هنگامی که شهروندان رسید حاوی کد 16 رقمی را دریافت میکنند، در کمال تعجب متوجه میشوند که یک رقم این کد درج نشده است و تعداد آنها 15 عدد است.
در این میان تماسهای شهروندان نیز با بخش پشتیبانی این اپراتور به جایی نمیرسد و آنها با بیان این جملهها که «فروش شارژ به بانک واگذار شده»، «ما پاسخگو نیستیم»، «این مشکل به ما مربوط نیست» و «شما برای پیگیری باید کد 16 رقمی داشته باشید» مواجه میشوند.
نکته جالب اینجاست که همه این رسیدها حاوی شماره رهگیری و پیگیری هستند اما کسی این شمارهها را به حساب نمیآورد.
جالبتر این است که چون این رسیدها بر روی کاغذهای خاص و به وسیله حرارت درج میشوند، پس از مدتی رنگ باخته و تنها کاغذ سفیدی دست مالباختگان باقی میماند.
این موضوع را از بانکها نیز پیگیری شد که بیفایده بود و همه آنها مسئولیت این امر را به عهده اپراتور دانستند.
با یک حساب سرانگشتی مشخص میشود که اگر روزانه هزار نفر در خرید یک شارژ 5000 تومانی با این مشکل مواجه شوند، سودی که عاید این اپراتور تلفن همراه میشود، مبلغی حدود یک میلیارد و 825 میلیون تومان خواهد بود.
به شهروندان توصیه میشود ضمن اینکه در خرید شارژ از این طریق دقت کنند، در صورتیکه کد 16 رقمی رسید دریافتی کاستی داشت، یک کپی از رسید تهیه کنند؛ چرا که این رسید بعد از چند روز از بین میرود.
شهروندان مالباخته میتوانند جهت شکایت از این اپراتور به دادسرا مراجعه کنند و در پی دریافت حق و حقوق خود باشند.