کد خبر 285495
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳

آیت الله "شیخ عیسی قاسم" از علمای بارز بحرینی از مردم این کشور خواست در تظاهرات استثنایی امروز (شنبه) به صورت گسترده حضور یابند.

به گزارش مشرق، آیت الله "شیخ عیسی قاسم" گفت: مردم بحرین شنبه را روزی مهم و استثنایی می دانند، زیرا چنین روزی شاهد تظاهرات بسیار بزرگ، مؤثر، و کاملاً مسالمت آمیز خواهد بود و مشارکت  گسترده مردم در این راهپیمایی برای تأکید بر حقوق خود و لزوم ایجاد اصلاحات به نقطه عطفی در تاریخ درخشان آنها تبدیل خواهد شد.

وی افزود: مردم با مشارکت در این تظاهرات نشان خواهند داد که نباید نادیده گرفته شوند . هر چقدر حضور مردم گسترده تر و هوشیارانه تر و به دور از خشونت باشد ، راه دست یابی به حقوق و مطالبات هموارتر خواهد بود ولی امتناع از مشارکت در راهپیمایی باعث تضییع مطالبات آنها خواهد شد.

شیخ عیسی قاسم با درخواست از رژیم آل خلیفه برای خودداری از برخورد خشونت آمیز با راهپیمایان گفت : رژیم باید از تعرض به راهپیمایان و معترضان بی دفاع با هر نوع سلاحی خودداری کند، و مسئولیت ریخته شدن هر قطره خون یا زخمی شدن مخالفان، به عهده رژیم خواهد بود .   

شیخ عیسی قاسم با درخواست از رژیم آل خلیفه برای خودداری از برخورد خشونت آمیز با راهپیمایان گفت : رژیم باید از تعرض به راهپیمایان و معترضان بی دفاع با هر نوع سلاحی خودداری کند، و مسئولیت ریخته شدن هر قطره خون یا زخمی شدن مخالفان، به عهده رژیم خواهد بود .
این روحانی بحرینی همچنین با درخواست از مردم بحرین برای برگزاری تظاهرات به صورت مسالمت آمیز گفت : شما باید الگو باشید و دیگران از شما درس بگیرند . مردم هنگام برگزاری تظاهرات و تحصن مسئولیتی بر عهده دارند و رژیم نیز مسئولیتی به عهده دارد .  
شیخ عیسی قاسم اعلام کرد که  فعالیت های مردمی بدون هیچ توقف و ضعفی وارد سومین سال خود شده است و همچنان با قوت و شدت تمام ادامه دارد و برخورد خشونت آمیز رژیم مانع تداوم فعالیت های مردمی نشده است .
این روحانی بارز بحرینی اعلام کرد : مردم در سه سال فعالیت خود بر لزوم ایجاد اصلاحات تأکید کرده اند و همچنان بیش از پیش بر این امر تأکید می کنند . مردم صاحبان اصلی قدرت هستند و قبول و رد هر پیشنهاد و راه حلی باید در دست آنها باشد . مردم باید اداره امور کشور را به دست بگیرند و هیچ راه حلی که به تأیید مردم نرسد، هیچ ارزشی ندارد و همگان این را می دانند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس