خانم آبیار می‌توانست پایان‌بندی این فیلم را مأیوسانه و سرد تمام کند، اما دیدیم که مادر شهید فیلم، پس از اطلاع از شهادت فرزندش، فرشی را که سال‌ها بود ناتمام مانده بود، تمام می‌کند و زندگی را با شور تازه‌ای ادامه می‌دهد و همین به من بیننده، شور زندگی و امید می‌دهد.

گروه فرهنگی مشرق - ابراهیم حاتمی‌کیا که امروز برای تماشای فیلم "شیار 143" به همراه همسرش در سالن همایش‌های برج میلاد حضور پیدا کرده بود، برای تشکر از سازندگان فیلم، در محل برگزاری جلسه نقد و بررسی این فیلم نیز حاضر شد.

وی علاوه بر مصاحبه اول خود پیش از آغاز برنامه با خبرنگاران، پس از پایان جلسه نقد و بررسی نیز به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش مشرق، حاتمی‌کیا با تأیید مجدد تصمیمش مبنی بر تقدیم‌کردن فیلم سینمایی "چ" به عوامل فیلم "شیار 143"، علت آن را تقدیر از گروهی بی‌ادعا و در عین حال فیلمی قوی در حوزه دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: شنیدم برگزارکنندگان جشنواره نمی‌خواسته‌اند این فیلم را در جشنواره شرکت دهند. من نمی‌خواهم بی‌ادبی کنم اما باید بگویم این مسؤولان یا خواب بوده‌اند و یا در زمان بازبینی این فیلم، مشغول کار دیگری بوده‌اند!

وي همچنین از مسؤولان وقت سینمایی انتقاد کرد و گفت: چرا آنها از چنین فیلم‌های با شرفی حمایت نمی‌کنند و حداکثر می‌آیند و سر صحنه با سازندگانش عکس یادگاری می‌گیرند؟

سازنده "چ" تاکید کرد: "شیار 143" فیلم با شرفی بود و نکته دیگر اینکه بر خلاف بسیاری از فیلمسازانی که فیلم علیه دروغ می سازند اما خودشان دروغگویند، بی ریا و صادق بود.

وی با ابراز تاسف شدید از بسیاری از فیلم‌های جشنواره که تماما تزریق یأس و ناامیدی به جامعه و جوانان است، یادآور شد: خانم آبیار می‌توانست پایان‌بندی این فیلم را مأیوسانه و سرد تمام کند، اما دیدیم که مادر شهید فیلم، پس از اطلاع از شهادت فرزندش، فرشی را که سال‌ها بود ناتمام مانده بود، تمام می‌کند و زندگی را با شور تازه‌ای ادامه می‌دهد و همین به من بیننده، شور زندگی و امید می‌دهد.

حاتمي‌کيا اضافه کرد: مگر این مردم، کم مشکلات و گرفتاری‌ها دارند که شما با فیلم‌های ناامیدکننده و تلخ‌تان، دردشان را بیشتر می‌کنید؟

سازنده فیلم‌های محبوب دفاع مقدس اضافه کرد: در زمانی که فیلم "از کرخه تا راین" را می‌ساختم، مسؤولان وقت به من اعتراض می‌کردند که الان چه وقت ساختن چنین فیلم‌هایی است؛ الآن دوران جنگ تمام شده و دوران بزم و سازندگی است!

حاتمی‌کیا گفت: در هر دو باری که فیلم را دیدم، من هم همراه همه تماشاگران گریه می‌کردم.

وی همچنین تصریح کرد: نقش خانم مریلا زارعی در فیلم شیار 143، همان نقش حاج کاظم در آژانس شیشه‌ای است و همان طور جاودانه خواهد شد.

فیلم سینمایی "شیار 143"، دومین ساخته خانم "نرگس آبیار" پس از "اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند" است که عصر امروز (چهارشنبه) در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و با استقبال فوق‌العاده و بی‌نظیر تماشاگران و منتقدان مواجه شد.

"مریلا زارعی" نیز در این فیلم به اعتقاد اکثریت خبرنگاران و منتقدان یکی از درخشان‌ترین بازی‌های سال‌های اخیر سینمای ایران را عرضه کرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    حتما خواهم دیدش
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    برای دست اندر کاران سینما متاسفم. بعد سالها حاتمی کیا برگشت و آشتی کرد اما دلش خون شد. وقتی امروز بغض آقای حاتمی کیا رو دیدم بهش حق دادم که از سینمای ایران ناامید بشه.بهش حق دادم که دل چرکین بشه. وقتی اسطوره ی سینمای دفاع مقدس که خودش در جشنواره فیلم داره اینقدر از یک فیلم دفاع می کنه ببینید اون فیلم چقدر فاخره! خدایا سینمای دفاع مقدس مارو به اهلش بسپار!
  • میرزا ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    فیلمی که مورد تحسین آقای حاتمی کیا باشه واقعاٌ دیدن دارد، خانم آبیتر هم خوب گفتند که با تقدیم چ به این فیلم من جایزه ام را از جشنواره فجر گرفتم.
  • مجید ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    وقتی آقا ابراهیم بگه معلومه محشره
  • امیر ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    درود بر حاتمی کیا
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    فیلم ساده ، دلنشین ، بدون اضافات الکی و خودمانی هست . برای همین ارتباط برقرار کردن با آن راحت است . فیلمنامه آنچنان پیچیده ای ندارد اما کارگردانی خیلی خوبی دارد و تمام حسن کار همین است که فیلم مثل زندگی واقعی از کار در آمده است . کار حاتمی کیا فوق العاده جالب بود . سالها می دیدیم که عده ای با درست کردن جوی عجیب غریب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را از آن خود می کردند . بعنوان مثال پارسال اینگونه شد . به نظر می رسید امسال نیز داشت برای فیلم قصه ها همین اتفاق می افتاد . درود بر حاتمی کیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس