست توسعه سواحل جنوب است، برای جزایر نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم و در این راستا از فرهیختگان استان خواستیم طرح‌هایشان را بدهند، توسعه جزایر جزو تصمیمات ما استالبته برای همه شهرستان‌های استان طرح‌هایی داریم که در سال آینده اجرایی می‌کنیم.
 
**با قیمت فعلی سوخت وسوسه‌های شیطانی وجود دارد/ باید ستاد مبارزه با کالای قاچاق فعال‌تر شود
 

در ادامه این برنامه خبرنگاری از روحانی پرسید که «قاچاق سوخت پدیده آزاردهنده‌ای است در استان هرمزگان دولت چه برنامه‌ای برای آن دارد و برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی چه اقداماتی انجام می‌شود»، که روحانی در پاسخ به این سئوالات اظهار کرد: این معضل را در جاهای دیگری هم داریم، بحث هدفمندی یارانه‌ها اصلش بر همین بود البته با قیمتی که الان سوخت دارد، این وسوسه‌های شیطانی هم وجود دارد.
 
رئیس جمهور افزود: باید ستاد مبارزه با کالای قاچاق فعال‌تر شود، دولت هم طرحی دارد که جلویش گرفته شود، اقدامات محلی و کشوری هم برای مبارزه با قاچاق فعال می‌شود، از علما هم خواستیم فرهنگ‌سازی کنند که این مسیر درآمدزایی درست نیست، بازارچه‌های مرزی هم باید فعال شود و جاسک منطقه ویژه می‌شود، خود بازارچه‌ها هم می‌توانند مانع بخشی از قاچاق شوند.
 
**نخستین قدم فوری دولت برای جاسک ایجاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای است
 

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه «با توجه به سواحل مکران و جاسک چه برنامه‌ای عملیاتی برای آن‌ها دارید»،‌ گفت: سواحل مکران جزو برنامه‌‌های دولت است، این سواحل برای ما بسیار اهمیت دارد؛ سواحل جنوب باید بهترین مکان برای کشور باشد تسریع در ایجاد جاده دسترسی می‌تواند آبادانی بیاورد که از بندرعباس تا جاسک انجام می‌دهیم.
 
حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: همچنین قدم دوم لوله گاز است که به جاسک می‌رسد البته طرح لوله نفت هم داریم که اجرایش زمان‌بر است ولی شاید نخستین قدم فوری ایجاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای باشد که تا چند ماه آینده در جاسک اجرایی می‌شود، فعالیت نیروی دریایی ارتش در جاسک هم در تحول و هم در توسعه این شهرستان تاثیرگذار است.
 
رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «در دولت تدیبر و امید به جنسیت توجه‌ای می‌شود آیا در هرمزگان توصیه‌ای دارید که زنان در رده‌های بالای مدیریتی فعالیت کنند»، گفت: بله در شعار دولتمان همین بوده که زنان وارد عرصه کار و تلاش شوند.
 
**باید از اهل سنت و قومیت‌های مختلف در ایران در مناصب مدیریتی استفاده کنیم

 
وی با اشاره به اینکه در دولت بانوان حضور دارند و نقش فعالی را ایفا می‌کنند، اضافه کرد: همچنین باید از اهل سنت و قومیت‌های مختلف که در ایران حضور دارند در مناصب مختلف مدیریتی استفاده کنیم، درواقع همه کسانی که توانمند هستند باید مورد استفاده قرارگیرند.
 
حجت‌الاسلام روحانی در بخش پایانی سخنانش با تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان هرمزگان، گفت:‌ رسانه در توسعه فرهنگ بسیار موثر است و همچنین در موضوع مبارزه با فساد نیز می‌تواند نقش ملموسی داشته باشد،‌ نقش رسانه‌ها در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز بسیار موثر است، خبرنگاران باید نقدها و سخنان مردم را نیز منتقل کنند.
 
رئیس جمهور در پایان با تقدیر از استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و سایرمسئولان استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: همه هرمزگانی‌ها زحمات زیادی کشیدند تا بتوانیم نظرات و نقد مردم رابشنویم که امیدواریم این سفر زمینه خیر و برکت برای مردم باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس