آقای روحانی جریان فرهنگی مردان بزرگ می طلبد نه مردانی که 24 ساعت پای حرف خود نمی ایستند. بارها بات این نوع سخن گفتن هزینه دادم.

آقای روحانی! جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد/ بارها بابت این نوع سخن گفتن هزینه دادمگروه فرهنگی مشرق- مراسم تقدیر دانشجویان دانشگاه تهران از فیلم چ با حضور مهدی چمران، مریم کاظم زاده، همسر شهید وصالی، ابوالقاسم طالبی و عوامل فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، مریلا زارعی، پژمان لشگری پور و زواره‌ای در سالن فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

بعد از سخنرانی مهدی چمران و همسر شهید اصغر وصالی ،ابراهیم حاتمی‌کیا به روی سن آمد و سخنان خود را این‌گونه شروع کرد: گفتن این کلمه خیلی تکراری است که از این همه احساسات به وجد آمده‌ام ولی در تمام طول ساخت این فیلم تنها دلمشغولی بزرگ من این بود که نسل جوان و فرزندان ما با فیلم «چ» ارتباط برقرار کنند. چون احساس من این بود که باید این ارتباط برقرار شود و اگر این اتفاق بیفتد «چ» برنده این حرکت است

حاتمی کیا با اشاره به حوادث اوایل تاریخ انقلاب گفت: سالهای نخست انقلاب پر است از حوادث پررنگ دراماتیک که جای گفتن دارد ولی این‌قدر این فراز و نشیب‌ها تند بوده است و بعد از آن هم وقوع جنگ باعث شده است که این مسائل فراموش شود و کمتر از آن‌ها گفته شود. شاید فقط کسانی آن دوره را درک کنند که خیزش‌های عربی این سال‌ها و اتفاقات مصر و تونس و بقیه کشورهای عربی را پیگیری می‌کنند. ما تازه با دیدن این مسائل فهمیدیم که چه اتفاقات مهمی در آن دوره رخ داده است.

اگر نبود کسی که سکان پرتلاطم انقلاب را ناخدایی کند قطعا به وضع امروز انقلاب کشورهای عربی دچار می‌شدیم

او با اشاره به حوادث سال‌های اخیر کشورهای عربی گفت: اگر به مساله تونس، مصر، لیبی و تراژدی سوریه به دقت نگاه کنیم، کاملا واضح می‌شود که حقانیت خون بچه‌هایی که در ابتدای انقلاب جانانه ایستادند و با مظلومیت خودشان از انقلاب دفاع کردند چه قدر موثر بوده است و اگر نبود کسی که سکان پرتلاطم انقلاب را ناخدایی کند قطعا به همین بلایی دچار می شدیم که این کشورها دچارش شده اند. از این نظر هم شاید بتواند «چ» قابل تفسیر باشد که نشان می‌دهد چه بر ما گذشته است.

حاتمی‌کیا با اشاره به اینکه ممکن است عزیزان کردی از اشاره به حواث پاوه در «چ» دلگیر شده باشند گفت: من شنیده‌ام که بعضی دوستان ناراحت شده‌اند که این فیلم نگاه مهربانانه‌ای نسبت به نژاد مظلوم کرد ندارد اما واقعیت این است که پاوه و امثال اصغر وصالی ها و چمران‌ها به کمک تظلم خواهی مردم پاوه که خالص کرد هستند و اکثریت اهل تسنن آمدند و من می‌خواستم همین را در فیلم تصویر کنم.تصویر هم بعضی وقت‌ها خالص می‌شود و بعض‌وقت‌ها می‌شود اسلحه‌ای که شلیک می‌کند و اسلحه‌ای که پاسخ می‌دهد  و هر دو دست دو نفری است که یک لباس پوشیده‌اند و این جاست که موقعیت را تراژیک می‌کند و همان ماجرایی پیش می‌اید که در عملیات مرصاد بود که در مقابل ما کسانی بودند که به زبان خود ما حرف می‌زدند . این هم از طوفان‌های انقلاب بود و مگر در دوره صدر اسلام و دوران حضرت علی غیر از این بود؟

«چ» تمام انرژی‌ام بود برای فریاد تظلم‌‌خواهی عزیزان کرد

کاگردان «چ» افزود:‌من برای عزیزان کرد بسیار احترام قائل هستم، مخصوصا اهالی پاوه و دلم می خواست تمام انرژی‌ام را به کار ببرم که فریاد تظلم خواهی این عزیزان را نمایش دهد، اما به هر حال خناسانی هستند که این مورد را می‌‌خواهند به جلوه دیگری نشان دهند.

چمران برای همه ایران و همه افکار است/ خودمان او را مصادره نکنیم

حاتمی‌کیا با ابراز خوشحالی از قرار گرفتن بین دانشجویان گفت:‌من کم دانشگاه می‌آیم چون با حضور در جمع جوانان یا باید با صراحت لهجه، همان‌جور که عزیزان مرا می‌شناسند حرف بزنم و یا اینکه سکوت کنم و حرفی نزنم. من وقتی پای صحبت یک جوان می‌نشینم اهل مدارا کردن نیستم و صریح و جسور صحبت می‌کنم و بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم به همین دلیل مشکلاتی پیش می‌اید بنابراین ترجیح می‌دهم به شکلی رسمی در این محفل‌ها حضور نداشته باشم.به هر حال تبرکا این آغاز اکران فیلم در دانشگاه‌ها و آمدن جوان‌ها پای این فیلم است و خواهش من این است که به همین لحن و لهجه چمران در فیلم بدانیم که چمران برای همه است، چمران برای همه ایران و همه افکار است و خدای ناکرده خودمان او را به نوعی مصادره نکنیم که همین مصادره کردن به نوعی کم کردن این عظمت است.امیدواریم که تک تک شما خانواده‌ها را تشویق کنید که این فیلم را ببینند .

به اختتامیه نرفتم چون احساس کردم آرایشی از پیش چیده شده است

او اشاره به نرفتن خود در اختتامیه فیلم فجر گفت: من به اختتامیه نرفتم چون احساسا کردم که آرایشی چیده شده است چه آگاهانه و چه ناآگاهانه که به نظر برسد که من مقهرور جریان سینما هستم به تعبیر کسانی که در جشنواره گفته بودند.

وقتی می‌بینم از طرف مدیریت جشنواره به «چ» اعتنایی نمی‌شود و دوستان الگوهایشان را از آن ور آب از ردکارپت می‌گیرند گوشه‌ای می‌ایستم

او گفت: ورود به مسائل پیچیده دفاع مقدس در «چ» لازم بود تا ببنیم چه چیزی به درد امروز من می‌خورد و کدام بخش از زندگی چمران به درد امروز من می‌خورد.اما وقتی می‌بینم که از طرف جریان خود جشنواره به این اعتنا نمی‌شود، چیزی که برمی‌گردد به شیوه مدیریت جشنواره فجر ترجیح می‌دهم گوشه‌ای بایستم. وقتی این دوستان الگوهایشان را از آن ور آب می‌گیرند، الگویشان را از نوع زمین می‌گیرند و از ردکارپت، دیگر چه کار می‌شود کرد.. من فکر می‌کنم به جای اینکه به زیر کفش ها و رنگی که زیر کفش‌ها قرار می‌گیرد، دقت شود باید به افکار و تفکر دنیای شرق توجه کنند.

وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه هم انتخاب نمی‌شود، معنی‌اش این است که «چ» مساله دوستان نیست و قرار است اعتماد نشود

افزود: واقعیت این است که وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه به عنوان مضمون واجد شرایط هنری و فرهنگی هم انتخاب نمی‌شود، این معنی دارد و معنی‌اش این است که این مساله مساله دوستان ما نیست.اینجا همان پاشنه‌اشیلی است که من با آن مشکل دارم. ورود به دوران اول انقلاب که دورانی به شدت پیچیده است همانند ورود به میدان مین است و کار بسیار سختی است و بسیاری از چیزها را باید رعایت کرد. وقتی که من می‌بینم توجهی نمی‌کنند و قرار است اعتمادی نشود و فقط به وجه تکنیکی کار توجه می‌کنند دیگر چه کار می‌توانم انجام دهم.

وقتی سوال می‌شود چرا «چ» را در نظر نگرفتید، می‌گویند احتیاجی نیست که جایزه بگیرید رئیس‌جمهوری به آن جایزه می‌دهد/هوشمندی من به من می‌گوید به نام نامی بچه‌های جنگ غریب بایستم کنار و جلو نیایم

حاتمی‌کیا افزود: وقتی هم سوال می‌شود چرا «چ» را در نظر نگرفتید، می‌گویند احتیاجی نیست که جایزه بگیرید رئیس‌جمهوری به آن جایزه می‌دهد جایزه ‌ای که انکار هم شد. چیزی که قرار بود بدهند و بعد هم منکرش شدند.من وقتی می بینم یک نوع اراده‌ای هست که از من به عنوان یک فیلمساز وابسته تعبیر کنند و من را وابسته تعریف کنند و می‌خواهند من از دست رئیس‌جمهور جایزه بگیرند و نه از دست همکارانم، خب هوشمندی به من می‌گوید که به نام نامی بچه‌های جنگ غریب بایستم کنار و جلو نیایم.

ساده‌لوحی دوستان جشنواره را که می‌بینم نمی‌توانم ساکت بنشینم/ نه عزیزان همه چیز نگاه سلیقه‌ای نیست

وی با اشاره به جوایز متعددی که از جشنواره های فجر گرفته است گفت من از این شیشه‌ها زیاد دارم و اصلا جایی هم ندارم که این شیشه‌ها را آنجا بگذارم. بحث من اصلا سیمرغ نیست. بسیار وسیع‌تر از این است.وقتی می‌بینیم جشنواره‌ای مثل برلین قرار است که با جهان غرب و آمریکا آشتی کند رئیس هیئت داوران را اسپیلبرگ قرار می‌دهد و وقتی که می‌خواهد با خاورمیانه اشتی کند رئیس داوری را انتخاب می‌کند از بین جریانی که نهایتا آنچه آنها می‌خواهند بشود نمی‌توانم ساکت بنشینم. ساده  لوحی دوستان جشنواره را می بینیم که خیلی ساده لوحانه اشاره می‌کنند که اینگونه نیست و اینها همه نگاه سلیقه‌ای است. نه عزیزان این نگاه سلیقه‌ای نیست.

حاتمی‌کیا در ادامه عنوان کرد: من دیدم بعضی از دوستان از هیئت انتخاب آزرده شدند که چرا من موضوعی در مورد فیلم شیار 143 مطرح کردم ولی باید این موضوع را می‌گفتم چون این اتفاق آنجا باید رخ می‌داد و توجه می‌شد که اعتنایی به جریان فیلم‌های شیار 143 نمی‌شود جریانی که می‌آید اولین جایزه را از دستان مردم می‌گیرد و همه داوران جشنواره متفق القول بر بازی مریلا زارعی در این فیلم تأکید دارند بحث من در باره همین نکته است که چه میشود که چنین اتفاقی می‌افتد و همین موضوع باید آسیب شناسی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه من احترام خاصی به هیئت انتخاب قائل هستم، اضافه کرد: پس از اظهار نظر من در مورد شیار 143 آقای معلم در نامه‌ای به نوعی اشاره می‌کند که من به گونه‌ای قیم‌مآب هستم. من فقط یک حرف در مورد این فیلم زدم. این عزیزی که هر دولتی می‌آید سرجای خود هست و کارش را انجام می‌دهد در دوره‌ی آقای احمدی‌نژاد حضور دارد و در دوره آقای روحانی هم حضور دارد و به هر شکلی با پاپیون حضور دارد با کراوات حضور دارد در جشنواره‌های مختلف حضور دارد من از ایشان می‌پرسم که من قیم‌مآب هستم یا ایشان. که مرا متهم به قیم‌مـآبی می کند. من فقط یک اعتراض کردم که ایهاالناس به داد این جریان فرهنگی برسید که در کشور می‌گذرد.

حاتمی‌کیا با اشاره به اینکه می‌دانم این حرف ناراحتی سبب شود اما مجبورم بگویم جناب آقای روحانی جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد نه کسانی که نمی‌توانند 24 ساعت پای حرف‌های خود بایستند. من بابت این نوع سخن گفتن هزینه دادم و افتخار من براین است که با همین ها هست که اسم من پیش شما جوانان عزیز است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    احسنت ما هم دلمان به حضور شما وفیلمهای شما به عنوان یک رزمنده جامونده از قافله خوشه
  • سرهنگ ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آفرین بر این هنرمند ارزشی وقتی بین هنر و هنرمند ارزشی و غیرارزشی تفاوتی قائل نمی شوند،طبیعیه که فیلم ارزشی "چ" را درک نکنند.
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    "اگر نبود کسی که سکان پرتلاطم انقلاب را ناخدایی کند قطعا به وضع امروز انقلاب کشورهای عربی دچار می‌شدیم" احسنت.. احسنت..
  • 1001 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند. ابراهیم دوستت داریم... روحانی مچکریم...!
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    احسنت به جناب حاتمی کیا فاصله بین فیلم سازان از زمین است تا آسمان! این کجا و آنان کجا!
  • saber ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    FADAAAAAAA* . ... HBO.Documentaries.American.Winter IN FILM RAA TAHIYE O BARAAY MARDOMAAN BEGHAART RFATE BOGZAARID KE GHADAR AAFIYAT HAA BEDAANAND ...
  • ساناز ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    افرین بر حاتمی کیا که مثل بعضی ها نان به نرخ روز خور نیست
  • ایران اسلامی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ابراهیم حاتمی کیا راست می گوید.آقای روحانی! جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد
  • معین ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    احسنت فرمانده!
  • علی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آفرین آقای حاتمی کیا. واقعا فرهنگ آدم بزرگی میخواد . کاش مهاجرانی وزیر فرهنگ ما بود نه جنتی.
  • سیدمهدی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دمش گرم یه تنه داره جلوی سیا کاری وظاهرسازی این اعتدالیون وبعضی از این هنرمندان نون به نرخ روز خور می ایسته
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    جنتی مهاجرانی دوم
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دوستت داریم حاج کاظم هنر ایران
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حاتمی کیا مچکریم
  • yas ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خدا آقاي حاتمي كيا و امثال ايشون رو واسه سينماي ما نگه داره
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    "اگر نبود کسی که سکان پرتلاطم انقلاب را ناخدایی کند قطعا به وضع امروز انقلاب کشورهای عربی دچار می‌شدیم" احسنت.. احسنت..
  • جوون ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حاجی قربون صداقتت بازم یکی پیدا میشه تو سینما حرف دل مردم رو بزنه نه مثل تعداد کمی که میخوان بگن ما مردمیم
  • محمد مهدی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درود بر حاتمی کیای بزرگ.....خدا حفظش کنه.....شهید شی ان شاء الله....
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دمت گرم .. اصغر می خوایم چیکا تا زمانی که تو هستی
  • زهرا ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    بسیار عالی بود... گل گفتی... متاسفانه قدر همچین فیلمسازانی رو نمیدونن و معلوم نیست این مسیر غیرفرهنگی که داره طی میشه تا کجاست...!!!
  • رضايوسفي ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    وأبراهیم الذی وفى
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای حاتمی کیا ببند دهنتو تا .... شما پیام 24 خرداد مردم رو درک نکردید میدیم دهنتون را ببندند شما پیام مردم رو درک نکردید باید با .... شما رو... کرد
  • منصور ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    یعنی قشنگ ناراحته بهش جایزه ندادنا خخخخخخخخ
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای حاتمی کیا من از شما فعلا می خواهم سکوت کنید
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    یعنی در واقع .... یا مشاورانش با دسیسه چینی به هیئت داوری رکب زدن؛ گفتن که چ رو انتخاب نکنین؛ روحانی جایزه رئیس جمهوری را میخواد بده به چ؛ بعد که به چ ندادن؛ ... هم گفت هیچ فیلمی شایسته این جایزه نبود... خدا لعنت کنه هرچی منافق و منافق صفته؛ کاش اون موقع که حیلی دیرنبود ریشه هرچی نفاقه از دم میکندیم
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    این حاتمی کیای آوینی است
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حاتمی کیا = مرد بزرگ
  • دوست مردم ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حاتمی کیا برو خودتو جم کن... تا دیروز تو بسیج و جبهه شپش میخوردی کی درس خوندی که حالا برای ما آدم شدی
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دورتون گذشته مربی... این حرفهای شما مقابله با امنیت ملی است میفهمی امنیت ملی
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    پس توی این سینما ی بی فرهنگ غرب زده یک نفر هست که به هیچ جناحی وابسته نیست و پاچه خواری هم نمیکنه مثل هومن سیدی
  • علی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    برگزاری این برنامه در شرایط دانشگاه تهران بسیار دشوار بود. چرا اصول حرفه ای را زیر پا می گذارید. بچه هایی که برای اکران زحمت کشیدند یه هیچ........ برگزار کننده برنامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بود/
  • حسين ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    فرهنگ در كشور ما شده يك مساله تشريفاتى،فكر ميكنن با چندتا بخشنامه و لايحه حل ميشه تا وقتى مديران فرهنگى سياست باز باشن نه فرهنگ شناس همين بساط هست. غربيها ارزشهاى ما را ضد ارزش ميكنن و ارزشهاى خودشون را جا ميندازن. جايزه ساخارف به جى اينكه مايه ننگ و رسوايى بشه و افراد از اون فرار كنن با افتخار اعلام ميكنن كه جايزه خيانت دريافت كردند در اين وانفسا حاتمى كياها مثل علمدارى هستند كه يك تنه و تنها بايد برن تو دل فوج عظيم دشمن خدا نگهدارشون باشه و على و امام عصر يارش
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    دمت گرم داش ابرهیم ... شاگرد تربیت کن که به امثال شما در سینما بسیار نیازمندیم @
  • ریاستی ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    سیمرغ تو عنایت حقتعالی است.موفق باشی
  • نعیم ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    در دوره هشت ساله قبل به دلیل بعضی کج سلیقگی ها که از نظر من هر دو طرف هم مقصر بودن بهترین فرصت را در حوزه فرهنگ و سینما از دست دادیم. کسانی مثل حاتمی کیا، میرکریمی، مجیدی و عسگرپور به جای تمرکز روی مسئله سینمای دینی بیشتر در حال بحث و جدل بودند و این فرصت از دست رفت و الان در دولت جدید مطمئن باشید جریاناتی با این ها مقابله خواهند کرد.
  • کاوه ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    زنده باد آزاد مرد عزیز ، ابراهیم حاتمی کیا خدا توفیق شما رو بیشتر کنه و عمرتون رو پر برکت تر
  • امید ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    جناب آقای روحانی جریان فرهنگی مردان بزرگ می‌طلبد نه کسانی که نمی‌توانند 24 ساعت پای حرف‌های خود بایستند." احسنت
  • حاج احمد ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    اقای روحانی هنرمند ارزشی و غیر ارزشی تفاوتششون را فهمیدی؟؟؟؟؟
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درود برحاتمی کیا مرد بزرگ
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای حاتمی کیا ! مردان بزرگ آمده اند که این گونه می توانی حرف بزنی - وگرنه مثل 8 سال گذشته ساکت بودی
  • داود ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    سلام حقير بعنوان يك جانباز دست آقاى حاتمى كيا و امثال ايشان را ميبوسم و اميدوارم در اين فقر كارگردانهاى بزرگ حاتمى كيا را هر سال در جشنواره ى فجر در حوزه دفاع مقدس ببينيم.انشاالله
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خب دوباره آژانس شیشه ای ورژن جدید ساخته میشود.
  • دانشجو ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    شهیدآوینی: او در عرصه سینما مظهر انسان هایی است که با انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ظهور کرده اند و آنان را باید "طلایی داران عصر معنویت"خواند . او یک "بسیجی "است.
  • میثم ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای حاتمی کیا ما شما رو بعنوان حاج کاظم سینمای ارزشی میشناسیم اجرت با سیدالشهداء.
  • اشنا ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    درودبرشرفت هنرمند باغیرت ومتعهد،امیدوارم ازهربادی نلرزی
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ماشالله به غیرت حاج کاظم آژانس شیشه ای
  • محمد ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حاتمی کیا هم چنان بروصیت سید مرتضی آوینی پایدار باش دست حق باتو باشد وصیت شهید آوینی ابراهیم جز برای شقایق ها فیلم مساز
  • محسن ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا را شکر که دوباره حاتمی کیای عزیز و دوست داشتنی رو به این اندازه بصیر می بینیم! حقا و انصافا سالها دلم لک زده بود برای یه فیلم دفاع مقدسی که بلاخره این انتظار با فیلم مستحکمی به نام چ بسر رسید...
  • محسن ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا را شکر که دوباره حاتمی کیای عزیز و دوست داشتنی رو به این اندازه بصیر می بینیم! حقا و انصافا سالها دلم لک زده بود برای یه فیلم دفاع مقدسی که بلاخره این انتظار با فیلم مستحکمی به نام چ بسر رسید...
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا به شما خیر بده و کمکت کنه ما که نه توفیقش رو تا حالا داشتیم و نه عرضه اش رو!
  • علی ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ناشناس جدا خیلی بی ادبی توی کی هستی که توهین می کنی واقعا فرهنگ آدم های بزرگمی خواهد، آقای حاتمی کیا به عنوان فرزندی از دوران جنگ به شما افتخار می کنم امیدوارم همیشه در راه مستقیم قدم برداری
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    shut up
  • ابی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    زمان جنگ شما مثلا درس خونده ها که حالا دم از مملکت میزنین کجا بودین تو کدوم طویله قایم شده بودید حاتمی کیا تکرار شدنی نیست حالا که هست قدرشو میدونیم
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آفرین! دیالوگ جالب رضا کیانیان در آژانس شیشه ای.
  • مین ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    افرین به مردانی که چ دقدقه شان بود
  • مهدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    تو روزهای اکران فیلم های جشنواره فجر بود که برای دیدن فیلم (چ) به سینما آزادی رفتم که از خوش شانسی ما آقای حاتمی کیا هم حضور داشتن ،برخورد ایشان با مردم بسیار متواضعانه و بدور از تکبر و غرور بود تا بحال ایشان را ندیده بودم به هر حال نوع نگاهی واقع بینانه ای که به دفاع مقدس داشته آدم را تحت تاثیر قرار میده به طوری که با فیلم هاش دید جوانان را همه دفاع مقدس بسیار واقع بینانه کرده ،ما احساس نزدیکیه بیشتری به شهدا میکنیم.
  • saeeid ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آخه آقا کوچولو تو از امنیت ملی جی حالیت . خواهشا برو قست آخر سریال مختار رو نه یک بار بلکه چندین بار ببین بعد اگه بازم چیزی نفهمیدی بگو یکنفر متخصص امنیت ملی برات تحلیل کنه تا جا بیفته .
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    پیام 24 خرداد کاملا در این کامنت مشهود است: خشونت، توحش، لات بازی و دوران شعبان بی مخها. این است پیام 24 خرداد که زاییده دوم خرداد است
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اون موقع که حاتمی کیاها در جبهه به قول زبان نحست شپش می خوردند تو با ننه و آبجیت تو کدوم طویله پنهون شده بودین تا صدای بمبها رو هم نشنوین؟
  • بسیجی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دمت گرم حاجی من و یاد سید آوینی انداختی
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اینهم ازادب شمامدعیان اعتدال واصلاحات آمریکایی.شماهم برید باهمون عربهای ملخ خور سوسمارخور وهابی بپلکید
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جالبه چند میلیارد تومان بودجه گرفته باز غر می زنه . طفلکی همه آقایون میلیاردی غریب هستند توی این مملکت.
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    و ایضاً شما رو هم باید فرستاد جزیره.....تا به روش گالا گالا تا مرگ حالتون رو جا بیارن.....
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    تو ... خوردی که دوست مردمی، دشمن مردم!!!!شپش خور هم تو و تیر و طایفه هم پالکیهات هستند که امروز نون جانفشانیهای بچه های جنگ رو میخورن و شعور و معرفت و فهم ندارند ناسپاسها....
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خفه خفه خفه خفه با ريتم بخون!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما خودت سكوت. آقاي حاتمي كياي بزرگ صحبت مي‌كنند.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما با اين ادب و كمالات، كجا درس خوندي؟! لاي زباله‌ها؟! قطعاً فتنه گران افسادطلبي چون تو، مايه ننگ تاريخ هستند.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    نخير، حفظ امنيت ملي است. مقابله با امنيت دولت تحقير و نااميدي هم ممكنه باشه!
  • محمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حقيقت رو برعكس نبين. 8سال گذشته اين طور خونش به جوش نيامده بود. ببين چرا الان صداي حاتمي كيا درآمده!
  • رضا ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب حاتمی کیا شما هشت سال گذشته کجا بودی تا از این نوع حرفها بزنی؟؟؟
  • زمانی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اقای حاتمی کیا برای ماخیلی عزیزی توکلت به خداوند باشد وبس که میدانیم هست
  • امیر صدرا ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ما همه سینمای حاتمی کیا را دوست داریم اما شک ندارم اگر جایزه کارگردانی و فیلمنامه به ایشان داده می شد دیگر این حرف ها را نمی زد. متاسفانه این کارش سابقه دارد ( جشنواره شش یا هفت سال پیش) اما این بار سیاستمدارانه تر عمل کرد.
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ابراهیم حاتمی کیا آوینی دوم ماست . دوست داریم .
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خب دوباره آژانس شیشه ای ورژن جدید ساخته میشود.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    منم از شما میخوام ببندید اون فک رو
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    چقدم بزرگن
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    22 بهمن 92 چند روز قبل بود؟!!!!!!!!درود بر حاتمی کیای عزیز..
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شرمنده اشتباهی مثبت زدم...
  • هادی ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    درود خدا بر سردار فرهنگی سینمای ایران حاج ابراهیم حاتمی کیا
  • رضا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    حاتمی کیا , یک سبد کالا تقدیم تو باد.
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    بنظرت یا باید جبهه رفته باشند یا ترسوهایی باشند خزیده توی سوراخ موش و درس خوانده باشند؟!
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    نترس بابا! امنیت با ترس و عقب نشینی و عدول از ارزشها حاصل نمیشه
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    عفت كلام داشته باش برادر از سايت مشرق هم ممنونيم كه نظارات مخالف رو هم مي گذارد بر عكس سايت انت...ب
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    تو از پیام 24 خرداد بی نزاکتی درک کردی؟
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    روزی که تو به سیب زمینی می گفتی دیب دمینی
  • محسن ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    وای به حال فرهنگ و وزارت ارشاد این وادی که به رد کارپت اون بی تربیت جایزه میدن اونوقت فیلم مردان بزرگ و هنرمند و فرهیخته ای چون حاتمی کیا رو کنار میزنند. "فاین تذهبون"
  • منتقد ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    برات متاسفم حتی نمی تونی با مودب صحبت کردن به خودت احترام بگذاری! شاید جنابعالی پیام مردم رو با نویزهایی که ایادی دشمن روی گیرنده هات انداختن دریافت کردی . پیام مردم قطعا مخالف اسلام و احکام و ارزش های اسلامی نبوده و نیست.
  • منتقد ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    آقای روحانی، آیا هنر مندی!!!! مانند عطاران (با آن سخنان بی شرمانه اش که زبان از بازگو کردنش قاصر است) با هنرمند با غیرت و شجاع و بصیر و ... مانند جناب آقای حاتمی کیا ، یکسانند. آیا هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم. آیا این برای شما نمی تواند یک مثال باشد. چشم ها را باید شست ...
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شما هم از حول حلیم دیگه نیفت تو دیگ دیگه دادا. مهاجرانی؟!!!! یکی باس اونو ارشاد کنه خُ. اما با آفرینی که گفتی موافقم.
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    اخلاق پرخاشگرانه و بی ادبانه اصلاح طلبی رو در این کامنت به وضوح مشاهده میکنیم.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    تو با این ادبیاتت دوست مردمی؟! لازم نکرده.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    من فکر کردم فیلم چ در باره چگوارا است آخر ایشان هم بین لاتینی ها به چ معروف است !!!
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    من هنوز وقتی آژانس شیشه ای رو می بینم باهاش درگیر میشم... نگاه ایشون چقدر جلوتر از زمان خودش بوده؟ امیدوارم مردم با استقبال بی نظیر از این فیلم جواب خوبی به هیات داوران بدن و خستگی رو از تن این بزرگ مرد بیرون کنند
  • علی ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ابراهیم حاتمی کیا= بصیرت به تمام معنا در مکان و زمان دیده بان از کرخه تا راین .... دعوت گزارش یک جشن چ ابراهیم با بصیرت
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    به دشمن من شبیه تری
  • مجتبی ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    چه بر سر حزب اللهیا اومده؟ شما ها این فیلمو رو دیدید که دارید حاتمی کیا را سید مرتضی آوینی مقایسه می کنید؟ فیلمی که شهید چمران را اینقدر پایین آورد چه جای تجلیل داره؟ وصیت نامه چمران گواه عظمت این شهیده اما این فیلم چمران رو یه آدم عادی که تو بحران ها هم چندان موثر نیست نشون می ده، این آقا درکی از عزت و نفوذ مومن بر دل ها نداره که چمران را این طور به تصویر کشیده! فیلمی که در اون زنی علنا تقریبا مردی بغل می کنه و به هر بهانه ای تماس فیزیکی با نامحرم در اون شکل می گیره،در اون مومنی چنان از نزدیک به زن غریبه خیره میشه که مثلا صحنه دراماتیک از آب در بیاید و .. شما اینها رو می گیرید دفاع از انقلاب؟؟ این فیلم تنها نماد افول اسلام طلبی در بین برخی دغدغه مندان سابق انقلاب است. حضرت محمد (ص): اگر یک سوزن آهنی در سر هر یک از شما فرو رود ، بهتر از آن است که بدن نامحرمی را لمس کند که برای او حلال نیست. (کنزالعمال ،ج5،ص328،ح13065 )
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آقا ابراهیم این را بدان که شما امروز در دل تک تک مردمان حق طلب هستی.اجرت با خدای شهیدان والامقام
  • افشین تهران ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    متاسفم که شما انقدر کوچکی که ارزوی وجود انگلی مثل مهاجرانی که به دلقک شبکه های استکباری تبدیل شده را داری کسی که کم کم منکر خداوند هم میشود.
  • افشین تهران ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اگه جنتی بفهمه ....
  • افشین تهران ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    تو دهن گشاد ت را ببند که هنوز 24خرداد را درک نکردی.مردم دنبال تغییر وضعیت اقتصادی بودن وفکر کردن شعارهای بعضیها که در 100روز اسمان به زمین میدوزیم واقعیت دارد که انهم به یک سبد کالا منتهی شد.متوهم این تویی که نفهمیدی مردم دنبال چی هستند.
  • افشین تهران ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اینکه ایشون در جبهه ودر بسیج بوده که افتخاره بدبخت که اگه نبودن مثل اینها تو الان باید لباس زیر بعثی ها رو میشستی وبه صدام میگفتی دایی جون .درس خوندن ایشون باز بهتره از اونایی که 1ماهه دکتری میگیرن تو انگلیس.
  • افشین تهران ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    دوره شما هم که با این طرز فکر افراطی به سرعت در حال گذره وبی برگشت.با منفیهایی که داری یه منفی پارتی بگیر.
  • افشین تهران ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اره فردا بهت میگن بیسواد.پس فردا میگن تندرو.روز بعد میگن افراطی.بعد هم ..........
  • دوست ملت ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اونوقتی که حاتمی کیا درس انسانیت واز جان گذشتگی را تو جبهه میخوند جنابعالی درس نفاق ووطن فروشی را پیش عموسام میخوندی
  • افشین تهران ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ابراهیم عزیز شما از اژانس شیشه ای عزیز شدی وبا کارهایی مثل چه عزیزتر خواهی شد وعزیز میمانی.به اراجیف بعضی تازه به دوران رسیده ها هم اعتنا نکن که مهم مردم هستند که شما در اذهان انها یک کارگردان انقلابی ورزمنده ای شجاع و بسیجی ساده ماندگار شده ای وبه کوری چشم منتقدینت تمام ساخته هایت را در سینما تماشا خواهیم کرد با کل دوستان وخانواده.بچه ها یادتون نره این کارو حتما گروهی انجام بدین.
  • عباس ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    دروود بر مرد خدا
  • محمد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    نامه شهید آوینی به حاتمی کیا تو همواره پاي در عرصه هاي خلاف عادت و غير متعارف نهاده‌اي و اين است كه بسياري را از تو رنجانده است تو با قلبت در جهان زندگي مي كنی و همان طور هم كه زندگي مي كنند فيلم مي سازي پس به تو اعتراض كردن خطاست چرا كه سرپاي وجودت قلب است. و مگر جز اين هم راهي براي هنرمند بودن وجود دارد؟
  • محمد ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    هنرهنرمنذ تجلی درون اوست اعم از کلام فیلم و....آقای ناشناس شخصیت خود رابرای همگان فاش کردی توهم از قابایلی هستی که هیچ از روح انسانی نمی فهمی
  • محمد ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شهید آوینی فيلم‌هاي حاتمي‌كيا ثمره زندگي او نيستند بلكه او در فيلم‌هايش زندگي مي‌كند و آهنگ تحول فيلم‌ها، آهنگ تحول خود اوست.
  • علی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شهید آوینی سينماي ايران اگرچه از لحاظ تكنيك رشد شگفت‌آوري داشته، اما گرفتار «بحران هويت» است و حاتمي‌كيا از تنها فيلمسازاني است كه منتزع از جامعه، زمان و هويت ملي خويش نيست. او از همان آغاز پا در عرصه‌هايي نهاده است كه جز او كسي جرأت ورود در آن را ندارد
  • عاشق شهید آوینی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شهید آوینی بگذار بگويند فلاني رمانتيك مي‌نويسد، اما من اگر بخواهم در بند اين حرف‌ها باشم، ديگر نمي‌توانم عاشق بسيجي‌ها بمانم. اما تو «ابراهيم جان»، بسيجي و عاشق بمان و جز درباره عشاق حق و بسيجي‌ها فيلم مساز
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مثل شمقدری!!!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    مردم ما با کشور های عربی فرق دارند کارهایی که اینجا میکنند اگر اونجا بکنند وضع خیلی بدتر میشه!!!
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    حاتمی کیا هم حیرون مونده کدوم وری بشه ...!!!!!!!!!!!
  • احمد ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اگه یه نفر باشه درد سینما را فهمیده باشه آقای حاتمی کیا = مرد شجاع می باشد
  • منو چهر راستی بروجنی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    چشم ها بسته و گوش ها کر است آقای رئیس جمهور .بزرگی میگفت حرف بهر زدن خوب است و زدن بهر شنفتن .ولی شما هرکه دردلی گفت که نمی شنوی و هر که هدایتی کرد بیسواد می پنداری و هر کس قدمی برداشت منفی می دانی به قو ل آقای رضایی با چند نفر و فکر بسته نمی شود مملکت داری کرد .گندش در مممممممممی آید باید از تما م فکر ها و نصایح استفاده کرد تا بار به این سنگینی را راحت و با فراغ بال به سرمنز ل مقصود رسانید.
  • ریاستی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    نمیدونم چرا مسولین فرهنگی بابی ادبی عطاران برخورد نکردند.
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اشتباه + دادم - - - -
  • اصلاح طلب واقعی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    درود بر ابراهیم حاتمی کیا دوستان معاون سینمایی که روحانی منصوب کرده، از آشناهای ماست که پدرم میگه یک بار هم از جلوی سینما رد نشده!!!! همین آقای یعق... این بود تخصص گرایی دولت جدید . . .
  • بیخیال ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    باسلام از سخرانی شما که در سراسرش ولایت مداری هنرمندانه موج می زد لذت بردم یاعلی
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اين ادمهايي كه الان بر عليه اقاي حاتمي كيا نظر منفي ميدند اداي روشنفكرهايي درميارند كه هيج منطق و شعوري ندارند ، همشون جوزده اند و تقليد كار هر روزشونه
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خيلي بي شعور و بي ادبي جوزده
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    همه این افرادی که کامنت هتاکی گذاشتند را باید خزو کرد. حالا برید مطالعه کنید خزو یعنی چی.
  • ایمان ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    با سلام خدمت همرزم دوران دفاع مقدس جناب آقای حاتمی کیا این چند بیت شعر تقدیم شما عزیز ما ریزه خواران را چه باک از غمگساری عمریست با غم می نماییم میگساری ما باقیان ورطه خون و نبردیم خوش باد ما را سرفرازیها که کردیم این تحفه رندیها که در بازار بردیم سیلی تلخ ماندن از ادوار خوردیم ماییم و اینک اینهمه کابوس ماندن این درد را درمان کجا خواهیم دادن خود آزمودیم خیر ما در بی نواییست درماندگی را نزد ما بس آشناییست
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    آخرشو خراب کردی...!
  • علی ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جواب ابلهان خاموشی است
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    مهاجرانی رابطه خوبی با آل سعود جنایتکار داره کلیپش هست
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ناشناس شما هم پیام انقلاب اسلامی سال 57 ایران رو درک نکردی
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    ایشون جایزش رو از مردم میگیره نه جشنواره زجر
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    این درخواست شما پذیرفته نیست
  • ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    زمان جنگ شما کجا بودی؟ کمک به پیروزی در جنگ مهمتر بود یا درس؟ اون کسانی که از فرصت جنگ سوءاستفاده کردند وتند وتند مدرک گرفتن الان داریم میبینیم چه فیلم هایی میسازن و استقبال نکردن مردم از فیلم های شما باسواد ها بهترین پاسخ به شماست در ضمن خیلی بی ادب و افراطی هستی اگه از طرفداران دولت11 باشی واویلا
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    کدوم مکتب امنیت ملی؟ نکنه وادادگی های وزارت ارشاد دولت11 رو میگی که توی 5 ماه 7 بار تهدید نظامی شدیم
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    کجا ایشون ساکت بودن؟
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    حتی اگه کسی بخواد این بی ادبی رو بکنه نمیشه بهش ایراد گرفت هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم!!! شما چرا افراط میکنی؟!!!! اصلا سواد داری؟!!!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    تقریبا تو هر جشنواره ای بوده سیمرغشو گرفته. میخواد چیکار؟ به چه دردش میخوره؟ واسه شماها که ذهنتون همینقدر کوچیکه اون یه تیکه شیشه که رفاقتی به فیلما میدن اینقدر با ارزشه
  • آزیتا ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    آقای حاتمی کیا اون 8 سال هیچی نمی گفتی ؟
  • نیما ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    با نمک با چاشنی تخیل و کمی چاپلوسی
  • نیما ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    البته . مثلا اون 8 سال با اون همه افتضاح ساکت بود
  • نیما ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    شمقدری انقدر شجاع بود که یه پروژه ملی رو به یک کارگردان فیلمهای پرنو داد
  • نیما ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    دوران سیاه کاری ارزشیون و اون 8 سال سیاه که ساکت بود
  • نیما ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    این ارزشیها که حتی مطلب رو نگرفته همینجوری مثبت و منفی میدن . بابا این دیالوگ فیلمه همینجوری منفی دادین
  • ناشناس ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    جریان فرهنگی مردان بزرگ می طلبد نه مردانی که 24 ساعت پای حرف خود نمی ایستند... آفرین بر ابراهیم حاتمی کیا...
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    خراب نکرد. تیکه بود الان روحانی مچکریم تیکه شده... :)
  • مجتبی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
    0 0
    چه بر سر حزب اللهیا اومده؟ شما ها این فیلمو رو دیدید که دارید حاتمی کیا را سید مرتضی آوینی مقایسه می کنید؟ فیلمی که شهید چمران را اینقدر پایین آورد چه جای تجلیل داره؟ وصیت نامه چمران گواه عظمت این شهیده اما این فیلم چمران رو یه آدم عادی که تو بحران ها هم چندان موثر نیست نشون می ده، این آقا درکی از عزت و نفوذ مومن بر دل ها نداره که چمران را این طور به تصویر کشیده! فیلمی که در اون زنی علنا تقریبا مردی بغل می کنه و به هر بهانه ای تماس فیزیکی با نامحرم در اون شکل می گیره،در اون مومنی چنان از نزدیک به زن غریبه خیره میشه که مثلا صحنه دراماتیک از آب در بیاید و .. شما اینها رو می گیرید دفاع از انقلاب؟؟ این فیلم تنها نماد افول اسلام طلبی در بین برخی دغدغه مندان سابق انقلاب است. حضرت محمد (ص): اگر یک سوزن آهنی در سر هر یک از شما فرو رود ، بهتر از آن است که بدن نامحرمی را لمس کند که برای او حلال نیست. (کنزالعمال ،ج5،ص328،ح13065 )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس